המטרונית - חוויות ותמונות מהיום הראשון

מצב
הנושא נעול.

טנק2

New member
מנסים להעביר חוק

אני יותר הייתי על משקל ה-24
ואפילו לא תמיד זה היה 'רחוק' על 24, אלא על שעות פעילות מאוחרות יותר, כמו קווי 94X מרושלים לכיוון השרון והכרמל.
הדברים, שכתבתי על קו הרכבת לאשקלון ועל פתיחת תחנות רכבת נוספות בלילות השבוע, לדעתי עם סבירות, שיהיו מתישהו בעתיד.
מנסים להעביר חוק
שיהיה חובה להפעיל קווי שירות בתדירות של 60 דקות בין 23:00 ל5:00, אבל החוק לא מתקדם וזה די מעט.
 

mister K

New member
לא יועיל במאום.

מנסים להעביר חוק
שיהיה חובה להפעיל קווי שירות בתדירות של 60 דקות בין 23:00 ל5:00, אבל החוק לא מתקדם וזה די מעט.
לא יועיל במאום.
אולי זה ישפר את התדירות בכמה קווים ויגרום לביטולם של כמה קווים עם נסיעות בודדות, אבל זה לא יבוא תח"צ 24/7 ולכן מיותר לדעתי.
 

mister K

New member
צ"ל: זה לא יביא תח"צ 24/7

לא יועיל במאום.
אולי זה ישפר את התדירות בכמה קווים ויגרום לביטולם של כמה קווים עם נסיעות בודדות, אבל זה לא יבוא תח"צ 24/7 ולכן מיותר לדעתי.
צ"ל: זה לא יביא תח"צ 24/7
 

mister K

New member
לא את העם צריך לשכנע כי רובו כבר משוכנע.

מדברים כאן על 24/7
ומה שיותר חשוב זה ה7
הסיכוי שהרכבת תיסע בשבתות הוא אפסי.
אוטובוסים אני מקווה שיבוא יום ונצליח לשכנע את העם להפעיל.
לא את העם צריך לשכנע כי רובו כבר משוכנע.
צריך לשכנע את כל הלקקנים והצבועים שיושבים בשלטון...

בעצם גם אותם לא צריך לשכנע כי גם הם יודעים שצריך תח"צ 24/7, לכן צריך פשוט לגרום לכך שהם יעשו את זה.
 

mister K

New member
301 זה לא ת"א-אשקלון ו-921 זה לא ת"א-חיפה.

קווים
תל אביב-ירושלים: 480
תל-אביב-אשקלון: 301
תל-אביב-חיפה: 921 (וגם פוטר בחלקו את הצורך ב- 567/1)
ואולי עוד כמה אורך כגון חיפה/ ק"ש/ ת"א
301 זה לא ת"א-אשקלון ו-921 זה לא ת"א-חיפה.
אמנם אלו תחנות הקצה שלהם, אך הם לא נועדו לקחת נוסעים מתחנת קצה אחת לשנייה.
אם הם יפעלו, זה לא יכול לבוא במקום הפעלת קו 300 והפעלת קו הרכבת מתל אביב לחיפה או קו 910.
 

asmopil

New member
לא במקום

301 זה לא ת"א-אשקלון ו-921 זה לא ת"א-חיפה.
אמנם אלו תחנות הקצה שלהם, אך הם לא נועדו לקחת נוסעים מתחנת קצה אחת לשנייה.
אם הם יפעלו, זה לא יכול לבוא במקום הפעלת קו 300 והפעלת קו הרכבת מתל אביב לחיפה או קו 910.
לא במקום
310/301 לשירות היישובים בין ת"א ואשקלון, ו- 921 לשירות היישובים על כביש 4 בין בין פ"ת לטירת כרמל.
 
נהריה

איזה קווים
לדעתכם באיזורים אחרים בארץ צריכים לעבוד 24 שעות 7 ימים בשבוע חוץ מיום כיפור?
נהריה
קוו למעלות-תרשיחא, גם בשביל הבית חולים (מתחייב כמובן) וגם בשביל השוק בתרשיחא.
קו לחיפה אולי 271
קו לצפת לא יזיק, טיול בשבת למשל לצפת זה אחלה רעיון :)
אולי הקו הזה יכול לעבור דרך כביש 899 לצורך הגעה לפארק גורן
 
39 בכיוון מהרצליה לכפ"ס הוא כמו 29..

דווקא 29 לא מתאים כאן.
הוא עובר בהרצליה ב ועושה סיבובים. עם כבר, אפשר להפעיל את קו 39 בתדירות גבוהה יותר ולהאריך אותו עד חוף השרון בהרצליה.
39 בכיוון מהרצליה לכפ"ס הוא כמו 29..
 

mister K

New member
קווים ראשיים וקווים לאזורי בילוי.

איזה קווים
לדעתכם באיזורים אחרים בארץ צריכים לעבוד 24 שעות 7 ימים בשבוע חוץ מיום כיפור?
קווים ראשיים וקווים לאזורי בילוי.
בגוש דן: 5, 18, 19, 25/125, 37 (אור יהודה ויהוד), 40, 42/142, 51, 55, 56, 60, 61, 63, 66, 67, 68, 71/171/271, 72/172, 89/189, 104/204, 174, 247, 567 (או 561 בחלופה לתל אביב).
בינעירוני: קווים כמו 405, 480, 300, 301, 320, 370, 380, 910, 921, 947, 826, 842, 301 בצפון, 501 בצפון והקווים לאילת.
 

benshap2

New member
דווקא הפעלת קווים ישירים בלילה פחות רלוונטית

קווים ראשיים וקווים לאזורי בילוי.
בגוש דן: 5, 18, 19, 25/125, 37 (אור יהודה ויהוד), 40, 42/142, 51, 55, 56, 60, 61, 63, 66, 67, 68, 71/171/271, 72/172, 89/189, 104/204, 174, 247, 567 (או 561 בחלופה לתל אביב).
בינעירוני: קווים כמו 405, 480, 300, 301, 320, 370, 380, 910, 921, 947, 826, 842, 301 בצפון, 501 בצפון והקווים לאילת.
דווקא הפעלת קווים ישירים בלילה פחות רלוונטית
לדעתי.

למשל - הפעלת 369 תיתן מענה לישובים רבים יותר לכל אורך הדרך בין באר שבע לתל אביב. זה גם לא יקח זמן רב מידי בשל היעדר תנועה.
גם את 842 הייתי מכניס ליותר מקומות בלילה. לא 841 - אבל ליותר מקומות.
 

amit1270

New member
בשעות "מתות" יש יתרון לקווים מאספים

דווקא הפעלת קווים ישירים בלילה פחות רלוונטית
לדעתי.

למשל - הפעלת 369 תיתן מענה לישובים רבים יותר לכל אורך הדרך בין באר שבע לתל אביב. זה גם לא יקח זמן רב מידי בשל היעדר תנועה.
גם את 842 הייתי מכניס ליותר מקומות בלילה. לא 841 - אבל ליותר מקומות.
בשעות "מתות" יש יתרון לקווים מאספים
למעט ריכוזים גדולים (ירושלים/חיפה/ת"א) אין הרבה טעם בקווים ישירים בשעות שהתנועה דלילה (לילה/שבת) כי:
א. מיעוט נוסעים (יחסי) בין הקצוות - לא משתלם
ב. לקו מאסף יש יותר כיסוי - יותר נוסעים פוטנציאליים
ג. אין הפרעות תנועה ואין נוסעים רבים בתחנות כך שהנסיעה מהירה יותר
ד. אנשים פחות ממהרים
 

mister K

New member
369 גם צריך לפעול כמובן, אך לא במקום הישירים.

דווקא הפעלת קווים ישירים בלילה פחות רלוונטית
לדעתי.

למשל - הפעלת 369 תיתן מענה לישובים רבים יותר לכל אורך הדרך בין באר שבע לתל אביב. זה גם לא יקח זמן רב מידי בשל היעדר תנועה.
גם את 842 הייתי מכניס ליותר מקומות בלילה. לא 841 - אבל ליותר מקומות.
369 גם צריך לפעול כמובן, אך לא במקום הישירים.
עד לא מזמן חשבו שגם בשעות הערב המאוחרות לא יהיו נוסעים לקווים הישירים, אך מאז שהאריכו להם את שעות הפעילות הבינו אחרת...
וכמובן שגם בשבת קו 370 נוסע מלא כבר מהשעה 16:00 בתדירות של פעם בחצי שעה.
 

benshap2

New member
הבעיה ששני קווים ריקים יסגרו

369 גם צריך לפעול כמובן, אך לא במקום הישירים.
עד לא מזמן חשבו שגם בשעות הערב המאוחרות לא יהיו נוסעים לקווים הישירים, אך מאז שהאריכו להם את שעות הפעילות הבינו אחרת...
וכמובן שגם בשבת קו 370 נוסע מלא כבר מהשעה 16:00 בתדירות של פעם בחצי שעה.
הבעיה ששני קווים ריקים יסגרו
ולאו דווקא יאוחדו לקו אחד אשר יש בו נוסעים. זה החשש שלי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה