נתיב התחבורה ברח' ז'בוטינסקי בפ"ת המכונה ציר המוות יסגר

מצב
הנושא נעול.

aviy99

New member
נתיב התחבורה ברח' ז'בוטינסקי בפ"ת המכונה ציר המוות יסגר

נתיב התחבורה ברח' ז'בוטינסקי בפ"ת המכונה ציר המוות יסגר
נתיב התחבורה ברחוב ז'בוטינסקי בפתח תקווה המכונה "ציר המוות" ייסגר
YNET - פורסם: 09.11.14 , 14:49
עיריית פתח תקווה החליטה לסגור את נתיבי התחבורה הציבורית ברחוב ז'בוטינסקי בעיר עקב ריבוי התאונות הקטלניות והקשות שאירעו במקום בשנים האחרונות. עבודות העתקת תחנות האוטובוס לצדי הכביש יחלו באופן מיידי והסגירה תצא לפועל ביומיים הקרובים.

את ההחלטה קיבל ראש העירייה יצחק ברוורמן באופן חד-צדדי לאחר שהעירייה חסמה בעבר את נתיבי התחבורה הציבורית בצד המערבי של הרחוב, גם אז עקב תאונות קטלניות וקשות. מהעירייה נמסר כי הם מצפים ממשרד התחבורה למצוא הסדרי בטיחות ברורים שיפסיקו את התאונות במקום.
(רענן בן צור)
 

פנחס25

New member
עדות של כוחות ההצלה

נתיב התחבורה ברח' ז'בוטינסקי בפ"ת המכונה ציר המוות יסגר
נתיב התחבורה ברחוב ז'בוטינסקי בפתח תקווה המכונה "ציר המוות" ייסגר
YNET - פורסם: 09.11.14 , 14:49
עיריית פתח תקווה החליטה לסגור את נתיבי התחבורה הציבורית ברחוב ז'בוטינסקי בעיר עקב ריבוי התאונות הקטלניות והקשות שאירעו במקום בשנים האחרונות. עבודות העתקת תחנות האוטובוס לצדי הכביש יחלו באופן מיידי והסגירה תצא לפועל ביומיים הקרובים.

את ההחלטה קיבל ראש העירייה יצחק ברוורמן באופן חד-צדדי לאחר שהעירייה חסמה בעבר את נתיבי התחבורה הציבורית בצד המערבי של הרחוב, גם אז עקב תאונות קטלניות וקשות. מהעירייה נמסר כי הם מצפים ממשרד התחבורה למצוא הסדרי בטיחות ברורים שיפסיקו את התאונות במקום.
(רענן בן צור)
עדות של כוחות ההצלה
לטענת אחד מאנשי ההצלה. שנכח בהרבה תאונות שם. התאונות קרו על מעברי החציה. מכיוון שהולכי הרגל ראו את הרמזור מולם מתחלף לירוק. אך לא שמו לב שמדובר ברמזור להולכי רגל של הנתיב הרגיל. ולא הרמזור היותר קרוב של הולכי הרגל בנת"צ.
&nbsp
&nbsp
 

ארזS

New member
כשאני כתבתי כבר לפני כמה שנים שהציר הזה הוא טעות חמורה

נתיב התחבורה ברח' ז'בוטינסקי בפ"ת המכונה ציר המוות יסגר
נתיב התחבורה ברחוב ז'בוטינסקי בפתח תקווה המכונה "ציר המוות" ייסגר
YNET - פורסם: 09.11.14 , 14:49
עיריית פתח תקווה החליטה לסגור את נתיבי התחבורה הציבורית ברחוב ז'בוטינסקי בעיר עקב ריבוי התאונות הקטלניות והקשות שאירעו במקום בשנים האחרונות. עבודות העתקת תחנות האוטובוס לצדי הכביש יחלו באופן מיידי והסגירה תצא לפועל ביומיים הקרובים.

את ההחלטה קיבל ראש העירייה יצחק ברוורמן באופן חד-צדדי לאחר שהעירייה חסמה בעבר את נתיבי התחבורה הציבורית בצד המערבי של הרחוב, גם אז עקב תאונות קטלניות וקשות. מהעירייה נמסר כי הם מצפים ממשרד התחבורה למצוא הסדרי בטיחות ברורים שיפסיקו את התאונות במקום.
(רענן בן צור)
כשאני כתבתי כבר לפני כמה שנים שהציר הזה הוא טעות חמורה
ושהולכי הרגל טועים שם בגלל טעויות בתכנון שגורמות להם לבלבול - ירדו עלי רצח.
גם עכשיו, למעט התגובה הזאת אין בכוונתי להוסיף דבר פרט ל:אמרתי לכם !
 

alantan

New member
ברוכים השבים!


כשאני כתבתי כבר לפני כמה שנים שהציר הזה הוא טעות חמורה
ושהולכי הרגל טועים שם בגלל טעויות בתכנון שגורמות להם לבלבול - ירדו עלי רצח.
גם עכשיו, למעט התגובה הזאת אין בכוונתי להוסיף דבר פרט ל:אמרתי לכם !
ברוכים השבים!
 

ארזS

New member
עכשיו אני מוצא לנכון להגיב לתגובה שלך.

ברוכים השבים!
עכשיו אני מוצא לנכון להגיב לתגובה שלך.
אחרי יממה וחצי שלא חשבתי להגיב.
פשוט השרשור מתארך לו ובינתיים הוא מתנהל בצורה תרבותית בניגוד לשרשורים הקודמים באותו הנושא, שחלק מהאירועים והתופעות שהיו בזמנו גרמו לכך שניתקתי מגע מהפורום הזה.
כעת נשאלת השאלה האם כתבת את תגובתך בציניות או ברצינות.
בכל מקרה בינתיים החלטתי לכתוב רק בשרשור הזה.
מה יהיה בהמשך ? אלוהים גדול...
 

alantan

New member
שאלה מעניינת.

עכשיו אני מוצא לנכון להגיב לתגובה שלך.
אחרי יממה וחצי שלא חשבתי להגיב.
פשוט השרשור מתארך לו ובינתיים הוא מתנהל בצורה תרבותית בניגוד לשרשורים הקודמים באותו הנושא, שחלק מהאירועים והתופעות שהיו בזמנו גרמו לכך שניתקתי מגע מהפורום הזה.
כעת נשאלת השאלה האם כתבת את תגובתך בציניות או ברצינות.
בכל מקרה בינתיים החלטתי לכתוב רק בשרשור הזה.
מה יהיה בהמשך ? אלוהים גדול...
שאלה מעניינת.
 

amirv

New member
אני עם ארז

כשאני כתבתי כבר לפני כמה שנים שהציר הזה הוא טעות חמורה
ושהולכי הרגל טועים שם בגלל טעויות בתכנון שגורמות להם לבלבול - ירדו עלי רצח.
גם עכשיו, למעט התגובה הזאת אין בכוונתי להוסיף דבר פרט ל:אמרתי לכם !
אני עם ארז
הבעיה היא לא במת"צ עצמו, אלא בתכנון שלו, הרי ידוע שאלוהים (והשטן) נמצאים בפרטים הקטנים.
דוגמה לאיך אפשר אחרת הבאתי כאן
 

amit1270

New member
אבל ארז לא דיבר על התכנון של המת"צ הספציפי הזה

אני עם ארז
הבעיה היא לא במת"צ עצמו, אלא בתכנון שלו, הרי ידוע שאלוהים (והשטן) נמצאים בפרטים הקטנים.
דוגמה לאיך אפשר אחרת הבאתי כאן
אבל ארז לא דיבר על התכנון של המת"צ הספציפי הזה
אלא התנגד לעצם הרעיון של מת"צ בנתיב המרכזי.
 

ארזS

New member
לא נכון.

אבל ארז לא דיבר על התכנון של המת"צ הספציפי הזה
אלא התנגד לעצם הרעיון של מת"צ בנתיב המרכזי.
לא נכון.
טענתי תמיד ואני טוען גם עכשיו שהתכנון לקוי וגורם לבלבול של הולכי הרגל, ואם היו לדוגמא מבוצעים חלק מההצעות שאורן הציע, הרי שאלה היו יכולים להיות חלק מהפתרונות.
אחת ההצעות שהצעתי היא שנתיבי התחבורה הציבורית יהיו בצדדים ולא במרכז הכביש, אבל זאת לא היתה הצעה בבחינת "יהרג ובל יעבור".
תמיד כתבתי "אני לא המומחה, שיקבעו המומחים מה לעשות".
ולמקרה ששכחתם, הייתי נהג אוטובוס ציבורי במשך כ-25 שנה [כעת בדימוס] וראיתי מול עיני כל כך הרבה הרוגים בנת"צ שהיה בזמנו בדרך פתח תקווה שבתל אביב, מול עיני ראיתי אנשים מתעופפים באוויר, ואני חושב שההגיון אומר שכנהג אוטובוס אני אמור להצדיק את נהגי האוטובוס ולהאשים את הולכי הרגל שקופצים לכביש. הלא כן?
אבל לא כך הם פני הדברים.
כי יש לי השקפה רחבה + ניסיון שאין לרוב מוחלט של הכותבים כאן.
סליחה אם זה נשמע יהיר משהו, אף פעם לא כתבתי בצורה כזאת, אבל מה שאני נסעתי עם מפרקית ברוורס חלק נכבד מהכותבים כאן לא נסעו קדימה עם פרייבט.
ואני חושב [ומקווה, בכל הכנות] שלא ארצה להגיב עוד.
 
צריך לזכור שהמת"צ הזה נסלל עבור רכבת קלה ולא עבור אוטובוסים

לא נכון.
טענתי תמיד ואני טוען גם עכשיו שהתכנון לקוי וגורם לבלבול של הולכי הרגל, ואם היו לדוגמא מבוצעים חלק מההצעות שאורן הציע, הרי שאלה היו יכולים להיות חלק מהפתרונות.
אחת ההצעות שהצעתי היא שנתיבי התחבורה הציבורית יהיו בצדדים ולא במרכז הכביש, אבל זאת לא היתה הצעה בבחינת "יהרג ובל יעבור".
תמיד כתבתי "אני לא המומחה, שיקבעו המומחים מה לעשות".
ולמקרה ששכחתם, הייתי נהג אוטובוס ציבורי במשך כ-25 שנה [כעת בדימוס] וראיתי מול עיני כל כך הרבה הרוגים בנת"צ שהיה בזמנו בדרך פתח תקווה שבתל אביב, מול עיני ראיתי אנשים מתעופפים באוויר, ואני חושב שההגיון אומר שכנהג אוטובוס אני אמור להצדיק את נהגי האוטובוס ולהאשים את הולכי הרגל שקופצים לכביש. הלא כן?
אבל לא כך הם פני הדברים.
כי יש לי השקפה רחבה + ניסיון שאין לרוב מוחלט של הכותבים כאן.
סליחה אם זה נשמע יהיר משהו, אף פעם לא כתבתי בצורה כזאת, אבל מה שאני נסעתי עם מפרקית ברוורס חלק נכבד מהכותבים כאן לא נסעו קדימה עם פרייבט.
ואני חושב [ומקווה, בכל הכנות] שלא ארצה להגיב עוד.
צריך לזכור שהמת"צ הזה נסלל עבור רכבת קלה ולא עבור אוטובוסים
השימוש בו לאוטובוסים הוא זמני ומה שנקרא "על הדרך" אבל הוא לא תוכנן להיות מת"צ קבוע לאוטובוסים ולכן לא הייתה ואין אפשרות להעביר את נתיבי התחבורה הציבורית לצידי הכביש.
האלטרנטיבה לשימוש במת"צ הזה היא להעביר את האוטובוסים לנתיבים הרגילים עם כל שאר התנועה וזה מה שהולך לקרות עכשיו.
אין אפשרות לקחת משאר כלי הרכב בציר העמוס הזה עוד נתיב ולהעביר אותו לבלעדיות של תחבורה ציבורית.
מה שמשרד התחבורה כן יכול וצריך לעשות ומשום מה כנראה לא רוצה לעשות זה להעביר חלק מהקווים לצירים אחרים.
 

ארזS

New member
אולי בדברים האלה טמונה הבעייה.

צריך לזכור שהמת"צ הזה נסלל עבור רכבת קלה ולא עבור אוטובוסים
השימוש בו לאוטובוסים הוא זמני ומה שנקרא "על הדרך" אבל הוא לא תוכנן להיות מת"צ קבוע לאוטובוסים ולכן לא הייתה ואין אפשרות להעביר את נתיבי התחבורה הציבורית לצידי הכביש.
האלטרנטיבה לשימוש במת"צ הזה היא להעביר את האוטובוסים לנתיבים הרגילים עם כל שאר התנועה וזה מה שהולך לקרות עכשיו.
אין אפשרות לקחת משאר כלי הרכב בציר העמוס הזה עוד נתיב ולהעביר אותו לבלעדיות של תחבורה ציבורית.
מה שמשרד התחבורה כן יכול וצריך לעשות ומשום מה כנראה לא רוצה לעשות זה להעביר חלק מהקווים לצירים אחרים.
אולי בדברים האלה טמונה הבעייה.
שזה לא נתיב שמיועד לשימושם המשותף של אוטובוסים והולכי רגל.
אין לי צל צילו של ספק, אפילו הקטן ביותר, שהאשמה טמונה בתכנון הלקוי שלא מתאים לשימוש משותף של אוטובוסים והולכי רגל בצורה הנוכחית.
 

amit1270

New member
זה בדיוק מה שכתבתי

לא נכון.
טענתי תמיד ואני טוען גם עכשיו שהתכנון לקוי וגורם לבלבול של הולכי הרגל, ואם היו לדוגמא מבוצעים חלק מההצעות שאורן הציע, הרי שאלה היו יכולים להיות חלק מהפתרונות.
אחת ההצעות שהצעתי היא שנתיבי התחבורה הציבורית יהיו בצדדים ולא במרכז הכביש, אבל זאת לא היתה הצעה בבחינת "יהרג ובל יעבור".
תמיד כתבתי "אני לא המומחה, שיקבעו המומחים מה לעשות".
ולמקרה ששכחתם, הייתי נהג אוטובוס ציבורי במשך כ-25 שנה [כעת בדימוס] וראיתי מול עיני כל כך הרבה הרוגים בנת"צ שהיה בזמנו בדרך פתח תקווה שבתל אביב, מול עיני ראיתי אנשים מתעופפים באוויר, ואני חושב שההגיון אומר שכנהג אוטובוס אני אמור להצדיק את נהגי האוטובוס ולהאשים את הולכי הרגל שקופצים לכביש. הלא כן?
אבל לא כך הם פני הדברים.
כי יש לי השקפה רחבה + ניסיון שאין לרוב מוחלט של הכותבים כאן.
סליחה אם זה נשמע יהיר משהו, אף פעם לא כתבתי בצורה כזאת, אבל מה שאני נסעתי עם מפרקית ברוורס חלק נכבד מהכותבים כאן לא נסעו קדימה עם פרייבט.
ואני חושב [ומקווה, בכל הכנות] שלא ארצה להגיב עוד.
זה בדיוק מה שכתבתי
לא סתרתי את דבריך, רק הזכרתי לאמיר שהתנגדת למת"צ מרכזי/שמאלי באופן עקרוני.

אין ויכוח על כך ש"ציר המוות" הוא תוצאה של תכנון לקוי.
 

ארזS

New member
אבל זה לא נכון, לא התנגדתי באופן עקרוני.

זה בדיוק מה שכתבתי
לא סתרתי את דבריך, רק הזכרתי לאמיר שהתנגדת למת"צ מרכזי/שמאלי באופן עקרוני.

אין ויכוח על כך ש"ציר המוות" הוא תוצאה של תכנון לקוי.
אבל זה לא נכון, לא התנגדתי באופן עקרוני.
אם באמצע יהיו גדרות שלא יאפשרו פיזית להולכי רגל לחצות את הכביש אז לא תהיה בעייה לדעתי.
&nbsp
 

ארזS

New member
ודבר נוסף

זה בדיוק מה שכתבתי
לא סתרתי את דבריך, רק הזכרתי לאמיר שהתנגדת למת"צ מרכזי/שמאלי באופן עקרוני.

אין ויכוח על כך ש"ציר המוות" הוא תוצאה של תכנון לקוי.
ודבר נוסף
אתה כותב שאין ויכוח, אבל עובדה שיש ויכוח, ראה בשרשור הזה כמה אנשים טוענים שאין שום תכנון לקוי והכל טמון באשמתם של הולכי רגל מטומטמים.
 

ארזS

New member
בעצם בואו נקרא לזה מחלוקת ולא ויכוח.

ודבר נוסף
אתה כותב שאין ויכוח, אבל עובדה שיש ויכוח, ראה בשרשור הזה כמה אנשים טוענים שאין שום תכנון לקוי והכל טמון באשמתם של הולכי רגל מטומטמים.
בעצם בואו נקרא לזה מחלוקת ולא ויכוח.
כי בינתיים הכל מתנהל פה בצורה תרבותית ומכובדת.
 

אוהדא11

New member


לא נכון.
טענתי תמיד ואני טוען גם עכשיו שהתכנון לקוי וגורם לבלבול של הולכי הרגל, ואם היו לדוגמא מבוצעים חלק מההצעות שאורן הציע, הרי שאלה היו יכולים להיות חלק מהפתרונות.
אחת ההצעות שהצעתי היא שנתיבי התחבורה הציבורית יהיו בצדדים ולא במרכז הכביש, אבל זאת לא היתה הצעה בבחינת "יהרג ובל יעבור".
תמיד כתבתי "אני לא המומחה, שיקבעו המומחים מה לעשות".
ולמקרה ששכחתם, הייתי נהג אוטובוס ציבורי במשך כ-25 שנה [כעת בדימוס] וראיתי מול עיני כל כך הרבה הרוגים בנת"צ שהיה בזמנו בדרך פתח תקווה שבתל אביב, מול עיני ראיתי אנשים מתעופפים באוויר, ואני חושב שההגיון אומר שכנהג אוטובוס אני אמור להצדיק את נהגי האוטובוס ולהאשים את הולכי הרגל שקופצים לכביש. הלא כן?
אבל לא כך הם פני הדברים.
כי יש לי השקפה רחבה + ניסיון שאין לרוב מוחלט של הכותבים כאן.
סליחה אם זה נשמע יהיר משהו, אף פעם לא כתבתי בצורה כזאת, אבל מה שאני נסעתי עם מפרקית ברוורס חלק נכבד מהכותבים כאן לא נסעו קדימה עם פרייבט.
ואני חושב [ומקווה, בכל הכנות] שלא ארצה להגיב עוד.
 

אוהדא11

New member


כשאני כתבתי כבר לפני כמה שנים שהציר הזה הוא טעות חמורה
ושהולכי הרגל טועים שם בגלל טעויות בתכנון שגורמות להם לבלבול - ירדו עלי רצח.
גם עכשיו, למעט התגובה הזאת אין בכוונתי להוסיף דבר פרט ל:אמרתי לכם !
 

orensaab

New member
גם אני כתבתי

כשאני כתבתי כבר לפני כמה שנים שהציר הזה הוא טעות חמורה
ושהולכי הרגל טועים שם בגלל טעויות בתכנון שגורמות להם לבלבול - ירדו עלי רצח.
גם עכשיו, למעט התגובה הזאת אין בכוונתי להוסיף דבר פרט ל:אמרתי לכם !
גם אני כתבתי
לפני מספר שנים, אולי שלוש, ביקש אותי המדען הראשי דאז של משרד התחבורה להכין נייר עמדה לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בנושא מסלולי BRT. זאת בעקבות מקרי המוות בציר ז'בוטינסקי. המדען הראשי דאז של הרשות המשמש כמדען הראשי של משרד התחבורה כיום, תאם את הפגישה בה נכחו מנהל מרחב, סגנו ויועץ בכיר לרשות.
הצגתי להם את שיטות ההפעלה המקובלות במסלולי BRT, ואת המשותף לכל השיטות: כניסה באמצעות מעברים עיליים ותחתיים, מניעה של יכולת חציית המסלול ו"משפך" לכוון הרציפים בין גדרות בטיחות. אחרי חצי שעה שאני מציג, מנהל המרחב סיכם בקצרה ואמר: "הפוליטיקאים לא יתנו לנו להתקין גדרות, ואנחנו לא נעשה שום דבר."
זו אותה רשות שהחל ממחר בבוקר ובמשך שבוע, תנפח את ראשינו עם פרסומות על "שבוע הבטיחות בדרכים."
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה