שרשור רפואי

אבחון דידקטי יכול לעשות כל מאבחן מוסמך

ויש לא מעט כאלו. האבחון בודק בעיות דידקטיות, ויכול לתת אינדיקציה לבעיות אחרות (ז"א - המלצה לאבחונים אחרים, דוגמת הפרעות קשב). האבחון כולל מפגש הורים - מאבחן, מילוי שאלונים ע"י ההורים והמורה, וסדרה של מבחנים שעושה הילד (שבודקים זכרון, תפיסה וכו).
פסיכודידקטי עושה פסיכולוג וכולל גם התייחסות לבעיות רגשיות, ומבחני אינטיליגנציה.
אני למדתי המון דווקא משיחות עם היועצת של בי"ס, המורה ופסיכולוג בי"ס - אפשר לבקש פגישה שכזו (וכדאי למהר, לפני תום הלימודים). בעצת היועצת והמורה (שנתנו לי המלצות שמיות) פנינו למורה להוראה מתקנת והתחלנו שיעורים פרטיים. היא זו שהמליצה על מאבחנת דידקטית, שהלכנו אליה באופן פרטי.
אני יודעת שמכבי עובדים עם "מרכז תמר", שם עושים אבחונים שמסובסדים ע"י הקופה. לא היה לי ניסיון אישי איתם.
 

aurora0

New member
שווה לברר בקופה ובעיריות ואצל היועצת בבי"ס

יועצת בית הספר אמורה לעזור ולהבין בזה יותר מהמורה.
יש סוגי איבחונים שונים ולכן גם עלויות שונות, כדי לחסוך שווה לברר טוב טוב על האפשרויות השונות לפני שמשלמים.
אני יודעת למשל שבראשון לציון יש כעת "מבצע" של העירייה של אבחונים מקיפים ב300 שקלים, שזה כמובן יותר משתלם מ3000.
 
אני בעד אבחון פסיכודידקטי

ולכן מעדיפה מישהו שיש לו הכשרה בסיסית מעמיקה בפסיכולוגיה ו"מעליה" הכשרה של אבחון דידקטי.

אנחנו בחרנו בנתיב הפרטי (שאם אני מבינה נכון לא יוצא הרבה יותר יקר מן הקופה, אבל מודה שלא ביררתי לעומק) ואם את צריכה המלצה, שלחי לי |מסר|
 

Tangled

New member
הרשי לי לא להסכים איתך

החלק ה"דידקטי" של האבחון הפסיכודידקטי לרוב רחוק שנות אור מאבחון דידקטי טוב. הרבה מהפסיכולוגים לא עשו הכשרה מקיפה של החלק הדידקטי ורואים את זה, מניסיון. בגלל זה אגב, היום אם כבר הולכים לפסיכודידקטי, יש מקומות שאת החלק הדידקטי עושה מאבחן דידקטי ולא פסיכולוג.

כל זה לפני האורך, המחיר ושאלת הנחיצות במקרה הספיציפי הזה.
 
ויש כאלה שמשלבים

אמא שלי למשל היא מאבחנת דידקטית, שעובדת בשיתוף פעולה עם פסיכולוגית, כל אחת נותנת את החלק שלה באיבחון.
 
כמובן, תלוי למי הולכים

אני בחרתי במי שיש לו השכלה רחבה בשני הדברים גם יחד ולאור המלצות מגוונות, כולל מן הצד של מי שקורא אבחונים רבים ויודע לומר מי מאבחן טוב ומי פחות.
 
אני עדיין, חושבת, ככלל, שעדיף השילוב

כי אם כבר נכנסים עם הילד לתהליך אבחוני של מצב שיתכן שיש לו גם צד רגשי, עדיף תהליך מעט ארוך יותר ומעמיק יותר ולקבל תמונה מלאה יותר שיש לה השלכה לא רק על האבחון אלא על הגישה לטיפול/ הוראה מתקנת.

כמובן, שתמיד כדאי לבחור איש מקצוע טוב ומקצועי. בכללי, בין מאבחן דידקטי טוב מאוד לבין מאבחן פסיכודידקטי טוב מאוד, אני מעדיפה את אופציה ב
 

Tangled

New member
אבל מאבחן דידקטי טוב

שרואה שיש בעיה בצד הריגשי יפנה להמשך אבחון אצל פסיכולוג. לא יודעת, לי זה נראה מיותר בשלב המאוד התחלתי (וארוך ויקר), במיוחד שלהורה ולצוות במקצועי בבית ספר יש בדרך כלל קצה חוט (וברור שאם הוא לכיוון הריגשי, מומלץ פסיכודידקטי אבל אם הוא לכיוון הלימודי, אני ממש לא הייתי הולכת על אבחון פסיכודידקטי).
 
זה עניין של השקפה, אני משערת


אולי זה המקום שממנו אני באה, אני חושבת שתמיד חשוב לדייק מאוד בהקשר הרגשי ושזה, במידה רבה, מהותי יותר מן הדיוק בהבט הדידקטי.
 

Tangled

New member
ברור, כי במקום שממנו אני באה אני רואה את ההפך

ובגלל זה אנחנו מתדיינות


(אני מדברת על אבחונים פסיכודידקטים שהחלק הדידקטי בהם לא שווה את הנייר עליו הוא כתוב).
 
לשמחתי העזה זה לא המקרה אצלנו


[אבל מה שכן, אני בטוחה שיש גם אבחונים של מאבחנים דידקטים שלא שווים את הנייר שעליו הם כתובים. ככה זה בכל תחום].
 
אני ממליצה על אביה לב נגר משהם


מאבחנת דידקטית מוסמכת מעולה, MA בחינוך עם התמחות בלקויות למידה.
אביה אמא לשלושה ילדים בעצמה, גם מתמחה באסטרטגיות למידה, מומחיות בטיפול ואבחון בלקויות למידה.
למען הגילוי הנאות היא גם חברה שלי, אבל הכרתי אותה דרך עולם האבחון ולימודים לתואר השני הראשון שלה.
 

Neo Me

New member
אני עשיתי לשני ילדיי במכון דרור (המלצה

שקיבלתי פה מבזזזז).
מכון דרור:
http://www.dror-psy.co.il/
הם ממש מצויינים. עשיתי אבחון פסיכודידקטי מלא אחרי שיחה איתם והסבר למה אני צריכה את זה.
הם אמרו שזה מה שצריך וצדקו.
לטעמי רותי פרגר-מאור היא מדוייקת, מעמיקה ויודעת לזהות גם ניואנסים מאד קטנים ולאפיין אותם וזה היה לי מאד חשוב.

האבחון פרטי.
בהצלחה.
 

calabaza

New member
לעניין סוג האבחון- שימי לב

אם תהיו מעוניינים בהמשך שהילד יקבל סיוע במסגרת בית הספר (הוראה מתקנת מסל שילוב) אבחון דידקטי לא מהווה מסמך קביל לצורך זה ולשם כך צריך אבחון פסיכודידקטי (או אפילו פסיכולוגי בלבד, אבל זה לא ייתן תשובה לגבי ליקויי למידה).
זה אמנם לא נשמע המקרה פה, אבל קחי זאת בחשבון.
ובכל מקרה ממליצה לערב את היועצת ופסיכולוגית בית הספר בעניין. לא מקובל (לפחות במחוזותיי) שמורה ממליצה על אבחון כזה או אחר. היא יכולה להצביע על הקשיים, אבל איך לאבחן ולטפל לא אמורה להיות המלצה בלעדית שלה (אולי היא התייעצה עם הצוות הטיפולי בביה"ס מאחורי הקלעים).
 
מה עושים עם הריון קשה פיזית?


ההריון הזה, השלישי במספר, פשוט קשה לי.
יש לי הרבה אפיזודות של נפיחות מאוד קשה בבטן, כאילו הולכת להתפוצץ, ממש מרגישה שהיא נקרעת לי מהגוף.
שבוע 28, עליתי רק שישה קילו (בעיקר כי קשה לי לאכול! הנפיחות לא מאפשרת לי!) אבל אני מרגישה כל כך כבדה. קשה לי, מרגישה מוגבלת, עייפה כל הזמן, נטולת אנרגיות. קשה לי שאני לא יכולה להשתולל עם הילדים, לא מוצאת תנוחה נוחה לשבת אפילו סתם כך בערב מול הטלוויזיה. קשה לי עם סקס, למרות שבעלי מאוד בעניין ומשקיע. לא נוח לי בעור של עצמי בשום מצב
. אני מתקשה לשבת עם הילדים על הרצפה לשחק כי כואב לי הגב. אם קצת מתאמצת יותר מידי אז כואב במפשעה, וכנראה כבר יש לי איזו הרניה שצצה לה פתאום (צריכה להיבדק), והרבה פעמים פשוט קשה לי לנשום. בדרך כלל אני קלילה, פעילה ואנרגטית ובהריון הזה מרגישה כל כך מוגבלת! ממש סוג של נכות. נמאס לי מזה, פשוט נמאס.
מה עושים? איך מקלילים? יש לי עוד חודשיים וחצי עד לניתוח המיוחל, איך הופכים אותם לנסבלים?? מתוסכלת עד דמעות.
 
למעלה