לו"ז "מהפכה" - רכבות חוזרות

מצב
הנושא נעול.
למה שיהיו תחנות הוד השרון וכפר סבא הסמוכות?

נסיעה מתחנת רכבת רמלה
לתחנת רכבת לוד אורכת שש דקות. אולי בשעות השיא זה קצת יותר, אני לא מכיר את האזור.
למה להוסיף לרכבת עצירה ברמלה, שמאריכה את הדרך בכחמש דקות (גם אם פחות, זה לא העניין), אם אדם הרוצה לעלות ברמלה יכול להגיע לתחנת הרכבת בלוד בזמן שאינו עולה על עשר דקות?
בכלל, עכשיו כשאני מסתכל על תחנת הרכבת, בכלל מיקומה נראה לי תמוה. למה שיהיו תחנות רכבות במיקום כל כך סמוך? המרחק בין התחנות הוא כמעט כמו המרחק בין תחנות ת"א (ההגנה והשלום, מרכז והאוניברסיטה), וזה לא שיש כאן אזורים עם ריכוזים של מוקדי משיכה...
למה שיהיו תחנות הוד השרון וכפר סבא הסמוכות?
למה שיהיו תחנות משה דיין, קוממיות, יוספטל וולפסון הסמוכות?
למה שיהיו תחנות סגולה וקרית אריה הסמוכות?
למה שתהיה תחנת קיסריה-פרדס חנה הסמוכה לתחנת בנימינה?
למה שתהיה תחנת בית יהושע?
למה שתהיה תחנת באר יעקב? יש את תחנת רחובות
למה הקימו את תחנת הראשונים כאשר תחנת באר יעקב סמוכה?

כי בקווי רכבת פרבריים המרחק בין תחנות הרכבת הוא קטן.
ונסיעה בין רמלה לתל אביב היא נסיעה פרברית.

אז לדעתך עדיף להוסיף לתושב רמלה 6-10 דקות לנסיעה פרברית לתל אביב מאשר להוסיף לתושב באר שבע עד 5 דקות לנסיעה בינעירונית לתל אביב.
הרכבת סבורה אחרת ולדעתי בצדק.
 

Ofekalef1

New member
למה אתה סבור אחרת?

למה שיהיו תחנות הוד השרון וכפר סבא הסמוכות?
למה שיהיו תחנות משה דיין, קוממיות, יוספטל וולפסון הסמוכות?
למה שיהיו תחנות סגולה וקרית אריה הסמוכות?
למה שתהיה תחנת קיסריה-פרדס חנה הסמוכה לתחנת בנימינה?
למה שתהיה תחנת בית יהושע?
למה שתהיה תחנת באר יעקב? יש את תחנת רחובות
למה הקימו את תחנת הראשונים כאשר תחנת באר יעקב סמוכה?

כי בקווי רכבת פרבריים המרחק בין תחנות הרכבת הוא קטן.
ונסיעה בין רמלה לתל אביב היא נסיעה פרברית.

אז לדעתך עדיף להוסיף לתושב רמלה 6-10 דקות לנסיעה פרברית לתל אביב מאשר להוסיף לתושב באר שבע עד 5 דקות לנסיעה בינעירונית לתל אביב.
הרכבת סבורה אחרת ולדעתי בצדק.
למה אתה סבור אחרת?
לדעתי העדיפות הראשונה של הרכבת צריכה להיות קישור בין הערים הגדולות הרחוקות ממנה - חיפה, ירושלים, באר שבע ותל אביב, כי במרחקים האלו יש יתרונות גדולים יותר לרכבת, וכשהמרחק בין התחנות הולך וקטן, היתרונות של הרכבת הולכים וקטנים באופן גדול בהרבה.
אז זה שמקימים תחנות רכבת הסמוכות יותר לתל אביב זה בסדר, אבל זה לא צריך לפגוע בשירות לנוסעים מהיישובים המרוחקים.
 
יש שירות רכבתי בינעירוני ויש שירות רכבתי

למה אתה סבור אחרת?
לדעתי העדיפות הראשונה של הרכבת צריכה להיות קישור בין הערים הגדולות הרחוקות ממנה - חיפה, ירושלים, באר שבע ותל אביב, כי במרחקים האלו יש יתרונות גדולים יותר לרכבת, וכשהמרחק בין התחנות הולך וקטן, היתרונות של הרכבת הולכים וקטנים באופן גדול בהרבה.
אז זה שמקימים תחנות רכבת הסמוכות יותר לתל אביב זה בסדר, אבל זה לא צריך לפגוע בשירות לנוסעים מהיישובים המרוחקים.
יש שירות רכבתי בינעירוני ויש שירות רכבתי
פרברי.
השירות הפרברי מיועד בדרך כלל ליוממים ובשעות העומס בעיקר יש לרכבת יתרון גדול בשירות הזה לעומת השירות האוטובוסי שנתקע בפקקים וכן מבחינת הקיבולת.
ובשירות הפרברי לתדירות ולזמן הנסיעה יש משמעות לא פחותה ואולי אף עולה על המשמעות שיש להן בשירות הבינעירוני.
המשמעות המעשית של רכבת פרברית בתדירות של פעם בשעה, היא שהשירות לא באמת קיים.
וכאן מדובר בשיקול של תוספת רכבת שניה בשירות פרברי לעומת חיסכון של 2 דקות בשירות בינעירוני ולכן אני סבור אחרת.
 

Rubim88

New member


יש שירות רכבתי בינעירוני ויש שירות רכבתי
פרברי.
השירות הפרברי מיועד בדרך כלל ליוממים ובשעות העומס בעיקר יש לרכבת יתרון גדול בשירות הזה לעומת השירות האוטובוסי שנתקע בפקקים וכן מבחינת הקיבולת.
ובשירות הפרברי לתדירות ולזמן הנסיעה יש משמעות לא פחותה ואולי אף עולה על המשמעות שיש להן בשירות הבינעירוני.
המשמעות המעשית של רכבת פרברית בתדירות של פעם בשעה, היא שהשירות לא באמת קיים.
וכאן מדובר בשיקול של תוספת רכבת שניה בשירות פרברי לעומת חיסכון של 2 דקות בשירות בינעירוני ולכן אני סבור אחרת.

למעשה באופן כללי בשירות פרברי כמויות הנוסעים גדולות יותר משירות בינעירוני.(גם אם כרגע זה לא המציאות בארץ)
 
ולבאר שבעיים מדוע יש 2 תחנות בבאר שבע?

למה שיהיו תחנות הוד השרון וכפר סבא הסמוכות?
למה שיהיו תחנות משה דיין, קוממיות, יוספטל וולפסון הסמוכות?
למה שיהיו תחנות סגולה וקרית אריה הסמוכות?
למה שתהיה תחנת קיסריה-פרדס חנה הסמוכה לתחנת בנימינה?
למה שתהיה תחנת בית יהושע?
למה שתהיה תחנת באר יעקב? יש את תחנת רחובות
למה הקימו את תחנת הראשונים כאשר תחנת באר יעקב סמוכה?

כי בקווי רכבת פרבריים המרחק בין תחנות הרכבת הוא קטן.
ונסיעה בין רמלה לתל אביב היא נסיעה פרברית.

אז לדעתך עדיף להוסיף לתושב רמלה 6-10 דקות לנסיעה פרברית לתל אביב מאשר להוסיף לתושב באר שבע עד 5 דקות לנסיעה בינעירונית לתל אביב.
הרכבת סבורה אחרת ולדעתי בצדק.
ולבאר שבעיים מדוע יש 2 תחנות בבאר שבע?
 
ומי קבע שרכבת צריכה להיות רק במוקדי משיכה?

א' הן נמצאות במרחק גדול יותר
ב' זו לא תחנת ביניים שמאטה את הנסיעה
ג' הן נמצאות בשני מוקדי משיכה שטבעי שתהיה בהן רכבת
ומי קבע שרכבת צריכה להיות רק במוקדי משיכה?
נהריה היא מוקד משיכה?
בית שמשהיא מוקד משיכה?
קרית גת היא מוק' משיכה?
תחנת יבנה מזרח נמצאת במוקד משיכה?
עכו היא מוקד משיכה?
שדרות היא מוקד משיכה?
ראש העין היא מוקד משיכה?
כרמיאל היא מוקד משיכה?
עפולה היא מוקד משיכה?
בית שאן היא מוקד משיכה?
אופקים היא מוקד משיכה?

מה דעתך שכאשר תהיה רכבת לאילת היא לא תעצור בתחנת באר שבע צפון, כי זו "תחנת ביניים שמאטה את הנסיעה"?

ורמלה אגב היא מוקד משיכה לא קטן. רמלה היא עיר מחוז בישראל. מלבד העובדה שהיא חלק בלתי נפרד מגוש דן ותושביה עובדים ולומדים יומיום ברחבי גוש דן, גם ברמלה יש ריכוזי תעסוקה גדולים והיא גם העיר הראשית של מחוז המרכז במדינת ישראל וככזו מרכזת מוסדות שמשרתים את כל המחוז המשתרע מנתניה בצפון ועד צפונית לאשדוד בדרום (אשדוד עצמה שייכת למחוז הדרום אבל גן יבנה למשל שייכת למחוז המרכז).
ותחנת רמלה, בניגוד לתחנות רבות בישראל, דווקא נמצאת קרוב למרכז העיר.
 
ותחנת רמלה ממש במרכז העיר.

ומי קבע שרכבת צריכה להיות רק במוקדי משיכה?
נהריה היא מוקד משיכה?
בית שמשהיא מוקד משיכה?
קרית גת היא מוק' משיכה?
תחנת יבנה מזרח נמצאת במוקד משיכה?
עכו היא מוקד משיכה?
שדרות היא מוקד משיכה?
ראש העין היא מוקד משיכה?
כרמיאל היא מוקד משיכה?
עפולה היא מוקד משיכה?
בית שאן היא מוקד משיכה?
אופקים היא מוקד משיכה?

מה דעתך שכאשר תהיה רכבת לאילת היא לא תעצור בתחנת באר שבע צפון, כי זו "תחנת ביניים שמאטה את הנסיעה"?

ורמלה אגב היא מוקד משיכה לא קטן. רמלה היא עיר מחוז בישראל. מלבד העובדה שהיא חלק בלתי נפרד מגוש דן ותושביה עובדים ולומדים יומיום ברחבי גוש דן, גם ברמלה יש ריכוזי תעסוקה גדולים והיא גם העיר הראשית של מחוז המרכז במדינת ישראל וככזו מרכזת מוסדות שמשרתים את כל המחוז המשתרע מנתניה בצפון ועד צפונית לאשדוד בדרום (אשדוד עצמה שייכת למחוז הדרום אבל גן יבנה למשל שייכת למחוז המרכז).
ותחנת רמלה, בניגוד לתחנות רבות בישראל, דווקא נמצאת קרוב למרכז העיר.
ותחנת רמלה ממש במרכז העיר.
ומשרדי הממשלה ותחנה מרכזית רמלה נמצאות צמוד לה.
 

נוסע23

New member
נראה שהדיון פה מתפזר לכוון לא נכון

ותחנת רמלה ממש במרכז העיר.
ומשרדי הממשלה ותחנה מרכזית רמלה נמצאות צמוד לה.
נראה שהדיון פה מתפזר לכוון לא נכון
לדעתי, לפחות, בהחלט חשוב שתהיה תחנה ברמלה ושיהיה שירות טוב לתושבי רמלה שמעוניינים להגיע לתל אביב.

אבל, אחרי שהושקע סכום עתק בפרויקט ההכפלה של הקו לבאר שבע, אפשר היה לצפות לתוצאה יותר טובה. עכשיו המצב הוא שהתשתית מאפשרת שירות טוב (באר שבע ב-50 דקות, כפי שהובטח), ואילו בפועל, רק מאריכים את זמן הנסיעה, ועכשיו מקבלים שירות של שעה של נסיעה ורק בשעות העומס (ברכבת ה"מהירה"), ושירות של כמעט שעה ועשרה בשאר היום. זה לא מחויב המציאות, ויוצר רושם רע מאד של זלזול בנוסעים בקו. מדוע מאריכים את זמן הנסיעה ברכבת המהירה? וגם ברכבת המאספת - בלו"ז הקודם זמן הנסיעה היה כשעה, כולל העצירות בלוד, קריית גת ולהבים, ועכשיו מדובר על 69 דקות כולל העצירה ברמלה, כך שלא מדובר רק על 2 דקות.
זה לא השירות שראוי שיהיה בין תל אביב לבאר שבע, שהיא בכל זאת בירת הנגב.

אגב, אולי כדאי לציין בהקשר הזה שעכשיו ברכבות ה"מהירות" לפעמים משבצים רכבות מאד קצרות, ואז יוצא שהרכבת צפופה ויש אנשים שאין להם מקום לשבת (ופה מדובר בנסיעה ארוכה יחסית, לא נסיעה פרברית קצרה). זה נראה כמעט כאילו שיש פה מהלך "לייבש" את הקו הזה.
 
לגבי הפסקה האחרונה שלך, זה לא נכון בהקשר של

נראה שהדיון פה מתפזר לכוון לא נכון
לדעתי, לפחות, בהחלט חשוב שתהיה תחנה ברמלה ושיהיה שירות טוב לתושבי רמלה שמעוניינים להגיע לתל אביב.

אבל, אחרי שהושקע סכום עתק בפרויקט ההכפלה של הקו לבאר שבע, אפשר היה לצפות לתוצאה יותר טובה. עכשיו המצב הוא שהתשתית מאפשרת שירות טוב (באר שבע ב-50 דקות, כפי שהובטח), ואילו בפועל, רק מאריכים את זמן הנסיעה, ועכשיו מקבלים שירות של שעה של נסיעה ורק בשעות העומס (ברכבת ה"מהירה"), ושירות של כמעט שעה ועשרה בשאר היום. זה לא מחויב המציאות, ויוצר רושם רע מאד של זלזול בנוסעים בקו. מדוע מאריכים את זמן הנסיעה ברכבת המהירה? וגם ברכבת המאספת - בלו"ז הקודם זמן הנסיעה היה כשעה, כולל העצירות בלוד, קריית גת ולהבים, ועכשיו מדובר על 69 דקות כולל העצירה ברמלה, כך שלא מדובר רק על 2 דקות.
זה לא השירות שראוי שיהיה בין תל אביב לבאר שבע, שהיא בכל זאת בירת הנגב.

אגב, אולי כדאי לציין בהקשר הזה שעכשיו ברכבות ה"מהירות" לפעמים משבצים רכבות מאד קצרות, ואז יוצא שהרכבת צפופה ויש אנשים שאין להם מקום לשבת (ופה מדובר בנסיעה ארוכה יחסית, לא נסיעה פרברית קצרה). זה נראה כמעט כאילו שיש פה מהלך "לייבש" את הקו הזה.
לגבי הפסקה האחרונה שלך, זה לא נכון בהקשר של
הלו"ז החדש, כי עובדה שעושים שינוי בקו המהיר שכנראה יעלה את הביקוש בו ואז הרכבות לא יהיו קצרות - השינוי של תחנת הקצה הצפונית מהרצליה ללב המפרץ.
שינוי כזה לא מעיד על מהלך "לייבש" את הקו הזה, אלא דווקא להחיות אותו.
 

נוסע23

New member
אני בספק אם זה יעלה את הביקוש

לגבי הפסקה האחרונה שלך, זה לא נכון בהקשר של
הלו"ז החדש, כי עובדה שעושים שינוי בקו המהיר שכנראה יעלה את הביקוש בו ואז הרכבות לא יהיו קצרות - השינוי של תחנת הקצה הצפונית מהרצליה ללב המפרץ.
שינוי כזה לא מעיד על מהלך "לייבש" את הקו הזה, אלא דווקא להחיות אותו.
אני בספק אם זה יעלה את הביקוש
הביקוש כבר עכשיו משמעותי, אבל לפי ההתרשמות שלי (אני נוסע בקו לעיתים קרובות לצרכי עבודה), עיקר הביקוש הוא בין תל אביב לבאר שבע. כמובן שיש אנשים שנוסעים בין חיפה לבאר שבע, אבל בפועל, קו חיפה - תל אביב - באר שבע הוא בעצם שני קווים מחוברים: הנוסעים מחיפה יורדים ברובם בתחנות תל אביב השונות, ושם עולים הנוסעים לבאר שבע (וכנ"ל להיפך). יש בהחלט אנשים רבים שנוסעים בין באר שבע לתל אביב על בסיס קבוע לצרכי עבודה, והמספר רק יגדל עם פיתוח מתחם חברות ההי-טק בסמוך לאוניברסיטה (ממש ליד תחנת באר שבע צפון). כאשר מישהו נוסע כמה פעמים בשבוע בקביעות, תוספת של אפילו 10 דקות לזמן הנסיעה מתרגמת לשעה-שעה וחצי שנשרפות לו בכל שבוע.

אגב, רואים את זה גם לגבי תחנות הביניים - יורדים ועולים מעט מאד נוסעים בקריית גת ולהבים יחסית למספר הנוסעים שעולים ויורדים בתחנות השונות בתל אביב ובבאר שבע. תחנת לוד יוצאת דופן, כי שם עולים ויורדים הרבה נוסעים שמחליפים רכבת. לכן אם ברכבת המהירה הייתה עצירה בלוד במקום בקריית גת, זה היה נראה לי הגיוני.
 
זה יעלה את הביקוש כי מספר הנוסעים בין ת"א

אני בספק אם זה יעלה את הביקוש
הביקוש כבר עכשיו משמעותי, אבל לפי ההתרשמות שלי (אני נוסע בקו לעיתים קרובות לצרכי עבודה), עיקר הביקוש הוא בין תל אביב לבאר שבע. כמובן שיש אנשים שנוסעים בין חיפה לבאר שבע, אבל בפועל, קו חיפה - תל אביב - באר שבע הוא בעצם שני קווים מחוברים: הנוסעים מחיפה יורדים ברובם בתחנות תל אביב השונות, ושם עולים הנוסעים לבאר שבע (וכנ"ל להיפך). יש בהחלט אנשים רבים שנוסעים בין באר שבע לתל אביב על בסיס קבוע לצרכי עבודה, והמספר רק יגדל עם פיתוח מתחם חברות ההי-טק בסמוך לאוניברסיטה (ממש ליד תחנת באר שבע צפון). כאשר מישהו נוסע כמה פעמים בשבוע בקביעות, תוספת של אפילו 10 דקות לזמן הנסיעה מתרגמת לשעה-שעה וחצי שנשרפות לו בכל שבוע.

אגב, רואים את זה גם לגבי תחנות הביניים - יורדים ועולים מעט מאד נוסעים בקריית גת ולהבים יחסית למספר הנוסעים שעולים ויורדים בתחנות השונות בתל אביב ובבאר שבע. תחנת לוד יוצאת דופן, כי שם עולים ויורדים הרבה נוסעים שמחליפים רכבת. לכן אם ברכבת המהירה הייתה עצירה בלוד במקום בקריית גת, זה היה נראה לי הגיוני.
זה יעלה את הביקוש כי מספר הנוסעים בין ת"א
לחיפה ברכבות הללו יהיה גדול משמעותית ממספר הנוסעים הנוכחי ברכבות הללו בקטע שבין ת"א להרצליה, שהוא זעום.
אגב, גם ברכבות הפחות מהירות די הרבה פעמים מקצרים את הרכבת בקטע הדרומי שלה.
יוצא לי ליסוע הרבה ברכבת בקו נהריה - באר שבע בקטע מחיפה עד תל אביב ולעיתים מבקשים מהנוסעים להתקדם לקרונות הדרומיים כי בלוד מקצרים את הרכבת.
כנראה שבכל זאת הביקוש לרכבת בין ת"א לבאר שבע נמוך משמעותית מהביקוש לרכבת במסילת החוף.
וזה נובע מנתון אובייקטיבי לחלוטין - גודל האוכלוסיה ואולי חלקית גם מכך שלא מעט אנשים עדיין מעדיפים אוטובוס בין ת"א לבאר שבע.
אם היה ביקוש יותר גדול בין ת"א לבאר שבע הרכבת לא הייתה מקצרת רכבות במהלך נסיעתן.
 
חוץ מזה זה עוזר גם לנוסעים בין באר שבע

שתיהן צריכות שירות של שתי רכבות בשעה
אבל אם השאלה היא לאיזו עיר צריכות להיות יותר רכבות לתל אביב וחזרה, הרי שזו רמלה כי השירות בין רמלה לתל אביב הוא שירות פרברי והשירות בין באר שבע לתל אביב הוא בינעירוני.
מה לעשות שרשת הרכבות לא מספיק מפותחת כדי להצדיק כיום רכבות פרבריות נפרדות מרכבות בינעירוניות בקטע המסילה שבין באר שבע ללוד...
כאשר יהיו בין לוד לבאר שבע מספיק תחנות רכבת, שני השירותים יופרדו כפי שקיים במסילת החוף בין חיפה לתל אביב.
האלטרנטיבה עבור תושבי רמלה היא אוטובוסים בפקקים או ליסוע לתחנת לוד.
תושב בארשבע אולי יסבור שזה שירות מספיק טוב עבור תושבי רמלה.
תושבי רמלה יחשבו ההיפך.
ובסופו של דבר הרכבת צריכה להכריע.
כנראה שהנזק לתושבי באר שבע מתוספת של מספר דקות לנסיעה קטן יותר לדעת הרכבת מהנזק לתושבי רמלה שיגרם מרכבת אחת בלבד בשעה ולא שתיים.
האמת, גם לדעתי.
אם השאלה היא עוד רכבת בשעה מרמלה על חשבון עוד חמש דקות נסיעה מבאר שבע או לא, לדעתי התשובה די ברורה.
חוץ מזה זה עוזר גם לנוסעים בין באר שבע
לרמלה , (אני חושב שרובם חיילים ) ובחזרה.
 

נוסע23

New member
אפשר היה לעשות שאטל בין רמלה ללוד, למשל

בתחנת רמלה עוברות הרכבות שבין ירושלים/בית שמש
לבין תל אביב והרכבות שבין באר שבע לבין תל אביב/חיפה/נהריה.
כל הרכבות שבין ירושלים ובית שמש לתל אביב (למעט רכבת ישירה אחת בכל כיוון בכל יום) כבר עוצרות ברמלה, אז על חשבון מה יכול לבוא שיפור שירות לתושבי רמלה?
ברשת הרכבות הנוכחית, רק על חשבון הקו של באר שבע.
אפשר היה לעשות שאטל בין רמלה ללוד, למשל
או לפחות להמתין עם העניין עד שיגיעו למצב של 2-3 רכבות בשעה בכל היום, כשאחת מהן לפחות תהיה מהירה באמת.

סיפור דומה היה עם העצירה בקריית גת ברכבת שאמורה הייתה להיות מהירה, בגלל לחץ מצד ראש העירייה. גם שם זה לכאורה היה "לא נורא" - נוספה עצירה אחת, וזמן הנסיעה עלה מ-50 דקות לפי התכנון ל-55 דקות. ועכשיו אותן 55 דקות הופכות ל-60 דקות, וגם זה כאילו לא נורא.

השורה התחתונה: הנוסעים בין באר שבע לתל אביב, שהם המאסה הגדולה של הנוסעים בקו, נפגעים מהלו"ז החדש.
 
אפשר לעשות שאטל בין רמלה לוד, אפשר גם לסגור

אפשר היה לעשות שאטל בין רמלה ללוד, למשל
או לפחות להמתין עם העניין עד שיגיעו למצב של 2-3 רכבות בשעה בכל היום, כשאחת מהן לפחות תהיה מהירה באמת.

סיפור דומה היה עם העצירה בקריית גת ברכבת שאמורה הייתה להיות מהירה, בגלל לחץ מצד ראש העירייה. גם שם זה לכאורה היה "לא נורא" - נוספה עצירה אחת, וזמן הנסיעה עלה מ-50 דקות לפי התכנון ל-55 דקות. ועכשיו אותן 55 דקות הופכות ל-60 דקות, וגם זה כאילו לא נורא.

השורה התחתונה: הנוסעים בין באר שבע לתל אביב, שהם המאסה הגדולה של הנוסעים בקו, נפגעים מהלו"ז החדש.
אפשר לעשות שאטל בין רמלה לוד, אפשר גם לסגור
את תחנת רמלה ולקרוא לתחנת לוד תחנת רמלוד. השאלה האם זה נכון.
בקטע המסילה ברמלה ובלוד הרכבת ממילא מאיטה, כך שהעצירה ברמלה לא אמורה להוסיף 5 דקות, אלא מקסימום שתי דקות.
ושוב אחזור על השאלה: האם עדיף לחסוך לתושבי באר שבע שתי דקות ולהשאיר את מספר הרכבות מרמלה אחת בשעה במקום שתיים?
האם שתי דקות של תושב באר שבע שוות יותר מהכפלת מספר הרכבות בין רמלה לתל אביב?
תושב באר שבע יסבור אולי שכן. תושב רמלה יסבור להיפך.
 

Ofekalef1

New member
מה תיתן הכפלת מספר הרכבות בין רמלה לתל אביב?

אפשר לעשות שאטל בין רמלה לוד, אפשר גם לסגור
את תחנת רמלה ולקרוא לתחנת לוד תחנת רמלוד. השאלה האם זה נכון.
בקטע המסילה ברמלה ובלוד הרכבת ממילא מאיטה, כך שהעצירה ברמלה לא אמורה להוסיף 5 דקות, אלא מקסימום שתי דקות.
ושוב אחזור על השאלה: האם עדיף לחסוך לתושבי באר שבע שתי דקות ולהשאיר את מספר הרכבות מרמלה אחת בשעה במקום שתיים?
האם שתי דקות של תושב באר שבע שוות יותר מהכפלת מספר הרכבות בין רמלה לתל אביב?
תושב באר שבע יסבור אולי שכן. תושב רמלה יסבור להיפך.
מה תיתן הכפלת מספר הרכבות בין רמלה לתל אביב?
אתה טוען שתושב רמלה יחסוך כך פקקים.
מה דרכי ההגעה לתחנת רמלה? אם הוא מגיע ברכב, האם נסיעה נוספת של עשר דקות תרתיע אותו מלקחת רכבת, בהנחה שלא תוכפל כמות הרכבות? אם הוא מגיע באוטובוס, לאן האוטובוס הזה ממשיך? לא ניתן להאריכו לתחנת לוד? עד כמה זה יוסיף לזמן הנסיעה?
העניין הוא לא רק תוספת של שתי דקות. יש גם עניין של תוספת תודעתית. עצירות ברכבות עושות "כאב ראש" לנוסעים - עוד הודעות שמעירות משינה, אי רציפויות בנסיעה, האצות והאטות. כל אלו גורמים לאנשים לחשוב פעמיים לפני שהם נוסעים ברכבת, זאת בנוסף המחיר הגבוה שלה - פי שניים מאוטובוס! להוסיף עוד תחנה רק יגביר את אלו, ויגרום ליותר אנשים לוותר על הרכבת ולנסוע באוטובוס.
את זה מוסיפים על זה שהובטחה רכבת שנוסעת ב-50 דקות, ובפועל רק בשעות השיא יש עכשיו רכבת שנוסעת שעה, ובשאר השעות נוסעת יותר משעה וחמישה.
 
השאלה שלך היא בעצם האם יש צורך בתחנת רמלה

מה תיתן הכפלת מספר הרכבות בין רמלה לתל אביב?
אתה טוען שתושב רמלה יחסוך כך פקקים.
מה דרכי ההגעה לתחנת רמלה? אם הוא מגיע ברכב, האם נסיעה נוספת של עשר דקות תרתיע אותו מלקחת רכבת, בהנחה שלא תוכפל כמות הרכבות? אם הוא מגיע באוטובוס, לאן האוטובוס הזה ממשיך? לא ניתן להאריכו לתחנת לוד? עד כמה זה יוסיף לזמן הנסיעה?
העניין הוא לא רק תוספת של שתי דקות. יש גם עניין של תוספת תודעתית. עצירות ברכבות עושות "כאב ראש" לנוסעים - עוד הודעות שמעירות משינה, אי רציפויות בנסיעה, האצות והאטות. כל אלו גורמים לאנשים לחשוב פעמיים לפני שהם נוסעים ברכבת, זאת בנוסף המחיר הגבוה שלה - פי שניים מאוטובוס! להוסיף עוד תחנה רק יגביר את אלו, ויגרום ליותר אנשים לוותר על הרכבת ולנסוע באוטובוס.
את זה מוסיפים על זה שהובטחה רכבת שנוסעת ב-50 דקות, ובפועל רק בשעות השיא יש עכשיו רכבת שנוסעת שעה, ובשאר השעות נוסעת יותר משעה וחמישה.
השאלה שלך היא בעצם האם יש צורך בתחנת רמלה
אם מדינת ישראל החליטה להשקיע כל כך הרבה כסף בתחנה מחודשת לרמלה (שלהזכירך הייתה זכורה במשך יותר משנה לצורך כך), אז כנראה שתחנת לוד אינה מספיקה וכן - יש צורך בשירות רכבתי הולם לתחנת רמלה.
אם אתה מדבר על תודעה, אז גם מבחינת רמלה יש משמעות תודעתית חשובה להכפלת מספר הרכבות בשעה. רמלה היא חלק בלתי נפרד ממטרופולין גוש דן והיא עיר שגודלה כגודלה של לוד, אז האם לא מגיעה לה תחנת רכבת משלה בתוך העיר עם שירות ראוי למרכז המטרופולין?
הכפלת מספר הרכבות מאחת לשתיים תקרב את רמת השירות לעיר רמלה לשירות פרברי ראוי ותהפוך את הרכבת, בעיקר בשעות העומס, לאלטרנטיבה ראויה עבור תושבי רמלה לעומת שירות האוטובוסים.
שירות אוטובוסים לתחנת לוד ולהמשיך משם אינו שירות פרברי ראוי.
אם כבר אז שייבשו את תחנת להבים-רהט ויעשו משם הסעות אוטובוסיות לתחנות באר שבע וקרית גת. לתחנת רמלה ודאי מגיע שירות רכבתי ראוי יותר מלתחנת השומקום התקועה בקו באר שבע תל אביב.
 
זכורה = סגורה

השאלה שלך היא בעצם האם יש צורך בתחנת רמלה
אם מדינת ישראל החליטה להשקיע כל כך הרבה כסף בתחנה מחודשת לרמלה (שלהזכירך הייתה זכורה במשך יותר משנה לצורך כך), אז כנראה שתחנת לוד אינה מספיקה וכן - יש צורך בשירות רכבתי הולם לתחנת רמלה.
אם אתה מדבר על תודעה, אז גם מבחינת רמלה יש משמעות תודעתית חשובה להכפלת מספר הרכבות בשעה. רמלה היא חלק בלתי נפרד ממטרופולין גוש דן והיא עיר שגודלה כגודלה של לוד, אז האם לא מגיעה לה תחנת רכבת משלה בתוך העיר עם שירות ראוי למרכז המטרופולין?
הכפלת מספר הרכבות מאחת לשתיים תקרב את רמת השירות לעיר רמלה לשירות פרברי ראוי ותהפוך את הרכבת, בעיקר בשעות העומס, לאלטרנטיבה ראויה עבור תושבי רמלה לעומת שירות האוטובוסים.
שירות אוטובוסים לתחנת לוד ולהמשיך משם אינו שירות פרברי ראוי.
אם כבר אז שייבשו את תחנת להבים-רהט ויעשו משם הסעות אוטובוסיות לתחנות באר שבע וקרית גת. לתחנת רמלה ודאי מגיע שירות רכבתי ראוי יותר מלתחנת השומקום התקועה בקו באר שבע תל אביב.
זכורה = סגורה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה