לו"ז "מהפכה" - רכבות חוזרות

מצב
הנושא נעול.

down under

New member
היות ואתה היית בפגישה ההיא במאי 08' או 09'

ורכבות פורשות.
(מקווה שהלו"ז הסופי שיתפרס באתר הרכבת יהיה בפורמט PDF.)
היות ואתה היית בפגישה ההיא במאי 08' או 09'
במתקן משוא"ה, אתה זוכר את ההסבר של הראל אבן לגבי מדוע פורשות ומדוע חוזרות?
 

easylivin

New member
הנה ההסבר מאת חן מלינג:

היות ואתה היית בפגישה ההיא במאי 08' או 09'
במתקן משוא"ה, אתה זוכר את ההסבר של הראל אבן לגבי מדוע פורשות ומדוע חוזרות?
הנה ההסבר מאת חן מלינג:
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=394&MessageId=102854904

אוסיף את המובן מאליו(מה לעשות, לפעמים צריך): המונחים האלה הם "טובים"/"מצויינים"/"גרועים"/"הזויים" בדיוק כמו כל מונח מקצועי אחר שהוא מקובל ומושרש בעברית, בלי שום קשר ליחסך האישי כלפיהם. אני למשל שונא כשקוראים לרב-מודד "טסטר", אבל למי אכפת... (האמת היא שגם לי לא ממש.)
 
פורשות כרוצים לפרוש (לשבות) חוזרות כשחוזרים

היות ואתה היית בפגישה ההיא במאי 08' או 09'
במתקן משוא"ה, אתה זוכר את ההסבר של הראל אבן לגבי מדוע פורשות ומדוע חוזרות?
פורשות כרוצים לפרוש (לשבות) חוזרות כשחוזרים
חוזרות כשחוזרים מהשביתה
 

alantan

New member
אופס, עניתי לך לעיל לפני שראיתי שענו כבר

היות ואתה היית בפגישה ההיא במאי 08' או 09'
במתקן משוא"ה, אתה זוכר את ההסבר של הראל אבן לגבי מדוע פורשות ומדוע חוזרות?
אופס, עניתי לך לעיל לפני שראיתי שענו כבר
 
משהו מאוד תמוה שעולה מקבצי הלו"ז הללו

ורכבות פורשות.
(מקווה שהלו"ז הסופי שיתפרס באתר הרכבת יהיה בפורמט PDF.)
משהו מאוד תמוה שעולה מקבצי הלו"ז הללו
על פניו נראה כי השירות השתפר מאוד צפונית לחיפה, וגם קרית חיים, אבל שמתי לב לנושא מאוד מוזר מקבצים הללו (הPDF) - השירות צפונית לחיפה מסתיים מוקדם מאוד!
הרכבות האחרונות לקריות, למשל, מגיעות ב00:35, לעומת 01:15 ע"פ הלו"ז הנוכחי, אך גרוע מזה, הרכבות האחרונות מהקריות למרכז (וגם מחיפה) יוצאות סביב השעה 21:05 בלבד (!!) לעומת 22:30 כיום!
אם זו לא טעות שנפלה בגלל איזו עמודה חסרה, הרי שמדובר בהרעה משמעותית של השירות בשעות הערב!

אגב, על אף שפחות רכבות בין עירוניות עוצרות בקרית חיים, אלו שכבר כן, הן ישירות לת"א ללא עצירה בבנימינה ומגיעות עד לבאר שבע. מה שדווקא גורם לנסיעה מהירה לת"א וממנה, מה שאף פעם לא היה מהתחנה הזו (מלבד נסיעה בודדת ביום חול מב"ש לק. מוצקין שעוצרת גם בק. חיים).
 
יש טעות ב PDF שאריק פירסם: הרכבות האחרונות

משהו מאוד תמוה שעולה מקבצי הלו"ז הללו
על פניו נראה כי השירות השתפר מאוד צפונית לחיפה, וגם קרית חיים, אבל שמתי לב לנושא מאוד מוזר מקבצים הללו (הPDF) - השירות צפונית לחיפה מסתיים מוקדם מאוד!
הרכבות האחרונות לקריות, למשל, מגיעות ב00:35, לעומת 01:15 ע"פ הלו"ז הנוכחי, אך גרוע מזה, הרכבות האחרונות מהקריות למרכז (וגם מחיפה) יוצאות סביב השעה 21:05 בלבד (!!) לעומת 22:30 כיום!
אם זו לא טעות שנפלה בגלל איזו עמודה חסרה, הרי שמדובר בהרעה משמעותית של השירות בשעות הערב!

אגב, על אף שפחות רכבות בין עירוניות עוצרות בקרית חיים, אלו שכבר כן, הן ישירות לת"א ללא עצירה בבנימינה ומגיעות עד לבאר שבע. מה שדווקא גורם לנסיעה מהירה לת"א וממנה, מה שאף פעם לא היה מהתחנה הזו (מלבד נסיעה בודדת ביום חול מב"ש לק. מוצקין שעוצרת גם בק. חיים).
יש טעות ב PDF שאריק פירסם: הרכבות האחרונות
בטבלה האחרונה נמחקו. באקסל שבועז פירסם מופיעות הרכבות בתחום השעות שחסר לך.
 
הבנתי.. חשבתי שמדובר בטעות.

יש טעות ב PDF שאריק פירסם: הרכבות האחרונות
בטבלה האחרונה נמחקו. באקסל שבועז פירסם מופיעות הרכבות בתחום השעות שחסר לך.
הבנתי.. חשבתי שמדובר בטעות.
אין לי פשוט איך לראות את קבצי האקסל (משתמש באופיס ישן) ולכן הסתמכתי רק על הPDF.
 

נתנאל531

Well-known member
תתקין חבילת תאימות, וגם אתה תוכל

הבנתי.. חשבתי שמדובר בטעות.
אין לי פשוט איך לראות את קבצי האקסל (משתמש באופיס ישן) ולכן הסתמכתי רק על הPDF.
תתקין חבילת תאימות, וגם אתה תוכל
http://www.microsoft.com/he-il/download/details.aspx?id=3

אפשרות אחרת - תתקין OpenOffice / LibreOffice (כך אני עושה, אין אופיס ללינוקס...)
 

easylivin

New member
הכי פשוט: לא להשתמש בפורמטים האלה בכלל.

תתקין חבילת תאימות, וגם אתה תוכל
http://www.microsoft.com/he-il/download/details.aspx?id=3

אפשרות אחרת - תתקין OpenOffice / LibreOffice (כך אני עושה, אין אופיס ללינוקס...)
הכי פשוט: לא להשתמש בפורמטים האלה בכלל.
יש פורמטים חופשיים טובים (Open/LibreOffice) או כאלה שנתמכים ביישומים ופלטפורמות רבות (PDF, אם כי לקריאה בלבד). מה גם שרוב המכשירים שמתחברים היום לרשת אינם מחשבי PC, ומערכת ההפעלה של מייקרוסופט היא כבר לא הנפוצה ביותר.
 

jarondl

New member


הכי פשוט: לא להשתמש בפורמטים האלה בכלל.
יש פורמטים חופשיים טובים (Open/LibreOffice) או כאלה שנתמכים ביישומים ופלטפורמות רבות (PDF, אם כי לקריאה בלבד). מה גם שרוב המכשירים שמתחברים היום לרשת אינם מחשבי PC, ומערכת ההפעלה של מייקרוסופט היא כבר לא הנפוצה ביותר.
 

נתנאל531

Well-known member
רכבות הלילה נמצאות בתחילת הלוז, אין שינוי

משהו מאוד תמוה שעולה מקבצי הלו"ז הללו
על פניו נראה כי השירות השתפר מאוד צפונית לחיפה, וגם קרית חיים, אבל שמתי לב לנושא מאוד מוזר מקבצים הללו (הPDF) - השירות צפונית לחיפה מסתיים מוקדם מאוד!
הרכבות האחרונות לקריות, למשל, מגיעות ב00:35, לעומת 01:15 ע"פ הלו"ז הנוכחי, אך גרוע מזה, הרכבות האחרונות מהקריות למרכז (וגם מחיפה) יוצאות סביב השעה 21:05 בלבד (!!) לעומת 22:30 כיום!
אם זו לא טעות שנפלה בגלל איזו עמודה חסרה, הרי שמדובר בהרעה משמעותית של השירות בשעות הערב!

אגב, על אף שפחות רכבות בין עירוניות עוצרות בקרית חיים, אלו שכבר כן, הן ישירות לת"א ללא עצירה בבנימינה ומגיעות עד לבאר שבע. מה שדווקא גורם לנסיעה מהירה לת"א וממנה, מה שאף פעם לא היה מהתחנה הזו (מלבד נסיעה בודדת ביום חול מב"ש לק. מוצקין שעוצרת גם בק. חיים).
רכבות הלילה נמצאות בתחילת הלוז, אין שינוי
 

easylivin

New member
תודה ששמתם לב, מתנצל על הטעות...

משהו מאוד תמוה שעולה מקבצי הלו"ז הללו
על פניו נראה כי השירות השתפר מאוד צפונית לחיפה, וגם קרית חיים, אבל שמתי לב לנושא מאוד מוזר מקבצים הללו (הPDF) - השירות צפונית לחיפה מסתיים מוקדם מאוד!
הרכבות האחרונות לקריות, למשל, מגיעות ב00:35, לעומת 01:15 ע"פ הלו"ז הנוכחי, אך גרוע מזה, הרכבות האחרונות מהקריות למרכז (וגם מחיפה) יוצאות סביב השעה 21:05 בלבד (!!) לעומת 22:30 כיום!
אם זו לא טעות שנפלה בגלל איזו עמודה חסרה, הרי שמדובר בהרעה משמעותית של השירות בשעות הערב!

אגב, על אף שפחות רכבות בין עירוניות עוצרות בקרית חיים, אלו שכבר כן, הן ישירות לת"א ללא עצירה בבנימינה ומגיעות עד לבאר שבע. מה שדווקא גורם לנסיעה מהירה לת"א וממנה, מה שאף פעם לא היה מהתחנה הזו (מלבד נסיעה בודדת ביום חול מב"ש לק. מוצקין שעוצרת גם בק. חיים).
תודה ששמתם לב, מתנצל על הטעות...
אני מעלה את הקבצים מחדש.
 

Ofekalef1

New member
ב"ש - אכזבה, לדעתי.

לו"ז "מהפכה" - רכבות חוזרות
לילה צח!
מצ"ב לו"ז הרכבת שיופעל מיום 22.3. הלו"ז נושא ברכבת את התואר המכביד "מהפכה", אך דומני שלאחר דיון ממצה שנערך בפורום, התחושה היא בעיקר של מהפכה על אש קטנה. הנכם מוזמנים להעיר את הערותיכם והארותיכם.
ב"ש - אכזבה, לדעתי.
אלו שעוצרות ברמלה - שום שתי רכבות ביום, שום רכבת נוספת, רק האטה של הרכבת הגם-ככה לא-ממש-מהירה של היום.
אני מניח שהגידול בזמן הוא לא הגבלת המהירות לפני קריית גת, כי זה לא אמור להיכנס ללו"ז, בטח שלא של עוד חודש וחצי, ואז פשוט הגדילו בחמש דקות את זמן הנסיעה של כל רכבת. למה? לא הצליחו לעמוד בזמנים? אני ראיתי את התופעה ההפוכה - בקריית גת ממתינים ארבע דקות (לפחות בישירות), זמן שיכול היה להיחסך.
עדיין בשעות השיא יש הבדל של 38 דקות בין המאספת לישירה.
דרך אגב, מה זה סימון צהוב?
 

Ofekalef1

New member
הסתכלתי שוב;

ב"ש - אכזבה, לדעתי.
אלו שעוצרות ברמלה - שום שתי רכבות ביום, שום רכבת נוספת, רק האטה של הרכבת הגם-ככה לא-ממש-מהירה של היום.
אני מניח שהגידול בזמן הוא לא הגבלת המהירות לפני קריית גת, כי זה לא אמור להיכנס ללו"ז, בטח שלא של עוד חודש וחצי, ואז פשוט הגדילו בחמש דקות את זמן הנסיעה של כל רכבת. למה? לא הצליחו לעמוד בזמנים? אני ראיתי את התופעה ההפוכה - בקריית גת ממתינים ארבע דקות (לפחות בישירות), זמן שיכול היה להיחסך.
עדיין בשעות השיא יש הבדל של 38 דקות בין המאספת לישירה.
דרך אגב, מה זה סימון צהוב?
הסתכלתי שוב;
המצב ברכבת הישירה לא נורא ממש - הוסיפו שתי דקות בנסיעה בין קריית גת לתל אביב ההגנה. עדיין נשאלת השאלה האם זה היה דרוש? והאם לא ניתן לקצר בזמן הנסיעה בין ב"ש לקריית גת?
בין ב"ש ללהבים - האריכו את זמן הנסיעה בדקה... שוב - דרוש? בייחוד לאור זה שהאריכו את זמן הנסיעה בין מרכז לצפון בדקה, מה שאומר שסביר להניח שמצפון יצאו בדיוק בזמן. מה כמות האיחורים בקטע הזה? גם בין להבים לקריית גת האריכו בדקה את זמן הנסיעה, שוב לא נראה לי דרוש.
העצירה ברמלה; הוסיפה שתי דקות לזמן הנסיעה הקודם בין קריית גת ללוד. לא הייתי אומר שזה נורא. עד כמה הזמן עד אז בין קריית גת ללוד היה מיטבי? בכל מקרה, אני בטוח שזה יהפוך את הנסיעה למתישה - עם כל העצירות בלהבים, קריית גת, רמלה, ולוד, גם ככה עד עכשיו הנסיעה לא הכי חלקה...
ותוספת נוספת של דקה.... בנסיעה מלוד לת"א ההגנה, כמה מפתיע.
 

נוסע23

New member
לכאורה זה רק דקה פה, שתי דקות שם

הסתכלתי שוב;
המצב ברכבת הישירה לא נורא ממש - הוסיפו שתי דקות בנסיעה בין קריית גת לתל אביב ההגנה. עדיין נשאלת השאלה האם זה היה דרוש? והאם לא ניתן לקצר בזמן הנסיעה בין ב"ש לקריית גת?
בין ב"ש ללהבים - האריכו את זמן הנסיעה בדקה... שוב - דרוש? בייחוד לאור זה שהאריכו את זמן הנסיעה בין מרכז לצפון בדקה, מה שאומר שסביר להניח שמצפון יצאו בדיוק בזמן. מה כמות האיחורים בקטע הזה? גם בין להבים לקריית גת האריכו בדקה את זמן הנסיעה, שוב לא נראה לי דרוש.
העצירה ברמלה; הוסיפה שתי דקות לזמן הנסיעה הקודם בין קריית גת ללוד. לא הייתי אומר שזה נורא. עד כמה הזמן עד אז בין קריית גת ללוד היה מיטבי? בכל מקרה, אני בטוח שזה יהפוך את הנסיעה למתישה - עם כל העצירות בלהבים, קריית גת, רמלה, ולוד, גם ככה עד עכשיו הנסיעה לא הכי חלקה...
ותוספת נוספת של דקה.... בנסיעה מלוד לת"א ההגנה, כמה מפתיע.
לכאורה זה רק דקה פה, שתי דקות שם
אבל הדקות האלה מצטברות, ומתקבל שינוי לרעה שכבר נהיה מוחשי.
גם בשינוי הלו"ז הקודם הוסיפו עוד כשתי דקות לזמן הנסיעה, ולכאורה זה לא נורא, והדקות האלה רק מתווספות לדקות הקודמות. היה צריך לחשוב על איך לשפר, לא איך לרפד את הלו"ז עוד יותר.

תוספת העצירה ברמלה אכן תהפוך את הנסיעה של הרוב הגדול של הנוסעים (שנוסעים בין באר שבע לתל אביב) לנסיעת מאסף מתישה, עם 4 תחנות בין באר שבע לתל אביב. שיפור השירות לתושבי רמלה לא צריך לבוא על חשבון הנוסעים הרבים בין באר שבע לתל אביב, בעיקר כשהשירות המהיר יותר ניתן רק פעם בשעה ורק בשעות העומס, וגם הוא נפגע.
 
בתחנת רמלה עוברות הרכבות שבין ירושלים/בית שמש

לכאורה זה רק דקה פה, שתי דקות שם
אבל הדקות האלה מצטברות, ומתקבל שינוי לרעה שכבר נהיה מוחשי.
גם בשינוי הלו"ז הקודם הוסיפו עוד כשתי דקות לזמן הנסיעה, ולכאורה זה לא נורא, והדקות האלה רק מתווספות לדקות הקודמות. היה צריך לחשוב על איך לשפר, לא איך לרפד את הלו"ז עוד יותר.

תוספת העצירה ברמלה אכן תהפוך את הנסיעה של הרוב הגדול של הנוסעים (שנוסעים בין באר שבע לתל אביב) לנסיעת מאסף מתישה, עם 4 תחנות בין באר שבע לתל אביב. שיפור השירות לתושבי רמלה לא צריך לבוא על חשבון הנוסעים הרבים בין באר שבע לתל אביב, בעיקר כשהשירות המהיר יותר ניתן רק פעם בשעה ורק בשעות העומס, וגם הוא נפגע.
בתחנת רמלה עוברות הרכבות שבין ירושלים/בית שמש
לבין תל אביב והרכבות שבין באר שבע לבין תל אביב/חיפה/נהריה.
כל הרכבות שבין ירושלים ובית שמש לתל אביב (למעט רכבת ישירה אחת בכל כיוון בכל יום) כבר עוצרות ברמלה, אז על חשבון מה יכול לבוא שיפור שירות לתושבי רמלה?
ברשת הרכבות הנוכחית, רק על חשבון הקו של באר שבע.
 

Ofekalef1

New member
עד כמה רמלה צריכה שירות רכבות טוב יותר?

בתחנת רמלה עוברות הרכבות שבין ירושלים/בית שמש
לבין תל אביב והרכבות שבין באר שבע לבין תל אביב/חיפה/נהריה.
כל הרכבות שבין ירושלים ובית שמש לתל אביב (למעט רכבת ישירה אחת בכל כיוון בכל יום) כבר עוצרות ברמלה, אז על חשבון מה יכול לבוא שיפור שירות לתושבי רמלה?
ברשת הרכבות הנוכחית, רק על חשבון הקו של באר שבע.
עד כמה רמלה צריכה שירות רכבות טוב יותר?
האם היא צריכה שירות של פעמיים בכל שעה, ובאר שבע לא?
אם זו הייתה הרכבת השלישית לה מוסיפים עצירה ברמלה, ניחא; אבל זו הרכבת היחידה בשעות שפל והשנייה בשעות שיא.
 
שתיהן צריכות שירות של שתי רכבות בשעה

עד כמה רמלה צריכה שירות רכבות טוב יותר?
האם היא צריכה שירות של פעמיים בכל שעה, ובאר שבע לא?
אם זו הייתה הרכבת השלישית לה מוסיפים עצירה ברמלה, ניחא; אבל זו הרכבת היחידה בשעות שפל והשנייה בשעות שיא.
שתיהן צריכות שירות של שתי רכבות בשעה
אבל אם השאלה היא לאיזו עיר צריכות להיות יותר רכבות לתל אביב וחזרה, הרי שזו רמלה כי השירות בין רמלה לתל אביב הוא שירות פרברי והשירות בין באר שבע לתל אביב הוא בינעירוני.
מה לעשות שרשת הרכבות לא מספיק מפותחת כדי להצדיק כיום רכבות פרבריות נפרדות מרכבות בינעירוניות בקטע המסילה שבין באר שבע ללוד...
כאשר יהיו בין לוד לבאר שבע מספיק תחנות רכבת, שני השירותים יופרדו כפי שקיים במסילת החוף בין חיפה לתל אביב.
האלטרנטיבה עבור תושבי רמלה היא אוטובוסים בפקקים או ליסוע לתחנת לוד.
תושב בארשבע אולי יסבור שזה שירות מספיק טוב עבור תושבי רמלה.
תושבי רמלה יחשבו ההיפך.
ובסופו של דבר הרכבת צריכה להכריע.
כנראה שהנזק לתושבי באר שבע מתוספת של מספר דקות לנסיעה קטן יותר לדעת הרכבת מהנזק לתושבי רמלה שיגרם מרכבת אחת בלבד בשעה ולא שתיים.
האמת, גם לדעתי.
אם השאלה היא עוד רכבת בשעה מרמלה על חשבון עוד חמש דקות נסיעה מבאר שבע או לא, לדעתי התשובה די ברורה.
 

Ofekalef1

New member
נסיעה מתחנת רכבת רמלה

שתיהן צריכות שירות של שתי רכבות בשעה
אבל אם השאלה היא לאיזו עיר צריכות להיות יותר רכבות לתל אביב וחזרה, הרי שזו רמלה כי השירות בין רמלה לתל אביב הוא שירות פרברי והשירות בין באר שבע לתל אביב הוא בינעירוני.
מה לעשות שרשת הרכבות לא מספיק מפותחת כדי להצדיק כיום רכבות פרבריות נפרדות מרכבות בינעירוניות בקטע המסילה שבין באר שבע ללוד...
כאשר יהיו בין לוד לבאר שבע מספיק תחנות רכבת, שני השירותים יופרדו כפי שקיים במסילת החוף בין חיפה לתל אביב.
האלטרנטיבה עבור תושבי רמלה היא אוטובוסים בפקקים או ליסוע לתחנת לוד.
תושב בארשבע אולי יסבור שזה שירות מספיק טוב עבור תושבי רמלה.
תושבי רמלה יחשבו ההיפך.
ובסופו של דבר הרכבת צריכה להכריע.
כנראה שהנזק לתושבי באר שבע מתוספת של מספר דקות לנסיעה קטן יותר לדעת הרכבת מהנזק לתושבי רמלה שיגרם מרכבת אחת בלבד בשעה ולא שתיים.
האמת, גם לדעתי.
אם השאלה היא עוד רכבת בשעה מרמלה על חשבון עוד חמש דקות נסיעה מבאר שבע או לא, לדעתי התשובה די ברורה.
נסיעה מתחנת רכבת רמלה
לתחנת רכבת לוד אורכת שש דקות. אולי בשעות השיא זה קצת יותר, אני לא מכיר את האזור.
למה להוסיף לרכבת עצירה ברמלה, שמאריכה את הדרך בכחמש דקות (גם אם פחות, זה לא העניין), אם אדם הרוצה לעלות ברמלה יכול להגיע לתחנת הרכבת בלוד בזמן שאינו עולה על עשר דקות?
בכלל, עכשיו כשאני מסתכל על תחנת הרכבת, בכלל מיקומה נראה לי תמוה. למה שיהיו תחנות רכבות במיקום כל כך סמוך? המרחק בין התחנות הוא כמעט כמו המרחק בין תחנות ת"א (ההגנה והשלום, מרכז והאוניברסיטה), וזה לא שיש כאן אזורים עם ריכוזים של מוקדי משיכה...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה