מה2.9 נת"צ באיילון - דיון בנושא.

  • פותח הנושא olli3
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
מסכים איתך, שנדרשת בדיקה לעומק

אני חולק עליך שהתכניות הללו טובות
שתי תכניות השלוחות (אשדוד, פתח תקווה) באות בהכרח על חשבון התדירות בקו הראשי. כל פעם שמקימים שלוחה, זה בא על חשבון ערים בקו הראשי, זוהי עובדה גיאומטרית.

זה לא כמו להקים כביש שמתחבר לעוד כביש. כי מן הסתם, אם אפשר להעביר מת"א לאשקלון X רכבות בשעה, אז ברגע שיש שלוחה לאשדוד עם Y רכבות ישירות לתל אביב, אז אשקלון תקבל רק X-Y רכבות לשעה. או לחלופין, שאטל שידרוש מתושבי אשדוד להחליף לרכבת לתל אביב בעד הלום.

תכנון טוב יותר הוא להעביר את הקו הראשי דרך מרכז העיר כך שכל הקווים המזינים מגיעים למקום התחנה עצמה. כמובן שבמקרה של אשדוד ופתח תקווה מדובר בהשקעה גבוהה מאוד, ולכן עדיף לתכנן מחדש את התחבורה העירונית כך שהיא תתרכז במרכז תחבורה חדש שיוקם בתחנת הרכבת עצמה.
מסכים איתך, שנדרשת בדיקה לעומק
לבדוק לעומק את התועלת בשלוחות פתח תקווה ואשדוד, לצד ההשקעה ולצד הפגיעה לכאורה בשירות בתחנות אחרות.
"עמוד השדרה" כתב גם על מסילת 431. שם לא מדובר בשלוחה, אלא בקו רכבת. אותו לגמרי לא הייתי פוסל. הוא גם היה מעלה את הכדאיות של תחנת הראשונים, שהיא למעשה שלוחה ולא ממש קו רכבת בפני עצמו.
 
השרשור הזה הגביר בי את התחושה שחיבור

מסכים איתך, שנדרשת בדיקה לעומק
לבדוק לעומק את התועלת בשלוחות פתח תקווה ואשדוד, לצד ההשקעה ולצד הפגיעה לכאורה בשירות בתחנות אחרות.
"עמוד השדרה" כתב גם על מסילת 431. שם לא מדובר בשלוחה, אלא בקו רכבת. אותו לגמרי לא הייתי פוסל. הוא גם היה מעלה את הכדאיות של תחנת הראשונים, שהיא למעשה שלוחה ולא ממש קו רכבת בפני עצמו.
השרשור הזה הגביר בי את התחושה שחיבור
תחנות הראשונים ומשה דיין אינו יותר מפטה-מורגנה.
אם וכאשר יהיה הקו החום, ובמיוחד אם הוא יהיה קו רק"ל, אין כמעט סיכוי שמשרד האוצר וגם לא משרד התחבורה ישקיעו במסילת רכבת כבדה בתוואי דומה.
אני בהחלט הייתי עושה חושבים לגבי תחנת הראשונים האם בטווח הארוך יהיה כדאי להמשיך להפעילה ואילו תחליפים אפשר להפעיל במקומה.
למשל תחנת רכבת במחלף 431 עם 423 על הקו הראשי שתחליף את תחנות הראשונים ובאר יעקב ותשרת את תושבי דרום-מזרח ראשון לציון, נס ציונה ובאר יעקב, בסגנון התחנה המתוכננת במחלף כבישים 4 ו-531 ברעננה.
רוב תושבי מזרח ראשון לציון הנוסעים בתח"צ ממילא ישתמשו בקו הכחול או בקו החום+רכבת ממשה דיין על מנת להגיע לתל אביב.
בחשיבה מערכתית היה אפשר לתכנן את תוואי הקו החום כך שיעבור ליד תחנת רכבת כזו ואז הקישור בין הקו הכחול לקו החום ובין הקו החום לתחנת רכבת כבדה כזו היה מחבר את מזרח ראשון לציון לתחנה.

רק אם יחליטו להקים את מסילת נשרים ויתנו עדיפות גבוהה לחיבור רכבתי בין מערב ראשון לציון וקו החוף הדרומי לבין ירושלים, יש סיכוי שיתקצבו את חיבור הראשונים עם משה דיין.
לצרכים עירוניים ופרבריים כנראה יסתמכו על הקו החום.
כך אני מבין את "תוכנית הפעולה" ש olli3 כתב עליה בשרשור הזה.
ספקולציה, אבל זה מה שמשרד התחבורה מותיר לנו - לעשות ספקולציות, כי מידע הוא מפרסם על כל פרויקט רק בדקה ה-91, וגם זה לעיתים מידע סותר, מבולבל ולא מדוייק (ראה מקרי מועד הפעלת המטרונית והנת"צ באיילון דרום כמו גם הרפורמה בגוש דן ועוד ועוד ועוד).
 
מסכים איתך לגמרי

אני חולק עליך שהתכניות הללו טובות
שתי תכניות השלוחות (אשדוד, פתח תקווה) באות בהכרח על חשבון התדירות בקו הראשי. כל פעם שמקימים שלוחה, זה בא על חשבון ערים בקו הראשי, זוהי עובדה גיאומטרית.

זה לא כמו להקים כביש שמתחבר לעוד כביש. כי מן הסתם, אם אפשר להעביר מת"א לאשקלון X רכבות בשעה, אז ברגע שיש שלוחה לאשדוד עם Y רכבות ישירות לתל אביב, אז אשקלון תקבל רק X-Y רכבות לשעה. או לחלופין, שאטל שידרוש מתושבי אשדוד להחליף לרכבת לתל אביב בעד הלום.

תכנון טוב יותר הוא להעביר את הקו הראשי דרך מרכז העיר כך שכל הקווים המזינים מגיעים למקום התחנה עצמה. כמובן שבמקרה של אשדוד ופתח תקווה מדובר בהשקעה גבוהה מאוד, ולכן עדיף לתכנן מחדש את התחבורה העירונית כך שהיא תתרכז במרכז תחבורה חדש שיוקם בתחנת הרכבת עצמה.
מסכים איתך לגמרי
זה בדיוק מה שצריך לעשות בפתח תקוה. פעמים רבות כתבתי כאן שצריך להעביר את התחנה המרכזית בסמוך לתחנת קרית אריה (יש שם הרבה מקום) ולהפוך את התחנה המרכזית הנוכחית למסוף לקווים עירוניים.
באשדוד דווקא אפשר לקרב את המסילה לעיר במחיר פגיעה סביבתית בחולות שממזרח לעיר, אבל הפתרון של מסוף תחבורה מרכזי בעד הלום גם טוב ויש לו גם יתרון - הסמיכות לכביש 4.
באשדוד מתכננים מערכת קווי BRT. נקווה שבתכנון המערכת הזו יקחו בחשבון את מיקום תחנת הרכבת.
לצערי, בפתח תקוה לא עשו זאת עם הקו האדום ולא תכננו אותו כך שיחבר גם בין תושבי פתח תקוה לתחנת הרכבת בקרית אריה. ואת תחנת סגולה השאירו לקו הסגול.
 

mister K

New member
מה גם שהקישור הרכבתי לאשקלון לא ראוי.

לאשקלון יש קישור מרכבת מרכז
קישור לא חייב להיות על ידי אוטובוסים.
גם לעכו ונהריה אין קישור אוטובוסי ישיר מרכבת מרכז.
גם למעלות אין. לכרמיאל, לצפת ולבית שאן יש קישור עלוב ביותר. נדמה לי שגם לדימונה ולירוחם אין קישור אוטובוסי ישיר.
מה גם שהקישור הרכבתי לאשקלון לא ראוי.
בעוד הרכבת מגיעה רק עד סילבר, אי אפשר להשוות אותה לקווי האוטובוס שנכנסים כולם אל תוך העיר.
עובדה שקו 300 נוסע מלא וגם ימשיך לנסוע מלא גם אחרי פתיחת הקו החדש מחר.

אפילו לערים אליהם קיים משם קישור רכבתי ראוי הרבה יותר מזה של אשקלון, כמו באר שבע למשל, קיימת גם חלופה אוטובוסית מהירה וזולה יותר.
 

אורי404

New member
גם זמן הנסיעה לא אטרקטיבי

מה גם שהקישור הרכבתי לאשקלון לא ראוי.
בעוד הרכבת מגיעה רק עד סילבר, אי אפשר להשוות אותה לקווי האוטובוס שנכנסים כולם אל תוך העיר.
עובדה שקו 300 נוסע מלא וגם ימשיך לנסוע מלא גם אחרי פתיחת הקו החדש מחר.

אפילו לערים אליהם קיים משם קישור רכבתי ראוי הרבה יותר מזה של אשקלון, כמו באר שבע למשל, קיימת גם חלופה אוטובוסית מהירה וזולה יותר.
גם זמן הנסיעה לא אטרקטיבי
בקו הרכבת החדש המהיר, זמן הנסיעה מאשקלון לתל אביב ההגנה למעלה מ-50 דקות.
כאשר הכבישים פנויים, זמן הנסיעה בקו 300 מהתחנה המרכזית באשקלון (שהיא יותר רחוקה מצומת סילבר) הוא דומה או לכל היותר ארוך במספר דקות.
בקיצור, רכבת זה טוב מאוד, כאשר היא אכן מהירה וקרובה יותר לאזורי מגורים. לדוגמא בנימינה, שיש יתרון מובהק על פרייבטים. קל וחומר על אוטובוסים.
 

mister K

New member
בקו החדש ברכבת ישירה הזמן הוא 44 דקות.

גם זמן הנסיעה לא אטרקטיבי
בקו הרכבת החדש המהיר, זמן הנסיעה מאשקלון לתל אביב ההגנה למעלה מ-50 דקות.
כאשר הכבישים פנויים, זמן הנסיעה בקו 300 מהתחנה המרכזית באשקלון (שהיא יותר רחוקה מצומת סילבר) הוא דומה או לכל היותר ארוך במספר דקות.
בקיצור, רכבת זה טוב מאוד, כאשר היא אכן מהירה וקרובה יותר לאזורי מגורים. לדוגמא בנימינה, שיש יתרון מובהק על פרייבטים. קל וחומר על אוטובוסים.
בקו החדש ברכבת ישירה הזמן הוא 44 דקות.
אבל זה עדיין לאט מדי. גם המחיר יקר ממחיר נסיעה בקו 300 וכמובן שלא כולל את מחיר הנסיעה בקו 18 מהרכבת בסילבר אל תוך העיר.
לכן הרכבת משתלמת אך ורק בשעות הפקקים. בכל שעה אחרת, קו 300 יישאר עדיף.
 

אורי404

New member
באופן כללי אני מסכים איתך

בקו החדש ברכבת ישירה הזמן הוא 44 דקות.
אבל זה עדיין לאט מדי. גם המחיר יקר ממחיר נסיעה בקו 300 וכמובן שלא כולל את מחיר הנסיעה בקו 18 מהרכבת בסילבר אל תוך העיר.
לכן הרכבת משתלמת אך ורק בשעות הפקקים. בכל שעה אחרת, קו 300 יישאר עדיף.
באופן כללי אני מסכים איתך
קודם כל, אתה צודק על זמן הנסיעה. בדקתי רכבת, שזמן הנסיעה היה למעלה מ-50 דקות. כעת אני רואה, שזה היה בתום לב. הרכבת ההיא עוצרת בכל תחנות גוש דן. הרכבת של 44 דקות, שכתבת לא עוצרת בכל התחנות.
לגבי מחיר נסיעה וכרטוס משותף - הדבר ניתן לפתרון. אלה דברים, שכבר מזמן מתבקש לבצע איתם סדר.
על כל פנים, הרכבת עדיין איטית יחסית ורחוקה מהעיר. אם זמן הנסיעה ישתפר ומחיר הנסיעה, כולל כרטוס משותף, אולי אז תהיה עדיפה הנסיעה ברכבת.
 
גם ללא פקקים יש יתרונות לרכבת

בקו החדש ברכבת ישירה הזמן הוא 44 דקות.
אבל זה עדיין לאט מדי. גם המחיר יקר ממחיר נסיעה בקו 300 וכמובן שלא כולל את מחיר הנסיעה בקו 18 מהרכבת בסילבר אל תוך העיר.
לכן הרכבת משתלמת אך ורק בשעות הפקקים. בכל שעה אחרת, קו 300 יישאר עדיף.
גם ללא פקקים יש יתרונות לרכבת
באוטובוס זמן ההגעה לא ידוע בניגוד לרכבת בנוסף ברכבת הנסיעה נוחה יותר אפשר לקרוא לגלוש ואף ללכת.
 

אורי404

New member
זה המצב הרצוי. המצוי שונה

גם ללא פקקים יש יתרונות לרכבת
באוטובוס זמן ההגעה לא ידוע בניגוד לרכבת בנוסף ברכבת הנסיעה נוחה יותר אפשר לקרוא לגלוש ואף ללכת.
זה המצב הרצוי. המצוי שונה
דווקא הרבה פעמים, כאשר התנועה קבועה ניתן להעריך את זמני הנסיעה באוטובוס.
כאשר נוסעים קבוע פחות או יותר הזמנים ידועים. אני לא מדבר על שעות לחץ או על תאונה או תקלה (למשל תאונת דרכים חס וחלילה).
ברכבת, למרות ריפודי הזמנים, עדיין יש איחורים. דווקא בכלי תחבורה, שאמור להיות הכי מדויק, המצב שונה.
לגבי אפשרות גלישה - יש יותר ויותר אוטובוסים עם WI-FI. ברכבת זה פחות קיים.
הרכבת יכולה להיות דבר מעולה. היה רצוי מאוד, שיהיה יותר שימוש ברכבות במרחקים דומים, למה שאנו מדברים (אשקלון ואשדוד לתל אביב).
בפועל המצב דרוש שיפור רב. בין היתר זמני נסיעה אטרקטיביים יותר ומדויקים ללא איחורים, תחזוקה הולמת (למשל ניקיון חיצוני ופנימי) ועוד.
 
מסכים ברוב הדברים, תיקון ברכבת יש אינטרנט

זה המצב הרצוי. המצוי שונה
דווקא הרבה פעמים, כאשר התנועה קבועה ניתן להעריך את זמני הנסיעה באוטובוס.
כאשר נוסעים קבוע פחות או יותר הזמנים ידועים. אני לא מדבר על שעות לחץ או על תאונה או תקלה (למשל תאונת דרכים חס וחלילה).
ברכבת, למרות ריפודי הזמנים, עדיין יש איחורים. דווקא בכלי תחבורה, שאמור להיות הכי מדויק, המצב שונה.
לגבי אפשרות גלישה - יש יותר ויותר אוטובוסים עם WI-FI. ברכבת זה פחות קיים.
הרכבת יכולה להיות דבר מעולה. היה רצוי מאוד, שיהיה יותר שימוש ברכבות במרחקים דומים, למה שאנו מדברים (אשקלון ואשדוד לתל אביב).
בפועל המצב דרוש שיפור רב. בין היתר זמני נסיעה אטרקטיביים יותר ומדויקים ללא איחורים, תחזוקה הולמת (למשל ניקיון חיצוני ופנימי) ועוד.
מסכים ברוב הדברים, תיקון ברכבת יש אינטרנט
אלחוטי באוטובוסים באגד בין עירוני יש, בשאר החברות לא יודע.
 

olli3

New member
מנהל
יש באגד תעבורה, מטרופולין, נתיב אקספרס,

מסכים ברוב הדברים, תיקון ברכבת יש אינטרנט
אלחוטי באוטובוסים באגד בין עירוני יש, בשאר החברות לא יודע.
יש באגד תעבורה, מטרופולין, נתיב אקספרס,
ויאולה, אם אני לא טועה יש גם באוטובוסים החדשים של חברת קווים.
 
אז נשאלת השאלה:

גם זמן הנסיעה לא אטרקטיבי
בקו הרכבת החדש המהיר, זמן הנסיעה מאשקלון לתל אביב ההגנה למעלה מ-50 דקות.
כאשר הכבישים פנויים, זמן הנסיעה בקו 300 מהתחנה המרכזית באשקלון (שהיא יותר רחוקה מצומת סילבר) הוא דומה או לכל היותר ארוך במספר דקות.
בקיצור, רכבת זה טוב מאוד, כאשר היא אכן מהירה וקרובה יותר לאזורי מגורים. לדוגמא בנימינה, שיש יתרון מובהק על פרייבטים. קל וחומר על אוטובוסים.
אז נשאלת השאלה:
מה מצדיק קיום שני קווי רכבת בין אשקלון לתל אביב?
מה מצדיק 4 רכבות בשעות השיא בין אשקלון לתל אביב?
לפי כל ההסברים שלכם, באמת מתעוררת התהייה האם השקעת המשאבים הרבים (כולל משאבי ציוד נייד שכידוע רכבת ישראל לא שופעת בהם) בחיבור רכבתי בין אשקלון לת"א מוצדקת?
אם היתרון האוטובוסי כה גדול, אולי למשל עדיף לנצל ציוד נייד שמיועד לשמש בחיבור רכבתי בין אשקלון לתל אביב לקווים אחרים, כמו למשל להגברת תדירות הרכבות בין באר שבע לתל אביב? או בקו הוד השרון - ראשל"צ משה דיין בשעות העומס?
הרי אותם יתרונות לאוטובוסים הקיימים באשקלון קיימים גם באשדוד ותחנת שדרות טרם נפתחה, אז מדוע להוסיף כעת רכבות בין אשדוד ואשקלון לתל אביב? אולי למשל כל הרכבות בין אשקלון לתל אביב יסעו דרך מסילת החוף והרכבות דרך רחובות (אלה שמתחילות באשקלון) יתחילו באשדוד (יותר למען תחנת יבנה מזרח ופחות למען אשדוד עצמה)?
אני שואל ברצינות: למה צריך ארבע רכבות בשעת שיא מאשקלון לתל אביב אם לאוטובוסים יתרון כה גדול?

זו הבעיה הגדולה במדינת ישראל - שלא מסתכלים על מערכת התחבורה הציבורית כמכלול אחד, אלא כמערכות מבודדות שאין קשר ביניהם. האינטגרציה בין אמצעי התחבורה הציבורית השונים ותיעדוף ההשקעה בהם ברמה ירודה ביותר.

כך בדיונים בנושא בפורום הזה אפשר בקלות להטות את המאזניים לכאן או לכאן - לטובת האוטובוסים, מתעוררת השאלה אז לשם מה ההשקעה ברכבת, לטובת השקעה ברכבת מתעוררת השאלה אם משקיעים כל כך הרבה ברכבת הכיצד זה שלאוטובוסים נותר יתרון כה גדול שמצדיק הקמת נת"צ בכביש מהיר שבין מסלוליו יש מסילת ברזל כפולה...
בתמונה הכוללת - תכנון התח"צ בישראל דפוק ואולי אין בכלל תכנון כולל אלא טלאים על טלאים שחלק גדול מהם נועדו בעיקר ליחסי ציבור של פוליטיקאים.
 
מהסיבה שלא כולם מתניידים באוטובוסים

אז נשאלת השאלה:
מה מצדיק קיום שני קווי רכבת בין אשקלון לתל אביב?
מה מצדיק 4 רכבות בשעות השיא בין אשקלון לתל אביב?
לפי כל ההסברים שלכם, באמת מתעוררת התהייה האם השקעת המשאבים הרבים (כולל משאבי ציוד נייד שכידוע רכבת ישראל לא שופעת בהם) בחיבור רכבתי בין אשקלון לת"א מוצדקת?
אם היתרון האוטובוסי כה גדול, אולי למשל עדיף לנצל ציוד נייד שמיועד לשמש בחיבור רכבתי בין אשקלון לתל אביב לקווים אחרים, כמו למשל להגברת תדירות הרכבות בין באר שבע לתל אביב? או בקו הוד השרון - ראשל"צ משה דיין בשעות העומס?
הרי אותם יתרונות לאוטובוסים הקיימים באשקלון קיימים גם באשדוד ותחנת שדרות טרם נפתחה, אז מדוע להוסיף כעת רכבות בין אשדוד ואשקלון לתל אביב? אולי למשל כל הרכבות בין אשקלון לתל אביב יסעו דרך מסילת החוף והרכבות דרך רחובות (אלה שמתחילות באשקלון) יתחילו באשדוד (יותר למען תחנת יבנה מזרח ופחות למען אשדוד עצמה)?
אני שואל ברצינות: למה צריך ארבע רכבות בשעת שיא מאשקלון לתל אביב אם לאוטובוסים יתרון כה גדול?

זו הבעיה הגדולה במדינת ישראל - שלא מסתכלים על מערכת התחבורה הציבורית כמכלול אחד, אלא כמערכות מבודדות שאין קשר ביניהם. האינטגרציה בין אמצעי התחבורה הציבורית השונים ותיעדוף ההשקעה בהם ברמה ירודה ביותר.

כך בדיונים בנושא בפורום הזה אפשר בקלות להטות את המאזניים לכאן או לכאן - לטובת האוטובוסים, מתעוררת השאלה אז לשם מה ההשקעה ברכבת, לטובת השקעה ברכבת מתעוררת השאלה אם משקיעים כל כך הרבה ברכבת הכיצד זה שלאוטובוסים נותר יתרון כה גדול שמצדיק הקמת נת"צ בכביש מהיר שבין מסלוליו יש מסילת ברזל כפולה...
בתמונה הכוללת - תכנון התח"צ בישראל דפוק ואולי אין בכלל תכנון כולל אלא טלאים על טלאים שחלק גדול מהם נועדו בעיקר ליחסי ציבור של פוליטיקאים.
מהסיבה שלא כולם מתניידים באוטובוסים
ליד הרכבת באשקלון יש חניון די גדול, שכבר הוגדל פעמיים בגלל חוסר מקום.
מי שמתנייד באוטובוסים מהבית, עדיף לו להגיע לתחנה מרכזית או לציר בן גוריון ולתפוס אוטובוס.
מי שיוצא מהבית ברכב פרטי, עדיף לו להגיע לרכבת ומתחם קוסמוס ומשם להמשיך עם הרכבת.

וכמובן, רוב מי שממשיך צפונית לתחנה מרכזית תל אביב, מעדיף רכבת על פני החלפה לרכבת בתל אביב
 
עדיין לא הצדקת קיום 4 רכבות

מהסיבה שלא כולם מתניידים באוטובוסים
ליד הרכבת באשקלון יש חניון די גדול, שכבר הוגדל פעמיים בגלל חוסר מקום.
מי שמתנייד באוטובוסים מהבית, עדיף לו להגיע לתחנה מרכזית או לציר בן גוריון ולתפוס אוטובוס.
מי שיוצא מהבית ברכב פרטי, עדיף לו להגיע לרכבת ומתחם קוסמוס ומשם להמשיך עם הרכבת.

וכמובן, רוב מי שממשיך צפונית לתחנה מרכזית תל אביב, מעדיף רכבת על פני החלפה לרכבת בתל אביב
עדיין לא הצדקת קיום 4 רכבות
ועוד פחות מכך קיום שני קווים שמאלצים לפצל משאבים ביניהם בקווים שתחנת הקצה הרכבתית שלהם אטרקטיבית אך ורק לבעלי כלי רכב.
בהנחה שבעלי כלי רכב לא מרבים ליסוע ברכבת בין אשקלון לאשדוד או ליבנה או לרחובות, מה מצדיק את קיום שני הקווים?
לא מספיקות שלוש רכבות בשעות השיא דרך קו החוף לתל אביב עבור בעלי כלי הרכב מאשקלון?
 
הצדקה לקיום 4 רכבות, רק הזמן יגיד

עדיין לא הצדקת קיום 4 רכבות
ועוד פחות מכך קיום שני קווים שמאלצים לפצל משאבים ביניהם בקווים שתחנת הקצה הרכבתית שלהם אטרקטיבית אך ורק לבעלי כלי רכב.
בהנחה שבעלי כלי רכב לא מרבים ליסוע ברכבת בין אשקלון לאשדוד או ליבנה או לרחובות, מה מצדיק את קיום שני הקווים?
לא מספיקות שלוש רכבות בשעות השיא דרך קו החוף לתל אביב עבור בעלי כלי הרכב מאשקלון?
הצדקה לקיום 4 רכבות, רק הזמן יגיד
אני די בטוח שבשנה הקרובה יצטרכו לבנות את החניון ליד הרכבת מחדש, כבר אוזלים השטחים שניתן להרחיב אליהם בלי אישורי בניה.
 
אם זה המדד שלך, אז מחיפה לתל אביב כבר מזמן

הצדקה לקיום 4 רכבות, רק הזמן יגיד
אני די בטוח שבשנה הקרובה יצטרכו לבנות את החניון ליד הרכבת מחדש, כבר אוזלים השטחים שניתן להרחיב אליהם בלי אישורי בניה.
אם זה המדד שלך, אז מחיפה לתל אביב כבר מזמן
היו צריכות להיות 5 רכבות בשעות השיא ומקרית אריה (כן תחנת הרכבת הנידחת הזו...) לתל אביב 4 רכבות בשעות השיא...
אם תחנת הרכבת באשקלון נותנת שירות לא טוב לעיר, מה מצדיק להעדיף לתת דווקא לה כעת 4 רכבות בשעות השיא, מלבד האפשרות שזה נותן לשר התחבורה להתפאר?
 
האם למשל לאשקלון מגיעה רכבת רביעית לפני

אם זה המדד שלך, אז מחיפה לתל אביב כבר מזמן
היו צריכות להיות 5 רכבות בשעות השיא ומקרית אריה (כן תחנת הרכבת הנידחת הזו...) לתל אביב 4 רכבות בשעות השיא...
אם תחנת הרכבת באשקלון נותנת שירות לא טוב לעיר, מה מצדיק להעדיף לתת דווקא לה כעת 4 רכבות בשעות השיא, מלבד האפשרות שזה נותן לשר התחבורה להתפאר?
האם למשל לאשקלון מגיעה רכבת רביעית לפני
שלבאר שבע מגיעה רכבת שלישית?
 
אוקי בוא נגיד ככה

אם זה המדד שלך, אז מחיפה לתל אביב כבר מזמן
היו צריכות להיות 5 רכבות בשעות השיא ומקרית אריה (כן תחנת הרכבת הנידחת הזו...) לתל אביב 4 רכבות בשעות השיא...
אם תחנת הרכבת באשקלון נותנת שירות לא טוב לעיר, מה מצדיק להעדיף לתת דווקא לה כעת 4 רכבות בשעות השיא, מלבד האפשרות שזה נותן לשר התחבורה להתפאר?
אוקי בוא נגיד ככה
חיפה תל אביב, אין ספק שצריכות להיות לפחות 4 רכבות בשעות השיא. יותר מזה זה חסר טעם על קו בודד. אם דרושות לך יותר מ4 בשעה על אותו קו, תאריך את הרכבות.
קרית אריה תל אביב, תריץ 4 רכבות, היכן יהיו תחנות הקצה שלהן? משה דיין? אשקלון?

אשקלון היא תחנת קצה של שני קווים, כשכרגע אין לך מקום אחר על הקווים האלה שיכול להיות תחנה קצה.
תחנות יבנה לא יכולות, ותחנת אשדוד לא יכולה.בעצם אשדוד יכולה להיות תחנת קצה של רכבת אחת בשעה כי יש מסילה שלישית. אבל לא חושב שהקיצור הזה יתרום משהו ללוח הזמנים.

ואני עדיין לא מבין מה הבעיה שבמקביל לשירות רכבות, יפעל שירות אוטובוסים טוב?

אם לא היו רוצחים את קו 900 לחיפה, באמצעות הורדת מחירי הרכבת. אז גם שם היו חיים קו אוטובוסים וקו רכבות במקביל.
 
הבעיה היא סדרי עדיפויות וחלוקה יעילה של

אוקי בוא נגיד ככה
חיפה תל אביב, אין ספק שצריכות להיות לפחות 4 רכבות בשעות השיא. יותר מזה זה חסר טעם על קו בודד. אם דרושות לך יותר מ4 בשעה על אותו קו, תאריך את הרכבות.
קרית אריה תל אביב, תריץ 4 רכבות, היכן יהיו תחנות הקצה שלהן? משה דיין? אשקלון?

אשקלון היא תחנת קצה של שני קווים, כשכרגע אין לך מקום אחר על הקווים האלה שיכול להיות תחנה קצה.
תחנות יבנה לא יכולות, ותחנת אשדוד לא יכולה.בעצם אשדוד יכולה להיות תחנת קצה של רכבת אחת בשעה כי יש מסילה שלישית. אבל לא חושב שהקיצור הזה יתרום משהו ללוח הזמנים.

ואני עדיין לא מבין מה הבעיה שבמקביל לשירות רכבות, יפעל שירות אוטובוסים טוב?

אם לא היו רוצחים את קו 900 לחיפה, באמצעות הורדת מחירי הרכבת. אז גם שם היו חיים קו אוטובוסים וקו רכבות במקביל.
הבעיה היא סדרי עדיפויות וחלוקה יעילה של
עוגת המשאבים המוגבלת.
אם התקציב והמשאבים לא מוגבלים שיהיו 10 שירותים מקביליים...אבל במציאות הם כן מוגבלים.

וכפי שכתבת - משה דיין ואשדוד יכולות להיות תחנת קצה (משה דיין גם משמשת ככזו) וגם לקו השני יש תחנות אחרות שיכולות להיות קצה (אשדוד ורחובות שגם משמשת ככזו לחלק מהרכבות).
מה הבעיה שיהיו 3 רכבות מאשקלון דרך מסילת החוף (שתיים מהן מהירות) ועוד אחת נוספת שמתחילה באשדוד דרך יבנה מזרח ורחובות כאשר מי שצריך מאשקלון לרחובות או ללוד מחליף באשדוד? ובנוסף גם הרכבות שמתחילות במשה דיין וברחובות.
לא סידור טוב יותר משתיים ושתיים שמתחילות באשקלון ושלוש מהן איטיות?
 
אתה חושב שהסידור שאתה מציע יחסוך בציוד נייד?

הבעיה היא סדרי עדיפויות וחלוקה יעילה של
עוגת המשאבים המוגבלת.
אם התקציב והמשאבים לא מוגבלים שיהיו 10 שירותים מקביליים...אבל במציאות הם כן מוגבלים.

וכפי שכתבת - משה דיין ואשדוד יכולות להיות תחנת קצה (משה דיין גם משמשת ככזו) וגם לקו השני יש תחנות אחרות שיכולות להיות קצה (אשדוד ורחובות שגם משמשת ככזו לחלק מהרכבות).
מה הבעיה שיהיו 3 רכבות מאשקלון דרך מסילת החוף (שתיים מהן מהירות) ועוד אחת נוספת שמתחילה באשדוד דרך יבנה מזרח ורחובות כאשר מי שצריך מאשקלון לרחובות או ללוד מחליף באשדוד? ובנוסף גם הרכבות שמתחילות במשה דיין וברחובות.
לא סידור טוב יותר משתיים ושתיים שמתחילות באשקלון ושלוש מהן איטיות?
אתה חושב שהסידור שאתה מציע יחסוך בציוד נייד?
אל תשכח שהנסיעה מאשדוד לאשקלון היא לא ארוכה, השאלה כמה יעזור שהרכבת תסיים באשדוד ולא באשקלון.

עדיין גם לפי ההצעה שלך, לאשדוד יגיעו 4 רכבות.
ומכיוון שלרחובות לא תקצץ רכבות, אז תהיה לך עוד רכבת שתצטרך להתחיל ברחובות.
בסופו של דבר ההצעה הזאת תצריך עוד רכבת בשעות השיא, לא נראה לי שיהיה חיסכון

אם כבר אז אולי לפרק את קו אשקלון-בנימינה
שהרכבות מבינימינה ימשיכו לבאר שבע.
ואז תיקח 4 רכבות בשעה מהוד השרון לאשקלון.
שתיים דרך ראשון מערב ושתיים דרך רחובות.

אבל גם כאן אני לא יודע כמה חיסכון יהיה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה