מצגת עקרונות "לו"ז מהפכה".

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
קו הלילה הכמעט יחיד הוא הרכבת בעצמה:)

אולי אם יהיה תיאום עם התחבורה המשלימה
קווי לילה של באר שבע, יהיו יותר נוסעים?
קו הלילה הכמעט יחיד הוא הרכבת בעצמה:)
השירות הלילי הכמעט יחיד שפועל בעיר הוא בין שתי תחנות הרכבת, ע"י הרכבת עצמה. מלבד לו פועל קו 147 של אגד תעבורה (כשהחברה המפעילה את השירות העירוני בעיר היא מטרודן).

קו 147 הוא קו שמטרתו לקשר בין להבים לבאר שבע ולהיפך בלילות. על הדרך, הקו מבצע איסוף והורדה בכל התחנות שלו, גם בתוך באר שבע. אבל המסלול שלו בבאר שבע הוא על צירים מרכזיים בלבד, לא מתקרב לשכונות ובהקשר לרכבת שהוא עובר ליד שתי תחנות הרכבת - הוא מגיע למקומות שגם ברגל ניתן ללכת עד 20 דקות הליכה.

מלבדם יש עוד שני קווי לילה. קו 148 של אגד לדימונה שמבצע איסוף והורדה גם בתוך באר שבע, אבל זה גם ככה רק בין מתחמי הבילוי. וקו 188 של מטרופולין לערד שגם מבצע איסוף והורדה בין מתחמי הבילוי. הם גם יוצאים בדיוק באותה השעה (1:00,2:00,3:00) כך שזה כמו שיפעל רק אחד מהם בעצם.
 

cwen

New member
אבל יש אוטובוסים שנוסעים

קו הלילה הכמעט יחיד הוא הרכבת בעצמה:)
השירות הלילי הכמעט יחיד שפועל בעיר הוא בין שתי תחנות הרכבת, ע"י הרכבת עצמה. מלבד לו פועל קו 147 של אגד תעבורה (כשהחברה המפעילה את השירות העירוני בעיר היא מטרודן).

קו 147 הוא קו שמטרתו לקשר בין להבים לבאר שבע ולהיפך בלילות. על הדרך, הקו מבצע איסוף והורדה בכל התחנות שלו, גם בתוך באר שבע. אבל המסלול שלו בבאר שבע הוא על צירים מרכזיים בלבד, לא מתקרב לשכונות ובהקשר לרכבת שהוא עובר ליד שתי תחנות הרכבת - הוא מגיע למקומות שגם ברגל ניתן ללכת עד 20 דקות הליכה.

מלבדם יש עוד שני קווי לילה. קו 148 של אגד לדימונה שמבצע איסוף והורדה גם בתוך באר שבע, אבל זה גם ככה רק בין מתחמי הבילוי. וקו 188 של מטרופולין לערד שגם מבצע איסוף והורדה בין מתחמי הבילוי. הם גם יוצאים בדיוק באותה השעה (1:00,2:00,3:00) כך שזה כמו שיפעל רק אחד מהם בעצם.
אבל יש אוטובוסים שנוסעים
אפשר היה לתזמן אותם עם רכבת הלילה, ואולי טיפה לשנות להם את המסלול כדי שיעברו גם איפה שגרים אנשים.
 

olli3

New member
מנהל
לקווים שיעדם ערים אחרות?

אבל יש אוטובוסים שנוסעים
אפשר היה לתזמן אותם עם רכבת הלילה, ואולי טיפה לשנות להם את המסלול כדי שיעברו גם איפה שגרים אנשים.
לקווים שיעדם ערים אחרות?
מתחמי הבילויים העיקריים בעיר נמצאים באיזור דרום העיר ודרום מזרח העיר. דימונה וערד נמצאות מזרחית לבאר שבע. שהקווים יתחילו להסתובב ברחבי העיר ועוד כשאין בהם כרטוס משותף כלשהו עם מטרודן? ז"א שמי שיש לו חופשי חודשי במטרודן, לא עוזר לו.

ולגבי 147 ללהבים, מן הסתם שאפשר להכניס אותו לשכונות שונות, אבל אז הוא יסתובב זמן רב בשכונות. כי סתם להכניס אותו לרחוב מרכזי בשכונה מסויימת על פני ציר מרכזי שנמצא 5 דקות הליכה ממנו זה לא באמת משמעותי.

צריך קווי לילה פנימיים בבאר שבע, בלי שום קשר לקווים בין עירוניים-פרבריים.
 

stratomaximus

New member
מה זה אומר? שינציחו את ביטול הרכבות לחולון?

מצגת עקרונות "לו"ז מהפכה".
* בחודש דצמבר השנה ייפתח לתנועה קטע אשקלון-שדרות. קו השירות הוד השרון-ראשל"צ-אשקלון יוארך לשדרות. בשעות השיא תופעלנה שתי רכבות שתתחלנה/תסיימנה את נסיעתן בתחנת שדרות, בעוד שבשעות השפל תופעל רכבת אחת לשעה. מועדי נסיעה מדויקים בקטע אשקלון-שדרות יפורסמו במהלך חודש זה. לא יהיו שינויים נוספים בלו"ז דצמבר 2013.

* בתחילת שנת 2014 יופעל לו''ז חדש, לו"ז חורף 2014 (מהפכה), שנמצא כעת בתכנון. מצ"ב מצגת שמתארת את עקרונות "לו"ז המהפכה" ע"פ קווי השירות.
מה זה אומר? שינציחו את ביטול הרכבות לחולון?
ובת-ים?
וימשיכו להפעיל 2 רכבות בשעה בשעות השיא, עם רווח של 40 דקות בין חלק מהרכבות?

בנוסף, יש סעיף במצגת שאומר:
"נבדקת אפשרות לתכנן רכבת מהירה נוספת )שנייה( בקו הוד השרון-שדרות בשעות שיא על
חשבון ביטול עצירות בתחנות בין ת''א ההגנה לראשל''צ-משה דיין".

אם להבין את המשפט פשוטו כמשמעו, אז נבחנת אפשרות להפוך את הרכבת שמגיעה מאשקלון ועוצרת היום בכל התחנות גם למהירה?
אבל אז תהיה רכבת אחת (!) שתעצור בתחנות של חולון בת-ים בשעה... וזה לא נשמע הגיוני.
 
לגבי השאלה השנייה: הניסוח ממש לא ברור

מה זה אומר? שינציחו את ביטול הרכבות לחולון?
ובת-ים?
וימשיכו להפעיל 2 רכבות בשעה בשעות השיא, עם רווח של 40 דקות בין חלק מהרכבות?

בנוסף, יש סעיף במצגת שאומר:
"נבדקת אפשרות לתכנן רכבת מהירה נוספת )שנייה( בקו הוד השרון-שדרות בשעות שיא על
חשבון ביטול עצירות בתחנות בין ת''א ההגנה לראשל''צ-משה דיין".

אם להבין את המשפט פשוטו כמשמעו, אז נבחנת אפשרות להפוך את הרכבת שמגיעה מאשקלון ועוצרת היום בכל התחנות גם למהירה?
אבל אז תהיה רכבת אחת (!) שתעצור בתחנות של חולון בת-ים בשעה... וזה לא נשמע הגיוני.
לגבי השאלה השנייה: הניסוח ממש לא ברור
המצב הראשוני: שלוש רכבות בשעה- ישירה לשדרות, מאספת לשדרות ומאספת למשה דיין. זה ברור וגם מה שנראה באיור. לטעמי ראוי שתהיה רכבת מאספת שלישית.

עכשיו בכוכבית חושבים על אפשרות של הוספת רכבת רביעית ישירה לשדרות. זה אומר 4 רכבות: 2 ישירות לשדרות, מאספת לשדרות ומאספת למשה דיין. למה צריך 3 רכבות לשדרות ורק שתיים לחולון?

אבל זה "על חשבון ביטול עצירות" - לי זה נשמע שבעקבות הרכבת הישירה הנוספת אחת הרכבות הישירות הקיימות תעצור בכל התחנות. אבל אם יש רק ישירה אחת זה לא אומר בעצם שיוסיפו רכבת מאספת נוספת? כלומר - ישירה לשדרות, שתי מאספות לשדרות ומאספת למשה דיין? האם הגיוני שיהיו שלוש רכבות בשעה לשדרות, ועוד שתיים מתוכן מאספות?

מה שנשמע לי הכי הגיוני לעשות, ולפי הכתוב זה לא זה, יהיה: שתי רכבות ישירות משדרות ושתי מאספות ממשה דיין.
 
אתה מדבר על 4 רכבות בשעה אבל נראה לי שיש

לגבי השאלה השנייה: הניסוח ממש לא ברור
המצב הראשוני: שלוש רכבות בשעה- ישירה לשדרות, מאספת לשדרות ומאספת למשה דיין. זה ברור וגם מה שנראה באיור. לטעמי ראוי שתהיה רכבת מאספת שלישית.

עכשיו בכוכבית חושבים על אפשרות של הוספת רכבת רביעית ישירה לשדרות. זה אומר 4 רכבות: 2 ישירות לשדרות, מאספת לשדרות ומאספת למשה דיין. למה צריך 3 רכבות לשדרות ורק שתיים לחולון?

אבל זה "על חשבון ביטול עצירות" - לי זה נשמע שבעקבות הרכבת הישירה הנוספת אחת הרכבות הישירות הקיימות תעצור בכל התחנות. אבל אם יש רק ישירה אחת זה לא אומר בעצם שיוסיפו רכבת מאספת נוספת? כלומר - ישירה לשדרות, שתי מאספות לשדרות ומאספת למשה דיין? האם הגיוני שיהיו שלוש רכבות בשעה לשדרות, ועוד שתיים מתוכן מאספות?

מה שנשמע לי הכי הגיוני לעשות, ולפי הכתוב זה לא זה, יהיה: שתי רכבות ישירות משדרות ושתי מאספות ממשה דיין.
אתה מדבר על 4 רכבות בשעה אבל נראה לי שיש
עם זה קצת בעיה - צוואר הבקבוק באיילון. הרכבות הללו משתמשות במסילה השלישית (הבודדת) בין ההגנה לסבידור.
האם יכולות לעבור 8 רכבות בשעה במסילה הבודדת בין ההגנה לסבידור?
 
לשאלה הזו אין לי תשובה

אתה מדבר על 4 רכבות בשעה אבל נראה לי שיש
עם זה קצת בעיה - צוואר הבקבוק באיילון. הרכבות הללו משתמשות במסילה השלישית (הבודדת) בין ההגנה לסבידור.
האם יכולות לעבור 8 רכבות בשעה במסילה הבודדת בין ההגנה לסבידור?
לשאלה הזו אין לי תשובה
אני לא חושב שאפשר לשפר את השירות בקו הזה בלי להוסיף רכבת רביעית. הרי אם יוסיפו ישירה על-ידי הפיכת המאספת משדרות לישירה זה משאיר את חולון עם רכבת אחת בשעה.
 
לא הגיוני שיוסיפו רכבת נוספת משדרות

לשאלה הזו אין לי תשובה
אני לא חושב שאפשר לשפר את השירות בקו הזה בלי להוסיף רכבת רביעית. הרי אם יוסיפו ישירה על-ידי הפיכת המאספת משדרות לישירה זה משאיר את חולון עם רכבת אחת בשעה.
לא הגיוני שיוסיפו רכבת נוספת משדרות
אל תשכח שמאשקלון ומאשדוד יש רכבות נוספות לתל אביב, דרך רחובות ולוד.
אם יוסיפו רכבת רביעית (וכפי שכתבתי לדעתי יש עם זה בעיה, אלא אם כן הרכבת הרביעית תגיע רק עד ההגנה), אני מעריך שתחנת הקצה הדרומית שלה תהיה משה דיין ואז יהיה אפשר להפוך את הרכבת המאספת משדרות למהירה.
אבל לפי הניסוח במצגת "על חשבון" זה נראה שהמצגת מתייחסת להמרת הרכבת המאספת הקיימת למהירה ולא להוספת רכבת.

אפשרות שלדעתי ישימה (אם יהיה מספיק ציוד נייד) היא להוסיף רכבת רביעית ממשה דיין ואת הרכבת המהירה השניה משדרות לקצר עד ההגנה.
אז השירות לתחנות בת-ים וחולון לא ייפגע מעבר לפגיעה שכבר קרתה לפני מספר חודשים וזה הגיוני שהרכבת השניה משדרות תהיה זו שתגיע עד ההגנה. במקרה כזה לא תהיה בשעות השיא שום רכבת משדרות, אשקלון, אשדוד, יבנה מערב שתעצור בתחנות בת-ים וחולון ותחנת משה דיין תהיה תחנת מעבר בין שירות בינעירוני לפרברי.
 
אבל יכול להיות שגם עם מה שכתבתי יש בעיה

לא הגיוני שיוסיפו רכבת נוספת משדרות
אל תשכח שמאשקלון ומאשדוד יש רכבות נוספות לתל אביב, דרך רחובות ולוד.
אם יוסיפו רכבת רביעית (וכפי שכתבתי לדעתי יש עם זה בעיה, אלא אם כן הרכבת הרביעית תגיע רק עד ההגנה), אני מעריך שתחנת הקצה הדרומית שלה תהיה משה דיין ואז יהיה אפשר להפוך את הרכבת המאספת משדרות למהירה.
אבל לפי הניסוח במצגת "על חשבון" זה נראה שהמצגת מתייחסת להמרת הרכבת המאספת הקיימת למהירה ולא להוספת רכבת.

אפשרות שלדעתי ישימה (אם יהיה מספיק ציוד נייד) היא להוסיף רכבת רביעית ממשה דיין ואת הרכבת המהירה השניה משדרות לקצר עד ההגנה.
אז השירות לתחנות בת-ים וחולון לא ייפגע מעבר לפגיעה שכבר קרתה לפני מספר חודשים וזה הגיוני שהרכבת השניה משדרות תהיה זו שתגיע עד ההגנה. במקרה כזה לא תהיה בשעות השיא שום רכבת משדרות, אשקלון, אשדוד, יבנה מערב שתעצור בתחנות בת-ים וחולון ותחנת משה דיין תהיה תחנת מעבר בין שירות בינעירוני לפרברי.
אבל יכול להיות שגם עם מה שכתבתי יש בעיה
נדמה לי שרכבות מכיוון מסילת איילון דרום לא יכולות כיום להגיע לרציף 3 בתחנת ההגנה ולא יהיה להם היכן לחנות בתחנה.
הנה דוגמה מוחשית עד כמה צוואר הבקבוק באיילון פוגע כבר כיום במערכת הקווים של הרכבת.
 
נראה שהמצגת לא מעודכנת

מצגת עקרונות "לו"ז מהפכה".
* בחודש דצמבר השנה ייפתח לתנועה קטע אשקלון-שדרות. קו השירות הוד השרון-ראשל"צ-אשקלון יוארך לשדרות. בשעות השיא תופעלנה שתי רכבות שתתחלנה/תסיימנה את נסיעתן בתחנת שדרות, בעוד שבשעות השפל תופעל רכבת אחת לשעה. מועדי נסיעה מדויקים בקטע אשקלון-שדרות יפורסמו במהלך חודש זה. לא יהיו שינויים נוספים בלו"ז דצמבר 2013.

* בתחילת שנת 2014 יופעל לו''ז חדש, לו"ז חורף 2014 (מהפכה), שנמצא כעת בתכנון. מצ"ב מצגת שמתארת את עקרונות "לו"ז המהפכה" ע"פ קווי השירות.
נראה שהמצגת לא מעודכנת
בטח שמת לב שרשום יוני 2013 לקטע יבנה-אשדוד :)
 

luckydude

Active member
תודה. מה זאת אומרת ״זוג רכבות״

מצגת עקרונות "לו"ז מהפכה".
* בחודש דצמבר השנה ייפתח לתנועה קטע אשקלון-שדרות. קו השירות הוד השרון-ראשל"צ-אשקלון יוארך לשדרות. בשעות השיא תופעלנה שתי רכבות שתתחלנה/תסיימנה את נסיעתן בתחנת שדרות, בעוד שבשעות השפל תופעל רכבת אחת לשעה. מועדי נסיעה מדויקים בקטע אשקלון-שדרות יפורסמו במהלך חודש זה. לא יהיו שינויים נוספים בלו"ז דצמבר 2013.

* בתחילת שנת 2014 יופעל לו''ז חדש, לו"ז חורף 2014 (מהפכה), שנמצא כעת בתכנון. מצ"ב מצגת שמתארת את עקרונות "לו"ז המהפכה" ע"פ קווי השירות.
תודה. מה זאת אומרת ״זוג רכבות״
בקו ת״א-נתב״ג-באר שבע?

זוג במה? ביום? בשעה?
 
למספר ערים זה בהחלט יהיה לו"ז מהפכה

מצגת עקרונות "לו"ז מהפכה".
* בחודש דצמבר השנה ייפתח לתנועה קטע אשקלון-שדרות. קו השירות הוד השרון-ראשל"צ-אשקלון יוארך לשדרות. בשעות השיא תופעלנה שתי רכבות שתתחלנה/תסיימנה את נסיעתן בתחנת שדרות, בעוד שבשעות השפל תופעל רכבת אחת לשעה. מועדי נסיעה מדויקים בקטע אשקלון-שדרות יפורסמו במהלך חודש זה. לא יהיו שינויים נוספים בלו"ז דצמבר 2013.

* בתחילת שנת 2014 יופעל לו''ז חדש, לו"ז חורף 2014 (מהפכה), שנמצא כעת בתכנון. מצ"ב מצגת שמתארת את עקרונות "לו"ז המהפכה" ע"פ קווי השירות.
למספר ערים זה בהחלט יהיה לו"ז מהפכה
לשדרות כמובן
אבל גם לנהריה ועכו שסופסוף יתווספו לקו הפרברי באופן סדיר והקו יפעל גם בשעות השפל.
גם לבאר שבע, לחיפה, לנתניה ולרמלה זו תהיה מיני-מהפכה עם יותר רכבות בשעה לתל אביב.
ובעקבות הגידול הצפוי במספר הרכבות שיעברו בתחנת לב המפרץ, צעד מתבקש להשלמת המהלך יהיה הפיכת תחנה זו לאחת מתחנות חיפה כך שמחירי הנסיעה ממנה ואליה ל/מ כיוון דרום יהיו כמו מתחנות חיפה. כפי שקיים במערך האוטובוסים לגבי מרכזית המפרץ - לב המפרץ צריכה להיחשב כתחנה משולבת גם של חיפה וגם של אזור המפרץ והקריות.

מה המשמעות של ציון קטע המסילה המזרחית בין ראש העין ללוד במפה בשקף 2?
 

easylivin

New member
כצפוי: מהפכה יוק, מעט מאוד שינויים.

מצגת עקרונות "לו"ז מהפכה".
* בחודש דצמבר השנה ייפתח לתנועה קטע אשקלון-שדרות. קו השירות הוד השרון-ראשל"צ-אשקלון יוארך לשדרות. בשעות השיא תופעלנה שתי רכבות שתתחלנה/תסיימנה את נסיעתן בתחנת שדרות, בעוד שבשעות השפל תופעל רכבת אחת לשעה. מועדי נסיעה מדויקים בקטע אשקלון-שדרות יפורסמו במהלך חודש זה. לא יהיו שינויים נוספים בלו"ז דצמבר 2013.

* בתחילת שנת 2014 יופעל לו''ז חדש, לו"ז חורף 2014 (מהפכה), שנמצא כעת בתכנון. מצ"ב מצגת שמתארת את עקרונות "לו"ז המהפכה" ע"פ קווי השירות.
כצפוי: מהפכה יוק, מעט מאוד שינויים.
כשכתבת "לו"ז מהפכה" הבנתי הייתה שיתוכנן לו"ז חדש לגמרי מאפס, וכפועל יוצא עם קווי שירות די שונים מאלה שיש היום. לדעתי זה לא צפוי לקרות בשנים הקרובות ולא כי אין צורך (יש ועוד איך), אלא כי אומץ לעשות דבר כזה אין ולא צפוי להיות פתאום למקבלי ההחלטות.

יש בכל זאת כמה שינויים לטובה כמו הארכת הפרברית עד לנהריה והפעלת רכבת ישירה לאשדוד-אשקלון-שדרות. יש גם דברים שנויים במחלוקת: קו בנימינה-רחובות במקום בנימינה-אשקלון (לדעתי זהו צעד נכון, אבל צפוי להיתקל בהתנגדות) והפעלת רכבת ישירה בקו לירושלים שלא עוצרת בבית שמש (חלק משמעותי מהנוסעים מ/אל ירושלים הם מבית שמש). יש גם דברים שקשה לי לחוות בכלל דעה לגביהם, כמו הכפלת מספר הרכבות בקו לדימונה משני זוגות ביום לארבע... ויש דברים שבולטים בחסרונם, כמו רכבת הלילה המובטחת לרחובות-אשדוד-אשקלון, ושתי רכבות לשעה בלבד בתחנות חולון ובת-ים (ככה לא אמור להיראות קו רכבת מטרופוליני).

ואני בהחלט מצפה לשינויים לטובה גם בזמני הנסיעה, שהמצגת לא מתייחסת אליהם. או שנזמין את המנהלים לנסיעת מבחן נוספת בקטע יבנה מערב-אשדוד?
 
בשעות השיא אחת הרכבות מבנימינה תמשיך

כצפוי: מהפכה יוק, מעט מאוד שינויים.
כשכתבת "לו"ז מהפכה" הבנתי הייתה שיתוכנן לו"ז חדש לגמרי מאפס, וכפועל יוצא עם קווי שירות די שונים מאלה שיש היום. לדעתי זה לא צפוי לקרות בשנים הקרובות ולא כי אין צורך (יש ועוד איך), אלא כי אומץ לעשות דבר כזה אין ולא צפוי להיות פתאום למקבלי ההחלטות.

יש בכל זאת כמה שינויים לטובה כמו הארכת הפרברית עד לנהריה והפעלת רכבת ישירה לאשדוד-אשקלון-שדרות. יש גם דברים שנויים במחלוקת: קו בנימינה-רחובות במקום בנימינה-אשקלון (לדעתי זהו צעד נכון, אבל צפוי להיתקל בהתנגדות) והפעלת רכבת ישירה בקו לירושלים שלא עוצרת בבית שמש (חלק משמעותי מהנוסעים מ/אל ירושלים הם מבית שמש). יש גם דברים שקשה לי לחוות בכלל דעה לגביהם, כמו הכפלת מספר הרכבות בקו לדימונה משני זוגות ביום לארבע... ויש דברים שבולטים בחסרונם, כמו רכבת הלילה המובטחת לרחובות-אשדוד-אשקלון, ושתי רכבות לשעה בלבד בתחנות חולון ובת-ים (ככה לא אמור להיראות קו רכבת מטרופוליני).

ואני בהחלט מצפה לשינויים לטובה גם בזמני הנסיעה, שהמצגת לא מתייחסת אליהם. או שנזמין את המנהלים לנסיעת מבחן נוספת בקטע יבנה מערב-אשדוד?
בשעות השיא אחת הרכבות מבנימינה תמשיך
לאשקלון ואחת הרכבות לבנימינה תתחיל באשקלון.
הרכבות הישירות ל/מירושלים (אחת ביום לכל כיוון) נוספות על הרכבות שעוצרות בבית שמש ולא על חשבונן והן פועלות כבר היום (אבל מ/עד ההגנה ולא מ/עד ת"א מרכז).
כך שעל שני הדברים הללו כנראה לא תהיה התנגדות משמעותית.
 

easylivin

New member
תודה על הפירוט, טוב לדעת...

בשעות השיא אחת הרכבות מבנימינה תמשיך
לאשקלון ואחת הרכבות לבנימינה תתחיל באשקלון.
הרכבות הישירות ל/מירושלים (אחת ביום לכל כיוון) נוספות על הרכבות שעוצרות בבית שמש ולא על חשבונן והן פועלות כבר היום (אבל מ/עד ההגנה ולא מ/עד ת"א מרכז).
כך שעל שני הדברים הללו כנראה לא תהיה התנגדות משמעותית.
תודה על הפירוט, טוב לדעת...
ובכל זאת, על קו בנימינה-אשקלון אפשר להגיד ז"ל. אם כי הצדק עמך שאם בשעות השיא עדיין תהיה רכבת אחת בקו הזה, אז לא צפויה התנגדות גדולה (גם ככה יש כנראה יחסית מעט יוממים מחדרה וצפונה ליבנה ודרומה, אפילו בשעות השיא).

ועל הוספת רכבות בקו לירושלים בהחלט יש לברך ולהודות.
 
אבל שים לב שיש קו נתניה-אשקלון

תודה על הפירוט, טוב לדעת...
ובכל זאת, על קו בנימינה-אשקלון אפשר להגיד ז"ל. אם כי הצדק עמך שאם בשעות השיא עדיין תהיה רכבת אחת בקו הזה, אז לא צפויה התנגדות גדולה (גם ככה יש כנראה יחסית מעט יוממים מחדרה וצפונה ליבנה ודרומה, אפילו בשעות השיא).

ועל הוספת רכבות בקו לירושלים בהחלט יש לברך ולהודות.
אבל שים לב שיש קו נתניה-אשקלון
במקום בנימיה-אשקלון, נתניה-רחובות יהיו בנימינה-רחובות, נתניה-אשקלון.
לכן זה לא שינוי מאוד משמעותי.
כמה נוסעים ביממה כבר יש בין תחנות אשקלון, אשדוד ויבנה לחדרה, קיסריה-פרדס חנה ובנימינה ולהיפך?
השירות בין אשקלון ואשדוד להרצליה ולנתניה לא נפגע.
 

easylivin

New member
את זה ראיתי ועל זה בדיוק דיברתי:

אבל שים לב שיש קו נתניה-אשקלון
במקום בנימיה-אשקלון, נתניה-רחובות יהיו בנימינה-רחובות, נתניה-אשקלון.
לכן זה לא שינוי מאוד משמעותי.
כמה נוסעים ביממה כבר יש בין תחנות אשקלון, אשדוד ויבנה לחדרה, קיסריה-פרדס חנה ובנימינה ולהיפך?
השירות בין אשקלון ואשדוד להרצליה ולנתניה לא נפגע.
את זה ראיתי ועל זה בדיוק דיברתי:
הכיוון פה הוא נכון, כמו שכתבתי זהו צעד נכון לדעתי. ככל שהעומס על כל הקווים יילך ויגדל, כך תתחזק המגמה להפרדת הקווים הפרבריים ולפיצולם לפי מטרופולינים. לא אופתע אם בסופו של דבר הקווים הפרבריים העוברים דרך גוש דן יפוצלו כמעט לגמרי.

השינוי הוא מבחינתם של האנשים הרגילים לנסוע מקצה לקצה, מכל נקודה לכל נקודה ללא החלפה והם תמיד מתנגדים לשינויים כאלה, מינוריים ככל שיהיו בעינינו. לפעמים ההתנגדות קולנית מאוד ואפילו מצליחה פה ושם להרוס שינויים לטובת הכלל... אבל במקרה הזה כאמור זה באמת לא יהיה ביג דיל.
 
אבל יש שינוי אחר לפי המצגת הזו שיכול לעשות

את זה ראיתי ועל זה בדיוק דיברתי:
הכיוון פה הוא נכון, כמו שכתבתי זהו צעד נכון לדעתי. ככל שהעומס על כל הקווים יילך ויגדל, כך תתחזק המגמה להפרדת הקווים הפרבריים ולפיצולם לפי מטרופולינים. לא אופתע אם בסופו של דבר הקווים הפרבריים העוברים דרך גוש דן יפוצלו כמעט לגמרי.

השינוי הוא מבחינתם של האנשים הרגילים לנסוע מקצה לקצה, מכל נקודה לכל נקודה ללא החלפה והם תמיד מתנגדים לשינויים כאלה, מינוריים ככל שיהיו בעינינו. לפעמים ההתנגדות קולנית מאוד ואפילו מצליחה פה ושם להרוס שינויים לטובת הכלל... אבל במקרה הזה כאמור זה באמת לא יהיה ביג דיל.
אבל יש שינוי אחר לפי המצגת הזו שיכול לעשות
קצת רעש - ביטול הרכבות הישירות בין באר שבע להרצליה (לפי המצגת הרכבות הללו ימשיכו מתל אביב ישירות לחיפה ללא עצירות בין תל אביב לחיפה).
 

easylivin

New member
ככל שזכור לי, הרכבות האלו לא פעלו זמן רב

אבל יש שינוי אחר לפי המצגת הזו שיכול לעשות
קצת רעש - ביטול הרכבות הישירות בין באר שבע להרצליה (לפי המצגת הרכבות הללו ימשיכו מתל אביב ישירות לחיפה ללא עצירות בין תל אביב לחיפה).
ככל שזכור לי, הרכבות האלו לא פעלו זמן רב
אז מקווה שאין יותר מדי נוסעים שהתרגלו לזה (במיוחד כל מיני כאלה שיש להם כוח מופרז יחסית לגודלם באוכלוסייה, למשל כאלה שגרמו לעצירת הרכבות המהירות בלהבים).
 
אבל זה פוגע עוד יותר בנסיעות צפונה מאשקלון?

אבל שים לב שיש קו נתניה-אשקלון
במקום בנימיה-אשקלון, נתניה-רחובות יהיו בנימינה-רחובות, נתניה-אשקלון.
לכן זה לא שינוי מאוד משמעותי.
כמה נוסעים ביממה כבר יש בין תחנות אשקלון, אשדוד ויבנה לחדרה, קיסריה-פרדס חנה ובנימינה ולהיפך?
השירות בין אשקלון ואשדוד להרצליה ולנתניה לא נפגע.
אבל זה פוגע עוד יותר בנסיעות צפונה מאשקלון?
עד שיש בכלל איזהו קו או תחבורה שנוסעת צפונה גם את זה מבטלים? מה נסגר איתם? מה אני צריך קו להרצליה שזה במרכז? אני צריך תבחורה ציבורית צפונה למה את זה אין פה? וגם מה שיש הורסים,מיום ליום הרכבת פשוט הולכת להיות גרועה יותר
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה