דבר תורה -פרשת אמור

גייניש

New member
אצלנו במשפחה

רווח ביטוי שמאוד רלוונטי כאן:

great minds think alike
יעני: מוחות גדולים חושבים על דברים דומים.
 

פורטי40

New member
לא הייתי שם לב לפרובוקציות כאלה

גנימדס יקר, האורח בפורום מסתתר בפחדנות מאחורי מסיכה משולשת: לא רק שאינו נכנס לפורום כחבר ב"תפוז", הוא גם מתחבא מחאחורי כינוי של אורח. בנוסף לכך הוא מתכחש להיותו הומוסקסואל ומדבר כל הזמן על היותו עבד...
ברור לכל באי הפורום שאת דבר התורה לפרשת אמור אתה כתבת מרעיונותיך המקוריים.
אנא, התעלם מהפרובוקטור.
 

פורטי40

New member
זה מונח מהמאה ה 19 שאבד עליו הכלח

אבל מי שרוצה, משתמש בזה גם היום. שיבושם לו.


הנה מתוך ויקיפדיה:

נטייה מינית הפוכה
נטייה מינית הפוכה (באנגלית: Sexual inversion) או נטיות הפוכות הוא מונח נרדף להומוסקסואליות אשר שימש בעיקר סקסולוגים במהלך השנים המאוחרות של המאה ה-19 והשנים המוקדמות של המאה ה-20. המונח אינו מקובל כיום, והוא נמצא בשימוש בישראל על ידי רבנים, ואנשי דת, וכן על ידי חלק מההומואים והלסביות הדתיים.
 

Superboi

New member
וזה בלי להתייחס לעובדה הברורה

שההיפך מ"ישר" זה "עקום" ולא "הפוך". ככה שבכלל אין שום קשר למילה "סטרייט".
 

גנימדס

New member
דבר תורה -פרשת אמור

ברוך השם, עברנו את פרשיות בהן משכב זכר מוזכר, אפשר להמשיך הלאה....
אל פרשתינו,פרשת "אמור"
בשני הפרקים הראשונים בפרשה מובאים דיניהם של הכהנים, ומענין במיוחד הקטע הזה:


יז דַּבֵּר אֶל-אַהֲרֹן, לֵאמֹר: אִישׁ מִזַּרְעֲךָ לְדֹרֹתָם, אֲשֶׁר יִהְיֶה בוֹ מוּם--לֹא יִקְרַב, לְהַקְרִיב לֶחֶם אֱלֹהָיו. יח כִּי כָל-אִישׁ אֲשֶׁר-בּוֹ מוּם, לֹא יִקְרָב: אִישׁ עִוֵּר אוֹ פִסֵּחַ, אוֹ חָרֻם אוֹ שָׂרוּעַ. יט אוֹ אִישׁ, אֲשֶׁר-יִהְיֶה בוֹ שֶׁבֶר רָגֶל, אוֹ, שֶׁבֶר יָד. כ אוֹ-גִבֵּן אוֹ-דַק, אוֹ תְּבַלֻּל בְּעֵינוֹ, אוֹ גָרָב אוֹ יַלֶּפֶת, אוֹ מְרוֹחַ אָשֶׁךְ. כא כָּל-אִישׁ אֲשֶׁר-בּוֹ מוּם, מִזֶּרַע אַהֲרֹן הַכֹּהֵן--לֹא יִגַּשׁ, לְהַקְרִיב אֶת-אִשֵּׁי יְהוָה: מוּם בּוֹ--אֵת לֶחֶם אֱלֹהָיו, לֹא יִגַּשׁ לְהַקְרִיב. כב לֶחֶם אֱלֹהָיו, מִקָּדְשֵׁי הַקֳּדָשִׁים, וּמִן-הַקֳּדָשִׁים, יֹאכֵל


מה עובר על כהן שנולד בעל מום? שרואה שאחיו ואביו משרתים בקודש והוא יודע שנאסר עליו?
שיש משהו שנמנע ממנו?

אני מוצא הקבלה בינינו ובין הכהנים מהסוג הזה, אלו שנאסר עליהם לשרת בקדש. יש טעם חמצמץ קצת לאיסור הזה, שעושה משהו לכהן-הנכה שבודאי תוהה "למה אני?למה נולדתי ככה? מה הטעם לכך שיצאתי כהן אם אני לא ממלא את המטרה שלשמה נולדתי?"

צרת רבים-חצי נחמה, ויש משהו בכהן הזה שמדבר אלי,ומזכיר לי שה' לא בורא את כולנו שלמים, ובהקבלה- לא בורא את כולנו עם המשיכה המינית הרווחת. ה' מודע לזה, זו המציאות שברא.
הקושי להתמודד עם האוקסימורון הוא של בני האדם.


שבת שלום לכולנו!!
 

Superboi

New member
זהו, שאני לא חושב ש"יבושם לו".

אין במונח הזה שום הגיון והוא עושה להומוסקסואליות דה-לגיטימציה. הומוסקסואליות לא "הפוכה" בשום דרך משום דבר, והטרוסקסואליות זה לא הישר או המסודר או ברירת המחדל. מי שמשתמש במונח הזה – שיסביר למה ומה יוצא לו מהפה, כי זה בדיוק כמו להגיד שהארץ שטוחה או שהיהודים "הפוכים".
 

פורטי40

New member
כשעשן המנגלים עולה השמיימה ביום העצמאות

אני מנסה לדמיין לעצמי את ירושלים לפני 2000 שנה, עם עשן הקורבנות מרחף מעל הר הבית, ריח בשר חרוך ממלא את האויר, גדיים פועים, טלאים מקפצים...
רק שילשום עמדתי ליד הכותל , עם גבר הומו נאה מאד, שסבתא שלו היתה יהודיה, והוא כבר לא. אבל בליבו הוא יהודי, בבשרו הוא נימול, ובנפשו אוהב ישראל, דובר עברית על בוריה כשפה חמישית (!), ושאלתי את עצמי למה מתפללים " וַהֲבִיאֵנוּ לְצִיּון עִירְךָ בְּרִנָּה וְלִירוּשָׁלַיִם בֵּית מִקְדָּשְׁךָ בְּשִׂמְחַת עולָם וְשָׁם נַעֲשֶׂה לְפָנֶיךָ אֶת קָרְבְּנות חובותֵינוּ תְּמִידִים כְּסִדְרָם וּמוּסָפִים כְּהִלְכָתָם..." ואם מתכוונים לכך ברצינות.
 

פורטי40

New member
לא הבנתי את שאלתך

אני אוכל בשר כל השנה. (היינו צימחונים במשך שנה, אבל אז בהדרגה חזרנו לאכילת בשר).
האם נוצר רושם בפוסט שלי שאני נגד אכילת בשר?
העליתי ספקות אם בבית המקדש השלישי יעלו קורבנות של בהמות טהורות, אולי עד אז תגיע מלמעלה הוראה אחרת... אולי המשיח יבוא עם ספר בידו. או שלושת לוחות הברית, או אולי דיסק-און-קי של מיליון גי'גה... לך תדע איך ייראה אז העולם.
סולת בלולה בשמן וניסכה נשמע לי די בסדר.
 
לא פיקפקתי, שאלתי


כי אני לא רואה הבדל בין סטייק לבין קורבן שלמים, ואפילו עולה.

אלא שפשוט אתה לא רואה את כל התהליך עד שהסטייק הגיע לצלחת שלך.


ובבית המקדש זה נעשה כחלק מאווירת חג של קדושה ולא סתם זלילת בשר.


לכן כל עוד אנחנו לא צמחוניים אני לא מצליח להבין את ההתנגדות לקורבנות.
 

פורטי40

New member
הפליאה היא

למה צריך לשרוף בשר בלי שאיש יאכל אותו. אבל כמובן, אין מערערים על מצווה.
 
לא שורפים בשר לחינם בכלל!!

מה שמוקרב זה דם וחלב (שומן). את בשר הקורנות אוכלים הכונהים או המקריבים...
 
לא מדויק

גם בשלמים, מקטירים את החלב, שבין כך לא אוכלים, ואימורים נוספים.

חלק לכהנים ומה שנשאר לבעל הקורבן.
 
ידעתי שתתקטנן על כך

צא וחשב כמה קורבנות עולה יש, וכמה קורבנות אחרים שבהם רק הדם והחלב (ו"אימורים") מוקרבים.
 
השאלה היא לא כמותית


אלא כיצד אנו מבינים את נתינת הקורבן לה'.


כפי שהגבתי כתשובה לשואל קצת למעלה בשרשור...
 
היא בוודאי כמותית!

הנביא מלא בהתייחסויות לכך, כמו: " לִּי רֹב זִבְחֵיכֶם יֹאמַר ה', שָׂבַעְתִּי עֹלוֹת אֵילִים וְחֵלֶב מְרִיאִים, וְדַם פָּרִים וּכְבָשִׂים וְעַתּוּדִים לֹא חָפָצְתִּי. כִּי תָבֹאוּ לֵרָאוֹת פָּנָי, מִי בִקֵּשׁ זֹאת מִיֶּדְכֶם רְמֹס חֲצֵרָי"

ה' לא צריך את בשר הכבשים המשובח, אלא את הגעת היהודי למקדש ורצונו בהתקרבות לה'. מה שמוקרב לרוב הם דברים שאסורים באכילה (כמו דם), כדי שלא יהיה בל תשחית.

אתה לא מאכיל את אלוקים חס וחלילה. זהו רעיון אלילי. לכן רובם המוחלט של הקורבנות נאכל על ידי בני אדם
 
מעשה סימבולי שנועד לכפר על מחשבת הלב

להמחיש לבעל הדין מה היה דינו לו מידת הדין הייתה שולטת בעולם.

ושוב- זהו המיעוט שבקורבנות, לא רובם.
 
למעלה