מסכים איתך, שנדרשת בדיקה לעומק
לבדוק לעומק את התועלת בשלוחות פתח תקווה ואשדוד, לצד ההשקעה ולצד הפגיעה לכאורה בשירות בתחנות אחרות.
"עמוד השדרה" כתב גם על מסילת 431. שם לא מדובר בשלוחה, אלא בקו רכבת. אותו לגמרי לא הייתי פוסל. הוא גם היה מעלה את הכדאיות של תחנת הראשונים, שהיא למעשה שלוחה ולא ממש קו רכבת בפני עצמו.
מסכים איתך, שנדרשת בדיקה לעומקאני חולק עליך שהתכניות הללו טובות
שתי תכניות השלוחות (אשדוד, פתח תקווה) באות בהכרח על חשבון התדירות בקו הראשי. כל פעם שמקימים שלוחה, זה בא על חשבון ערים בקו הראשי, זוהי עובדה גיאומטרית.
זה לא כמו להקים כביש שמתחבר לעוד כביש. כי מן הסתם, אם אפשר להעביר מת"א לאשקלון X רכבות בשעה, אז ברגע שיש שלוחה לאשדוד עם Y רכבות ישירות לתל אביב, אז אשקלון תקבל רק X-Y רכבות לשעה. או לחלופין, שאטל שידרוש מתושבי אשדוד להחליף לרכבת לתל אביב בעד הלום.
תכנון טוב יותר הוא להעביר את הקו הראשי דרך מרכז העיר כך שכל הקווים המזינים מגיעים למקום התחנה עצמה. כמובן שבמקרה של אשדוד ופתח תקווה מדובר בהשקעה גבוהה מאוד, ולכן עדיף לתכנן מחדש את התחבורה העירונית כך שהיא תתרכז במרכז תחבורה חדש שיוקם בתחנת הרכבת עצמה.
לבדוק לעומק את התועלת בשלוחות פתח תקווה ואשדוד, לצד ההשקעה ולצד הפגיעה לכאורה בשירות בתחנות אחרות.
"עמוד השדרה" כתב גם על מסילת 431. שם לא מדובר בשלוחה, אלא בקו רכבת. אותו לגמרי לא הייתי פוסל. הוא גם היה מעלה את הכדאיות של תחנת הראשונים, שהיא למעשה שלוחה ולא ממש קו רכבת בפני עצמו.