א. זה לא האתר שפרסם, זה מידע ממשטרת התנועה
אתה יכול לומר שהמידע לא אמין בעיניך, אבל אני לא חושב שיש פה איזשהו רצון להסתיר נתונים.
לגבי השוואה - זה חלק לגיטימי ואף רצוי מהדיון כאן. עצם ההגדרה של המת"צ הפתח תקוואי כ"ציר המוות" היא סוג של השוואה. כלומר ברור מעל לכל ספק שבהשוואה לקטעי דרך אחרים בארץ יש כאן ריכוז גבוה מאוד של הולכי רגל הרוגים בתאונות דרכים. שאלה חשובה שצריכה להישאל היא אם זה נובע מעצם היותו של "ציר המוות" מת"צ או שיש גורמים נוספים שמעלים את שיעור התאונות הקטלניות. הדרך היחידה לבדוק את זה היא להשוות למקומות אחרים שיש בהם הסדר דומה, וזה מה שנעשה כאן, כשהמסקנה היא (כפי שאני רואה את הנתונים) שהמת"צ בפתח תקווה מסוכן יותר ממת"צים בירושלים ובחיפה. אני לא יודע אם מדובר בחריגה מהסטטיסטיקה הארצית או לא, וזה דורש בדיקה רצינית שלא ראיתי שנעשתה, בטח לא בפורום (אתה יכול להעלות השערות, אבל כל עוד אין לך מידע מבוסס הן יישארו השערות בלבד).
אני לא מבין למה ההשוואה לירושלים ולחיפה לגיטימית בעיניך פחות מההשוואה למת"צ שהיה בדרך בגין בתל אביב. שתי ההשוואות לגיטימיות בעיניי באותה מידה, גם אם המסקנות מכל השוואה שונות (וזה דווקא יכול לתרום להבנת בעיות היסוד).
א. זה לא האתר שפרסם, זה מידע ממשטרת התנועהזה מה שאתה מצאת
כי לא כל האתרים מדווחים על כל התאונות, ובכל מקרה, האם אנחנו עוסקים כאן באיזו שהיא תחרות?
נושא השרשור הוא "ציר המוות בפתח תקווה" , ואין טעם לעסוק בהשוואות של כמויות האירועים למקומות אחרים.
זאת עובדה שגם במקומות האחרים שהוזכרו בשרשור [בחיפה ובירושלים] קרו תאונות קטלניות עם מעורבות של רכב ציבורי והולכי רגל יותר מאשר בשאר כבישי מדינת ישראל, אם כי בכמות פחותה [וטוב שכך, לא?] מאשר בפ"ת.
ההשוואה היחידה שאני עשיתי, עושה ואעשה היא בין "ציר המוות ברחוב ז'בוטינסקי בפתח תקוה" לבין "ציר המוות שהיה בקריה בתל אביב".
אינני חושב שיש טעם להרחיב עוד בהשוואות. מה זה נותן לך או לדיון ? [שעוסק כאמור בפ"ת].
אתה יכול לומר שהמידע לא אמין בעיניך, אבל אני לא חושב שיש פה איזשהו רצון להסתיר נתונים.
לגבי השוואה - זה חלק לגיטימי ואף רצוי מהדיון כאן. עצם ההגדרה של המת"צ הפתח תקוואי כ"ציר המוות" היא סוג של השוואה. כלומר ברור מעל לכל ספק שבהשוואה לקטעי דרך אחרים בארץ יש כאן ריכוז גבוה מאוד של הולכי רגל הרוגים בתאונות דרכים. שאלה חשובה שצריכה להישאל היא אם זה נובע מעצם היותו של "ציר המוות" מת"צ או שיש גורמים נוספים שמעלים את שיעור התאונות הקטלניות. הדרך היחידה לבדוק את זה היא להשוות למקומות אחרים שיש בהם הסדר דומה, וזה מה שנעשה כאן, כשהמסקנה היא (כפי שאני רואה את הנתונים) שהמת"צ בפתח תקווה מסוכן יותר ממת"צים בירושלים ובחיפה. אני לא יודע אם מדובר בחריגה מהסטטיסטיקה הארצית או לא, וזה דורש בדיקה רצינית שלא ראיתי שנעשתה, בטח לא בפורום (אתה יכול להעלות השערות, אבל כל עוד אין לך מידע מבוסס הן יישארו השערות בלבד).
אני לא מבין למה ההשוואה לירושלים ולחיפה לגיטימית בעיניך פחות מההשוואה למת"צ שהיה בדרך בגין בתל אביב. שתי ההשוואות לגיטימיות בעיניי באותה מידה, גם אם המסקנות מכל השוואה שונות (וזה דווקא יכול לתרום להבנת בעיות היסוד).