המטרונית - חוויות ותמונות מהיום הראשון

מצב
הנושא נעול.
מידע באוטובוסים - תרשימי הקווים

המטרונית - חוויות ותמונות מהיום הראשון
בסופו של דבר החלטתי ששינה טובה לבריאות, אז כיוונתי שעון מעורר ל-5:30 ולקחתי רכבת לחיפה. ב-7:48 כבר הייתי על קו מספר 1 של המטרונית ביציאה ממרכזית חוף הכרמל.
בשעה כה מוקדמת של יום שישי האוטובוס היה כמעט ריק, ישבתי במושב הקדמי ובצד השני של המעבר ישב זקן חמווווד בן 86 (לא הייתי נותן לו שנה מעל 75) שלומד את המסלול מקצה לקצה כדי שיוכל לספר עליו לחברים ולילדים שלו (יש לו 12 ילדים, 60 נכדים ועוד כמה נינים). העברנו את כל הנסיעה עד מרכזית הקריות בשיחה נעימה בינינו ועם הנהג, שהיה מאד נחמד ואופטימי, ועוד אישה מבוגרת חייכנית שהחליטה לעשות טיול של בוקר במטרונית.
מידע באוטובוסים - תרשימי הקווים
לא בכל האוטובוסים של המטרונית זה נמצא. להערכתי בחצי מהאוטובוסים שבהם נסעתי.
 
עוד בכורה בפורום: מסוף קרית אתא

המטרונית - חוויות ותמונות מהיום הראשון
בסופו של דבר החלטתי ששינה טובה לבריאות, אז כיוונתי שעון מעורר ל-5:30 ולקחתי רכבת לחיפה. ב-7:48 כבר הייתי על קו מספר 1 של המטרונית ביציאה ממרכזית חוף הכרמל.
בשעה כה מוקדמת של יום שישי האוטובוס היה כמעט ריק, ישבתי במושב הקדמי ובצד השני של המעבר ישב זקן חמווווד בן 86 (לא הייתי נותן לו שנה מעל 75) שלומד את המסלול מקצה לקצה כדי שיוכל לספר עליו לחברים ולילדים שלו (יש לו 12 ילדים, 60 נכדים ועוד כמה נינים). העברנו את כל הנסיעה עד מרכזית הקריות בשיחה נעימה בינינו ועם הנהג, שהיה מאד נחמד ואופטימי, ועוד אישה מבוגרת חייכנית שהחליטה לעשות טיול של בוקר במטרונית.
עוד בכורה בפורום: מסוף קרית אתא
האוטובוסים עושים סיבוב בכיכר וחוזרים לרחוב יוספטל. התחנה בתמונה היא התחנה הראשונה של קו 2, וברגע נראה אוטובוס שממתין לשעת היציאה שלו.
 

droriko

New member
באנה אפילו בוטקה לנהגים אין

עוד בכורה בפורום: מסוף קרית אתא
האוטובוסים עושים סיבוב בכיכר וחוזרים לרחוב יוספטל. התחנה בתמונה היא התחנה הראשונה של קו 2, וברגע נראה אוטובוס שממתין לשעת היציאה שלו.
באנה אפילו בוטקה לנהגים אין
 

droriko

New member
לפי האתר יהיה שעות שהתדירות היא 5 דקות

עוד בכורה בפורום: מסוף קרית אתא
האוטובוסים עושים סיבוב בכיכר וחוזרים לרחוב יוספטל. התחנה בתמונה היא התחנה הראשונה של קו 2, וברגע נראה אוטובוס שממתין לשעת היציאה שלו.
לפי האתר יהיה שעות שהתדירות היא 5 דקות
איפה יהיה שם מקום בדיוק לכל המטרוניות?
 
לקו 2 אין מסוף נורמלי באף קצה של המסלול.

נראה לי תחנה ראשונה בכיוון 2
לקו 2 אין מסוף נורמלי באף קצה של המסלול.
הקצה השני הוא תחנת רכבת בת גלים, שם יש אפילו פחות מקום - יש שם בסך הכול מעגל תנועה קטן, שמסתובבים בו גם מספר קווים תדירים של אגד, ואין שם אפילו נתיב בלעדי למטרונית. אז באף קצה של קו 2 אין אפילו מקום לסדרן, כמו שיש במרכזית הקריות עבור קווים 1 ו-3.
הניחוש שלי הוא שדן בצפון נעזרת בחניון אחר כדי להפעיל בהצלחה את הקו הזה. מישהו כתב פה פעם שבלילה האוטובוסים של המטרונית חונים בקרית אתא. אולי זה החניון שמשמש כתחנת קצה תפעולית של הקו?
 
מדוע קו 2 לא ממשיך להדר?

לקו 2 אין מסוף נורמלי באף קצה של המסלול.
הקצה השני הוא תחנת רכבת בת גלים, שם יש אפילו פחות מקום - יש שם בסך הכול מעגל תנועה קטן, שמסתובבים בו גם מספר קווים תדירים של אגד, ואין שם אפילו נתיב בלעדי למטרונית. אז באף קצה של קו 2 אין אפילו מקום לסדרן, כמו שיש במרכזית הקריות עבור קווים 1 ו-3.
הניחוש שלי הוא שדן בצפון נעזרת בחניון אחר כדי להפעיל בהצלחה את הקו הזה. מישהו כתב פה פעם שבלילה האוטובוסים של המטרונית חונים בקרית אתא. אולי זה החניון שמשמש כתחנת קצה תפעולית של הקו?
מדוע קו 2 לא ממשיך להדר?
הרי כך גם לקריית אתא יהיה קישור נוח להדר, ומי שרוצה לבת גלים שיחליף לקו 1 שהוא הכי תדיר.
 

Gn434

New member
זו הליכה שכוללת חצייה של פסי רכבת

שילכו כמה דקות ברגל או אוטובוס מקומי
זו הליכה שכוללת חצייה של פסי רכבת
וכשהמחסום בדיוק יורד אז צריך לחכות די הרבה במקום (אם הולכים ברגל).
כמה בדיוק החלפות צריך לעשות מישהו שנוסע מהקריות על מנת להגיע לבית החולים הגדול בצפון?
 
אני מניח שהמתכננים הגיעו למסקנה

מדוע קו 2 לא ממשיך להדר?
הרי כך גם לקריית אתא יהיה קישור נוח להדר, ומי שרוצה לבת גלים שיחליף לקו 1 שהוא הכי תדיר.
אני מניח שהמתכננים הגיעו למסקנה
שקו 1 לא מספיק כדי לספק את הביקושים לעיר התחתית, ולכן גם קו 2 מגיע לשם.
 

alantan

New member
כשאני מסתכל על הרשת, מה שחסר זה חיבור בין

אני מניח שהמתכננים הגיעו למסקנה
שקו 1 לא מספיק כדי לספק את הביקושים לעיר התחתית, ולכן גם קו 2 מגיע לשם.
כשאני מסתכל על הרשת, מה שחסר זה חיבור בין
הדר לחוף הכרמל ונראה לי שאפשר היה להמשיך את קו 3 לשם במקום שלל הקווים המפותלים, ולהסתמך על קווים שכונתיים באמת תדירים (כל 5-10 ד') להזנת קו 3.

כמובן שתחנות ההזנה צריכות להיות כמו עם הרק"ל בירושלים שמאפשרות מעבר ללא חציית כביש.
 
כמו חלק מהתחנות בירושלים

כשאני מסתכל על הרשת, מה שחסר זה חיבור בין
הדר לחוף הכרמל ונראה לי שאפשר היה להמשיך את קו 3 לשם במקום שלל הקווים המפותלים, ולהסתמך על קווים שכונתיים באמת תדירים (כל 5-10 ד') להזנת קו 3.

כמובן שתחנות ההזנה צריכות להיות כמו עם הרק"ל בירושלים שמאפשרות מעבר ללא חציית כביש.
כמו חלק מהתחנות בירושלים
בתחנת יפה נוף צריך לחצות כביש ועוד איך, וצריך גם ללכת עשרות מטרים לרמזור הקרוב אז כמובן כאשר מגיעה רכבת אנשים חוצים את הכביש באמצע כאילו אין מחר.
 

olli3

New member
מנהל
מסוף מעצבן. במיוחד למי שנוסע באוטובוס...

כמו חלק מהתחנות בירושלים
בתחנת יפה נוף צריך לחצות כביש ועוד איך, וצריך גם ללכת עשרות מטרים לרמזור הקרוב אז כמובן כאשר מגיעה רכבת אנשים חוצים את הכביש באמצע כאילו אין מחר.
מסוף מעצבן. במיוחד למי שנוסע באוטובוס...
הכניסה למסוף ועד שהוא יוצא ממנו בחזרה, 3-5 דקות. זה המון זמן בשביל להתעכב בתחנה אחת.
 

amit1270

New member
קו 5 עושה את הדרך מתלפיות עד לרחוב בייט

מסוף מעצבן. במיוחד למי שנוסע באוטובוס...
הכניסה למסוף ועד שהוא יוצא ממנו בחזרה, 3-5 דקות. זה המון זמן בשביל להתעכב בתחנה אחת.
קו 5 עושה את הדרך מתלפיות עד לרחוב בייט
בפחות מ-20 דקות. משם המסלול מתחיל להסתבך: כניסה וסיבוב בשטח בי"ח שערי צדק (שתי פניות שמאלה ברמזורים), משם לסיבוב במסוף "יפה נוף" (עוד רמזורים ופניות שמאלה), חזרה במורד רחוב בייט לתוך רמת בית הכרם. סה"כ עוד כ-20 דקות לנסיעה של מאות מטרים בודדים.
 
זהו להפעם. יש תמונות נוספות,

המטרונית - חוויות ותמונות מהיום הראשון
בסופו של דבר החלטתי ששינה טובה לבריאות, אז כיוונתי שעון מעורר ל-5:30 ולקחתי רכבת לחיפה. ב-7:48 כבר הייתי על קו מספר 1 של המטרונית ביציאה ממרכזית חוף הכרמל.
בשעה כה מוקדמת של יום שישי האוטובוס היה כמעט ריק, ישבתי במושב הקדמי ובצד השני של המעבר ישב זקן חמווווד בן 86 (לא הייתי נותן לו שנה מעל 75) שלומד את המסלול מקצה לקצה כדי שיוכל לספר עליו לחברים ולילדים שלו (יש לו 12 ילדים, 60 נכדים ועוד כמה נינים). העברנו את כל הנסיעה עד מרכזית הקריות בשיחה נעימה בינינו ועם הנהג, שהיה מאד נחמד ואופטימי, ועוד אישה מבוגרת חייכנית שהחליטה לעשות טיול של בוקר במטרונית.
זהו להפעם. יש תמונות נוספות,
אבל הן יותר תמונות נוי של אוטובוסים של המטרונית ואגד עושים פוזות למצלמה, ופחות אינפורמטיביות. אז אולי אפרסם אותן בהזדמנות.
ביום ראשון אני נוסע שוב לאיזור חיפה, הפעם כדי לסקור את התגבורים והתוספות בקווי אגד, ולראות איך המערכת מתפקדת ביום חול. אם יש לכם בקשות מיוחדות, תכנית הנסיעות שלי די גמישה.
 

darkshadow1

New member
רבה!

זהו להפעם. יש תמונות נוספות,
אבל הן יותר תמונות נוי של אוטובוסים של המטרונית ואגד עושים פוזות למצלמה, ופחות אינפורמטיביות. אז אולי אפרסם אותן בהזדמנות.
ביום ראשון אני נוסע שוב לאיזור חיפה, הפעם כדי לסקור את התגבורים והתוספות בקווי אגד, ולראות איך המערכת מתפקדת ביום חול. אם יש לכם בקשות מיוחדות, תכנית הנסיעות שלי די גמישה.
רבה!
 

בועז ל

New member
תודה רבה-רבה, איליה!

זהו להפעם. יש תמונות נוספות,
אבל הן יותר תמונות נוי של אוטובוסים של המטרונית ואגד עושים פוזות למצלמה, ופחות אינפורמטיביות. אז אולי אפרסם אותן בהזדמנות.
ביום ראשון אני נוסע שוב לאיזור חיפה, הפעם כדי לסקור את התגבורים והתוספות בקווי אגד, ולראות איך המערכת מתפקדת ביום חול. אם יש לכם בקשות מיוחדות, תכנית הנסיעות שלי די גמישה.
תודה רבה-רבה, איליה!
תודה על שרשור מושקע, יסודי ואינפורמטיבי. אם אחליט אי-פעם לנסוע במטרונית, השרשור שלך ילווה אותי ללא ספק.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה