ר"י - הלו"ז החדש, שרשור מיוחד

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
כן ובשביל זה יש שרשור מודיעין והכוונה.

אפשר לשאול שאלה בקשר לרכבת
לא בהכרח ללוז החדש?כי נסעתי בה רק פעמיים בחיי
אני רוצה להגיע מהצפון לתל אביב. הבנתי שיש כרטיס הלוך חזור ומשולב יומי של דן.
זה אומר שאני יכולה לנסוע באותו יום כמה שאני רוצה באוטובוסים בעיר תל אביב ולחזור באותו כרטיס לצפון?
כן ובשביל זה יש שרשור מודיעין והכוונה.
והכרטיס משולב בגוש דן וכולל נסיעות חופשיות בקווי אגד, דן, קווים ומטרופולין בטווח שבין ראשל"צ בדרום לקצה הצפוני של ת"א (גלילות - כביש 5), במזרח פתח תקווה ועד יהוד, אור יהודה, צומת הטייסים.
 

olli3

New member
מנהל
והחופשי יומי תקף עד גמר השירות, כולל

אפשר לשאול שאלה בקשר לרכבת
לא בהכרח ללוז החדש?כי נסעתי בה רק פעמיים בחיי
אני רוצה להגיע מהצפון לתל אביב. הבנתי שיש כרטיס הלוך חזור ומשולב יומי של דן.
זה אומר שאני יכולה לנסוע באותו יום כמה שאני רוצה באוטובוסים בעיר תל אביב ולחזור באותו כרטיס לצפון?
והחופשי יומי תקף עד גמר השירות, כולל
קווי הלילה. את נסיעת החזור ניתן לממש בכל יום שתרצי וגם תוכלי להשתמש בנסיעת החזור גם בכיוון ההפוך, קרי מחיפה לת"א. זה סתם נקרא הלוך ושוב, בפועל אפשר לנסוע פעמיים באותו כיוון הנסיעה.
 

lation34

New member
מצויין. תודה!

והחופשי יומי תקף עד גמר השירות, כולל
קווי הלילה. את נסיעת החזור ניתן לממש בכל יום שתרצי וגם תוכלי להשתמש בנסיעת החזור גם בכיוון ההפוך, קרי מחיפה לת"א. זה סתם נקרא הלוך ושוב, בפועל אפשר לנסוע פעמיים באותו כיוון הנסיעה.
מצויין. תודה!
 

Subi777

New member
מדוע תחנת בני ברק עדיין נקראת בני ברק..?

ר"י - הלו"ז החדש, שרשור מיוחד
חברים, לרגל השקת הלו"ז החדש, אני פותח שרשור דיונים מיוחד ומחבר אליו את יתר השרשורים בנושא.

אתם מוזמנים לדון בנושא הלו"ז ואף יותר מכך: שאלות ובעיות קונקרטיות ונקודתיות בעניין הלו"ז החדש שינוסחו בצורה קצרה, ברורה ותמציתית יועברו ע"י צוות הנהלת הפורום לבכירי רכבת ישראל הרלוונטיים לצורך מתן הבהרות והסברים. ברכבת ישראל הקדישו מאמץ וחשיבה רבים בתכנון לוח הזמנים החדש. הערות והארות בונות ומנומקות ימצאו את דרכן אל הגורמים ברכבת אשר הביעו פתיחות רבה להערות מקצועיות העולות כאן.

רצ"ב ההודעה הרשמית.
לתשומת לבכם, מנוע החיפוש באתר הרכבת יתעדכן במהלך הלילה.
מדוע תחנת בני ברק עדיין נקראת בני ברק..?
יש סביב התחנה הזאת כל כך הרבה מוקדי עניין והאוכלוסיה הכללית פשוט לא מודעת לכך רק בגלל שם התחנה.

לפעמים די בשינוי פשוט וקטנטן בכדי ליצור ביקוש רב למוצר מסוים.
 
מדוע תחנת בית יהושע נקראת "בית יהושע"?

מדוע תחנת בני ברק עדיין נקראת בני ברק..?
יש סביב התחנה הזאת כל כך הרבה מוקדי עניין והאוכלוסיה הכללית פשוט לא מודעת לכך רק בגלל שם התחנה.

לפעמים די בשינוי פשוט וקטנטן בכדי ליצור ביקוש רב למוצר מסוים.
מדוע תחנת בית יהושע נקראת "בית יהושע"?
ולא "נתניה - דרום" למשל?
מדוע תחנת "כפר יהושע" תיקרא "כפר יהושע" ולא "יקנעם - קרית טבעון" למשל?
מדוע תחנת "כפר ברוך" תיקרא "כפר ברוך" ולא "מגדל העמק" למשל?

תחנת בני ברק נמצאת בתחום העיר בני ברק (והיא התחנה היחידה הנמצאת בתחום העיר בני ברק) ולכן למרות שהשם לא "סקסי" במיוחד, זה השם הראוי.
"בני ברק - צפון רמת גן - צפון מזרח תל אביב" או "בני ברק - קניון איילון - רמת החייל" זה שם ארוך מדי, ולמה שבני ברק תוותר על קריאת התחנה שנמצאת בתחומה על שמה?
בתחנות חולון ובת-ים שחלקן נמצאות בשטח תל אביב וחלקן בגבול שבין חולון ובת-ים חלוקת השמות הייתה בהסכמה: לתל אביב יש ארבע תחנות על שמה ולכן היא ויתרה והסכימה שתחנת צומת חולון תיקרא כך. תחנות צומת חולון וחולון וולפסון נקראות על שם חולון ולכן חולון הסכימה שתחנות יוספטל וקוממיות ייקראו על שם בת-ים, אבל לבני ברק יש תחנה אחת בלבד ואין סיבה שתוותר על כך שהתחנה תישא את שמה.
מי שרוצה לדעת היכן בדיוק תחנת בני ברק נמצאת ולמה היא קרובה, יכול לדעת בקלות.
כפי שמי שרוצה לדעת שתחנת בית יהושע היא התחנה הקרובה לאזור התעשיה הדרומי של נתניה ולא תחנת נתניה, יכול לדעת בקלות.
וכפי שמי שירצה לדעת שעל מנת להגיע למגדל העמק ברכבת יהיה צורך ליסוע לתחנת כפר ברוך יוכל לדעת.
 

easylivin

New member
דווקא תחנת בני ברק נקראה פעם "תל אביב-צפון".

מדוע תחנת בית יהושע נקראת "בית יהושע"?
ולא "נתניה - דרום" למשל?
מדוע תחנת "כפר יהושע" תיקרא "כפר יהושע" ולא "יקנעם - קרית טבעון" למשל?
מדוע תחנת "כפר ברוך" תיקרא "כפר ברוך" ולא "מגדל העמק" למשל?

תחנת בני ברק נמצאת בתחום העיר בני ברק (והיא התחנה היחידה הנמצאת בתחום העיר בני ברק) ולכן למרות שהשם לא "סקסי" במיוחד, זה השם הראוי.
"בני ברק - צפון רמת גן - צפון מזרח תל אביב" או "בני ברק - קניון איילון - רמת החייל" זה שם ארוך מדי, ולמה שבני ברק תוותר על קריאת התחנה שנמצאת בתחומה על שמה?
בתחנות חולון ובת-ים שחלקן נמצאות בשטח תל אביב וחלקן בגבול שבין חולון ובת-ים חלוקת השמות הייתה בהסכמה: לתל אביב יש ארבע תחנות על שמה ולכן היא ויתרה והסכימה שתחנת צומת חולון תיקרא כך. תחנות צומת חולון וחולון וולפסון נקראות על שם חולון ולכן חולון הסכימה שתחנות יוספטל וקוממיות ייקראו על שם בת-ים, אבל לבני ברק יש תחנה אחת בלבד ואין סיבה שתוותר על כך שהתחנה תישא את שמה.
מי שרוצה לדעת היכן בדיוק תחנת בני ברק נמצאת ולמה היא קרובה, יכול לדעת בקלות.
כפי שמי שרוצה לדעת שתחנת בית יהושע היא התחנה הקרובה לאזור התעשיה הדרומי של נתניה ולא תחנת נתניה, יכול לדעת בקלות.
וכפי שמי שירצה לדעת שעל מנת להגיע למגדל העמק ברכבת יהיה צורך ליסוע לתחנת כפר ברוך יוכל לדעת.
דווקא תחנת בני ברק נקראה פעם "תל אביב-צפון".
http://he.wikipedia.org/wiki/תחנת_הרכבת_בני_ברק

כנראה ששמה שונה בגלל הסיבה שציינת. לדעתי, חבל שתחנות נקראות כך או אחרת בגלל אינטרסים צרים (כן, אינטרס של עיר הוא צר ולפיכך זניח לעומת האינטרס הכלל-ארצי לעודד שימוש ברכבת באמצעות שמות מתאימים יותר לתחנות).
 
בעבר הרחוק ובעידן של הרבה לפני מסילת האיילון

דווקא תחנת בני ברק נקראה פעם "תל אביב-צפון".
http://he.wikipedia.org/wiki/תחנת_הרכבת_בני_ברק

כנראה ששמה שונה בגלל הסיבה שציינת. לדעתי, חבל שתחנות נקראות כך או אחרת בגלל אינטרסים צרים (כן, אינטרס של עיר הוא צר ולפיכך זניח לעומת האינטרס הכלל-ארצי לעודד שימוש ברכבת באמצעות שמות מתאימים יותר לתחנות).
בעבר הרחוק ובעידן של הרבה לפני מסילת האיילון
התחנה נקראה תל אביב - צפון, אבל ברור שהשם הזה לא רלוונטי היום ולא יותר רלוונטי מהשם בני ברק.
אם עושים שינוי עקרוני בשיקולי מתן שמות לתחנות רכבת, למשל קריאת שמות לפי מוקדי עניין סמוכים ולא לפי שמות ערים או יישובים, שינוי שם תחנת בני ברק יהיה מקובל. אבל אין שום הצדקה שתהיה תחנת בית יהושע ולא תהיה תחנת בני ברק.
מי שלא יודע למה תחנת בני ברק סמוכה כנראה גם לא יודע למה תחנת בית יהושע סמוכה.
ואולי גם לא למה תחנת "תל אביב - השלום" או תחנת "תל אביב -ההגנה" סמוכות.
בתחנות תל אביב, למשל, התחנה היחידה ששמה נקבע לפי מוקדי עניין היא תחנת האוניברסיטה - מרכז הירידים
ובשלטים המציינים את שם התחנה הזו, בתוך התחנה ורציפיה, השם תל אביב כלל לא מוזכר אלא "האוניברסיטה - מרכז הירידים" נטו.
אם הגישה הזו תחול על כלל התחנות באופן גורף - יהיה מוצדק לשנות גם את שמה של תחנת בני ברק.
 

easylivin

New member
למה שזה לא יהפוך לכלל מנחה באמת?

בעבר הרחוק ובעידן של הרבה לפני מסילת האיילון
התחנה נקראה תל אביב - צפון, אבל ברור שהשם הזה לא רלוונטי היום ולא יותר רלוונטי מהשם בני ברק.
אם עושים שינוי עקרוני בשיקולי מתן שמות לתחנות רכבת, למשל קריאת שמות לפי מוקדי עניין סמוכים ולא לפי שמות ערים או יישובים, שינוי שם תחנת בני ברק יהיה מקובל. אבל אין שום הצדקה שתהיה תחנת בית יהושע ולא תהיה תחנת בני ברק.
מי שלא יודע למה תחנת בני ברק סמוכה כנראה גם לא יודע למה תחנת בית יהושע סמוכה.
ואולי גם לא למה תחנת "תל אביב - השלום" או תחנת "תל אביב -ההגנה" סמוכות.
בתחנות תל אביב, למשל, התחנה היחידה ששמה נקבע לפי מוקדי עניין היא תחנת האוניברסיטה - מרכז הירידים
ובשלטים המציינים את שם התחנה הזו, בתוך התחנה ורציפיה, השם תל אביב כלל לא מוזכר אלא "האוניברסיטה - מרכז הירידים" נטו.
אם הגישה הזו תחול על כלל התחנות באופן גורף - יהיה מוצדק לשנות גם את שמה של תחנת בני ברק.
למה שזה לא יהפוך לכלל מנחה באמת?
ת"א האוניבסירטה-מרכז הירידים היא דוגמה מצויינת. בלי להביא את זה לאבסורד כפי שעשית בפוסט אחר, אפשר לחשוב על שמות מתאימים ואטרקטיביים יותר ללא מעט תחנות. יחד עם זאת חשוב להדגיש שהמציאות בכל זאת צריכה להשתקף בשם, אם נקרא לכפר יהושע בשם "יקנעם" זה לא באמת יקרב את התחנה המרוחקת ליקנעם אלא רק יאכזב את הנוסעים.
 

Subi777

New member
אין צורך לשנות את שם העיר של התחנה..

מדוע תחנת בית יהושע נקראת "בית יהושע"?
ולא "נתניה - דרום" למשל?
מדוע תחנת "כפר יהושע" תיקרא "כפר יהושע" ולא "יקנעם - קרית טבעון" למשל?
מדוע תחנת "כפר ברוך" תיקרא "כפר ברוך" ולא "מגדל העמק" למשל?

תחנת בני ברק נמצאת בתחום העיר בני ברק (והיא התחנה היחידה הנמצאת בתחום העיר בני ברק) ולכן למרות שהשם לא "סקסי" במיוחד, זה השם הראוי.
"בני ברק - צפון רמת גן - צפון מזרח תל אביב" או "בני ברק - קניון איילון - רמת החייל" זה שם ארוך מדי, ולמה שבני ברק תוותר על קריאת התחנה שנמצאת בתחומה על שמה?
בתחנות חולון ובת-ים שחלקן נמצאות בשטח תל אביב וחלקן בגבול שבין חולון ובת-ים חלוקת השמות הייתה בהסכמה: לתל אביב יש ארבע תחנות על שמה ולכן היא ויתרה והסכימה שתחנת צומת חולון תיקרא כך. תחנות צומת חולון וחולון וולפסון נקראות על שם חולון ולכן חולון הסכימה שתחנות יוספטל וקוממיות ייקראו על שם בת-ים, אבל לבני ברק יש תחנה אחת בלבד ואין סיבה שתוותר על כך שהתחנה תישא את שמה.
מי שרוצה לדעת היכן בדיוק תחנת בני ברק נמצאת ולמה היא קרובה, יכול לדעת בקלות.
כפי שמי שרוצה לדעת שתחנת בית יהושע היא התחנה הקרובה לאזור התעשיה הדרומי של נתניה ולא תחנת נתניה, יכול לדעת בקלות.
וכפי שמי שירצה לדעת שעל מנת להגיע למגדל העמק ברכבת יהיה צורך ליסוע לתחנת כפר ברוך יוכל לדעת.
אין צורך לשנות את שם העיר של התחנה..
המיקום הגאוגרפי הוא לא קריטי כמו מיקום האטרקציות בסביבת התחנה.

שינוי שם התחנה ל"קניון איילון" יעשה לתחנה פלאים.

אתה צריך להבין שאנשים לא הולכים וחוקרים, אתה גם יכול לומר שכאשר אתה מוכר שמפו אז אנשים יקראו את המרכיבים וילכו לחפש מה כל אחד עושה.. זה לא עובד ככה.. אתה כמפרסם, כמי שרוצה שישתמשו במוצר שלך צריך להנגיש את המידע לציבור. השיטה שאתה מדבר עליה לא מתאימה למודרניזציה..

אותו דבר לגבי תחנות אוטובוס, אם יש תחנת אוטובוס בסמיכות לתחנת רכבת.. אפשר בקלות לקרוא לה "תחנת זלמן שזר" על שם הרחוב ולא "תחנת רכבת", ההבדל מבחינת מחפשי שירותי התחבורה - עצום!
 

easylivin

New member
רק הערה קטנה:

אין צורך לשנות את שם העיר של התחנה..
המיקום הגאוגרפי הוא לא קריטי כמו מיקום האטרקציות בסביבת התחנה.

שינוי שם התחנה ל"קניון איילון" יעשה לתחנה פלאים.

אתה צריך להבין שאנשים לא הולכים וחוקרים, אתה גם יכול לומר שכאשר אתה מוכר שמפו אז אנשים יקראו את המרכיבים וילכו לחפש מה כל אחד עושה.. זה לא עובד ככה.. אתה כמפרסם, כמי שרוצה שישתמשו במוצר שלך צריך להנגיש את המידע לציבור. השיטה שאתה מדבר עליה לא מתאימה למודרניזציה..

אותו דבר לגבי תחנות אוטובוס, אם יש תחנת אוטובוס בסמיכות לתחנת רכבת.. אפשר בקלות לקרוא לה "תחנת זלמן שזר" על שם הרחוב ולא "תחנת רכבת", ההבדל מבחינת מחפשי שירותי התחבורה - עצום!
רק הערה קטנה:
אני לא "צריך להבין" שום דבר, כי בשום מקום לא הצעתי לשנות את שם התחנה לתל אביב צפון דווקא. השתתפתי ביותר משרשור אחד בנושא (לפני 3 שנים אם לא יותר) והסכמתי ששם אטרקטיבי לתחנה הזאת יכול לכלול את קניון איילון, פארק הירקון או משהו בסגנון, רק לא את שם העיר בני-ברק הלא רלוונטית לתחנה ולפוטנציאל הלא-מנוצל שלה.
 

easylivin

New member
אה,
עכשיו ראיתי שהגבת למישהו אחר...

רק הערה קטנה:
אני לא "צריך להבין" שום דבר, כי בשום מקום לא הצעתי לשנות את שם התחנה לתל אביב צפון דווקא. השתתפתי ביותר משרשור אחד בנושא (לפני 3 שנים אם לא יותר) והסכמתי ששם אטרקטיבי לתחנה הזאת יכול לכלול את קניון איילון, פארק הירקון או משהו בסגנון, רק לא את שם העיר בני-ברק הלא רלוונטית לתחנה ולפוטנציאל הלא-מנוצל שלה.
אה,
עכשיו ראיתי שהגבת למישהו אחר...
בכל מקרה מסכים איתך ששם התחנה צריך לשקף את הסביבה ולאו דווקא את הרשות המוניציפלית, ככה עושים את זה ברכבות תחתיות למשל (לא בכולן, אבל בנוחות שבהן).
 
הטיעונים שלכם נכונים להרבה תחנות

רק הערה קטנה:
אני לא "צריך להבין" שום דבר, כי בשום מקום לא הצעתי לשנות את שם התחנה לתל אביב צפון דווקא. השתתפתי ביותר משרשור אחד בנושא (לפני 3 שנים אם לא יותר) והסכמתי ששם אטרקטיבי לתחנה הזאת יכול לכלול את קניון איילון, פארק הירקון או משהו בסגנון, רק לא את שם העיר בני-ברק הלא רלוונטית לתחנה ולפוטנציאל הלא-מנוצל שלה.
הטיעונים שלכם נכונים להרבה תחנות
חוף הכרמל -> תחנת מת"ם
חיפה בת גלים -> תחנת רמב"ם
חיפה מרכז השמונה -> תחנת נמל חיפה
תל אביב השלום -> תחנת עזריאלי-הקריה
תל אביב ההגנה -> תחנת מרכזית ת"א
בית יהושע -> תחנת נתניה - דרום או תחנת אזה"ת נתניה - דרום
ראשון לציון משה דיין -> תחנת מערב ראשון לציון או ראשון לציון - קניונים
ראשון לציון הראשונים -> תחנת ראשון לציון דרום - נס ציונה
כפר יהושע -> תחנת יקנעם - קרית טבעון
כפר ברוך -> תחנת מגדל העמק
למה להתמקד רק בתחנת בני ברק?
לעשות מהלך שלם של שינוי גישה זה שונה מאשר להתמקד רק בתחנה אחת שיש לנם את השם "בני ברק":.

אני אהיה בעד שינוי שם תחנת בני ברק כאשר שם תחנת בית יהושע ישונה.
 

easylivin

New member
אני מסכים. לאו דווקא לגבי בית יהושע

הטיעונים שלכם נכונים להרבה תחנות
חוף הכרמל -> תחנת מת"ם
חיפה בת גלים -> תחנת רמב"ם
חיפה מרכז השמונה -> תחנת נמל חיפה
תל אביב השלום -> תחנת עזריאלי-הקריה
תל אביב ההגנה -> תחנת מרכזית ת"א
בית יהושע -> תחנת נתניה - דרום או תחנת אזה"ת נתניה - דרום
ראשון לציון משה דיין -> תחנת מערב ראשון לציון או ראשון לציון - קניונים
ראשון לציון הראשונים -> תחנת ראשון לציון דרום - נס ציונה
כפר יהושע -> תחנת יקנעם - קרית טבעון
כפר ברוך -> תחנת מגדל העמק
למה להתמקד רק בתחנת בני ברק?
לעשות מהלך שלם של שינוי גישה זה שונה מאשר להתמקד רק בתחנה אחת שיש לנם את השם "בני ברק":.

אני אהיה בעד שינוי שם תחנת בני ברק כאשר שם תחנת בית יהושע ישונה.
אני מסכים. לאו דווקא לגבי בית יהושע
כי לא ממש הגיוני לקרוא לתחנה על שם דרום נתניה, כשבפועל התחנה לא באמת נמצאת שם. כמו כן אין טעם לשנות את שמות התחנות בתל אביב, כי הן משקפות את שמות הרחובות, דבר שבהחלט מקובל בעולם התחבורה, להבדיל מממקרים אחרים כמו "בני ברק" או "הראשונים" (מה זה בכלל?..)
 
למה זה בסדר לקרוא לתחנה "תל אביב - השלום"

אני מסכים. לאו דווקא לגבי בית יהושע
כי לא ממש הגיוני לקרוא לתחנה על שם דרום נתניה, כשבפועל התחנה לא באמת נמצאת שם. כמו כן אין טעם לשנות את שמות התחנות בתל אביב, כי הן משקפות את שמות הרחובות, דבר שבהחלט מקובל בעולם התחבורה, להבדיל מממקרים אחרים כמו "בני ברק" או "הראשונים" (מה זה בכלל?..)
למה זה בסדר לקרוא לתחנה "תל אביב - השלום"
או "ראשון לציון - משה דיין" ולא יהיה בסדר לקרוא לתחנה "בני ברק - מבצע קדש"?
למה לקרוא לתחנת בני ברק "תחנת קניון איילון" ולא לקרוא לתחנת תל אביב השלום "תחנת מגדלי עזריאלי"?
אם הגישה היא לקרוא לפי מוקדי עניין מפורסמים, אז גם את תחנות תל אביב צריך לשנות.
ואם מקובל לקרוא לפי שמות רחובות, אז השם "בני ברק - מבצע קדש" יענה על המקובלות הזו.

אני בכוונה מציג את זה בצורה אבסורדית כזו, כי מידת האבסורדיות והמקובלות של שם כל תחנה היא לפי עיני המתבונן.
אחד יסבור ששימוש בקריטריון מקובל א' (שם רחוב) טוב לתחנה X אבל רע לתחנה Y ואחר יסבור ששימוש בקריטריון מקובל ב' (מוקד עניין) טוב לתחנה Y אבל חסר טעם לתחנה X.

ולכן צריך לקבוע קריטריונים אחידים ואובייקטיביים לקביעת שמות התחנות ולא קריטריונים שונים לכל תחנה ותחנה לפי ראיה סובייקטיבית.
 

easylivin

New member
כי העיר בני ברק לא קשורה לתחנה, להבדיל

למה זה בסדר לקרוא לתחנה "תל אביב - השלום"
או "ראשון לציון - משה דיין" ולא יהיה בסדר לקרוא לתחנה "בני ברק - מבצע קדש"?
למה לקרוא לתחנת בני ברק "תחנת קניון איילון" ולא לקרוא לתחנת תל אביב השלום "תחנת מגדלי עזריאלי"?
אם הגישה היא לקרוא לפי מוקדי עניין מפורסמים, אז גם את תחנות תל אביב צריך לשנות.
ואם מקובל לקרוא לפי שמות רחובות, אז השם "בני ברק - מבצע קדש" יענה על המקובלות הזו.

אני בכוונה מציג את זה בצורה אבסורדית כזו, כי מידת האבסורדיות והמקובלות של שם כל תחנה היא לפי עיני המתבונן.
אחד יסבור ששימוש בקריטריון מקובל א' (שם רחוב) טוב לתחנה X אבל רע לתחנה Y ואחר יסבור ששימוש בקריטריון מקובל ב' (מוקד עניין) טוב לתחנה Y אבל חסר טעם לתחנה X.

ולכן צריך לקבוע קריטריונים אחידים ואובייקטיביים לקביעת שמות התחנות ולא קריטריונים שונים לכל תחנה ותחנה לפי ראיה סובייקטיבית.
כי העיר בני ברק לא קשורה לתחנה, להבדיל
מתחנות תל אביב שנקראות על שמות רחובותיה. העיר בני ברק יכולה לצעוק כמה שהיא רוצה שהתחנה שייכת לה "על הנייר", בזמן שבפועל אפילו קמצוץ קטן מהפוטנציאל של התחנה הזאת לא קשור לבני ברק בשום דרך. נו טוף, בזמן האחרון התחילו "לפתח את הנדלן"... כשיפתחו מספיק, נדבר.

וזה ממש לא רק בעיני המתבונן. דיברנו על הנושא, בלי שום הגזמה, כמה שנים לפני שהגעת לפורום (אני מציין את זה רק כדי להמחיש שקשה יהיה למצוא את הדיונים האלה עכשיו ולהיזכר בטיעונים ובהוכחות שהובאו). אנשים אשכרה ציינו לגבי התחנה הספציפית הזאת, שלא משתמשים בה כי חושבים שהיא נמצאת בבני ברק... לרוב אין מושג שיש תחנת רכבת סמוכה לקניון איילון ולאיצטדיון רמת גן. התובנה לגבי האיצטדיון עוד חילחלה איכשהו עם השנים אחרי כמה אירועים עם הסעות ברכבת.

"אד אבסורדום" זה תרגיל דמגוגי ותו לא. ברור שקריטריון אחיד ואובייקטיבי זה טוב ואפילו מצויין, אבל ברור גם ששום קריטריון לא חייב לתפוס באופן מלא ב-100% מהמקרים. והקריטריון הנכון הוא: שמות התחנות צריכים לעודד שימוש בתחנות בלי להטעות את הנוסעים לכאן או לכאן. שייכות מוניציפלית? בעיניי, לא צריך להיות קריטריון כזה בכלל. אבל זה לא אומר, שלא תטעה את עצמך לרגע, שאם לא קוראים לתחנה על שם בני ברק, אז שלא יקראו גם לתחנות ת"א על שם תל אביב. כי עדיין יש לדון בכל מקרה לגופו, גם כשיש קריטריונים אחידים.
 
ובית יהושע קשור לפוטנציאל של תחנת בית יהושע?

כי העיר בני ברק לא קשורה לתחנה, להבדיל
מתחנות תל אביב שנקראות על שמות רחובותיה. העיר בני ברק יכולה לצעוק כמה שהיא רוצה שהתחנה שייכת לה "על הנייר", בזמן שבפועל אפילו קמצוץ קטן מהפוטנציאל של התחנה הזאת לא קשור לבני ברק בשום דרך. נו טוף, בזמן האחרון התחילו "לפתח את הנדלן"... כשיפתחו מספיק, נדבר.

וזה ממש לא רק בעיני המתבונן. דיברנו על הנושא, בלי שום הגזמה, כמה שנים לפני שהגעת לפורום (אני מציין את זה רק כדי להמחיש שקשה יהיה למצוא את הדיונים האלה עכשיו ולהיזכר בטיעונים ובהוכחות שהובאו). אנשים אשכרה ציינו לגבי התחנה הספציפית הזאת, שלא משתמשים בה כי חושבים שהיא נמצאת בבני ברק... לרוב אין מושג שיש תחנת רכבת סמוכה לקניון איילון ולאיצטדיון רמת גן. התובנה לגבי האיצטדיון עוד חילחלה איכשהו עם השנים אחרי כמה אירועים עם הסעות ברכבת.

"אד אבסורדום" זה תרגיל דמגוגי ותו לא. ברור שקריטריון אחיד ואובייקטיבי זה טוב ואפילו מצויין, אבל ברור גם ששום קריטריון לא חייב לתפוס באופן מלא ב-100% מהמקרים. והקריטריון הנכון הוא: שמות התחנות צריכים לעודד שימוש בתחנות בלי להטעות את הנוסעים לכאן או לכאן. שייכות מוניציפלית? בעיניי, לא צריך להיות קריטריון כזה בכלל. אבל זה לא אומר, שלא תטעה את עצמך לרגע, שאם לא קוראים לתחנה על שם בני ברק, אז שלא יקראו גם לתחנות ת"א על שם תל אביב. כי עדיין יש לדון בכל מקרה לגופו, גם כשיש קריטריונים אחידים.
ובית יהושע קשור לפוטנציאל של תחנת בית יהושע?
כפר יהושע קשור לפוטנציאל של תחנת כפר יהושע?
כפר ברוך קשור לפוטנציאל של תחנת כפר ברוך?
מצד אחד במקרים אלה אתה דבק בגיאוגרפיה.
מצד שני במקרה של בני ברק אתה מחיל קריטריונים אחרים.

מה הבעיה למשל בשם "בני ברק - קניון איילון" הרי השם "רמת גן - קניון איילון" לא באמת תואם את הגיאוגרפיה, כי התחנה לא באמת נמצאת ברמת גן.
אז אם הולכים לפי הפוטנציאל ולא לפי הגיאוגרפיה, אני לא רואה בעיה בלקרוא לתחנת בית יהושע "נתניה דרום" ולתחנת כפר יהושע תחנת "יקנעם - קרית טבעון".
 

easylivin

New member
אמרתי כבר "כל מקרה לגופו"?

ובית יהושע קשור לפוטנציאל של תחנת בית יהושע?
כפר יהושע קשור לפוטנציאל של תחנת כפר יהושע?
כפר ברוך קשור לפוטנציאל של תחנת כפר ברוך?
מצד אחד במקרים אלה אתה דבק בגיאוגרפיה.
מצד שני במקרה של בני ברק אתה מחיל קריטריונים אחרים.

מה הבעיה למשל בשם "בני ברק - קניון איילון" הרי השם "רמת גן - קניון איילון" לא באמת תואם את הגיאוגרפיה, כי התחנה לא באמת נמצאת ברמת גן.
אז אם הולכים לפי הפוטנציאל ולא לפי הגיאוגרפיה, אני לא רואה בעיה בלקרוא לתחנת בית יהושע "נתניה דרום" ולתחנת כפר יהושע תחנת "יקנעם - קרית טבעון".
אמרתי כבר "כל מקרה לגופו"?
מה לעשות, לא הכל תמיד יוצא מושלם. לדעתי תחנת כפר יהושע לא תשרת את יקנעם בגלל הריחוק, גם אם יהיו אוטובוסים (וספק אם הם יהיו טובים, סמוך על משרד התחבורה) אבל הלוואי ואתבדה. אז לקרוא לה "יקנעם" זו הטעייה.

נשתדל לדבוק בגיאוגרפיה כשזה עוזר לעודד שימוש בתחנה, ונדבוק בדברים אחרים כשהם עוזרים לעודד שימוש. אולי ככה זה יוצא יותר ברור?..

ואיפה אמרתי שיש בעיה עם השם "בני ברק - קניון איילון"? זה כבר הרבה הרבה יותר טוב מהמצב הנוכחי. נתניה דרום לעומת זאת, זה כבר פחות מתאים. חוץ מזה תחנה באזור התעשייה פולג תקום בשנים הקרובות, אז גם השם הזה יהיה תפוס... בקיצור, אין צורך להיסחף, הנקודה היא שהשם הנוכחי "בני ברק" הוא אכן בעייתי והעידו על כך כמה דיונים שהתעוררו בעקבות שאלות ותהיות אמיתיות בשרשורי ההכוונה.
 

Rubim88

New member


אמרתי כבר "כל מקרה לגופו"?
מה לעשות, לא הכל תמיד יוצא מושלם. לדעתי תחנת כפר יהושע לא תשרת את יקנעם בגלל הריחוק, גם אם יהיו אוטובוסים (וספק אם הם יהיו טובים, סמוך על משרד התחבורה) אבל הלוואי ואתבדה. אז לקרוא לה "יקנעם" זו הטעייה.

נשתדל לדבוק בגיאוגרפיה כשזה עוזר לעודד שימוש בתחנה, ונדבוק בדברים אחרים כשהם עוזרים לעודד שימוש. אולי ככה זה יוצא יותר ברור?..

ואיפה אמרתי שיש בעיה עם השם "בני ברק - קניון איילון"? זה כבר הרבה הרבה יותר טוב מהמצב הנוכחי. נתניה דרום לעומת זאת, זה כבר פחות מתאים. חוץ מזה תחנה באזור התעשייה פולג תקום בשנים הקרובות, אז גם השם הזה יהיה תפוס... בקיצור, אין צורך להיסחף, הנקודה היא שהשם הנוכחי "בני ברק" הוא אכן בעייתי והעידו על כך כמה דיונים שהתעוררו בעקבות שאלות ותהיות אמיתיות בשרשורי ההכוונה.
 
והשם כפר יהושע יעזור לעודד שימוש בתחנה?

אמרתי כבר "כל מקרה לגופו"?
מה לעשות, לא הכל תמיד יוצא מושלם. לדעתי תחנת כפר יהושע לא תשרת את יקנעם בגלל הריחוק, גם אם יהיו אוטובוסים (וספק אם הם יהיו טובים, סמוך על משרד התחבורה) אבל הלוואי ואתבדה. אז לקרוא לה "יקנעם" זו הטעייה.

נשתדל לדבוק בגיאוגרפיה כשזה עוזר לעודד שימוש בתחנה, ונדבוק בדברים אחרים כשהם עוזרים לעודד שימוש. אולי ככה זה יוצא יותר ברור?..

ואיפה אמרתי שיש בעיה עם השם "בני ברק - קניון איילון"? זה כבר הרבה הרבה יותר טוב מהמצב הנוכחי. נתניה דרום לעומת זאת, זה כבר פחות מתאים. חוץ מזה תחנה באזור התעשייה פולג תקום בשנים הקרובות, אז גם השם הזה יהיה תפוס... בקיצור, אין צורך להיסחף, הנקודה היא שהשם הנוכחי "בני ברק" הוא אכן בעייתי והעידו על כך כמה דיונים שהתעוררו בעקבות שאלות ותהיות אמיתיות בשרשורי ההכוונה.
והשם כפר יהושע יעזור לעודד שימוש בתחנה?
השם בית יהושע מעודד שימוש בתחנה?
בתחנת כפר ברוך יהיה יותר שימוש אם היא תיקרא כפר ברוך ולא מגדל העמק?
מה ההבדל בין לקרוא לשתי התחנות הללו של רכבת העמק כפר ברוך וכפר יהושע (שיכול גם לבלבל עם בית יהושע) לבין לקרוא להן עמק יזרעאל א' ועמק יזרעאל ב'?
לא זה מעודד שימוש ולא זה מעודד שימוש...אבל כך לפחות יידעו שמדובר בתחנות בעמק יזרעאל.
ואם התחנות הללו לא ישרתו את הישובים הגדולים הנמצאים באזור, לשם מה בכלל מקימים אותן? במה דינן שונה מדין תחנת "כפר מנחם"?
מה שבטוח זה שאם שמות התחנות הללו לא יעידו על הישובים הגדולים שעבורם מקימים את אותן תחנות, השימוש בהן בטוח לא יעודד.
השמות הללו יעוררו שאלות ותהיות בשרשורי ההכוונה כפי שהשם "בני ברק" מעורר שאלות ותהיות. לעודד שימוש הם לא יעזרו.
 

easylivin

New member
אתה מאלץ אותי לחזור על עצמי שוב:

והשם כפר יהושע יעזור לעודד שימוש בתחנה?
השם בית יהושע מעודד שימוש בתחנה?
בתחנת כפר ברוך יהיה יותר שימוש אם היא תיקרא כפר ברוך ולא מגדל העמק?
מה ההבדל בין לקרוא לשתי התחנות הללו של רכבת העמק כפר ברוך וכפר יהושע (שיכול גם לבלבל עם בית יהושע) לבין לקרוא להן עמק יזרעאל א' ועמק יזרעאל ב'?
לא זה מעודד שימוש ולא זה מעודד שימוש...אבל כך לפחות יידעו שמדובר בתחנות בעמק יזרעאל.
ואם התחנות הללו לא ישרתו את הישובים הגדולים הנמצאים באזור, לשם מה בכלל מקימים אותן? במה דינן שונה מדין תחנת "כפר מנחם"?
מה שבטוח זה שאם שמות התחנות הללו לא יעידו על הישובים הגדולים שעבורם מקימים את אותן תחנות, השימוש בהן בטוח לא יעודד.
השמות הללו יעוררו שאלות ותהיות בשרשורי ההכוונה כפי שהשם "בני ברק" מעורר שאלות ותהיות. לעודד שימוש הם לא יעזרו.
אתה מאלץ אותי לחזור על עצמי שוב:
"מה לעשות, לא הכל תמיד יוצא מושלם." השם כפר יהושע יותר טוב מהשם המטעה "יקנעם", והשם "בני ברק - קניון איילון" יותר טוב מהשם בני ברק. אם יש לך הצעה טובה יותר עבור כפר יהושע מאשר "יקנעם" אם "מגדל העמק", אתה מוזמן להציע. (אגב: מאותם השיקולים גם התנגדתי להצעה המקורית לקרוא לתחנת כפר מנחם בשם "קרית מלאכי", כי מה לעשות - התחנה מרוחקת 8 ק"מ על הכביש מהכניסה לעיר, והשם הזה הוא פשוט לעג לרש שנועד ליצור מצג שווא כאילו שמקימים תחנה בקרית מלאכי. כפר מנחם הוא יישוב קטן מאוד, אבל מה לעשות - הצעה טובה יותר לשם התחנה טרם התקבלה במערכת.)

מכיוון שאנחנו הולכים סחור-סחור, אשמח אם תאמר את המילה האחרונה בנושא, בתנאי שהיא אכן תהיה בנושא... שהוא: שמה הלא-מוצלח של תחנת בני ברק.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה