ולהפחתת עלויות הייצור ../images/Emo31.gif
מדי מספר שנים החבר'ה של OS מגלים שהמנועים שלהם יקרים לעומת המתחרים, והם עושים מה שנקרא בתעשייה "תרגיל בהפחתת עלויות". כך למשל הם עברו מציפוי כרום יקר לציפוי ניקל זול (ואינני מתייחס לטיב - יכול להיות ששניהם טובים, וזה ויכוח אחר), כאשר החליפה סדרת ה-FX את סדרת ה-SF. גם המעבר לסדרה החדשה שלהם עכשיו כולל מעבר מששה לארבעה ברגים, מבית סיכה מתכתי לפלסטי וכדומה, הוא תרגיל בהפחתת עלויות הייצור. ושוב - אינני מתייחס לטיב, אלא לעובדה הברורה שהייצור הופך זול יותר. ההצטיינות האמיתית של OS היא בהצלחתם למכור לנו את השינויים כשיפורים טכנולוגיים, ולהסתיר את העובדה שהם נעשו כדי לחסוך בעלות הייצור ולאפשר ל-OS להתחרות בשוק ההופך קשה מיום ליום. מתברר שהעניין מצליח להם - כי ככל הנראה בתחום במנועים הבינוניים (מנועי 40 עד 55 הם יותר מ-90 אחוז מהשוק) הם מצליחים לשרוד ולשגשג מול TT ו-ASP. יצרנים שניסו לאמת את התיאוריה לפיה אנשים מוכנים לשלם יותר תמורת איכות, כמעט נעלמו מן השוק. והדגמה הטובה ביותר היא ENYA שאיכות המנועים שלה הייתה מליגה אחרת, אבל הם הפכו היום למין בסכנת הכחדה, פעם היו להם יותר מ-30 סוגי מנועים, היום מוצעים כחמישה בלבד - וגם אלה לא מהסוג שעליו התבסס המוניטין של ENYA: מנועים עם שרוולי אלומיניום מצופה בכרום AAC - השילוב היקר ביותר, אבל הטוב ביותר, כיוון שהשרוול (סליב) מתפשט בחום בדיוק כמו הבוכנה מאלומיניום. אבל מי מוכן לשלם היום 250 דולר למנוע 45CX או 320 דולר למנוע 60XL עם משאבת גיר??? לא אנחנו וכנראה שגם של שאר הטיסנאים בעולם; וזו הסיבה שהמנועים האלה נכחדו.