מצגת עקרונות "לו"ז מהפכה".

מצב
הנושא נעול.
תגיב ענייינית לפחות

אוי מסכן שכמוך
תגיב ענייינית לפחות
כי בתור אחד שמשתמש המון בתה\חבורה ציבורית ולצערי גם ברכבת , השיניוים הללו הם לרעה, במקום שיפור מאז שהוכנס הקו החדש ועכשיו השינוים שמתכוננים הופכים את זה לקווים הרבה יותר גרועים, עכשיו במקום לסוע ללצפון ולהמתין בבנימה כ5 דקות צריך לכחות קרוב ל20 דקות בת"א כדי להמשיך צפונה,
(ואני לא מדבר עדין על תחנת חדרה וכו שאז צריך סתםה חלפה מיותרת) אגב לא הבנתי למה הם היו צריכים לשנות את הקו, מה היה רע במה שיה עד עכשיו? קו נתניה רחובות, ובנימיניה אשקלון?ובכלל למה שלא ינסו לעשות דווקא כמו שהצעתי למעלה להפוך את הקו של החוף הדרומי(אשקלון - ראשון לציון להפוך עד בנימינה) ואילו את הקו של רחובות להפוך עד הוד השרון, וכך שני המקומות ירוויחו גם רחבות תרוויח קו לאזור פתח תקווה() וכך גם הנוסעים של גוש דן הדרומי ירווחו נסיעות צפונה?
 
ונוסע שגר ברחובות ועובד בהרצליה יחשוב הפוך

תגיב ענייינית לפחות
כי בתור אחד שמשתמש המון בתה\חבורה ציבורית ולצערי גם ברכבת , השיניוים הללו הם לרעה, במקום שיפור מאז שהוכנס הקו החדש ועכשיו השינוים שמתכוננים הופכים את זה לקווים הרבה יותר גרועים, עכשיו במקום לסוע ללצפון ולהמתין בבנימה כ5 דקות צריך לכחות קרוב ל20 דקות בת"א כדי להמשיך צפונה,
(ואני לא מדבר עדין על תחנת חדרה וכו שאז צריך סתםה חלפה מיותרת) אגב לא הבנתי למה הם היו צריכים לשנות את הקו, מה היה רע במה שיה עד עכשיו? קו נתניה רחובות, ובנימיניה אשקלון?ובכלל למה שלא ינסו לעשות דווקא כמו שהצעתי למעלה להפוך את הקו של החוף הדרומי(אשקלון - ראשון לציון להפוך עד בנימינה) ואילו את הקו של רחובות להפוך עד הוד השרון, וכך שני המקומות ירוויחו גם רחבות תרוויח קו לאזור פתח תקווה() וכך גם הנוסעים של גוש דן הדרומי ירווחו נסיעות צפונה?
ונוסע שגר ברחובות ועובד בהרצליה יחשוב הפוך
ממך.
קווי הרכבת לא נקבעים לפי נוחיות של נוסע כזה או אחר.
אין שום רע בהחלפה בתל אביב.
וחישוב הזמנים שלך לא לוקח בחשבון שהרכבת שתחכה לה בתל אביב תגיע לבנימינה בפחות זמן מהרכבת שתמשיך איתה מאשקלון עד בנימינה וממילא הרכבת הזו מתל אביב היא זו שממשיכה צפונה מבנימינה, כך שליעד צפוני מבנימינה בכל מקרה תגיע באותו זמן ולבנימינה עצמה תגיע 3-4 דקות אחרי הרכבת המאספת שנוסעת כיום בין אשקלון לבנימינה.
אז על איזו הרעה בדיוק אתה כותב?
 
מי שגר ברחובות לא יפגע

ונוסע שגר ברחובות ועובד בהרצליה יחשוב הפוך
ממך.
קווי הרכבת לא נקבעים לפי נוחיות של נוסע כזה או אחר.
אין שום רע בהחלפה בתל אביב.
וחישוב הזמנים שלך לא לוקח בחשבון שהרכבת שתחכה לה בתל אביב תגיע לבנימינה בפחות זמן מהרכבת שתמשיך איתה מאשקלון עד בנימינה וממילא הרכבת הזו מתל אביב היא זו שממשיכה צפונה מבנימינה, כך שליעד צפוני מבנימינה בכל מקרה תגיע באותו זמן ולבנימינה עצמה תגיע 3-4 דקות אחרי הרכבת המאספת שנוסעת כיום בין אשקלון לבנימינה.
אז על איזו הרעה בדיוק אתה כותב?
מי שגר ברחובות לא יפגע
כי הרכבת שנוסעת לנתניה גם עוצרת בהרצליה, וגם הרכבת שלב נימינה שמאצלם תצא עוצרת שמה כך שברחובות אין שום פגיעה? ועל איזה בידוק חישוב זמנים אני יגיע לתל אביב אני צריך להמתין מספר דקות או אפילו עשרות דקות כדי שאוכל לסוע צפונה, אז כל החסיכון שאתה מדב ר עליו הולך פשוט על בזבוז הזמן שאני מחכה בתל אביב ואני לא מדבר על הנוחות הרגילה שעד עכשיו אם היתי נוסע לנתניה וצפונה לא היתי צריך להחליף רכבת ולהתחיל לחפש את הרציף או במקרה אם יש לי תיקים גדולים או ילדים להתחיל להסחב איתם במהירות כדי לא לפספס קו כזה או אחר. יש פה הרעה בתנאים אין ספק וחבל אבל מה אכפת להם לדפוק את הפריבריה?לי אישית כואב מאוד מה שנעשה פה בעיר מבחינת התחבורה הציבורית ואני אחד שנוסע המון בתחבורה הצבורת
 
אז מי שגר ברחובות ורוצה להגיע לחיפה ייפגע

מי שגר ברחובות לא יפגע
כי הרכבת שנוסעת לנתניה גם עוצרת בהרצליה, וגם הרכבת שלב נימינה שמאצלם תצא עוצרת שמה כך שברחובות אין שום פגיעה? ועל איזה בידוק חישוב זמנים אני יגיע לתל אביב אני צריך להמתין מספר דקות או אפילו עשרות דקות כדי שאוכל לסוע צפונה, אז כל החסיכון שאתה מדב ר עליו הולך פשוט על בזבוז הזמן שאני מחכה בתל אביב ואני לא מדבר על הנוחות הרגילה שעד עכשיו אם היתי נוסע לנתניה וצפונה לא היתי צריך להחליף רכבת ולהתחיל לחפש את הרציף או במקרה אם יש לי תיקים גדולים או ילדים להתחיל להסחב איתם במהירות כדי לא לפספס קו כזה או אחר. יש פה הרעה בתנאים אין ספק וחבל אבל מה אכפת להם לדפוק את הפריבריה?לי אישית כואב מאוד מה שנעשה פה בעיר מבחינת התחבורה הציבורית ואני אחד שנוסע המון בתחבורה הצבורת
אז מי שגר ברחובות ורוצה להגיע לחיפה ייפגע
אתה עוד לא יודע כמה זמן תצטרך להמתין בתל אביב וכבר מסיק מסקנות.
האם שמת לב שבשעות השיא מתוכננת רכבת נוספת לחיפה (4 במקום 3)?
אי אפשר שתהיה רכבת ישירה מכל מקום לכל מקום ולומר שאם אין רכבת ישירה בין אשקלון לבנימינה אז זו דפיקה של הפריפריה זו הגזמה פראית.
ולפי המצגת הזו בשעות השיא בבוקר דווקא כן תהיה רכבת מאשקלון עד בנימינה.
 

amit1270

New member
יש מי שנפגעו מהשינויים

תגיב ענייינית לפחות
כי בתור אחד שמשתמש המון בתה\חבורה ציבורית ולצערי גם ברכבת , השיניוים הללו הם לרעה, במקום שיפור מאז שהוכנס הקו החדש ועכשיו השינוים שמתכוננים הופכים את זה לקווים הרבה יותר גרועים, עכשיו במקום לסוע ללצפון ולהמתין בבנימה כ5 דקות צריך לכחות קרוב ל20 דקות בת"א כדי להמשיך צפונה,
(ואני לא מדבר עדין על תחנת חדרה וכו שאז צריך סתםה חלפה מיותרת) אגב לא הבנתי למה הם היו צריכים לשנות את הקו, מה היה רע במה שיה עד עכשיו? קו נתניה רחובות, ובנימיניה אשקלון?ובכלל למה שלא ינסו לעשות דווקא כמו שהצעתי למעלה להפוך את הקו של החוף הדרומי(אשקלון - ראשון לציון להפוך עד בנימינה) ואילו את הקו של רחובות להפוך עד הוד השרון, וכך שני המקומות ירוויחו גם רחבות תרוויח קו לאזור פתח תקווה() וכך גם הנוסעים של גוש דן הדרומי ירווחו נסיעות צפונה?
יש מי שנפגעו מהשינויים
תושבי אשקלון לא נמנים על הנפגעים אלא על המרוויחים, עם 3 רכבות בשעה במקום 2. כל השאר זה "קטנות" ויש לך נטייה לראות רק את הדברים הלא-באמת-חשובים האלה ולהתעלם משלושת-רבעי הכוס המלאה. כמה נוסעים עושים את כל הדרך מאשקלון לבנימינה (ומה עם אלה שנוסעים מרחובות לבנימינה)?

לגבי חיבור מסילת ראשל"צ מערב-הוד"ש - יש לזה סיבה תפעולית: הגשר מחולון מתחבר ישירות למסילה השלישית (המזרחית) באיילון, שממשיכה להוד השרון. חיבורים אחרים יאלצו את הרכבות לבצע מעברים שעלולים לגרום לעיכובים.
 
איך מרווחים אם עכשיו אין שום תחבורה ציבורית

יש מי שנפגעו מהשינויים
תושבי אשקלון לא נמנים על הנפגעים אלא על המרוויחים, עם 3 רכבות בשעה במקום 2. כל השאר זה "קטנות" ויש לך נטייה לראות רק את הדברים הלא-באמת-חשובים האלה ולהתעלם משלושת-רבעי הכוס המלאה. כמה נוסעים עושים את כל הדרך מאשקלון לבנימינה (ומה עם אלה שנוסעים מרחובות לבנימינה)?

לגבי חיבור מסילת ראשל"צ מערב-הוד"ש - יש לזה סיבה תפעולית: הגשר מחולון מתחבר ישירות למסילה השלישית (המזרחית) באיילון, שממשיכה להוד השרון. חיבורים אחרים יאלצו את הרכבות לבצע מעברים שעלולים לגרום לעיכובים.
איך מרווחים אם עכשיו אין שום תחבורה ציבורית
צפונה לעמט בבוקר ובערב שבסך הכול יוצא 3 רכבות בערך לכל כיון, ואל תשכח הרכבות שייוצאות מאשקלון לבנימינה עובורות ברחובות ככה שרחובות בכל מקרה לא נפגעת, וגלבי החביור במסילית ראשון ממש לא ברור לי למה עשו את זה שתתחבר למסילה המזרחיתב מקום להמשיך צפונה ישירות מבחינה ה גיונית זה היה נראה הרבה יותר טוב. וגם כולם היו מרוויחים מזה, כל ענין ההחלפה הזה זה בזבזו זמן אדיר מילא היתה אומר שצריך רק לחכות 2- 3 דקות, אבל זה לא כך, זה לפחות רבע שעה המתנה חסרת הגיון, כמו ה5 דקות המטורפות שלא נוסעיח ם בקו החדש של אשקלון שסתם ממתינות ביבנה מערב ובאשדוד
 

amit1270

New member
אין שום תחבורה ציבורית צפונה?

איך מרווחים אם עכשיו אין שום תחבורה ציבורית
צפונה לעמט בבוקר ובערב שבסך הכול יוצא 3 רכבות בערך לכל כיון, ואל תשכח הרכבות שייוצאות מאשקלון לבנימינה עובורות ברחובות ככה שרחובות בכל מקרה לא נפגעת, וגלבי החביור במסילית ראשון ממש לא ברור לי למה עשו את זה שתתחבר למסילה המזרחיתב מקום להמשיך צפונה ישירות מבחינה ה גיונית זה היה נראה הרבה יותר טוב. וגם כולם היו מרוויחים מזה, כל ענין ההחלפה הזה זה בזבזו זמן אדיר מילא היתה אומר שצריך רק לחכות 2- 3 דקות, אבל זה לא כך, זה לפחות רבע שעה המתנה חסרת הגיון, כמו ה5 דקות המטורפות שלא נוסעיח ם בקו החדש של אשקלון שסתם ממתינות ביבנה מערב ובאשדוד
אין שום תחבורה ציבורית צפונה?
קודם כל אם כל כך רע לך ברכבת יש אוטובוסים. דבר שני, יותר רכבות בשעות העומס ופחות בשאר היום יש בכל הקווים בארץ. במקום שתי רכבות בשעת העומס קיבלתם שלוש, אבל אתה עדיין מתלונן ומתעקש לראות רק את השלילי גם אם צריך ממש להתאמץ.

הסברתי לך על החיבור בין המסילות ואני לא מתכוון לחזור על כך. לא רוצה להבין? לא צריך. החלפות זה דבר מקובל בכל העולם, ומה לעשות, אי אפשר לחבר קו רכבת מכל מקום לכל מקום וזה גם לא הגיוני. דווקא לאשקלון יש עכשיו יותר אפשרויות בחירה להמשך צפונה ומי שמתכנן את היום בצורה נכונה (ויש לו אפשרות כזאת) יכול לבחור בין רכבת שממשיכה לנתניה/בנימינה לרכבת שממשיכה להוד השרון בלי להחליף. מעבר לכך, כמה אשקלונים נוסעים צפונה מנתניה או אפילו מתל אביב? אני לא בטוח שרק בשבילם צריך לתכנן את כל הרשת, מה גם שאחרים ייפגעו מזה כי תמיד יש מי שנפגע. אבל אותך זה לא מעניין, כי אתה רואה רק את עצמך ורק את רבע הכוס הריקה.

בדבר אחד אני מסכים אתך - זמני ההמתנה בתחנות ("ריפודים") הם ארוכים בצורה לא סבירה ואפשר לקצר אותם משמעותית בלי לפגוע בשירות.
 
הבעיה שעוד לא החלטתי מה יות רקטסטרופה אגד או

אין שום תחבורה ציבורית צפונה?
קודם כל אם כל כך רע לך ברכבת יש אוטובוסים. דבר שני, יותר רכבות בשעות העומס ופחות בשאר היום יש בכל הקווים בארץ. במקום שתי רכבות בשעת העומס קיבלתם שלוש, אבל אתה עדיין מתלונן ומתעקש לראות רק את השלילי גם אם צריך ממש להתאמץ.

הסברתי לך על החיבור בין המסילות ואני לא מתכוון לחזור על כך. לא רוצה להבין? לא צריך. החלפות זה דבר מקובל בכל העולם, ומה לעשות, אי אפשר לחבר קו רכבת מכל מקום לכל מקום וזה גם לא הגיוני. דווקא לאשקלון יש עכשיו יותר אפשרויות בחירה להמשך צפונה ומי שמתכנן את היום בצורה נכונה (ויש לו אפשרות כזאת) יכול לבחור בין רכבת שממשיכה לנתניה/בנימינה לרכבת שממשיכה להוד השרון בלי להחליף. מעבר לכך, כמה אשקלונים נוסעים צפונה מנתניה או אפילו מתל אביב? אני לא בטוח שרק בשבילם צריך לתכנן את כל הרשת, מה גם שאחרים ייפגעו מזה כי תמיד יש מי שנפגע. אבל אותך זה לא מעניין, כי אתה רואה רק את עצמך ורק את רבע הכוס הריקה.

בדבר אחד אני מסכים אתך - זמני ההמתנה בתחנות ("ריפודים") הם ארוכים בצורה לא סבירה ואפשר לקצר אותם משמעותית בלי לפגוע בשירות.
הבעיה שעוד לא החלטתי מה יות רקטסטרופה אגד או
רכבת ישראל כל אחד מיום ליום ניהיה קטסרטםה יותר, ודבר שני לא ענית בדיוק על מה שאמרתי זה שיש יותר רכבות לא משפר בהכרח את השירות מה שנקרא כמותית אך לא איכותית בכלל, ודבר נסוף מי נוסע בכלל בקו הזה לראש העין פתח תקווה(לא משתלםם בעליל יותר משעה ו20 דקות עד פתח תקווה והמרחוק אולי הוא 65 ק"מ) ושוב למה היו צריכים לקצר את הקו של אשקלון בנימינה לנתניה אשקלון מה היה רע עד עכשיו? ושוב מה שאמרתי קיצור הקו יותר פוגע מאשר מעויל שהרי בכל מקרה הקו של אשקלון בנימינה עובד ברחובות , ואגב גם באוטובסים אין פה שום תחלופה צפונה ודוקא הרכבת עשתה שירות טוב שנתנה לפחות פתרון נסיעה עד בנימינה והמתנה של 5 דקות עד הרכבת הבאה, מה שיותר עכשיו זו המתנה של הרבה דקות וגם סרבול של החלפה , וזה בלי שום הגיון סביר.
 
אבל אתה מתעלם מכך שזמן ההמתנה בבנימינה קצר

הבעיה שעוד לא החלטתי מה יות רקטסטרופה אגד או
רכבת ישראל כל אחד מיום ליום ניהיה קטסרטםה יותר, ודבר שני לא ענית בדיוק על מה שאמרתי זה שיש יותר רכבות לא משפר בהכרח את השירות מה שנקרא כמותית אך לא איכותית בכלל, ודבר נסוף מי נוסע בכלל בקו הזה לראש העין פתח תקווה(לא משתלםם בעליל יותר משעה ו20 דקות עד פתח תקווה והמרחוק אולי הוא 65 ק"מ) ושוב למה היו צריכים לקצר את הקו של אשקלון בנימינה לנתניה אשקלון מה היה רע עד עכשיו? ושוב מה שאמרתי קיצור הקו יותר פוגע מאשר מעויל שהרי בכל מקרה הקו של אשקלון בנימינה עובד ברחובות , ואגב גם באוטובסים אין פה שום תחלופה צפונה ודוקא הרכבת עשתה שירות טוב שנתנה לפחות פתרון נסיעה עד בנימינה והמתנה של 5 דקות עד הרכבת הבאה, מה שיותר עכשיו זו המתנה של הרבה דקות וגם סרבול של החלפה , וזה בלי שום הגיון סביר.
אבל אתה מתעלם מכך שזמן ההמתנה בבנימינה קצר
יותר כי משך הנסיעה בין ת"א לבנימינה ארוך יותר ברכבת הפרברית.
אם אתה מדבר על החלפה בבנימינה, אז אתה כנראה מדבר על נסיעה לחיפה או צפונה ממנה (בהנחה שיש מעט מאוד מאוד אשקלונים שנוסעים כל יום דווקא לעתלית), וזמן הנסיעה הכולל זהה, מכיוון שהרכבת שממתינים לה 15-20 דקות בתל אביב זו בדיוק אותה רכבת שממתינים לה 5 דקות בבנימינה.
ולכן אין כאן שום הרעת תנאים. בסך הכל זמן נסיעה מומר בזמן המתנה.
ואתה גם מתעלם מכך שבשעות השיא יש מתל אביב יותר רכבות לחיפה מאשר מבנימינה, ולפי המצגת החדשה יהיו פי 2 יותר רכבות (4 מתל אביב לעומת 2 מבנימינה), מה שיעלה עוד יותר את כדאיות ההחלפה בתל אביב.
כך שסביר שכאשר יפורסם הלו"ז החדש יתברר שלא רק שאין הרעה אלא שדווקא יש שיפור.
 
בשעות העומס 4 רכבות מאשקלון

אין שום תחבורה ציבורית צפונה?
קודם כל אם כל כך רע לך ברכבת יש אוטובוסים. דבר שני, יותר רכבות בשעות העומס ופחות בשאר היום יש בכל הקווים בארץ. במקום שתי רכבות בשעת העומס קיבלתם שלוש, אבל אתה עדיין מתלונן ומתעקש לראות רק את השלילי גם אם צריך ממש להתאמץ.

הסברתי לך על החיבור בין המסילות ואני לא מתכוון לחזור על כך. לא רוצה להבין? לא צריך. החלפות זה דבר מקובל בכל העולם, ומה לעשות, אי אפשר לחבר קו רכבת מכל מקום לכל מקום וזה גם לא הגיוני. דווקא לאשקלון יש עכשיו יותר אפשרויות בחירה להמשך צפונה ומי שמתכנן את היום בצורה נכונה (ויש לו אפשרות כזאת) יכול לבחור בין רכבת שממשיכה לנתניה/בנימינה לרכבת שממשיכה להוד השרון בלי להחליף. מעבר לכך, כמה אשקלונים נוסעים צפונה מנתניה או אפילו מתל אביב? אני לא בטוח שרק בשבילם צריך לתכנן את כל הרשת, מה גם שאחרים ייפגעו מזה כי תמיד יש מי שנפגע. אבל אותך זה לא מעניין, כי אתה רואה רק את עצמך ורק את רבע הכוס הריקה.

בדבר אחד אני מסכים אתך - זמני ההמתנה בתחנות ("ריפודים") הם ארוכים בצורה לא סבירה ואפשר לקצר אותם משמעותית בלי לפגוע בשירות.
בשעות העומס 4 רכבות מאשקלון
אחת לנתניה, אחת לבנימינה ו2 להוד השרון
 

benshap2

New member
מי שנוסע צפונית לבנימינה גם ככה מחליף בתל אבי

התגובה שלי שכל פעם זה רק ניהיה גרוע יותר
עכשיו מבטלים קו צפוני היחידי שקיים בעיר פה צפונה או מקיסמום להביא אותי לנקודה שממנה להגיע לצפון יהיה הרבה יותר נוח, עכשיו גם את זה מבטלים ומשאירים 3 רכבות בלבד, אני מאוד מקווה שהתוכנית הזאת לא תצא לפועל
מי שנוסע צפונית לבנימינה גם ככה מחליף בתל אבי
אביב, שכן הרכבות ריקות יותר בתחנות אלו, ועוצרות בפחות תחנות בדרך.
מכאן שאתה מדבר נטו על מי שנוסע מאשקלון\אשדוד\יבנה מזרח לתחנות הצפוניות מקו נתניה - ועד בנימינה (חדרה, פרדס חנה ובנימינה). הוא אכן יצטרך להחליף רכבת.
גם כאן במי שנוסע כל יום, וצריך רכבות בשעות השיא, זה לא יפגע, שכן בשעות השיא הרכבות פועלות מאשקלון.
מכאן שרק במי שנוסע, מידי פעם, מאשקלון ישירות לתחנות הללו - יש פגיעה.

האמת?
זה שווה אפילו את הקטנת האיחורים שתיגרם, סטטיסטית, בעקבות כך שיש פחות סיכוי לבעיות אפשריות בדרך בשל קיצורו של הקו...
 
ראית מה זה בידוק שעות השיא?

מי שנוסע צפונית לבנימינה גם ככה מחליף בתל אבי
אביב, שכן הרכבות ריקות יותר בתחנות אלו, ועוצרות בפחות תחנות בדרך.
מכאן שאתה מדבר נטו על מי שנוסע מאשקלון\אשדוד\יבנה מזרח לתחנות הצפוניות מקו נתניה - ועד בנימינה (חדרה, פרדס חנה ובנימינה). הוא אכן יצטרך להחליף רכבת.
גם כאן במי שנוסע כל יום, וצריך רכבות בשעות השיא, זה לא יפגע, שכן בשעות השיא הרכבות פועלות מאשקלון.
מכאן שרק במי שנוסע, מידי פעם, מאשקלון ישירות לתחנות הללו - יש פגיעה.

האמת?
זה שווה אפילו את הקטנת האיחורים שתיגרם, סטטיסטית, בעקבות כך שיש פחות סיכוי לבעיות אפשריות בדרך בשל קיצורו של הקו...
ראית מה זה בידוק שעות השיא?
זה יותאראולי שיש 2 או גג 3 רכבות לכיון, אז אול השלב הבא של רכבת ישראלי בכלל תקצר את כל התחנות ושמי שנוסע מאשקלון לתל אביב יחליף רכבת בחולון כי אז סטטסית זה יצמצם את האחירוים, זה תירוץ עלוב וסליחה בן שפירא זה לא אישית זה פשוט על השירות שרק הולך וניהיה גרוע יותר וחבל אני לצערי כן משתשמ ברכבות הרבה, ובמקום לשפר את השירות לפריפירה פשוט גורעים ממנו, ואגב עדיף להחליף בבנימיהנ זמן ההמתנה הוא רק 5 דקות מה שיקרא עכשיוז מן הנמתנה עומד על בין רבע שעה ל20 דקות המתנה בתל אביב, זה פשוט בזבוז זמן , אגב לפני הקו החדש אני זוכר שזמן הממתנה היה קצר יותר, אישית מקווה שיבטלו את הקו המטומטם הזה להוד השרון או לפחות יקצרו את המסלול שלו קו לא הגיוני לא מבחינת זמן הנסיעהש לו ולא מבחינת המסלול שלו
 

amit1270

New member
"גג 3 רכבות לכיוון"... אוי אתה ממש מסכן

ראית מה זה בידוק שעות השיא?
זה יותאראולי שיש 2 או גג 3 רכבות לכיון, אז אול השלב הבא של רכבת ישראלי בכלל תקצר את כל התחנות ושמי שנוסע מאשקלון לתל אביב יחליף רכבת בחולון כי אז סטטסית זה יצמצם את האחירוים, זה תירוץ עלוב וסליחה בן שפירא זה לא אישית זה פשוט על השירות שרק הולך וניהיה גרוע יותר וחבל אני לצערי כן משתשמ ברכבות הרבה, ובמקום לשפר את השירות לפריפירה פשוט גורעים ממנו, ואגב עדיף להחליף בבנימיהנ זמן ההמתנה הוא רק 5 דקות מה שיקרא עכשיוז מן הנמתנה עומד על בין רבע שעה ל20 דקות המתנה בתל אביב, זה פשוט בזבוז זמן , אגב לפני הקו החדש אני זוכר שזמן הממתנה היה קצר יותר, אישית מקווה שיבטלו את הקו המטומטם הזה להוד השרון או לפחות יקצרו את המסלול שלו קו לא הגיוני לא מבחינת זמן הנסיעהש לו ולא מבחינת המסלול שלו
"גג 3 רכבות לכיוון"... אוי אתה ממש מסכן
תראה לי עוד קו רכבת אחד (חוץ מקו ת"א-חיפה בלו"ז המוצע) שיש בו יותר מ-3 רכבות בשעה. ממש "הולך ונעשה גרוע"...

ההצעה שלך לקצר את הקווים הפרבריים עד לתל אביב מעידה על חוסר ההבנה שלך במהות של קו רכבת. איפה ישימו את הרכבות האלה? תבין - כל הקווים הפרבריים של תל אביב הם חיבור של שני קווים - לתל אביב וממנה, ואין הרבה משמעות לתחנות הקצה מלבד שיקולים תפעוליים (כמו למשל שימוש במסילה השלישית בקו מחולון להוד השרון). היעד של רוב הנוסעים, מדרום ומצפון, הוא תל אביב. השאר יכולים להיות "בני מזל" שהקו שלהם לא דורש החלפה, או קצת פחות בני מזל. אם הבנתי נכון, הלו"ז החדש שם אותך בקבוצה השנייה, אבל אי אפשר לבסס תכנון של רשת רכבות שלמה רק על מה שנוח לך, כי זה יבוא על חשבון מישהו אחר, או יותר גרוע - על חשבון היעילות של כל הרשת. אבל מי הם? הרי מה שחשוב זה שאתה תוכל לנסוע ישירות מאשקלון לבנימינה בלי החלפות.
 
מאוד יכול להיות שאני לא מומוחה כמוך

"גג 3 רכבות לכיוון"... אוי אתה ממש מסכן
תראה לי עוד קו רכבת אחד (חוץ מקו ת"א-חיפה בלו"ז המוצע) שיש בו יותר מ-3 רכבות בשעה. ממש "הולך ונעשה גרוע"...

ההצעה שלך לקצר את הקווים הפרבריים עד לתל אביב מעידה על חוסר ההבנה שלך במהות של קו רכבת. איפה ישימו את הרכבות האלה? תבין - כל הקווים הפרבריים של תל אביב הם חיבור של שני קווים - לתל אביב וממנה, ואין הרבה משמעות לתחנות הקצה מלבד שיקולים תפעוליים (כמו למשל שימוש במסילה השלישית בקו מחולון להוד השרון). היעד של רוב הנוסעים, מדרום ומצפון, הוא תל אביב. השאר יכולים להיות "בני מזל" שהקו שלהם לא דורש החלפה, או קצת פחות בני מזל. אם הבנתי נכון, הלו"ז החדש שם אותך בקבוצה השנייה, אבל אי אפשר לבסס תכנון של רשת רכבות שלמה רק על מה שנוח לך, כי זה יבוא על חשבון מישהו אחר, או יותר גרוע - על חשבון היעילות של כל הרשת. אבל מי הם? הרי מה שחשוב זה שאתה תוכל לנסוע ישירות מאשקלון לבנימינה בלי החלפות.
מאוד יכול להיות שאני לא מומוחה כמוך
אבל עדין קיצור המסלולים הם נגיד מהוד השרון ועד ת"א , רכבת שתעשה את המסלול הזה, וכיון אחד זה אשקלון ת"א, כך אולי גם שני הצדדים ירויחו, גם אולי פחות עומס וגם פחות איחורים , ושוב אשמח אם תסביר לי מה היעילות של כל הרשת בקיצור הקו מאשקלון לבנימינה לנתניה אשקלון, ואם כבר קיצרת, למה שלא תקצר מת"א לאשקלון וזהו.? הרי כבר מספר שנים הקו אשקלון בנימינה לא הפריע, פתאום נזכרו שזה יעיל לקצר? אשמח אם תסביר לבור שכמוני ואני אומר זאת באמת לא חס ושלום מזלזול, ותודה מראש
 

amit1270

New member
בתל אביב אין תחנות קצה

מאוד יכול להיות שאני לא מומוחה כמוך
אבל עדין קיצור המסלולים הם נגיד מהוד השרון ועד ת"א , רכבת שתעשה את המסלול הזה, וכיון אחד זה אשקלון ת"א, כך אולי גם שני הצדדים ירויחו, גם אולי פחות עומס וגם פחות איחורים , ושוב אשמח אם תסביר לי מה היעילות של כל הרשת בקיצור הקו מאשקלון לבנימינה לנתניה אשקלון, ואם כבר קיצרת, למה שלא תקצר מת"א לאשקלון וזהו.? הרי כבר מספר שנים הקו אשקלון בנימינה לא הפריע, פתאום נזכרו שזה יעיל לקצר? אשמח אם תסביר לבור שכמוני ואני אומר זאת באמת לא חס ושלום מזלזול, ותודה מראש
בתל אביב אין תחנות קצה
למעט, במידה מסוימת, תחנת ת"א-מרכז שבה מספר המסילות גדול יחסית. ולכן כמעט כל הקווים שעוברים בתל אביב צריכים להמשיך ולא לעצור שם.

לגבי קיצור הקו מאשקלון והארכת הקו מרחובות, אני לא בטוח מה הסיבה, אבל אל תשכח שהמצב כיום שונה מהמצב לפני חיבור קו החוף הדרומי ויתכנו יתרונות תפעוליים לסידור הזה.
 

benshap2

New member
משנה משך הנסיעה הכולל, לא משך ההחלפה

ראית מה זה בידוק שעות השיא?
זה יותאראולי שיש 2 או גג 3 רכבות לכיון, אז אול השלב הבא של רכבת ישראלי בכלל תקצר את כל התחנות ושמי שנוסע מאשקלון לתל אביב יחליף רכבת בחולון כי אז סטטסית זה יצמצם את האחירוים, זה תירוץ עלוב וסליחה בן שפירא זה לא אישית זה פשוט על השירות שרק הולך וניהיה גרוע יותר וחבל אני לצערי כן משתשמ ברכבות הרבה, ובמקום לשפר את השירות לפריפירה פשוט גורעים ממנו, ואגב עדיף להחליף בבנימיהנ זמן ההמתנה הוא רק 5 דקות מה שיקרא עכשיוז מן הנמתנה עומד על בין רבע שעה ל20 דקות המתנה בתל אביב, זה פשוט בזבוז זמן , אגב לפני הקו החדש אני זוכר שזמן הממתנה היה קצר יותר, אישית מקווה שיבטלו את הקו המטומטם הזה להוד השרון או לפחות יקצרו את המסלול שלו קו לא הגיוני לא מבחינת זמן הנסיעהש לו ולא מבחינת המסלול שלו
משנה משך הנסיעה הכולל, לא משך ההחלפה
אתה מטרטר את עצמך עוד 15 דקות בין תל אביב לבנימינה ואז זמן ההחלפה שלך הוא 5 דקות (אגב, קצת "מסוכן" בהתחשב באיחורים של הקו הזה..), אבל משך הנסיעה הכולל לא השתנה, ומספר ההחלפות לא השתנה.
 
אני עדין לא מבין למה הם צריכים לקצר את הקו

משנה משך הנסיעה הכולל, לא משך ההחלפה
אתה מטרטר את עצמך עוד 15 דקות בין תל אביב לבנימינה ואז זמן ההחלפה שלך הוא 5 דקות (אגב, קצת "מסוכן" בהתחשב באיחורים של הקו הזה..), אבל משך הנסיעה הכולל לא השתנה, ומספר ההחלפות לא השתנה.
אני עדין לא מבין למה הם צריכים לקצר את הקו
? מה פאתום זה הפריע להם? ואם כבר החלטתם לקצר למה שלא יתחילו את הקו הזה מת"א מרכז ?שהרי גם ככה הרחכבות לרחובות עוצרות בנתניה והרצליה כך שזה לא יפגע בם, מקיסמום איך שהדברים נראים לפחות מהצד, זה ענין של זמן עד שביילטו את הקו השני מאשקלון לכון ת"א וחבל,
 

benshap2

New member
קווים ארוכים הם לא טובים מבחינה תפעולית

אני עדין לא מבין למה הם צריכים לקצר את הקו
? מה פאתום זה הפריע להם? ואם כבר החלטתם לקצר למה שלא יתחילו את הקו הזה מת"א מרכז ?שהרי גם ככה הרחכבות לרחובות עוצרות בנתניה והרצליה כך שזה לא יפגע בם, מקיסמום איך שהדברים נראים לפחות מהצד, זה ענין של זמן עד שביילטו את הקו השני מאשקלון לכון ת"א וחבל,
קווים ארוכים הם לא טובים מבחינה תפעולית
יותר סיכוי לתקלות, יותר מערכים תפוסים כל רגע נתון. פחות יעיל...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה