דבר תורה -פרשת אמור

פורטי40

New member
קורבן עולה

כשקוראים את הערך בויקיפדיה , נוצר רושם ברור, כאילו בשלב הקטרה (כמתואר בשלב 8 ) הכהן מניח את בשר הבהמה, או את גוף העוף על העצים הבוערים ושורף אותם:

http://he.wikipedia.org/wiki/קורבן_...99.D7.9A_.D7.94.D7.94.D7.A7.D7.A8.D7.91.D7.94

כך גם זכרתי (במעורפל, עברו שנים רבות), את מה שלמדתי בישיבה.

וכך גם באתר "מקרא גשר" :כָּלִיל
אחד מסוגי הקורבנות. שמו הנוסף: עוֹלָה.
הכוונה לקורבן המוקדש לה', שהועלה על המזבח ונשרף כליל (= בשלימותו), כלומר, לא השאירו חלקים ממנו לכוהנים או לבעלים, כמו בסוגי קורבנות מסוימים (כגון זֶבַח שְׁלָמִים).
 
אכן שאלה


הרעיון הוא שחלק המזבח אוכל, כלומר אתה מקריב את זה לה', על ידי השריפה של הקורבן על המזבח.


אתה יכול להסביר את זה באופן קבלי, שה' כביכול אוכל את הקורבן, ואיך שהרב קוק מסביר בספרו 'מוסר אביך' על כך ש"עבודה היא צורך גבוה" בסוף פרק ב'.

או באופן הרמבמיסטי במורה נבוכים שהכל זה אנחנו. כמו שהיום ברור שעבודת ה' כוללת תפילה, אז ברור היה פעם שעבודת ה' כוללת קורבנות.


גם אם מבחינה אמונית תבין שאין עניין להתפלל, כי מבחינה פילוסופית אין שינוי ברצון ה', אתה עדיין חייב להתפלל. כך גם הקורבנות לשיטת הרמב"ם, שלא מחק את הלכות קורבנות ממשנה תורה.
 

גייניש

New member
השאלה היותר גדולה

היא בכלל על "והביאנו לציון עירך" וכדו', כאשר כבר הובאנו, כבר שמחנו, כבר בנינו. להמשיך לבקש את זה זה קצת התרסה כלפי שמיא, ואילמלא זה נוסח חכמים שאין לשנותו לא הייתי אומר זאת (ובכל מקרה אני מכוון אז לתודה על הגאולה שכבר ישנה ובקשה על השלמתה).

לגבי הקורבנות:
אני לא צמחוני, ומאוד לא טבעוני, אבל כן מאוד מתחבר לחזון הצמחונות והשלום של הרב קוק, ומאמין שבבית המקדש השלישי שייבנה בע"ה בקרוב לא יוקרבו בעלי חיים כי אם רק מנחות מן הצומח.
 
למעלה