מצגת עקרונות "לו"ז מהפכה".

מצב
הנושא נעול.
כמו שכתבתי לטה אז עדיף לפי השיטה שיחתכו

מי שנוסע צפונית לבנימינה גם ככה מחליף בתל אבי
אביב, שכן הרכבות ריקות יותר בתחנות אלו, ועוצרות בפחות תחנות בדרך.
מכאן שאתה מדבר נטו על מי שנוסע מאשקלון\אשדוד\יבנה מזרח לתחנות הצפוניות מקו נתניה - ועד בנימינה (חדרה, פרדס חנה ובנימינה). הוא אכן יצטרך להחליף רכבת.
גם כאן במי שנוסע כל יום, וצריך רכבות בשעות השיא, זה לא יפגע, שכן בשעות השיא הרכבות פועלות מאשקלון.
מכאן שרק במי שנוסע, מידי פעם, מאשקלון ישירות לתחנות הללו - יש פגיעה.

האמת?
זה שווה אפילו את הקטנת האיחורים שתיגרם, סטטיסטית, בעקבות כך שיש פחות סיכוי לבעיות אפשריות בדרך בשל קיצורו של הקו...
כמו שכתבתי לטה אז עדיף לפי השיטה שיחתכו
את הקווים, ושהקו לנתניה יתיתחיל מתל אביב ולא מתניה , ומי שרוצה לסוע מאשקלון לתל אביב שיחליף רכבת בראשון לציון כדי שסטסטית יהו פחות איחורים, הדבר היחידי שיהיה באמת טוב זה שיבלטו בקוו החדש את הנסיעה למת"א לכיון הוד השרון, שהנסיעה תתחיל ותסתיים מת"א וכך אולי באמת הקו החדש יהיה שוווה
 

S o l l y

New member
האם זה אומר...

מצגת עקרונות "לו"ז מהפכה".
* בחודש דצמבר השנה ייפתח לתנועה קטע אשקלון-שדרות. קו השירות הוד השרון-ראשל"צ-אשקלון יוארך לשדרות. בשעות השיא תופעלנה שתי רכבות שתתחלנה/תסיימנה את נסיעתן בתחנת שדרות, בעוד שבשעות השפל תופעל רכבת אחת לשעה. מועדי נסיעה מדויקים בקטע אשקלון-שדרות יפורסמו במהלך חודש זה. לא יהיו שינויים נוספים בלו"ז דצמבר 2013.

* בתחילת שנת 2014 יופעל לו''ז חדש, לו"ז חורף 2014 (מהפכה), שנמצא כעת בתכנון. מצ"ב מצגת שמתארת את עקרונות "לו"ז המהפכה" ע"פ קווי השירות.
האם זה אומר...
שישנו גם את כל השעות? או שסתם יוסיפו / יסירו רכבות ?
לפי מה שאני מבין - בשעות השיא מספר הרכבות מחיפה לת"א יעלה מ3 ל4, עקב הוספת רכבת לב"ש שתתחיל בחיפה?
 
לפי המצגת אכן מספר הרכבות בשעות השיא

האם זה אומר...
שישנו גם את כל השעות? או שסתם יוסיפו / יסירו רכבות ?
לפי מה שאני מבין - בשעות השיא מספר הרכבות מחיפה לת"א יעלה מ3 ל4, עקב הוספת רכבת לב"ש שתתחיל בחיפה?
לפי המצגת אכן מספר הרכבות בשעות השיא
בין חיפה לת"א יעלה ל-4, שתיים למודיעין שיעצרו בבנימינה ואחת מהן גם בעתלית ויעצרו גם בבת גלים ושתיים לבאר שבע שבין חיפה לת"א יהיו ישירות ולא יעצרו בבת גלים.
 
מדוע לא לבטל גם את העצירה במרכז השמונה


לפי המצגת אכן מספר הרכבות בשעות השיא
בין חיפה לת"א יעלה ל-4, שתיים למודיעין שיעצרו בבנימינה ואחת מהן גם בעתלית ויעצרו גם בבת גלים ושתיים לבאר שבע שבין חיפה לת"א יהיו ישירות ולא יעצרו בבת גלים.
מדוע לא לבטל גם את העצירה במרכז השמונה

לפי הנתונים של רמי חיפה מרכז השמונה מדשדשת בדיוק כמו בת גלים. לחיפה יש שתי תחנות עיקריות: חוף הכרמל ולב המפרץ (למרות התעקשות הרכבת שלא להכיר בלב המפרץ כחלק מחיפה). מעניין לראות שכמה שלא התעמרו בלב המפרץ הן מבחינת קישוריות, הן מבחינת מחיר והן מבחינת הדרך הכל כך לא נוחה בה מתחברים מתחנת הרכבת למפלצית (כרגע נבנה גשר שישפר מאוד את החיבוריות למסוף התחבורה), היא עדיין עקפה בסיבוב את בת גלים וחיפה מרכז.
מרגע שיש מספיק פרבריות מחיפה לנהריה, ניתן בקלות לדלג על בת גלים ומרכז השמונה (כאשר הישירה השניה שאמורה להתווסף מחיפה צריכה לצאת מלב המפרץ ולא מחיפה מרכז למרות שמבחינה תפעולית זה מעט יותר מורכב (תדוייר בטכני במקום בחיפה מזרח).
 

אלכסיי03

New member
עדיין אין רכבות ישירות מנתניה לחיפה...

מצגת עקרונות "לו"ז מהפכה".
* בחודש דצמבר השנה ייפתח לתנועה קטע אשקלון-שדרות. קו השירות הוד השרון-ראשל"צ-אשקלון יוארך לשדרות. בשעות השיא תופעלנה שתי רכבות שתתחלנה/תסיימנה את נסיעתן בתחנת שדרות, בעוד שבשעות השפל תופעל רכבת אחת לשעה. מועדי נסיעה מדויקים בקטע אשקלון-שדרות יפורסמו במהלך חודש זה. לא יהיו שינויים נוספים בלו"ז דצמבר 2013.

* בתחילת שנת 2014 יופעל לו''ז חדש, לו"ז חורף 2014 (מהפכה), שנמצא כעת בתכנון. מצ"ב מצגת שמתארת את עקרונות "לו"ז המהפכה" ע"פ קווי השירות.
עדיין אין רכבות ישירות מנתניה לחיפה...
לדעתי מדובר באבסורד של ממש. מאות ואולי אף אלפי יוממים מנתניה עובדים בחיפה, רובם במת''ם - ואין רכבות ישירות בין שתי הערים האלה כי רכבות מהירות עוצרות בבנימינה ובעתלית אבל דווקא בעיר הגדולה ביותר לאורך הקו - לא.
 

Rubim88

New member
בהחלט דבר שדורש שינוי

עדיין אין רכבות ישירות מנתניה לחיפה...
לדעתי מדובר באבסורד של ממש. מאות ואולי אף אלפי יוממים מנתניה עובדים בחיפה, רובם במת''ם - ואין רכבות ישירות בין שתי הערים האלה כי רכבות מהירות עוצרות בבנימינה ובעתלית אבל דווקא בעיר הגדולה ביותר לאורך הקו - לא.
בהחלט דבר שדורש שינוי
בהסתכלות לעתיד, בינימינה לא יכולה להשאר תחנת המעבר.
 
אני מסכים לגבי בנימינה, אבל אם נתניה תהיה

בהחלט דבר שדורש שינוי
בהסתכלות לעתיד, בינימינה לא יכולה להשאר תחנת המעבר.
אני מסכים לגבי בנימינה, אבל אם נתניה תהיה
תחנת המעבר, יצטרכו להפעיל רכבות פרבריות בין נתניה לחיפה, כי ביניהן יש יותר מדי תחנות עבור רכבת מהירה (חדרה מערב, קיסריה-פרדס חנה, בנימינה, עתלית ובעתיד גם זכרון יעקב).
הבעיה עם נתניה כתחנת מעבר היא שבנתניה לא יהיה מעבר נוח בין אוטובוסים לרכבת. בחדרה מתוכננת תחנה מרכזית חדשה בסמוך לתחנת הרכבת וגם תחנת הרכבת של חדרה נמצאת בסמוך לצומת דרכים מרכזית ולכן לדעתי חדרה מתאימה יותר כתחנת מעבר, למרות שנתניה גדולה יותר.
ואז חדרה תוכל להיות תחנת מעבר בין הרכבות המהירות, הרכבות הפרבריות לכוון דרום, הרכבות הפרבריות לכוון צפון (שלהן היא תהיה תחנת קצה) וקווי אוטובוס רבים מהצפון ולצפון.
חדרה היא פשוט צומת דרכים מרכזי יותר הן מנתניה, הן מבנימינה והן מזכרון יעקב, וגם גיאוגרפית היא כמעט אמצע הדרך בין ת"א לחיפה.
 

Rubim88

New member
אני לא חושב שנתניה צריכה להיות

אני מסכים לגבי בנימינה, אבל אם נתניה תהיה
תחנת המעבר, יצטרכו להפעיל רכבות פרבריות בין נתניה לחיפה, כי ביניהן יש יותר מדי תחנות עבור רכבת מהירה (חדרה מערב, קיסריה-פרדס חנה, בנימינה, עתלית ובעתיד גם זכרון יעקב).
הבעיה עם נתניה כתחנת מעבר היא שבנתניה לא יהיה מעבר נוח בין אוטובוסים לרכבת. בחדרה מתוכננת תחנה מרכזית חדשה בסמוך לתחנת הרכבת וגם תחנת הרכבת של חדרה נמצאת בסמוך לצומת דרכים מרכזית ולכן לדעתי חדרה מתאימה יותר כתחנת מעבר, למרות שנתניה גדולה יותר.
ואז חדרה תוכל להיות תחנת מעבר בין הרכבות המהירות, הרכבות הפרבריות לכוון דרום, הרכבות הפרבריות לכוון צפון (שלהן היא תהיה תחנת קצה) וקווי אוטובוס רבים מהצפון ולצפון.
חדרה היא פשוט צומת דרכים מרכזי יותר הן מנתניה, הן מבנימינה והן מזכרון יעקב, וגם גיאוגרפית היא כמעט אמצע הדרך בין ת"א לחיפה.
אני לא חושב שנתניה צריכה להיות
גם לדעתי חדרה מתאימה הרבה יותר, בגלל מסילת עירון(ולמרות המסילה המזרחית שמסבכת). נתניה מספיק קרובה לתל אביב ועם כניסת ציוד פרברי מתאים לשירות זמן הנסיעה יתקצר עוד יותר. קו פרברי לחיפה(גם אם חדרה מעבר) לא צריך להיות בהגדרה של צריך, הוא חובה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה