באתר הרכבת מופיע לו"ז רכבות בין אשקלון

מצב
הנושא נעול.
אם נוסעים ברכבת המהירה שיוצאת מאשקלון ב-XX:54

בדקת אפשרות לנסוע בקו החדש עד תל אביב
ושם להחליף לרכבת אחרת שנוסעת להרצליה? אולי זה יהיה קצת יותר מהר?
(אני לא בדקתי בלו"ז החדש, רק מעלה את האפשרות).
אם נוסעים ברכבת המהירה שיוצאת מאשקלון ב-XX:54
ולפי הלו"ז מגיעה לאשדוד ב-XX+1:03, מגיעים לתל אביב מרכז ב-XX+1:46 וב-XX+1:49 יש רכבת מתל אביב מרכז להרצליה שמגיעה אליה ב-XX+1:58. סך הכל שעה וארבע דקות מאשקלון עד הרצליה, עם מעבר בת"א מרכז כאשר בין הרכבות יש 3 דקות.
מכיוון שהסבירות שרכבת המגיעה מכיוון לוד תאחר הרבה יותר גבוה מהסבירות שרכבת שמגיעה מקו החוף הדרומי תאחר, סביר שברוב המקרים לא תהיה בעיה במעבר. ב-3 דקות אפשר לעבור מרציף 5 לרציף 2.
לא בדקתי אבל ייתכן שיש מספיק זמן לבצע את המעבר גם בההגנה או בשלום. באוניברסיטה כבר אין מספיק זמן.
 

flider

New member
יש רק דקה אחת ולא שלוש

אם נוסעים ברכבת המהירה שיוצאת מאשקלון ב-XX:54
ולפי הלו"ז מגיעה לאשדוד ב-XX+1:03, מגיעים לתל אביב מרכז ב-XX+1:46 וב-XX+1:49 יש רכבת מתל אביב מרכז להרצליה שמגיעה אליה ב-XX+1:58. סך הכל שעה וארבע דקות מאשקלון עד הרצליה, עם מעבר בת"א מרכז כאשר בין הרכבות יש 3 דקות.
מכיוון שהסבירות שרכבת המגיעה מכיוון לוד תאחר הרבה יותר גבוה מהסבירות שרכבת שמגיעה מקו החוף הדרומי תאחר, סביר שברוב המקרים לא תהיה בעיה במעבר. ב-3 דקות אפשר לעבור מרציף 5 לרציף 2.
לא בדקתי אבל ייתכן שיש מספיק זמן לבצע את המעבר גם בההגנה או בשלום. באוניברסיטה כבר אין מספיק זמן.
יש רק דקה אחת ולא שלוש
 
כיצד בדקת ובאילו זמנים?

דקה אחת בכל תחנות ת"א לפי בדיקה באתר
כיצד בדקת ובאילו זמנים?
האם בדקת מאשקלון או אשדוד עד תל אביב מרכז ובנפרד מתל אביב מרכז עד הרצליה?
אני בדקתי וגם כתבתי את הזמנים המפורשים - הרכבת המהירה מגיעה ב-XX:46 והרכבת להרצליה יוצאת ב-XX:49.

אם מה שאתה השווית זה את זמן ההגעה לת"א מרכז של הרכבת המהירה מאשקלון לזמן ההגעה של הרכבת דרך רחובות שמגיעה דקה אחת מאוחר יותר, אז זו לא השוואה נכונה, כי היא לא לוקחת בחשבון את שתי הדקות שהרכבת עוצרת בת"א מרכז.
מה שרלוונטי בת"א מרכז כתחנת מוצא של רכבת זה לא זמן ההגעה אליה אלא זמן היציאה של הרכבת ממנה, ולכן צריך לבדוק את שני הקטעים כפי שרשמתי.
בתל אביב מרכז ההפרש של דקה הוא בין זמן ההגעה של הרכבת המהירה לבין זמן ההגעה של הרכבת דרך רחובות (שמגיעה ב-XX:47, אבל מחכה שתי דקות עד שממשיכה צפונה).
 

luckydude

Active member
אמורים באיזשהו שלב לבנות מפלג נוסף

הקטע ת"א - בנימינה הוא חלק מהקו הישן
ואילו הקטע ת"א - הוד השרון הוא חלק מהקו שכיום יבנה מערב / ראשון לציון משה דיין הן נקודות הקצה שלו.
ב-4.8 הקו השני מוארך עד אשקלון ובגלל סידור המסילות וההתפצלויות בתל אביב, תפעולית יותר נוח ויעיל לחבר את קו החוף הדרומי (חולון - בת ים - ראשל"צ משה דיין - יבנה מערב - אשדוד - אשקלון) לקו ת"א - הוד השרון ולא לקו ת"א בנימינה / נתניה, ויותר נוח לחבר את קו אשקלון - אשדוד - יבנה מזרח - רחובות - לוד - ת"א לקו שממשיך צפונה לבנימינה או לנתניה.
אפשר לבוא בטענות על צמצום הלו"ז בקו הישן, אבל הטענה לגבי הנוסעים להרצליה - נתניה ושאר התחנות היא טענה קטרנית. אי אפשר שתהיה רכבת אחת מכל תחנה לכל תחנה והחלפת רכבות זה סידור הגיוני לחלוטין. תדירות הרכבות בין ת"א להרצליה, נתניה, חדרה, בנימינה לא נפגעה.
בכל סידור שלא יהיה נוסע כזה או אחר יכול להתלונן מדוע דווקא לו אין רכבת אחת מנקודת המוצא לנקודת היעד.
אם היו מחברים את הקטע ת"א-בנימינה לקו החדש, נוסע שגר במערב ראשל"צ ועובד באזור תחנת הרכבת של בני ברק או בפארק אפק ברא העין היה טוען שהוא נפגע.
צריך להבדיל בין טענות אובייקטיביות, כמו הטענה על הפגיעה בלו"ז הרכבות מ/ל יבנה לבין טענות שנובעות מנוחיות אישית של נוסע.
אמורים באיזשהו שלב לבנות מפלג נוסף
צפונית מעט לתחנת ההגנה. אולי זה יאפשר גמישות תפעולית רבה יותר מבחינת הסטת רכבות לקו לרשל״צ מערב.
 

eee0204

New member
יש לך מושג אם זה בתכנון, או שזה רק רעיון?

אמורים באיזשהו שלב לבנות מפלג נוסף
צפונית מעט לתחנת ההגנה. אולי זה יאפשר גמישות תפעולית רבה יותר מבחינת הסטת רכבות לקו לרשל״צ מערב.
יש לך מושג אם זה בתכנון, או שזה רק רעיון?
 

luckydude

Active member
כמדומני בועז הזכיר זאת באחת הסקירות

יש לך מושג אם זה בתכנון, או שזה רק רעיון?
כמדומני בועז הזכיר זאת באחת הסקירות
על בניית הרציף החמישי בהגנה לפני מספר שנים אבל לא ציין תאריך מתי זה אמור לצאת לפועל.
 
אני ראיתי שבמסגרת פרויקט מסילת השרון

כמדומני בועז הזכיר זאת באחת הסקירות
על בניית הרציף החמישי בהגנה לפני מספר שנים אבל לא ציין תאריך מתי זה אמור לצאת לפועל.
אני ראיתי שבמסגרת פרויקט מסילת השרון
מתכווים להניח מפלג או מפלגים נוספים דווקא בתחנת רכבת ת"א מרכז. זה הופיע באחת התוכניות לשנת 2013 שאביתר הביא לפורום.
 
מצאתי קובץ אקסל שבסוף 2012 אביתר הביא לפורום

אני ראיתי שבמסגרת פרויקט מסילת השרון
מתכווים להניח מפלג או מפלגים נוספים דווקא בתחנת רכבת ת"א מרכז. זה הופיע באחת התוכניות לשנת 2013 שאביתר הביא לפורום.
מצאתי קובץ אקסל שבסוף 2012 אביתר הביא לפורום
לפי הקובץ הזה בסופ"ש ביולי (החודש) אמורים להניח 2 מפלגים בתחנת ת"א מרכז לטובת פרויקט מסילת השרון ובסופ"ש באוגוסט אמורים להניח 2 מפלגים בתחנת ההגנה לטובת קו ראשל"צ מערב (משה דיין).
מצורף הקובץ.
 

flider

New member
בדיוק מה שכתבתי רק לדעתי גם קו להרצליה נפגע

באתר הרכבת מופיע לו"ז רכבות בין אשקלון
להוד השרון - רכבת פעם בשעה (שעוצרת בכל התחנות) ובשעות העומס רכבת נוספת שלא עוצרת בתחנות בת-ים וחולון. החל מה-4 באוגוסט.
בדיוק מה שכתבתי רק לדעתי גם קו להרצליה נפגע
לא רק בגלל צמצום והאטה של רכבות בבוקר אלא גם מהוספת החלפת רכבות בערב
 

benshap2

New member
אגב, "תופעה" חדשה בקו המהיר

באתר הרכבת מופיע לו"ז רכבות בין אשקלון
להוד השרון - רכבת פעם בשעה (שעוצרת בכל התחנות) ובשעות העומס רכבת נוספת שלא עוצרת בתחנות בת-ים וחולון. החל מה-4 באוגוסט.
אגב, "תופעה" חדשה בקו המהיר
כבר מספר פעמים שנהגי הרכבת שוכחים שהם אמורים לדלג על תחנות וולפסון וצומת חולון - ועוצרים בהן.
לפעמים הבחור שבתוך הרכבת עצמה מודיע לנהג במירס ואז בתנה הבאה לא עוצרים...לפעמים לא...
בכל מקרה זה גורם לצבירת איחור, ואז בהגנה מחכים לרכבת מהוד השרון כמה דקות, וכו וכו'...
 

moshe676

New member
גם אני בין הנפגעים

באתר הרכבת מופיע לו"ז רכבות בין אשקלון
להוד השרון - רכבת פעם בשעה (שעוצרת בכל התחנות) ובשעות העומס רכבת נוספת שלא עוצרת בתחנות בת-ים וחולון. החל מה-4 באוגוסט.
גם אני בין הנפגעים
אני נוסע מרחובות לראש העין, עם החלפה בת"א כמובן.
זמן ההמתנה שלי בת"א עולה מ-10 ל-20 דקות (!!!) וטווח הנסיעה כולה לכשעה ו-20 דקות.
גם ההגעה לראש העין משתנה מ - xx:00 / xx:20 / xx:40 ל- xx:10 / xx:30 / xx:50...
אני לפחות אנסה להתנחם בזה שיהיה לי מקום ישיבה כשאעלה ברחובות בבוקר, בתקווה שיהיה...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה