יו"ר איגוד העו"ס בא להתארח בפורום

תשובה נוספת ל- MOBY6

איני בוחר לענות רק על שאלות שנוחות לי ודומני שעניתי על כל השאלות, גם הקשות ביותר, באהבה.
אני מציע לך שתגולל ותקרא את כל התשובות לכל השאלות, כי על השאלות שהעלת פה עניתי לגולשים אחרים והתייחסתי אליהן.
באשר להצעתך לדרך פעולה של ניתוק ההתקשרויות הממשלתיות עם עמותות שלא ממלאות אחר ההסכם - הרי שלשם כך אנו מבצעים עתה בדיקה מול המשרדים הממשלתיים לגבי דו"חות רואי החשבון שהעמותות מחויבות להעביר.
בברכה,
עו"ס איציק פרי
יו"ר איגוד העו"סים
 

MOBY6

New member
אין ספק שאתה עונה באהבה

אבל, ברשותך, אקשה עליך. אתם בודקים את דוחות רואה החשבון, האם לא מספיק שהעובדים עצמם מדווחים שהם אינם מקבלים את התוספת? האם לא מספיק שועד היזמים הצהיר שהוא לא מקבל על עצמו את ההסכם ולא נתן את התוספת, מדוע ההתקשרות אינה מסתיימת במידיית?
השאלה השנייה שלא ענית עליה היא מדוע לא להכריז על כך שהעוסים לא מחויבים לשקט תעשייתי כי משרדי הממשלה והעמותות אינם עושים די ליישום ההסכם.

אתה אולי חש פה מרמור משום שמהתשובות שלך פה לי ולחבריי עולה שאין פיתרון, לפחות לא פיתרון מיידי ובטח לא פיתרון כולל והעניין הוא שעברה שנה! שנה! לא חודש, לא חצי שנה, שנה! שבה הכיס האישי של כולנו נפגע.
 
באופן הכי ישיר שיש - למה לא התפטרת?

זאת אומרת, לדעתי מאבק העובדים הסוציאליים לא ממש הצליח.
למרות ההסכם, יש הרבה מאוד פערים בין הרצוי למצוי והקיים בשטח.
העובדים הסוציאליים לא באמת מרגישים את ההבדל מאז אותו מאבק.

האם אתה מסופק מהמצב הנוכחי?
למה לא להתעקש יותר ובאמת לדאוג שיהיו תוצאות למחאה?
 
תשובה ל- ספסל אחרון בשלכת

איגוד העובדים הסוציאליים הוא איגוד דמוקרטי, שמתקיימים בו כל ההליכים הדמוקרטיים בצורה השקופה והברורה ביותר לאורך 40 שנות קיומו. לאחר ההסכם הובלתי תהליך נוקב, לא פשוט מבחינתי, של הפקת לקחים בתוך האיגוד, בכל מוסדותיו. כמו כן, מתוך ראייה עתידית של האיגוד וכמי שהובלתי במשך שנות כהונתי כיו"ר האיגוד, תהליך של כניסת מספר גדול ומשמעותי של עובדי שטח צעירים וחדשים, ומתוך רצון שתהליך זה יהיה מוצלח ואפקטיבי, הובלתי כבר לפני מספר חודשים והתקבלה בעניין החלטה שבחודש ינואר 2013 יתקיימו בחירות לאיגוד העובדים הסוציאליים וכל זה מתוך מטרה לאפשר להנהגה חדשה, כשתבחר, את הזמן הנחוץ ללמידה, רכישת ניסיון לקראת הסכמי השכר הבאים.
בברכה,
עו"ס איציק פרי
יו"ר איגוד העו"סים
 

swstudent

New member
מספר שאלות

שלום איציק,

אודה לך על התייחסותך לנקודות הבאות:

1. במידה ואעבוד במסגרת פרטית בעו"ס (שאינה מחוייבת להסכם השכר הקיבוצי) ובשלב מאוחר יותר אשתלב במסגרת ציבורית (או כזו שפועלת לפי הסכם השכר הקיבוצי), האם
תהיה הכרה בשנות הותק שצברתי קודם לכן? כלומר, האם השכר המשולב יהיה מבוסס על מספר שנות הותק שנצברו במסגרת הפרטית?

2. שימשתי עוזר הוראה במשך מספר שנים במוסד אקדמי מוכר (שליש משרה ומעלה בכל שנה). האם ישנה אפשרות לקבל הכרה בשנות ותק אלה במסגרת עיסוקי כעו"ס? באותו הקשר, במידה ואני עובד על פי דירוג המח"ר בתחום שאינו קשור לעו"ס, האם אוכל לקבל הכרה בשנות הותק שנצברו?

3. לצורך הגשת מועמדות במכרזים של נציבות שירות המדינה שבהם נדרש ותק מקצועי של מספר שנים בתחום, האם ישנה הכרה בותק שנצבר במסגרות פרטיות?

4. לגבי ההסכם למינימום ענפי (7000 ש"ח), האם נכללות בו גם חברות הסיעוד, המספקות שירותים סיעודיים על בסיס חוק ביטוח סיעוד? ובאותו עניין - האם קיים או צפוי להתפרסם מסמך שבו ניתן לראות על אילו חברות ועמותות חל הסכם זה?

5. סביר להניח, שעם תום תקופת השקט התעשייתי, יתעורר מחדש המאבק לשיפור תנאי ההעסקה. בהתחשב בניסיון מהמאבק האחרון, כיצד לדעתך יהיה נכון לנהל בפעם הבאה את המאבק? אילו לקחים הופקו מהמאבק האחרון? אילו נושאים לדעתך טעונים שיפור והתייחסות במסגרת המאבק הבא?

6. אני מתרשם שבשנים האחרונות חל גידול במספר הפונים ללימודי עו"ס וכי גם נפתחו עוד מסגרות ללימודי עו"ס ולהסבה לתחום. האם אין חשש מפני מצב שבו יהיה עודף היצע של6כוח עבודה בתחום שלמעשה יחליש את כוח המיקוח של העובדים בתחום (במיוחד במגזר הפרטי/מופרט)? מה דעתך בעניין?

7. ראיתי כי ישנן אפיקי התקדמות לעובדים סוציאליים מבחינת רמות מקצועיות (למשל, עובד סוציאלי "בכיר", "מומחה" וכו'). מעבר לתהליך ההתמקצעות והזכאות לתעריף גבוה יותר במתן שירותים פרטיים (דוגמת הרצאות, ייעוץ חד פעמי ועוד), האם צפוי להינתן גמול כלשהו עבור הכרה במעמד? במידה וכן, האם ישנה הערכה מתי זה יתרחש?

8. האם קיימים תחומי עיסוק בעו"ס שבהם ישנה מצוקת כח אדם בשל ביקוש נמוך יחסית (לא בשל מחסור בתקנים) וקושי בגיוס עובדים ? במידה וכן, באילו תחומים מדובר?


תודה רבה מראש!
 

raanansh

New member
איציק שלום, בדבריך אתה מודה בחולשתו של ההסכם

שכן גם אם עובד ינקוט בתביעה אישית נגד מעסיק, הרי מדובר בתהליך מתיש שבמקרה הטוב ייתן מענה נקודתי בלבד.
האם אינך חושב שהחתימה על החוזה נעשתה ברגע של חולשה ? האם אין מקום לצאת נגד ההסכם שמופר באופן בוטה ואינו נאכף ע"י המדינה שאמורה להיות שותפה בו ומחויבת לו באותה מידה ?
 
תשובה לרענן

במענה לשאלתך ברצוני לחדש לך, שגם בהסכמי שכר קיבוציים במקומות עבודה כמו ממשלה ורשויות מקומיות אנו נאלצים כמו כל איגוד אחר ללכת לפעמים לקריאות בבתי דין לעבודה שנמשכות ככל שהן נמשכות וכל הסכם נחתם ברגע שיש הבנות וחושבים שמיצו את המשא ומתן, אך כאשר מדובר במקרה כמו שלנו באלפי מקומות עבודה תמיד ישנה קבוצה של מעסיקים שמסיבות שונות ובצורות שונות יש להם אינטרס או לא לקיים את ההסכם או לפרש אותו בצורה שנוחה להם.
במידה ואתה תהיה אולי בעתיד בצוות של מו"מ אתה תתקל בכל הדילמות האלה באופן מאוד דרמטי.
בברכה,
עו"ס איציק פרי
יו"ר איגוד העו"סים
 

kplus2

New member
לגבי סעיף 4

אני יכולה לומר שאחת החברות הגדולות שמחשיבה עצמה "חברתית", הציעה לי מעט יותר מחצי מהסכום למשרה מלאה ברוטו כמובן ואין התחשבות בותק (15 שנה אצלי). מועסקים שם המון עו"ס בשכר מאוד משפיל.
 
תשובה ל-KPLUS2

אני מזמין אותך לתת לנו את המידע הזה. פני ליו"ר המחוז על פי מקום העבודה שלך ואני יחד עם יו"ר המחוז נשמח להיפגש עם אותם עובדים ולבחון אפשרויות פעולה שונות.
דווקא בגלל גודלה של העמותה האפשרויות גדולות יותר.
רשימת דרכי התקשרות לכל אחד מיושבי ראש המחוזות ניתן למצוא באתר האיגוד.
בברכה,
עו"ס איציק פרי
יו"ר איגוד העו"סים
 
תשובה ל-SWSTUDENT

1. הסכם השכר של העובדים הסוציאליים נחשב בכל מקום עבודה הן בארץ והן בחו"ל ולכן זה נחשב לצרכי ותק מקצועי. לעומת זאת, עוזר הוראה, גם אם זה בבית ספר לעבודה סוציאלית זה אינו עבודה סוציאלית אלא עיסוק בהוראה, ולכן אין זה מוכר לצרכי ותק בעבודה סוציאלית.
2. מכרזים- כן, אולם לצערנו יש מיעוט מכרזים בשירות המדינה אך הוותק המקצועי בהחלט נחשב.
3. ההסכם מדבר על כל נותני השירותים אשר להם יש התקשרויות עם המדינה וביטוח לאומי לצורך העניין הזה הוא מדינה ואין שום סייג בהסכם מעבר למה שהגדרתי כרגע ולכן הסכם זה חל על כל החברות הפרטיות והעמותות הציבוריות. אין אפשרות לפרסם את שמות העמותות, מדובר על למעלה מ-2,000 התקשרויות. כל פרויקט קטן היזום על-ידי המדינה המבוצע על-ידי עמותה או רשות מקומית, לגביו חל ההסכם.
4. לצערי בפורום תפוז קצרה מידי היריעה כדי לתאר את כל הלקחים, אבל כפי שעניתי כבר נעשה תהליך ממצה ונוקב בתוך האיגוד להפקת הלקחים, המסמכים הופצו בקרב כל צירי האיגוד, אשר הם השליחים למקומות העבודה ואני מקווה שההנהגה הבאה של איגוד העובדים הסוציאליים תקרא מסמכים אלה בעיון רב ותנסה לפעול על-פי הלקחים.
מתוך ניסיוני האישי אני משוכנע שגם אחרי שיקראו כל הלקחים וינסו ליישמם בצורה המלאה ביותר בכל מאבק עתידי מדובר במצבים חדשים ונזילים ואני מקווה שהשגיאות אשר יהיו להנהגה החדשה יהיו מועטות ככל האפשר, אבל כמו שאימי ז"ל אמרה- מי שלא עושה לא טועה!
5. המצב שבו יש יותר עובדים סוציאליים ממה שהשוק יכול לקלוט קיים כבר מזה מספר רב של שנים וחלק מהמעסיקים, במיוחד מקומות העבודה בהם נדרשת התמקצעות יתרה התרגלו למצב שבו ההיצע גדול הרבה יותר מהביקוש וזה נותן להם כוח מיקוח רב מאוד. אין ספק שמצב זה יצר בעיה מאוד רצינית לאורך השנים גם במאבק הנוכחי וגם במאבקים העתידיים. בזמנו כאשר שוחחתי בעניין זה עם אחד ממנהלי בתי הספר לעבודה סוציאלית והסברתי לו את הבעיתיות שבמספר הרב של הבוגרים מבחינת מו"מ כלכל, תשובתו הייתה שגם אם לא כל הסטודנטים יקלטו בעבודה סוציאלית הם כנראה יהיו פקידי בנק או נותני שירותים במקומות אחרים טובים יותר. אני סברתי אז שהוא טועה, אך מכיוון שהאוניברסיטאות והמכללות הבינו כבר מזמן שיש בארץ ציבור גדול של אנשים צעירים וערכיים שרוצים ללמוד מקצוע נפלא כמו העבודה הסוציאלית הם פותחים את בתי הספר ומרחיבים אותם ואין לנו כל שליטה על מגמה זו. יתכן שבמהלך השנים מצב זה אולי יתאזן.
6. נושא הרמות המקצועיות נבנה במשותף עם איגוד העובדים הסוציאליים ומועצת העבודה הסוציאלית כבר לפני 20 שנה. כשאר התחלתי בכהונתי כיו"ר האיגוד נושא זה היה רדום לחלוטין ובמצב של קיפאון מוחלט. ניסיונות של יו"רי האיגוד בעבר, אלי בן-גרא ושל אתי פרץ להכניס נושא זה להסכמי שכר לא צלחו. מכיוון שאני ראיתי בכך הכרח להתפתחות המקצוע ואפשרות למתן גמול לעובדים הסוציאליים תמורת התמקצעותם חידשתי את הנושא הזה והפכתי אותו לנושא מרכזי, חי, פעיל ובועט במסגרת מועצת העבודה הסוציאלית. בהמשך בהסכם המסגרת של שנת 2008 עמדתי על כך שנושא זה יכנס לתוך הסכם השכר ואכן הצלחתי בכך. היום אנו נמצאים לאחר שנה של עבודה אינטנסיבית של ועדה של משרד הרווחה בה היינו שותפים, שבסיומה משרד הרווחה המליץ בפני הממונה על השכר לקבל את המודל הזה, כי הוא מודל איכותי היוצר אליטה מקצועית. אנו נמצאים עתה בסיומו של מו"מ כלכלי בנושא זה, שהוא לא פשוט, אבל אני מאמין שבמהלך החודשים הקרובים ועד הקיץ נסיימו ועובדים יקבלו גמול כספי עבור מומחיות.
ברגע שנסיים את הפרק הכלכלי אנו גם נדאג לכך שנושא המומחיות ייכנס לחוק העובדים הסוציאליים, דבר שלצערי האיגוד בשנת 1996 לא הצליח שיקרה, ואם נושא זה יכלל בחוק מעמדנו כמקצוע ישודרג באופן מהותי ביותר.
7. הדרך הטובה ביותר לעקוב אחר הביקוש לעובדים הסוציאליים היא באתרים בהם מתפרסמים מודעות דרושים, כמו אתר האיגוד, שתיל ואחרים. אני יודע, למשל, שישנה בעייה אמיתית בגיוס כוח אדם לתחום המאוד קשה ושוחק של חוקרי ילדים.
בברכה,
עו"ס איציק פרי
יו"ר איגוד העו"סים
 
סיכום האירוח בפורום

כמו תמיד אני שמח להתארח כאן בפורום תפזו ומודה לכל אלה ששאלו, כולל גם לאלה ששאלו שאלות קשות. אני מקבל זאת באהבה ומתוך תחושת השליחות.
ניסיתי לענות על כל השאלות שנשאלו ומקווה שלא החמצתי אף אחת מהן.
אני מזמין עובדים ועובדות סוציאליות, חברי האיגוד, שבעמותה בה הם מועסקים לא משלמים על-פי ההסכם החדש, לפנות ליו"ר המחוז באזורם, על-פי מקום העבודה, ולהתריע על כך. דרכי ההתקשרות ליו"ר המחוזות ניתן למצוא באתר האיגוד, תחת הכותרת "מחוזות האיגוד".
בהזדמנות זו אני רוצה לאחל לכל אחד ואחת מכם ולבני משפחותיהם חג שמח
ולאחינו הנוצרים - חג פסחא שמח.
בברכה,
עו"ס איציק פרי
יו"ר איגוד העו"סים
 

MOBY6

New member
מר פרי

שמחתי לקרוא על ההישגים של האיגוד בנושא המומחיות והאיגוד.

כמובן שנשמח לפעול ביחד עם האיגוד ולא נגדו, כל המטרה של הפוסטים פה היא לפעול ביחד עם האיגוד ולא נגדו.

אשמח לדעת מה עושים שהפניה ליו"ר המחוז אינה מספקת, האם יש דרך ליצור איתך קשר?

חג שמח
 

raanansh

New member
אבקש להודות לאיציק פרי על התארחותו בפורום

אשמח לראותו בעתיד על דפי פורום זה באופן פעיל וכחלק מקהל הקוראים והכותבים.
 
תשובה ל-MOBY6 - לאחר סיום הפורום

הפורום היה אמור להסתיים בשעה 18:00 אולם הן בגלל שאיחרתי מעט והן משום שרציתי לענות על כל השאלות הוא נמשך עד 19:00 לפחות.
רק עתה ראיתי את שאלתך ואיני יכול להשאיר אותך ללא מענה:
תמיד, אבל תמיד כל עובד סוציאלי חבר איגוד יכול לפנות אלי (ההסתייגות לגבי חבר איגוד ולגבי מי שאינו חבר איגוד נובעת מהעובדה כי כאיגוד מקצועי איננו יכולים ואיננו מוסמכים לטפל במי שאינו חבר איגוד). יו"ר המחוזות אמורים לטפל פרטנית בכל עובד, לפי מקום עבודתו, אולם אם העו"ס סבור או סבורה כי הפנייה ליו"ר המחוז לא נענתה כראוי הוא מוזמן לפנות אלי. לפעמים יתברר כי תשובת יו"ר המחוז, גם אם היא נכונה ומדויקת, לא עונה על ציפיות הפונה, אולם תמיד אוזני פתוחה לשמוע ואני נכון לסייע ולעזור בכל נושא.
ניתן לפנות אלי דרך משרדי האיגוד בטלפון 03-6921180. וגם אם תפוס, וגם אם איני נמצא, תמיד ניתן להשאיר הודעה ואשתדל לחזור לפונה.
בברכת חג שמח,
עו"ס איציק פרי
יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים
 

hadasshהדסה

New member
יישום הסכם השכר בשירותים מופרטים

כמעט שנה עברה מסיום השביתה וחתימת ההסכם, ובמקומות עבודה רבים לא חל שינוי כלשהו.
אני עובדת בעמותה המספקת שירותים למשרד הבריאות במסגרת סל שיקום, ושכרי לא עודכן כלל, למותר לצייין שגם לא קיבלתי את המענק המובטח. כאשר ניסיתי לברר עם המעסיק, הוא טען כי משרד הבריאות לא העלה את התעריפים ולכן אין ביכולתו לשלם את התוספות. במכתב שנשלח מוועד פורום היזמים נאמר כי אין הם מחויבים כלל להסכם, מכיוון שלא הוצא צו הרחבה. במכתב אחר שנשלח מהוועד למנהלי המסגרות נאמר כי התוספת שנתנה לא מספיקה, והיא אינה כוללת את העובדים המקצועיים שאינם עובדים סוציאליים, ולכן עד שיסתיים המו"מ מול משרד הבריאות לא לשלם את התוספות.
פניתי למר דב פאסט, מי שהוזכר כאחראי ליישום ההסכם במסגרות המופרטות של משרד הבריאות, לאחר ששלחתי את תלושי השכר, והמתנתי מס' חודשים נאמר לי שהמו"מ מול היזמים הסתיים, התוספות הועברו ומכאן והלאה העניין לא בטיפולם, ועלי לטפל בכך בעצמי מול המעסיק.
גם פניה לאיגוד לפני מספר חודשים לא הועילה. בינתיים החודשים עוברים, וברור שהעמותות לא יוכלו לשלם רטרואקטיבית סכומים גדולים אלו.
כבר בחתימה על ההסכם היה ברור כי זו אחת מנקודות התורפה שלו, ואכן מתברר לפי הסקר שערכו בעמותא כי כ70% מהשירותים המופרטים לא מכבדים את ההסכם.
אני מצפה שההסתדרות תפעל לשמירה על זכויותינו, כפי שהיא פועלת לשמירה על זכויותיהם של העובדים במגזר הציבורי, ולא תותיר אותנו להילחם לבד מול המעסיקים, אך בפועל לא קורה דבר.

מהי אחריות האיגוד כלפינו?
מדוע אין גוף במשרד הבריאות שאכן מטפל בכך, כפי שהובטח? (כגון עצירת את התקציבים לכל יזם שלא מכבד את ההסכם) ומה בכוונתך לעשות עמ"נ להגיע ליישום ההסכם עליו חתמת?
 
תשובה לhadassh הדסה

כבר כשחתמנו על ההסכם ידענו כי ביצועו יהיה מאוד מורכב, כיוון שמדובר על למעלה מ-2,000 מעבידים שונים.
לאורך כל השנה, מאז חתימה ההסכם, אנו עושים מאמצים רבים כדי שההסכם הזה יבוצע במקומות העבודה המופרטים השונים. משרד הרווחה, על-פי הערכתנו ובהמשך לפגישות ושיחות רבות שהיו לנו עימם, מבצעים את החלק המרכזי בהסכם של הבקרה והמעקב אחר ביצוע ההסכם והחלת שכר מינימום ענפי לכל העובדים הסוציאליים, המועסקים בעמותות המספקות שירותים למשרד הרווחה, בצורה מאוד אינטנסיבית. אנו יודעים ושומעים זאת גם ממנהלי העמותות כי משרד הרווחה דורש מכל מקומות העבודה את אישורי רואה החשבון והם נוקטים בכל הצעדים שציפינו להם, כשחתמנו על ההסכם.
בפגישת עבודה במשרד הבריאות, להחלת ההסכם על העובדים הסוציאליים המועסקים בעמותות נותנות השירותים למשרד, הצהיר מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, שגם משרד הבריאות מחויב להסכם ויישומו בכל העמותות ונותני השירותים המקושרים עם המשרד. לצערנו, שם הביצוע הרבה יותר קשה.
אחת ההערכות שלנו שלמשרד הבריאות ויכוחים מאוד קשים עם נותני שירותים בכל מיני תחומים על עלויות ההתקשרות שלהם והעובדים הסוציאליים נמצאים לצערנו בין משרד הבריאות ונותני השירותים.
אנו פנינו אל הממונים על השכר והתקציבים במשרד האוצר בדרישה ליישום הרבה יותר קפדני להסכם עליו חתמנו לפני כשנה. אנחנו דורשים מהם את הרשימה של כל אותם מעסיקים שלא העבירו אישורי רואה חשבון על התשלומים וכל זאת כדי ליצור תשתית חוקית לתביעות משפטיות פרטניות נגד מקומות עבודה שלא מיישמים את ההסכם.
במקביל, ברור לנו לחלוטין שהדרך האפקטיבית ביותר היא ליצור במקומות עבודה גדולים התארגנות של עובדים. רק לאחרונה סיימנו התארגנות של עובדים בעמותת "אנוש", ליצירת ועד עובדים. בעמותת אנוש מועסקים כ-700 עובדים, מתוכם כ-70 עובדים סוציאליים. לאור אי ביצוע ההסכם, או ביצוע חלקי שלו, הכריז ועד העובדים באמצעות איגוד העובדים הסוציאליים והאגף להתאגדות עובדים בהסתדרות, על סכסוך עבודה ב"אנוש", ואנו מקווים שצעד זה יגרום לתזוזה ממשית לגבי ביצוע הסכם השכר במלואו.
אנו נמשיך בהתאגדות עובדים במקומות עבודה גדולים, שמעסיקים במצורף עשרות ולעיתים מאות עובדים סוציאליים, כי זאת אחת הדרכים האפקטיביות ביותר למימוש ויישום הסכם השכר במלואו.
בברכה,
עו"ס איציק פרי
יו"ר איגוד העו"סים
 

raanansh

New member
איציק שלום, שאלתי אליך היא פשוטה

לפי הבנתי, ההסכם אמור לחול על חברות קבלניות המעסיקות עובדים סוציאלים כגון חברות של סל שיקום המתוקצבות ע"י משרד הבריאות, חברות סיעוד המממומנות דרך ביטוח לאומי. ברבים ממקומות אלו העובדים מועסקים על פי חוזה העסקה אישי ולרוב בלי קשר לדירוג המקצועי.
איך העסקת עו"ז מבסגרת פרטית זו המממומנת בכספי ציבור עולה בקנה אחד עם יישום ההסכם ?
 
תשובה ל- raanansh

בעקבות ההסכם שונו התעריפים של ההתקשרויות עם החברות השונות וכל זאת על מנת לממן את שכר המינימום הענפי שנקבע בהסכם. לצערנו, חלק מהעמותות והחברות טוענות ששינוי התעריף לא מספיק על מנת לממן את השינוי בשכרם של העובדים הסוציאליים.
ידוע לנו שלמעשה אף חברה או עמותה אשר שונה התעריף שלה וקיבלו התשלומים ממשרדי הממשלה לא ויתרו על הכסף או החזירו אותו למשרד האוצר. זה נותן לנו בסיס לבחון אפשרויות משפטיות של תביעות אישיות של עובדים סוציאליים נגד מעסיקיהם. תביעות כאלה הן בעיתיות במידה מרובה בגלל היבטים שונים של יחסי עבודה, חששות מוצדקים של עו"סים לגבי תביעות כאלה וכו'. על כן אנו משקיעים זמן ומאמצים כדי לגרום לכך שהמשרדים שעוסקים ברגלוציה ולהם יש כוח אמיתי ללחוץ על המעסיקים, כי הם אחראים על ההתקשרויות, שיבצעו את תפקידם.
כאמור, במשרד הרווחה זה מבוצע בצורה הרבה יותר אפקטיבית וטובה ולגבי משרד הבריאות אנו ממשיכים במאמצים שלנו ולא נרפה מהם ולו לרגע אחד.
חשוב לי לציין שקיבלנו לאחרונה פניות מכמה חברות סיעוד ועמותות אשר טוענות בפנינו שהן מתקשות להשיג היום עובדים סוציאליים לעבודה, מכיוון שהם עומדים על זכויותיהם ודורשים בהתקשרויות החוזיות האישיות לפחות את שכר המינימום הענפי. אני גאה מאוד בעמדה זו של העו"סים וככל שירבו עובדים שלא יסכימו לחוזים אישיים פוגעניים, כך אנו ניצור הבנה והכרה בשוק העבודה לגבי הסכם זה ונגרום לכך שבסופו של דבר הוא יבוצע במלואו.
אנחנו כרגע עומדים לפני החלק האחרון של סיום שנת לימודים ואנו נתחיל בסדרת פגישות עם תלמידי שנה ג' לקראת סיום לימודיהם, על מנת לתת להם ידע וכלים לקראת קליטתם בשוק העבודה ובמו"מ האישי שלהם במקומות העבודה המופרטים.
בברכה,
עו"ס איציק פרי
יו"ר איגוד העו"סים
 
למעלה