צריך לקחת זאת בערבון מוגבל מאד
ברור
כי עכשיו עם נת"ע החיים דבש (2020 אמרנו?). בדיעבד נראה לי היה עדיף לתת לMTS ארכה להשגת המימון הדרוש.
צריך לקחת זאת בערבון מוגבל מאד
ייתכן ששכחת את כל השתלשלות העניינים, אבל בפועל ***נתנו**** לMTS ארכה להשגת המימון הדרוש, ולא סתם ארכה אלא ארכה של שנים!
MTS לא עשתה כלום במשך שנים, לא הצליחה להגיע לסגירה פיננסית, והאמת ניתנה להיאמר - לא ברור אם היתה מצליחה לעשות זאת אפילו קיבלה ארכה של 10 שנים...
השותפות בMTS לא הבריקו בנושא הפיננסי בלשון המעטה, והיה רושם שהן נאחזות במשבר הפיננסי העולמי כתירוץ להתחמק מהפרוייקט כולו או לפחות כאמתלה להעביר אותו למימון ממשלתי מלא (כלומר שהממשלה תשקיע את הכסף וMTS רק תגרוף את הרווחים...)
לאחר חילופי השלטון בשנת 09' החליטה הממשלה (נתניהו, כץ, שטייניץ) שהגיעו מים עד נפש, ומאחר שהפרוייקט כבר התעכב כמעט 60 שנה, לא ייתכן לתת לMTS להחזיק אותו כבן ערובה לנצח. לכן בוצעה הלאמה. זה היה צעד של ייאוש, לא ביטוי אידיאולוגי לסוציאליזם (ביבי ושטייניץ הם ממש לא שלי סמרטוטוביץ').
דבר נוסף שחייבים לזכור: אפילו נותרה MTS כזכיינית, נת"ע עדיין היתה הגוף המפקח על הפרוייקט (רגולטור) ועדיין היתה עושה "כמיטב יכולתה", כלומר מטביעה אותו בים של ביורוקרטיה ופיקוח מרושל. כל ההבדל הוא שאז היית מתעסק עם זכיין אחד (לא מוצלח מי יודע כמה...) והיום אתה מתעסק עם קבלני משנה רבים ושונים, וההכנסות מהפעלת השירות (ביום מן הימים) תהיינה של המדינה ולא של הזכיין.
2020 עם נת"ע (בשאיפה)? אף אחד לא הבטיח שMTS היתה מסיימת את הפרוייקט לפני 2020. למעשה, היה סיכוי סביר מאד שMTS לא ****תתחיל**** את הפרוייקט לפני 2020.
אם אתה רוצה לראות דוגמא נוספת לכך, אני מפנה אותך לכביש 531, שהוא פרוייקט של נתיבי ישראל. זה היה אמור להיות BOT כמו 431, והזכיין הפרטי נכשל ולא סלל מטר אחד. הפרוייקט הולאם. נכון - הוא מתקדם לאט, ויש להניח שלא נראה שם סיום במהירות האור כמו בכביש 431 הנפלא, אבל לפחות הוא מתקדם! הזכיין הפרטי לא עשה כלום, וזו הסיבה שהפרוייקט הולאם.