נתיב התחבורה ברח' ז'בוטינסקי בפ"ת המכונה ציר המוות יסגר

מצב
הנושא נעול.
לסגור, כי רק צעד דרסטי כזה יכול להזיז את משרד התחבורה ונת"ע

אולי יש בעיה, אבל למה לסגור?
אין פתרון אחר שאינו סגירה? עובדה, בעולם יש נת"צים מרכזיים בלי שאנשים ימותו. אז מה ההבדל?
לסגור, כי רק צעד דרסטי כזה יכול להזיז את משרד התחבורה ונת"ע
מאדישותם.
הם יודעים כבר שנתיים לפחות שיש בעיה תכנונית והדבר שהיה הכי חשוב להם זה לצבוע את הנתיבים באדום.
שנתיים משרד התחבורה מבטיח לתקן את הליקויים ובפועל לא עושה כמעט דבר.
הקטע המשוקע ליד בילינסון כבר סגור כמעט שנתיים וזה לא הזיז למשרד התחבורה ולנת"ע.
אז לא נותרה ברירה, אלא לסגור את המת"צ כולו, עד שמשרד התחבורה יתעשת ויזיז את ה...
 

aviy99

New member
כבר ענו לפני תשובות חכמות אז כל תשובה נוספת שלי

אולי יש בעיה, אבל למה לסגור?
אין פתרון אחר שאינו סגירה? עובדה, בעולם יש נת"צים מרכזיים בלי שאנשים ימותו. אז מה ההבדל?
כבר ענו לפני תשובות חכמות אז כל תשובה נוספת שלי
תהיה מיותרת במקרה הזה.
 

DanBus43Maalit72

Active member
אני לא בעד סגירת הציר.

נתיב התחבורה ברח' ז'בוטינסקי בפ"ת המכונה ציר המוות יסגר
נתיב התחבורה ברחוב ז'בוטינסקי בפתח תקווה המכונה "ציר המוות" ייסגר
YNET - פורסם: 09.11.14 , 14:49
עיריית פתח תקווה החליטה לסגור את נתיבי התחבורה הציבורית ברחוב ז'בוטינסקי בעיר עקב ריבוי התאונות הקטלניות והקשות שאירעו במקום בשנים האחרונות. עבודות העתקת תחנות האוטובוס לצדי הכביש יחלו באופן מיידי והסגירה תצא לפועל ביומיים הקרובים.

את ההחלטה קיבל ראש העירייה יצחק ברוורמן באופן חד-צדדי לאחר שהעירייה חסמה בעבר את נתיבי התחבורה הציבורית בצד המערבי של הרחוב, גם אז עקב תאונות קטלניות וקשות. מהעירייה נמסר כי הם מצפים ממשרד התחבורה למצוא הסדרי בטיחות ברורים שיפסיקו את התאונות במקום.
(רענן בן צור)
אני לא בעד סגירת הציר.
אין שום בעייה בטיחותית.
בסך הכל יש אנשים מטומטמים בארץ שלא חוצים בזהירות וגם באור אדום. רוב הולכי הרגל חוצים בבטחה את הכביש(כולל אותי שחציתי פעם אחת מעבר חצייה בציר המוות ולא קרה לי כלום!).
&nbsp
אם יסלל נת"צ חלופי אז לא תהיה לי בעייה עם סגירת הציר.
&nbsp
 

aviy99

New member
זכותך לא להיות בעד

אני לא בעד סגירת הציר.
אין שום בעייה בטיחותית.
בסך הכל יש אנשים מטומטמים בארץ שלא חוצים בזהירות וגם באור אדום. רוב הולכי הרגל חוצים בבטחה את הכביש(כולל אותי שחציתי פעם אחת מעבר חצייה בציר המוות ולא קרה לי כלום!).
&nbsp
אם יסלל נת"צ חלופי אז לא תהיה לי בעייה עם סגירת הציר.
&nbsp
זכותך לא להיות בעד
מהסיבה הפשוטה שאתה לא מכיר ככל הנראה מספיק את הבעייתיות שיש במקום הזה. וזה שחצית שם פעם אחת מעבר חציה ולא קרה לך כלום, מה זה אמור להביע? הרי רוב האנשים חוצים מעברי חציה וגם סתם שלא במעבר חציה ולא קורה להם כלום. אבל בציר הספציפי המדובר יש כל כך הרבה גורמים שמטעים את האנשים (וכפי שכתבתי בתגובה אחרת גם אני הוטעיתי שם) ולכן לכתוב "בסך הכל יש אנשים מטומטמים בארץ שלא חוצים בזהירות וגם באור אדום" זהו משפט שהינו נכון בדרך כלל, אבל הוא לא נכון ואינו מתאים למקום הבעייתי הספציפי הנ''ל. אתה פשוט לא מכיר מספיק טוב את המקום ואת הבעיות הבטיחותיות הרבות שיש בו.
 

amit1270

New member
לכל מי שטוען ש"אין בעיה" ושה"מטומטמים" שחוצים את הכביש אשמים

נתיב התחבורה ברח' ז'בוטינסקי בפ"ת המכונה ציר המוות יסגר
נתיב התחבורה ברחוב ז'בוטינסקי בפתח תקווה המכונה "ציר המוות" ייסגר
YNET - פורסם: 09.11.14 , 14:49
עיריית פתח תקווה החליטה לסגור את נתיבי התחבורה הציבורית ברחוב ז'בוטינסקי בעיר עקב ריבוי התאונות הקטלניות והקשות שאירעו במקום בשנים האחרונות. עבודות העתקת תחנות האוטובוס לצדי הכביש יחלו באופן מיידי והסגירה תצא לפועל ביומיים הקרובים.

את ההחלטה קיבל ראש העירייה יצחק ברוורמן באופן חד-צדדי לאחר שהעירייה חסמה בעבר את נתיבי התחבורה הציבורית בצד המערבי של הרחוב, גם אז עקב תאונות קטלניות וקשות. מהעירייה נמסר כי הם מצפים ממשרד התחבורה למצוא הסדרי בטיחות ברורים שיפסיקו את התאונות במקום.
(רענן בן צור)
לכל מי שטוען ש"אין בעיה" ושה"מטומטמים" שחוצים את הכביש אשמים
זה בדיוק הוויכוח הישן על "הגורם האנושי"... ברור שבכל תאונה קטלנית היה מישהו שעשה טעות איומה שעלתה לו בחייו והוא "אשם" בכך. השאלה היא מה הסיכוי שדבר כזה יחזור על עצמו שוב ושוב בקטע כביש כזה קצר. אפשר לחלק את הבעיה לשניים: הבלבול של הלוכי הרגל ומהירות הנסיעה של כלי הרכב במת"צ. לכל אחת מהבעיות הללו יש פתרונות ידועים. למה לא מיישמים אותם ובוחרים לסגור וזהו (ואם כבר לסגור אז לפחות לנצל את זמן הסגירה לשיפור התשתית)? אני חושב שזה קשור לתרבות השלטונית כאן ולקשר (הרופף) בין הדרג המקצועי לדרג המחליט.
 

aviy99

New member
נכון מאוד אתה צודק עמית

לכל מי שטוען ש"אין בעיה" ושה"מטומטמים" שחוצים את הכביש אשמים
זה בדיוק הוויכוח הישן על "הגורם האנושי"... ברור שבכל תאונה קטלנית היה מישהו שעשה טעות איומה שעלתה לו בחייו והוא "אשם" בכך. השאלה היא מה הסיכוי שדבר כזה יחזור על עצמו שוב ושוב בקטע כביש כזה קצר. אפשר לחלק את הבעיה לשניים: הבלבול של הלוכי הרגל ומהירות הנסיעה של כלי הרכב במת"צ. לכל אחת מהבעיות הללו יש פתרונות ידועים. למה לא מיישמים אותם ובוחרים לסגור וזהו (ואם כבר לסגור אז לפחות לנצל את זמן הסגירה לשיפור התשתית)? אני חושב שזה קשור לתרבות השלטונית כאן ולקשר (הרופף) בין הדרג המקצועי לדרג המחליט.
נכון מאוד אתה צודק עמית
יש פה שילוב של כמה גורמים, אבל אם בכביש רגיל יש תאונות פה ושם בלי "מאפיין ייחודי" הרי שב"ציר המוות" ובדומיו יש מאפיין ייחודי שבמשך שנים היה ברור שמשהו לא בסדר אך לא ננקטו כל פעולות לתיקון המצב ולכן זה כה בולט.
 

Subi777

New member
מישהו יכול להסביר לי מה ההבדל בין הציר הזה לבין המטרונית?

נתיב התחבורה ברח' ז'בוטינסקי בפ"ת המכונה ציר המוות יסגר
נתיב התחבורה ברחוב ז'בוטינסקי בפתח תקווה המכונה "ציר המוות" ייסגר
YNET - פורסם: 09.11.14 , 14:49
עיריית פתח תקווה החליטה לסגור את נתיבי התחבורה הציבורית ברחוב ז'בוטינסקי בעיר עקב ריבוי התאונות הקטלניות והקשות שאירעו במקום בשנים האחרונות. עבודות העתקת תחנות האוטובוס לצדי הכביש יחלו באופן מיידי והסגירה תצא לפועל ביומיים הקרובים.

את ההחלטה קיבל ראש העירייה יצחק ברוורמן באופן חד-צדדי לאחר שהעירייה חסמה בעבר את נתיבי התחבורה הציבורית בצד המערבי של הרחוב, גם אז עקב תאונות קטלניות וקשות. מהעירייה נמסר כי הם מצפים ממשרד התחבורה למצוא הסדרי בטיחות ברורים שיפסיקו את התאונות במקום.
(רענן בן צור)
מישהו יכול להסביר לי מה ההבדל בין הציר הזה לבין המטרונית?
זה נראה בדיוק אותו הדבר.
איך בחיפה לא קורות תאונות כאלה בתדירות כזאת?
 

פנחס25

New member
בשיחה שערכתי עם מנהלי הפרויקט. קיבלו הוראה לתכנון מחדש

מישהו יכול להסביר לי מה ההבדל בין הציר הזה לבין המטרונית?
זה נראה בדיוק אותו הדבר.
איך בחיפה לא קורות תאונות כאלה בתדירות כזאת?
בשיחה שערכתי עם מנהלי הפרויקט. קיבלו הוראה לתכנון מחדש
ההוראה שמשרד התחבורה הוציא. להפריד בין האוטובוסים לבין הרק"ל.
הרק"ל תנוע במת"צ. וכל שאר התחבורה תחזור לנתיבים הרגילים.
&nbsp
כרגע זרקו לפח את כל התוכניות. ומתחילים תכנון מחדש. כולל העתקות תשתיות וכו' וכו'.
&nbsp
מה שבטוח. המתכננים יעשו הרבה כסף (מתכנון גרוע לא מפסידים אלא מרוויחים )
מנהלי הפרויקט עובדים עם נת"ע לפי שעות ולא לפי אחוזים.
&nbsp
בקיצור. החלטה שעולה מיליונים אם לא יותר. (המשמעות שהאוטובוסים חוזרים לפקקים יכולה להגיע לעלויות של מילארדים לאורך השנים)
 
ועל כך שההוראה הזו ניתנת רק כעת ולא לפני שנתיים אנשים במשרד

בשיחה שערכתי עם מנהלי הפרויקט. קיבלו הוראה לתכנון מחדש
ההוראה שמשרד התחבורה הוציא. להפריד בין האוטובוסים לבין הרק"ל.
הרק"ל תנוע במת"צ. וכל שאר התחבורה תחזור לנתיבים הרגילים.
&nbsp
כרגע זרקו לפח את כל התוכניות. ומתחילים תכנון מחדש. כולל העתקות תשתיות וכו' וכו'.
&nbsp
מה שבטוח. המתכננים יעשו הרבה כסף (מתכנון גרוע לא מפסידים אלא מרוויחים )
מנהלי הפרויקט עובדים עם נת"ע לפי שעות ולא לפי אחוזים.
&nbsp
בקיצור. החלטה שעולה מיליונים אם לא יותר. (המשמעות שהאוטובוסים חוזרים לפקקים יכולה להגיע לעלויות של מילארדים לאורך השנים)
ועל כך שההוראה הזו ניתנת רק כעת ולא לפני שנתיים אנשים במשרד
התחבורה צריכים לשלם בתפקידיהם.
זו ההוכחה שמשרד התחבורה מבין רק כוח.
 

alantan

New member
לא ממש הבנתי - הרי מלכתחילה ההסדר הזה זמני. התכנון הסופי

בשיחה שערכתי עם מנהלי הפרויקט. קיבלו הוראה לתכנון מחדש
ההוראה שמשרד התחבורה הוציא. להפריד בין האוטובוסים לבין הרק"ל.
הרק"ל תנוע במת"צ. וכל שאר התחבורה תחזור לנתיבים הרגילים.
&nbsp
כרגע זרקו לפח את כל התוכניות. ומתחילים תכנון מחדש. כולל העתקות תשתיות וכו' וכו'.
&nbsp
מה שבטוח. המתכננים יעשו הרבה כסף (מתכנון גרוע לא מפסידים אלא מרוויחים )
מנהלי הפרויקט עובדים עם נת"ע לפי שעות ולא לפי אחוזים.
&nbsp
בקיצור. החלטה שעולה מיליונים אם לא יותר. (המשמעות שהאוטובוסים חוזרים לפקקים יכולה להגיע לעלויות של מילארדים לאורך השנים)
לא ממש הבנתי - הרי מלכתחילה ההסדר הזה זמני. התכנון הסופי
תמיד היה שתהיה הפרדה בין הרק"ל לאוטובוסים, בדיוק כמו בירושלים שם האוטובוסים אינם נוסעים על מסלול הרק"ל.
 

amit1270

New member
לדעתי שורש הבעיה הוא

מישהו יכול להסביר לי מה ההבדל בין הציר הזה לבין המטרונית?
זה נראה בדיוק אותו הדבר.
איך בחיפה לא קורות תאונות כאלה בתדירות כזאת?
לדעתי שורש הבעיה הוא
מהירות הנסיעה במת"צ (תורמת לכך העובדה שאינו ייעודי לסוג מסוים של תח"צ כמו מסלולי המטרונית) בנקודות המפגש עם הולכי רגל.
 

alantan

New member
נכון - בגלל זה היו חייבים לשים תחנות לפני הרמזור ללא יכולת

לדעתי שורש הבעיה הוא
מהירות הנסיעה במת"צ (תורמת לכך העובדה שאינו ייעודי לסוג מסוים של תח"צ כמו מסלולי המטרונית) בנקודות המפגש עם הולכי רגל.
נכון - בגלל זה היו חייבים לשים תחנות לפני הרמזור ללא יכולת
עקיפה, עם עצירה חובה. בשום מקום אחר לא לאפשר חציה בלי גשר/מנהרה, ולהגביל את הנסיעה לקווי BRT ודומיהם (למשל קו 51). רק נהגים שעברו הכשרה ספציפית למת"צ הזה היו צריכים להפעיל את הקווים הללו.
 

amirv

New member
ואני מוסיף, רציפי "אי".

נכון - בגלל זה היו חייבים לשים תחנות לפני הרמזור ללא יכולת
עקיפה, עם עצירה חובה. בשום מקום אחר לא לאפשר חציה בלי גשר/מנהרה, ולהגביל את הנסיעה לקווי BRT ודומיהם (למשל קו 51). רק נהגים שעברו הכשרה ספציפית למת"צ הזה היו צריכים להפעיל את הקווים הללו.
ואני מוסיף, רציפי "אי".
בקטע כזה ארוך אין בעיה לסדר ברמזורי הכניסה והיציאה מהמת"מ מחזורים שיאפשרו לאוטובוסים לעבור מימין לשמאל ולנסוע "כמו באנגליה" כך שהדלתות שלהם פונות לכיוון רציף האי. רציף האי משמש גם רק"ל בצורה טובה יותר משני רציפי צד ולכן זו כבר השקעה לטווח ארוך. (לרק"ל יש דלתות משני הצדדים שנפתחות בהתאם לצורך).
בעיית החציה נפתרת מאחר ולהולך רגל יש רק מחזור אחד לחצות מהגדה עד ל"אי", ברוחב של חמישה נתיבים והוא לא ינסה לגנוב במצב כזה אור אדום. גם מי שצריך פשוט לחצות את הכביש ייהנה מכך שיהיו לו רק 2 פאזות במקום שלוש כיום. תכנון של גל ירוק להולכי רגל (בהנחה שמהנדסי תנועה מכירים בכלל בזכותם של הולכי רגל לחיות), יקטין עוד יותר את הסיבות לתאונות.
 

aviy99

New member
גם בחיפה היו לא מעט תאונות בנתיב שהזכרת

מישהו יכול להסביר לי מה ההבדל בין הציר הזה לבין המטרונית?
זה נראה בדיוק אותו הדבר.
איך בחיפה לא קורות תאונות כאלה בתדירות כזאת?
גם בחיפה היו לא מעט תאונות בנתיב שהזכרת
חלקן אפילו לאחרונה ורובן היו בטרם הפעלת המטרונית כאשר אוטובוסים רגילים נסעו בנתיב שהיה כבר מסומן למטרוניות. כנראה שהזכרון של קצר... וגם בירושלים בכביש בעל אופי דומה היו תאונות קטלניות לא מעטות (נדמה לי בדרך חברון אך אינני בטוח במיקום). ודרך אגב גם ברחוב דיזנגוף בתל אביב היו תאונות קטלניות לא מעטות בנתיב התחבורה הציבורית. יש משהו שמטעה את האנשים בנתיבים האלה, גם אם לא כולם בעלי אופי דומה כמו בז'בוטינסקי.
 
הזכרון לא קצר - בשום מקום אחר זה לא באותם סדרי גודל

גם בחיפה היו לא מעט תאונות בנתיב שהזכרת
חלקן אפילו לאחרונה ורובן היו בטרם הפעלת המטרונית כאשר אוטובוסים רגילים נסעו בנתיב שהיה כבר מסומן למטרוניות. כנראה שהזכרון של קצר... וגם בירושלים בכביש בעל אופי דומה היו תאונות קטלניות לא מעטות (נדמה לי בדרך חברון אך אינני בטוח במיקום). ודרך אגב גם ברחוב דיזנגוף בתל אביב היו תאונות קטלניות לא מעטות בנתיב התחבורה הציבורית. יש משהו שמטעה את האנשים בנתיבים האלה, גם אם לא כולם בעלי אופי דומה כמו בז'בוטינסקי.
הזכרון לא קצר - בשום מקום אחר זה לא באותם סדרי גודל
 

ארזS

New member
נכון. כי בשום מקום זה לא באותם סדרי גודל...פשוטו כמשמעו.

הזכרון לא קצר - בשום מקום אחר זה לא באותם סדרי גודל
נכון. כי בשום מקום זה לא באותם סדרי גודל...פשוטו כמשמעו.
עכשיו תבוא ותשאל למה העתקתי את תגובתך?
הסיבה היא שסדרי הגודל באותו ציר מוות בפתח תקווה הם הרבה יותר גדולים בכל המובנים, והם דומים רק לסדרי הגודל שהיו בזמנו בציר המוות שהיה ליד הקריה בתל אביב [כשקראו למקום דרך פתח תקווה, בטרם הפך לדרך בגין ובטרם קמו מגדלי עזריאלי].
אינני יודע בן כמה אתה, אולי אתה צעיר מכדי לזכור את מותו מפגיעת אוטובוס של נח מוזס ז''ל שהיה העורך של "ידיעות אחרונות" ושנהרג ממש מול מקום עבודתו, וזאת אחרי שהיה מודע לבעייתיות שהיתה קיימת שם בזמנו.
ואני חושב שאף אחד לא יכול להגיד על האישיות הזאת שהיתה מטומטמת או חסרת אחריות.
הוא פשוט התבלבל שם כפי שהתבלבלו עשרות אנשים שאת חלקם ראיתי [לצערי] מתעופפים באוויר.
 

amit1270

New member
אתה מכיר את דרך חברון ואת שדרות גולדה מאיר בירושלים?

נכון. כי בשום מקום זה לא באותם סדרי גודל...פשוטו כמשמעו.
עכשיו תבוא ותשאל למה העתקתי את תגובתך?
הסיבה היא שסדרי הגודל באותו ציר מוות בפתח תקווה הם הרבה יותר גדולים בכל המובנים, והם דומים רק לסדרי הגודל שהיו בזמנו בציר המוות שהיה ליד הקריה בתל אביב [כשקראו למקום דרך פתח תקווה, בטרם הפך לדרך בגין ובטרם קמו מגדלי עזריאלי].
אינני יודע בן כמה אתה, אולי אתה צעיר מכדי לזכור את מותו מפגיעת אוטובוס של נח מוזס ז''ל שהיה העורך של "ידיעות אחרונות" ושנהרג ממש מול מקום עבודתו, וזאת אחרי שהיה מודע לבעייתיות שהיתה קיימת שם בזמנו.
ואני חושב שאף אחד לא יכול להגיד על האישיות הזאת שהיתה מטומטמת או חסרת אחריות.
הוא פשוט התבלבל שם כפי שהתבלבלו עשרות אנשים שאת חלקם ראיתי [לצערי] מתעופפים באוויר.
אתה מכיר את דרך חברון ואת שדרות גולדה מאיר בירושלים?
אלה רחובות ארוכים ועמוסים מאוד, בהחלט "באותם סדרי הגודל" אם לא יותר. הייתי "מצפה" שמספר התאונות הקשות שם יהיה גדול יותר (ולו רק בשל אורך המת"צ עצמו). עובדתית זה לא קורה.
 

ארזS

New member
אשיב בשאלה: האם הסטטיסטיקה של התאונות הקטלניות משם ידועה לך?

אתה מכיר את דרך חברון ואת שדרות גולדה מאיר בירושלים?
אלה רחובות ארוכים ועמוסים מאוד, בהחלט "באותם סדרי הגודל" אם לא יותר. הייתי "מצפה" שמספר התאונות הקשות שם יהיה גדול יותר (ולו רק בשל אורך המת"צ עצמו). עובדתית זה לא קורה.
אשיב בשאלה: האם הסטטיסטיקה של התאונות הקטלניות משם ידועה לך?
עברתי במקומות שהזכרת יותר מפעם אחת אך אישית אינני מרבה לבקר בירושלים כך שאינני מכיר את המקומות האלה באופן מיוחד.
זה באשר לשאלתך.
ואחזור על השאלה ששאלתי בכותרת: האם הסטטיסטיקה של התאונות הקטלניות משם ידועה לך?
אתה מוזמן לחפש את הדיווחים ואת תמונות הזוועה ב-HNN ובאתרים נוספים. בטוחני שגוגל יסייע לך אם כל כך תרצה להתאמץ במלאכה.
&nbsp
אני לא זקוק לתמונות, הן חקוקות בראשי לצערי הרב, והן העובדות שאני מדבר עליהן, והן לקוחות מההיסטוריה [הלא רחוקה] הכואבת.
&nbsp
והעובדות מדברות בעד עצמן שגם במקומות שהזכרת היו לא מעט תאונות קטלניות, אם כי אכן היו שם פחות תאונות מאשר בציר המקולל בפ''ת. אך גם המספרים שם מדברים בעד עצמם.
&nbsp
למה פה זה כך ושם כך - אינני יודע.
כבר כתבתי יותר מפעם אחת ואחזור שוב : אני לא עוסק בהשערות.
לא בשביל זה אני כאן.
&nbsp
 

amit1270

New member
מצאתי כתבה מלפני כמעט שנתיים

אשיב בשאלה: האם הסטטיסטיקה של התאונות הקטלניות משם ידועה לך?
עברתי במקומות שהזכרת יותר מפעם אחת אך אישית אינני מרבה לבקר בירושלים כך שאינני מכיר את המקומות האלה באופן מיוחד.
זה באשר לשאלתך.
ואחזור על השאלה ששאלתי בכותרת: האם הסטטיסטיקה של התאונות הקטלניות משם ידועה לך?
אתה מוזמן לחפש את הדיווחים ואת תמונות הזוועה ב-HNN ובאתרים נוספים. בטוחני שגוגל יסייע לך אם כל כך תרצה להתאמץ במלאכה.
&nbsp
אני לא זקוק לתמונות, הן חקוקות בראשי לצערי הרב, והן העובדות שאני מדבר עליהן, והן לקוחות מההיסטוריה [הלא רחוקה] הכואבת.
&nbsp
והעובדות מדברות בעד עצמן שגם במקומות שהזכרת היו לא מעט תאונות קטלניות, אם כי אכן היו שם פחות תאונות מאשר בציר המקולל בפ''ת. אך גם המספרים שם מדברים בעד עצמם.
&nbsp
למה פה זה כך ושם כך - אינני יודע.
כבר כתבתי יותר מפעם אחת ואחזור שוב : אני לא עוסק בהשערות.
לא בשביל זה אני כאן.
&nbsp
מצאתי כתבה מלפני כמעט שנתיים
http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-4339910,00.html

עפ"י הכתבה בדרך חברון היו 2 תאונות קטלניות במשך שנתיים (2011-12), אבל אין שם פירוט של נסיבות התאונות וכמה מהן היו בין אוטובוס או מונית במת"צ להולכי רגל. (אני זוכר תאונה כזאת לפני למעלה משנה, אבל לא יותר מזה.)
דרך חברון נחשב לרחוב המסוכן בירושלים, אבל צריך לקחת בחשבון את אורכו ואת המרכזיות שלו וגם את העובדה שבניגוד לעורקי תנועה אחרים בירושלים הוא מוקף כולו באזורי מגורים ותעסוקה ולא בפארקים (בניגוד לכבישים דומים כמו הרצוג למשל). ידוע לי גם שזה היה רחוב קטלני עוד לפני סלילת המת"צ לאורכו ואין לי מידע לגבי התוספת, אם הייתה, בעקבות הוספת המת"צ באמצע העשור הקודם.

ואגב, התגובה שלי לא הייתה ל"למה פה זה כך ושם זה כך" אלא לטענה שלך בעניין סדרי הגודל. אני לא חושב שהמת"צ בדרך ז'בוטינסקי בפתח תקווה "גדול יותר" מזה שבירושלים, ואם כבר אז ההפך. ברור שישנם הבדלים, ואלן התייחס לחלקם בשרשור הזה. אני חושב שחלק מהבעיה היא שבפתח תקווה לא "הלכו עד הסוף" עם הקונספט של מת"צ/BRT ולא ניסו באמת (או בכלל) להתייחס לבעיות הבטיחות שיש במקומות כאלה ולפתרונות הידועים. בחיפה ובירושלים, לעומת זאת, התכנון היה כוללני יותר, ואני מאמין שזאת אחת הסיבות העיקריות להבדלים.
 

ארזS

New member
זה מה שאתה מצאת

מצאתי כתבה מלפני כמעט שנתיים
http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-4339910,00.html

עפ"י הכתבה בדרך חברון היו 2 תאונות קטלניות במשך שנתיים (2011-12), אבל אין שם פירוט של נסיבות התאונות וכמה מהן היו בין אוטובוס או מונית במת"צ להולכי רגל. (אני זוכר תאונה כזאת לפני למעלה משנה, אבל לא יותר מזה.)
דרך חברון נחשב לרחוב המסוכן בירושלים, אבל צריך לקחת בחשבון את אורכו ואת המרכזיות שלו וגם את העובדה שבניגוד לעורקי תנועה אחרים בירושלים הוא מוקף כולו באזורי מגורים ותעסוקה ולא בפארקים (בניגוד לכבישים דומים כמו הרצוג למשל). ידוע לי גם שזה היה רחוב קטלני עוד לפני סלילת המת"צ לאורכו ואין לי מידע לגבי התוספת, אם הייתה, בעקבות הוספת המת"צ באמצע העשור הקודם.

ואגב, התגובה שלי לא הייתה ל"למה פה זה כך ושם זה כך" אלא לטענה שלך בעניין סדרי הגודל. אני לא חושב שהמת"צ בדרך ז'בוטינסקי בפתח תקווה "גדול יותר" מזה שבירושלים, ואם כבר אז ההפך. ברור שישנם הבדלים, ואלן התייחס לחלקם בשרשור הזה. אני חושב שחלק מהבעיה היא שבפתח תקווה לא "הלכו עד הסוף" עם הקונספט של מת"צ/BRT ולא ניסו באמת (או בכלל) להתייחס לבעיות הבטיחות שיש במקומות כאלה ולפתרונות הידועים. בחיפה ובירושלים, לעומת זאת, התכנון היה כוללני יותר, ואני מאמין שזאת אחת הסיבות העיקריות להבדלים.
זה מה שאתה מצאת
כי לא כל האתרים מדווחים על כל התאונות, ובכל מקרה, האם אנחנו עוסקים כאן באיזו שהיא תחרות?

נושא השרשור הוא "ציר המוות בפתח תקווה" , ואין טעם לעסוק בהשוואות של כמויות האירועים למקומות אחרים.
זאת עובדה שגם במקומות האחרים שהוזכרו בשרשור [בחיפה ובירושלים] קרו תאונות קטלניות עם מעורבות של רכב ציבורי והולכי רגל יותר מאשר בשאר כבישי מדינת ישראל, אם כי בכמות פחותה [וטוב שכך, לא?] מאשר בפ"ת.
ההשוואה היחידה שאני עשיתי, עושה ואעשה היא בין "ציר המוות ברחוב ז'בוטינסקי בפתח תקוה" לבין "ציר המוות שהיה בקריה בתל אביב".
אינני חושב שיש טעם להרחיב עוד בהשוואות. מה זה נותן לך או לדיון ? [שעוסק כאמור בפ"ת].
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה