עמוד השדרה
New member
גם בלו"ז המתוכנן יש רכבות שמתחילות ברחובות
הסידור שאני מציע ישפר את השירות הרכבתי מאשקלון לרוב הנוסעים למרות הפחתת מספר הרכבות, יפתור את בעיית קיצוץ הרכבות ביבנה מערב, את קיצוץ הרכבות בשעות השיא בבת-ים ולא יפגע כלל ברחובות. התחנה היחידה שתיפגע היא יבנה מזרח אבל משתמשיה יקבלו פיצוי - שתי רכבות מהירות מיבנה מערב.
הסידור שאתה מציע למשל יפגע מאוד בתחנות בת-ים ומשה דיין, כי אתה מצמצם את תדירות הרכבות בהן בשעות השיא לשתיים בלבד.
אבל פחות עקרוני סידור הקווים המדוייק - הנקודה החשובה היא מה שציינתי קודם: אין בישראל תכנון מערכתי של התחבורה הציבורית הכולל את כל מרכיביה אלא תכנון נפרד של מערכות (לעיתים תכנון מקבילי של מערכות חופפות, כפי שהיה עד לפני לא הרבה זמן בין נתיבי איילון לנת"ע) שהאינטגרציה ביניהן ברמה נמוכה.
כך נקבע מיקום לא הגיוני של תחנות רכבת, אין הזנה נאותה של קווי אוטובוס לתחנות רכבת רבות (כולל תחנת אשקלון), אין מספיק מסופים משולבים, אין כרטוס משותף, אין הגיון בתעריפים ועוד...
יש טלאים שכל מספר חודשים מצריכים שינוי כדי לתקן את העיוותים שהם יוצרים.
מלבד זאת שכל חידוש גורם גם פגיעה - כשנפתח קו החוף עד משה דיין היו אלה תושבי גני אביב שהתלוננו, כשנחנכה המסילה הכפולה לבאר שבע היה צריך לבחור בין אכזבה לתושבי באר שבע לבין אי פגיעה בתושבי קרית גת, כשמוארכת מסילת החוף ומתחברת לאשדוד ואשקלון תושבי יבנה הם אלה שנפגעים ובמידה מסויימת גם תושבי בת-ים וחולון.
גם בלו"ז המתוכנן יש רכבות שמתחילות ברחובותאתה חושב שהסידור שאתה מציע יחסוך בציוד נייד?
אל תשכח שהנסיעה מאשדוד לאשקלון היא לא ארוכה, השאלה כמה יעזור שהרכבת תסיים באשדוד ולא באשקלון.
עדיין גם לפי ההצעה שלך, לאשדוד יגיעו 4 רכבות.
ומכיוון שלרחובות לא תקצץ רכבות, אז תהיה לך עוד רכבת שתצטרך להתחיל ברחובות.
בסופו של דבר ההצעה הזאת תצריך עוד רכבת בשעות השיא, לא נראה לי שיהיה חיסכון
אם כבר אז אולי לפרק את קו אשקלון-בנימינה
שהרכבות מבינימינה ימשיכו לבאר שבע.
ואז תיקח 4 רכבות בשעה מהוד השרון לאשקלון.
שתיים דרך ראשון מערב ושתיים דרך רחובות.
אבל גם כאן אני לא יודע כמה חיסכון יהיה.
הסידור שאני מציע ישפר את השירות הרכבתי מאשקלון לרוב הנוסעים למרות הפחתת מספר הרכבות, יפתור את בעיית קיצוץ הרכבות ביבנה מערב, את קיצוץ הרכבות בשעות השיא בבת-ים ולא יפגע כלל ברחובות. התחנה היחידה שתיפגע היא יבנה מזרח אבל משתמשיה יקבלו פיצוי - שתי רכבות מהירות מיבנה מערב.
הסידור שאתה מציע למשל יפגע מאוד בתחנות בת-ים ומשה דיין, כי אתה מצמצם את תדירות הרכבות בהן בשעות השיא לשתיים בלבד.
אבל פחות עקרוני סידור הקווים המדוייק - הנקודה החשובה היא מה שציינתי קודם: אין בישראל תכנון מערכתי של התחבורה הציבורית הכולל את כל מרכיביה אלא תכנון נפרד של מערכות (לעיתים תכנון מקבילי של מערכות חופפות, כפי שהיה עד לפני לא הרבה זמן בין נתיבי איילון לנת"ע) שהאינטגרציה ביניהן ברמה נמוכה.
כך נקבע מיקום לא הגיוני של תחנות רכבת, אין הזנה נאותה של קווי אוטובוס לתחנות רכבת רבות (כולל תחנת אשקלון), אין מספיק מסופים משולבים, אין כרטוס משותף, אין הגיון בתעריפים ועוד...
יש טלאים שכל מספר חודשים מצריכים שינוי כדי לתקן את העיוותים שהם יוצרים.
מלבד זאת שכל חידוש גורם גם פגיעה - כשנפתח קו החוף עד משה דיין היו אלה תושבי גני אביב שהתלוננו, כשנחנכה המסילה הכפולה לבאר שבע היה צריך לבחור בין אכזבה לתושבי באר שבע לבין אי פגיעה בתושבי קרית גת, כשמוארכת מסילת החוף ומתחברת לאשדוד ואשקלון תושבי יבנה הם אלה שנפגעים ובמידה מסויימת גם תושבי בת-ים וחולון.