באתר הרכבת מופיע לו"ז רכבות בין אשקלון

מצב
הנושא נעול.
אז אל תיסע ברכבת

כפי שאתה יודע כפתחו לראשונה את התחנה
של אשקלון אמרו שהקו הראשון יגיע תוך 48 דקות לתל אביב, בפועל זה 55 דקות עד ת"א השלום(ברכב זה 43 דקות או במונית שירות) עכשיו מפתחים לקו השני 44 דקות בהנחה שלא יעצור בתחנות בת ים וחולון אפשר להוסיף בשקות עוד 5 דקות, מה שיתן בדיוק אותו זמן, אם על זה השיקעו מילונים וזה לא חוסך זמן ואני צריך לעבור מילון תחנות אז זה מיותר לחלוטין ואפשר היה לוותר על הקו הזה
אז אל תיסע ברכבת
אף אחד לא מכריח אותך.

מאות אחרים דווקא כן יצביעו ברגלים ויסעו ברכבת.

אתה מזכיר לי את התלונות שיש על הרכבת מתל אביב לבאר שבע, יש כמה שמתלוננים, אבל מאות דווקא כן בוחרים ברכבת.
 

amit1270

New member
ברכב באיזו שעה זה 43 דקות?

כפי שאתה יודע כפתחו לראשונה את התחנה
של אשקלון אמרו שהקו הראשון יגיע תוך 48 דקות לתל אביב, בפועל זה 55 דקות עד ת"א השלום(ברכב זה 43 דקות או במונית שירות) עכשיו מפתחים לקו השני 44 דקות בהנחה שלא יעצור בתחנות בת ים וחולון אפשר להוסיף בשקות עוד 5 דקות, מה שיתן בדיוק אותו זמן, אם על זה השיקעו מילונים וזה לא חוסך זמן ואני צריך לעבור מילון תחנות אז זה מיותר לחלוטין ואפשר היה לוותר על הקו הזה
ברכב באיזו שעה זה 43 דקות?
אם זה כל כך איטי, למה הרכבות מלאות?
 
אני לא ידוע אם החסיכוןן של 2- 4 דקות

דווקא כן חוסך
לפי הלוז
דרך לוד 54-56 דקות
דרך יבנה מערב עם עצירות 51 דקות
דרך יבנה מערב בלי עצירות 44 דקות
אז בהחלט יש חיסכון, ונקווה שככל שיגיע ציוד נייד יהיו עוד רכבות מהירות
אני לא ידוע אם החסיכוןן של 2- 4 דקות
היה שווה את המילונים שהשקיעו ן לקו הזה, וחוץ מזה מה הגיון להפעייל את הקו המהיר דווקא בשעותה עומס? כשיש עומס גם ככה הקו של בנימניה הוא יחסית סביר ביחס לפקקים, כל ההגיון הבריא היה אומר שאת הקו המהיר היו צריכים להפעיל בשעות הפחות עומוסת שבאמת תיהיה לי אלנרטיבה, בכל מקרה זה בטח לא מה שהבטחו בהתחלה, כל החלומות על 35 דקות מ"א זה ישמיך להיות רק ברכב פרטי ולא ברכבת, ואת זה אני עוד אמרתי ופה יאמר לזכותה של דוברת רכבת ישראל שאמרה מראש שהקו הזה לא יחסוך זמן אלא פשוט יהיה יותר רכות למרכז
 
מה? ההגיון אומר שבשעות העומס מפעילים יותר

אני לא ידוע אם החסיכוןן של 2- 4 דקות
היה שווה את המילונים שהשקיעו ן לקו הזה, וחוץ מזה מה הגיון להפעייל את הקו המהיר דווקא בשעותה עומס? כשיש עומס גם ככה הקו של בנימניה הוא יחסית סביר ביחס לפקקים, כל ההגיון הבריא היה אומר שאת הקו המהיר היו צריכים להפעיל בשעות הפחות עומוסת שבאמת תיהיה לי אלנרטיבה, בכל מקרה זה בטח לא מה שהבטחו בהתחלה, כל החלומות על 35 דקות מ"א זה ישמיך להיות רק ברכב פרטי ולא ברכבת, ואת זה אני עוד אמרתי ופה יאמר לזכותה של דוברת רכבת ישראל שאמרה מראש שהקו הזה לא יחסוך זמן אלא פשוט יהיה יותר רכות למרכז
מה? ההגיון אומר שבשעות העומס מפעילים יותר
רכבות, חלקן מהירות.
כך זה פועל גם בקווים אחרים וגם בקווי אוטובוס.
למשל: קו באר שבע - נהריה שבחלקו הוא הקו הישיר ת"א-חיפה, והקו המהיר באר שבע - הרצליה וכן קו רחובות - נתניה.
מספר הרכבות הוא פונקציה של הביקוש.

אתה גם מתעלם מהעובדה שהקו הזה ינוע בין אשקלון לתל אביב ההגנה על מסילה כפולה, שלא כמו הקו הקיים היום שבין בני דרום לרחובות נע על מסילה בודדת.
וכן מהעובדה שבעתיד הקרוב גם תושבי שדרות, ולאחר מכן גם נתיבות ואופקים ייהנו ממנו ולא רק תושבי אשקלון ואשדוד.
 

amit1270

New member
מהירות הנסיעה תלויה בעוד גורמים

אני לא ידוע אם החסיכוןן של 2- 4 דקות
היה שווה את המילונים שהשקיעו ן לקו הזה, וחוץ מזה מה הגיון להפעייל את הקו המהיר דווקא בשעותה עומס? כשיש עומס גם ככה הקו של בנימניה הוא יחסית סביר ביחס לפקקים, כל ההגיון הבריא היה אומר שאת הקו המהיר היו צריכים להפעיל בשעות הפחות עומוסת שבאמת תיהיה לי אלנרטיבה, בכל מקרה זה בטח לא מה שהבטחו בהתחלה, כל החלומות על 35 דקות מ"א זה ישמיך להיות רק ברכב פרטי ולא ברכבת, ואת זה אני עוד אמרתי ופה יאמר לזכותה של דוברת רכבת ישראל שאמרה מראש שהקו הזה לא יחסוך זמן אלא פשוט יהיה יותר רכות למרכז
מהירות הנסיעה תלויה בעוד גורמים
בד"כ כשפותחים קו חדש לוחות הזמנים מכילים ריפודים שעקרונית (גם אם לא מעשית) אפשר לקצר ולחסוך לא מעט זמן נסיעה. זה לא קורה מיד, ובמקרים רבים זה לא קורה מהר מספיק, אבל כפי שכתבו לך, יש לרכבת ישראל בעיה קשה של קטרים ורכבות שלא מאפשרים צמצום זמני הנסיעה באופן משמעותי, וצריך לחכות לציוד חדש שיגיע. שיפור משמעותי נוסף יהיה כשהקו יחושמל, ואז אולי תבין את חשיבותו.
 

alantan

New member
אין צורך לחזור על אותה הודעה בתגובה לכל אחד

אני לא ידוע אם החסיכוןן של 2- 4 דקות
היה שווה את המילונים שהשקיעו ן לקו הזה, וחוץ מזה מה הגיון להפעייל את הקו המהיר דווקא בשעותה עומס? כשיש עומס גם ככה הקו של בנימניה הוא יחסית סביר ביחס לפקקים, כל ההגיון הבריא היה אומר שאת הקו המהיר היו צריכים להפעיל בשעות הפחות עומוסת שבאמת תיהיה לי אלנרטיבה, בכל מקרה זה בטח לא מה שהבטחו בהתחלה, כל החלומות על 35 דקות מ"א זה ישמיך להיות רק ברכב פרטי ולא ברכבת, ואת זה אני עוד אמרתי ופה יאמר לזכותה של דוברת רכבת ישראל שאמרה מראש שהקו הזה לא יחסוך זמן אלא פשוט יהיה יותר רכות למרכז
אין צורך לחזור על אותה הודעה בתגובה לכל אחד
 
מה דעתך שיש גם נוסעים לראשון חולון ובת ים

אני לא ידוע אם החסיכוןן של 2- 4 דקות
היה שווה את המילונים שהשקיעו ן לקו הזה, וחוץ מזה מה הגיון להפעייל את הקו המהיר דווקא בשעותה עומס? כשיש עומס גם ככה הקו של בנימניה הוא יחסית סביר ביחס לפקקים, כל ההגיון הבריא היה אומר שאת הקו המהיר היו צריכים להפעיל בשעות הפחות עומוסת שבאמת תיהיה לי אלנרטיבה, בכל מקרה זה בטח לא מה שהבטחו בהתחלה, כל החלומות על 35 דקות מ"א זה ישמיך להיות רק ברכב פרטי ולא ברכבת, ואת זה אני עוד אמרתי ופה יאמר לזכותה של דוברת רכבת ישראל שאמרה מראש שהקו הזה לא יחסוך זמן אלא פשוט יהיה יותר רכות למרכז
מה דעתך שיש גם נוסעים לראשון חולון ובת ים
ליד ראשון מערב וחולון יש איזור מסחר ובילוי ענק, עכשו יוכלו להגיע לסינמה סיטי למשל גם מאשקלון ואשדוד בנוחות.
 

amit1270

New member
בטח אם תיסע בפרארי

אז בקיצו ר לא חוסך זמן
בסך הכול עוד קו מיותר, מה יעזור לי אם הוא עוצר באין סוף תחנות עד שאני מגיע למרכז, מה ההבדל בין הקו הזה לקו לבנימנה? אם הוא לא חוסך זמן? בקיצור ביזבוז כספים
בטח אם תיסע בפרארי
תתלונן כמה האוטו איטי (רק תשכח שהוא לא אוטומטי ואתה תקוע בהילוך ראשון).
 

zvir1

New member
רק ב 12 בלילה. נסה לנסוע ב 8 בבוקר לת"א ....

בטח אם תיסע בפרארי
תתלונן כמה האוטו איטי (רק תשכח שהוא לא אוטומטי ואתה תקוע בהילוך ראשון).
רק ב 12 בלילה. נסה לנסוע ב 8 בבוקר לת"א ....
 
התחנות המפסידות:

באתר הרכבת מופיע לו"ז רכבות בין אשקלון
להוד השרון - רכבת פעם בשעה (שעוצרת בכל התחנות) ובשעות העומס רכבת נוספת שלא עוצרת בתחנות בת-ים וחולון. החל מה-4 באוגוסט.
התחנות המפסידות:
יבנה מערב שבשעות השפל תזכה לרכבת אחת בלבד ולא לשתיים כמו היום.
תחנות בת-ים שבשעות השיא יזכו לשתי רכבות ולא לשלוש כמו היום.
 
גם בתחנת יבנה מזרח כמות הרכבת יורדת דרסטית,

התחנות המפסידות:
יבנה מערב שבשעות השפל תזכה לרכבת אחת בלבד ולא לשתיים כמו היום.
תחנות בת-ים שבשעות השיא יזכו לשתי רכבות ולא לשלוש כמו היום.
גם בתחנת יבנה מזרח כמות הרכבת יורדת דרסטית,
וכמובן גם מספר הרכבות בין רחובות לאשדוד/אשקלון.
נראה שבמצב הציוד הנייד הקיים, השינוי הזה מביא הרבה נזק לתחנות קיימות.
 
אז באיזה רציף ממתינים לרכבת לאשקלון?

באתר הרכבת מופיע לו"ז רכבות בין אשקלון
להוד השרון - רכבת פעם בשעה (שעוצרת בכל התחנות) ובשעות העומס רכבת נוספת שלא עוצרת בתחנות בת-ים וחולון. החל מה-4 באוגוסט.
אז באיזה רציף ממתינים לרכבת לאשקלון?
בת"א האוניברסיטה - 2 או 4?
בת"א מרכז - 4 או 6?
בת"א השלום - 2 או 3? (לפחות בתחנה הזו זה באותו אי)
בת"א ההגנה - 2 או 5?
זה כבר יגרום לבלאגן בתחילת אוגוסט...
 
האם יש אפשרות טכנית להחליף בין הרציפים 4 ו-5

אז באיזה רציף ממתינים לרכבת לאשקלון?
בת"א האוניברסיטה - 2 או 4?
בת"א מרכז - 4 או 6?
בת"א השלום - 2 או 3? (לפחות בתחנה הזו זה באותו אי)
בת"א ההגנה - 2 או 5?
זה כבר יגרום לבלאגן בתחילת אוגוסט...
האם יש אפשרות טכנית להחליף בין הרציפים 4 ו-5
בתחנת ת"א מרכז, כך שרציפים 3 ו-4 יהיו לכיוון צפון ורציפים 5 ו-6 לכיוון דרום?
 
מה אתה מציע? שיהיו 4 רציפים לכוון צפון ורק 2

האם יש אפשרות טכנית להחליף בין הרציפים 4 ו-5
בתחנת ת"א מרכז, כך שרציפים 3 ו-4 יהיו לכיוון צפון ורציפים 5 ו-6 לכיוון דרום?
מה אתה מציע? שיהיו 4 רציפים לכוון צפון ורק 2
לכוון דרום?
הרציפים בת"א מרכז מסודרים כך שרציפים 1 ו-2 משרתים את המסילה הראשית (מסילת החוף) לכוון צפון, רציפים 3 ו-4 משרתים את המסילה הראשית לכוון דרום ורציפים 5 ו-6 משרתים את המסילה השלישית (וצפונית לת"א מרכז - גם את המסילה הרביעית) שמשמשת את הרכבות בקו יבנה מערב / משה דיין / אשקלון - הוד השרון.
אני לא זוכר האם יש אפשרות לעבור בין המסילה השלישית למסילות הראשיות דרומית לת"א מרכז וצפונית לת"א השלום, אבל גם אם כן, זה ייצור כזה בלאגן שבצפיפות הרכבתית בת"א מרכז לא נראה לי שזה מעשי.
תזכור גם שכמות הרכבות שנוסעות דרומה מת"א מרכז גדולה מכמות הרכבות שנוסעות צפונה, כי יש רכבות לירושלים, בית שמש, הראשונים ובאר שבע שתחנת המוצא שלהן היא תל אביב מרכז ולעומת זאת אין (או כמעט אין) רכבות שמתחילות בת"א מרכז ונוסעות צפונה, לכן לא הגיוני שיהיו 4 רציפים לצפון ורק 2 לדרום.
 

down under

New member
יש מפגש מסילות בתצורת יהלום

מה אתה מציע? שיהיו 4 רציפים לכוון צפון ורק 2
לכוון דרום?
הרציפים בת"א מרכז מסודרים כך שרציפים 1 ו-2 משרתים את המסילה הראשית (מסילת החוף) לכוון צפון, רציפים 3 ו-4 משרתים את המסילה הראשית לכוון דרום ורציפים 5 ו-6 משרתים את המסילה השלישית (וצפונית לת"א מרכז - גם את המסילה הרביעית) שמשמשת את הרכבות בקו יבנה מערב / משה דיין / אשקלון - הוד השרון.
אני לא זוכר האם יש אפשרות לעבור בין המסילה השלישית למסילות הראשיות דרומית לת"א מרכז וצפונית לת"א השלום, אבל גם אם כן, זה ייצור כזה בלאגן שבצפיפות הרכבתית בת"א מרכז לא נראה לי שזה מעשי.
תזכור גם שכמות הרכבות שנוסעות דרומה מת"א מרכז גדולה מכמות הרכבות שנוסעות צפונה, כי יש רכבות לירושלים, בית שמש, הראשונים ובאר שבע שתחנת המוצא שלהן היא תל אביב מרכז ולעומת זאת אין (או כמעט אין) רכבות שמתחילות בת"א מרכז ונוסעות צפונה, לכן לא הגיוני שיהיו 4 רציפים לצפון ורק 2 לדרום.
יש מפגש מסילות בתצורת יהלום
בין ת"א מרכז לת"א השלום, כך שאפשר לעבור ממסילה 3 (המזרחית, היעודית לקו כפ"ס) למסילות 1,2 (המערביות שמשמשות את קו נהריה - באר שבע).
אבל אני די מסכים עם שאר דבריך.
 
צודק, התבלבלתי ברציפים, לא התכוונתי שיהיו 4

מה אתה מציע? שיהיו 4 רציפים לכוון צפון ורק 2
לכוון דרום?
הרציפים בת"א מרכז מסודרים כך שרציפים 1 ו-2 משרתים את המסילה הראשית (מסילת החוף) לכוון צפון, רציפים 3 ו-4 משרתים את המסילה הראשית לכוון דרום ורציפים 5 ו-6 משרתים את המסילה השלישית (וצפונית לת"א מרכז - גם את המסילה הרביעית) שמשמשת את הרכבות בקו יבנה מערב / משה דיין / אשקלון - הוד השרון.
אני לא זוכר האם יש אפשרות לעבור בין המסילה השלישית למסילות הראשיות דרומית לת"א מרכז וצפונית לת"א השלום, אבל גם אם כן, זה ייצור כזה בלאגן שבצפיפות הרכבתית בת"א מרכז לא נראה לי שזה מעשי.
תזכור גם שכמות הרכבות שנוסעות דרומה מת"א מרכז גדולה מכמות הרכבות שנוסעות צפונה, כי יש רכבות לירושלים, בית שמש, הראשונים ובאר שבע שתחנת המוצא שלהן היא תל אביב מרכז ולעומת זאת אין (או כמעט אין) רכבות שמתחילות בת"א מרכז ונוסעות צפונה, לכן לא הגיוני שיהיו 4 רציפים לצפון ורק 2 לדרום.
צודק, התבלבלתי ברציפים, לא התכוונתי שיהיו 4
צפונה, אלא שיהיו 3 צפונה ו-3 דרומה, אבל עדיין הרכבות מאשקלון ייצאו מאותו אי. זה יותר מסובך ממה שחשבתי, ואולי אחשוב בהמשך האם יש פתרון.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה