דבר תורה -פרשת אמור
ברוך השם, עברנו את פרשיות בהן משכב זכר מוזכר, אפשר להמשיך הלאה....
אל פרשתינו,פרשת "אמור"
בשני הפרקים הראשונים בפרשה מובאים דיניהם של הכהנים, ומענין במיוחד הקטע הזה:
יז דַּבֵּר אֶל-אַהֲרֹן, לֵאמֹר: אִישׁ מִזַּרְעֲךָ לְדֹרֹתָם, אֲשֶׁר יִהְיֶה בוֹ מוּם--לֹא יִקְרַב, לְהַקְרִיב לֶחֶם אֱלֹהָיו. יח כִּי כָל-אִישׁ אֲשֶׁר-בּוֹ מוּם, לֹא יִקְרָב: אִישׁ עִוֵּר אוֹ פִסֵּחַ, אוֹ חָרֻם אוֹ שָׂרוּעַ. יט אוֹ אִישׁ, אֲשֶׁר-יִהְיֶה בוֹ שֶׁבֶר רָגֶל, אוֹ, שֶׁבֶר יָד. כ אוֹ-גִבֵּן אוֹ-דַק, אוֹ תְּבַלֻּל בְּעֵינוֹ, אוֹ גָרָב אוֹ יַלֶּפֶת, אוֹ מְרוֹחַ אָשֶׁךְ. כא כָּל-אִישׁ אֲשֶׁר-בּוֹ מוּם, מִזֶּרַע אַהֲרֹן הַכֹּהֵן--לֹא יִגַּשׁ, לְהַקְרִיב אֶת-אִשֵּׁי יְהוָה: מוּם בּוֹ--אֵת לֶחֶם אֱלֹהָיו, לֹא יִגַּשׁ לְהַקְרִיב. כב לֶחֶם אֱלֹהָיו, מִקָּדְשֵׁי הַקֳּדָשִׁים, וּמִן-הַקֳּדָשִׁים, יֹאכֵל
מה עובר על כהן שנולד בעל מום? שרואה שאחיו ואביו משרתים בקודש והוא יודע שנאסר עליו?
שיש משהו שנמנע ממנו?
אני מוצא הקבלה בינינו ובין הכהנים מהסוג הזה, אלו שנאסר עליהם לשרת בקדש. יש טעם חמצמץ קצת לאיסור הזה, שעושה משהו לכהן-הנכה שבודאי תוהה "למה אני?למה נולדתי ככה? מה הטעם לכך שיצאתי כהן אם אני לא ממלא את המטרה שלשמה נולדתי?"
צרת רבים-חצי נחמה, ויש משהו בכהן הזה שמדבר אלי,ומזכיר לי שה' לא בורא את כולנו שלמים, ובהקבלה- לא בורא את כולנו עם המשיכה המינית הרווחת. ה' מודע לזה, זו המציאות שברא.
הקושי להתמודד עם האוקסימורון הוא של בני האדם.
שבת שלום לכולנו!!