Ad@d

Ad@d

שלום אני שה"ם הרבה זמן של d@d ואני רוצה ללמוד על דמויות,נשקים,קסמיםוחוקים של ad@d עם מישהו יודע משהו שיחזור אלי
 

DDN

New member
לא הבנתי

מה אתה בדיוק שואל? אתה היית משחק D&D מהדורה שנייה ואתה רוצה ללמוד על AD&D? קודם כל, עדיף לך כבר להשקיע בD&D מהדורה שלישית. אני יודע שאני לומד אותה בימים אלו. דבר שני, אם אתה רוצה, ספרי החוקים שלי מוכנים לעמוד לרשותך.
 

BluePrint

New member
נכון, לא הבנת.

הוא היה שה"ם לD&D לא AD&D, ועכשיו הוא רוצה ללמוד AD&D. (למזלו המעבר משיטה לא טובה לשיטה לא יותר טובה, לא יהיה טראומטי)
 

fbop

New member
מעבר מ-D&D ל-AD&D......

במעבר מ-D&D ל-AD&D יש שתי אפשרויות, לעשות את זה בעברית או באנגלית. בעברית הספרים כבר לא נמכרים, אבל תוכל לקנות משומשים אם תמצא איפה(אנשים מכל הסוגים או חנויות לספרים משומשים...). באנגלית הספרים עדיין נמכרים בחו"ל וגם בייבוא לארץ ע"י חברות כגון אוליב. אז אחרי שיש לך ספרים(צריך רק בסיסי-לשה"מ ולשחקן), אתה רק צריך לקרוא אותם...... זה ייתן לך מספיק מידע לגבי איך להיות שה"מ/שחקן ב- AD&D. ואחרי זה אם אתה מחפש דברים כמו לחשים, הרפתקאות, יצורים, דפי דמות, נשקים, חוקים נוספים, אתה יכול למצוא הרבה חומר ברשת, אצל שחקנים אחרים, ובמיוחד בספרי ההרחבה המרובים של AD&D.
 
אני מבולבל ?

מישהו יכול להסביר מה האבדל בין d@d ל Ad@d כי אבנתי שaD@D הרבה יותר מורכב ושימושי בכללי ?
 

דרגורן

New member
הסבר:

D&D או Dungeon and Dragons זה המשחק המקורי יותר. האפשרויות בו הן יותר מגבילות (אלף חייב להיות קוסם/לוחם, אין גמדים קוסמים וכו´) AD&D או Advance Dungeon and dragons גירסא מאוחרת יותר של D&D ששיפרה הרבה מאד ובין היתר: הפרדה בין גזע הדמות למקצוע - גמד יכול להיות קוסם, אלף יכול להיות גנב וכו´ שיפור שיטת הלחימה, שיפור התכונות ועוד הרבה דברים. לאחר מכן יצאו ל-AD&D מהדורות נוספות וכיום המהדורה הכי עדכנית היא מהדורה 3....
 

Sabre Runner

New member
ואני חייב לצטט פה את ערן בן-סער.

אולי אני טועה קצת אבל זה פחות או יותר מה שהוא אמר: "מילאתי קלסרים על גבי קלסרים של שיפורים ל-AD&D ואז פשוט נמאס לי ועברתי לשיטה יותר טובה."
 

DDN

New member
רק להוסיף על ההסבר.

המהדורה השלישית זה D&D ולא AD&D. החברה המוציאה WIZARDS OF THE COAST החליטו שהם מורידים את הA הדבילית בשם, ולא יהיו עוד שני משחקים, אלא אחד, ובנו אותו, וקראו לו המהדורה השלישית. זהו צעד ביניים בין AD&D לROLEMASTER, ועד כה הוא נראה שיטה ממש ממש טובה (וגם הספרים ממש מעניינים, בניגוד לאלה של הAD&D)
 

La Gamba

New member
שאלה לDDN

בכרטיס האישי, "כחול, לא. אדום, לא!!!" זה לקוח ממונטי פייטון?
 

La Gamba

New member
אז רק שתדע טעית

בציטוט וכתבת אדום, המקום צהוב, והתבלבת בסדר.
 
הבנתי את הרעיון

קיבלתי רושם שאתם מתנגדים ל Ad@d עם יש למישהו חומר או את הספר של המהדורה השלישית(רצוי בעיברית)!!!! אני ממש רוצה אותו... ,או יודע איפוה אני יכול להשיג אותו צרו איתי קשר ב amirgelbart2hotmail.co.il
 

DDN

New member
מתנגד זה מילה חזקה מדי

תראה, אני כיום משחק בAD&D וזה אחלה משחק, אמנם עם המון חסרונות, אבל אין כמו שוברי חוקים טובים שיעשו אותו טוב יותר. יש לו כמה חוקים ממש דבילים שצריכים התעלמות. אני משחק AD&D והולך לעבור למהדורה שלישית, איך שהDM (רמז, גיל!) יהיה מוכן. ..
 

fbop

New member
D&D מהדורה שלישית לא קיים בעברית...

באנגלית בלבד. אין מי שיתרגם את הספרים של מהדורה שלישית באופן מסחרי, ותוכל לרכוש אותו רק באנגלית. מייבאים את הספרים כמובן לארץ, תחפש בפלאדין, באוליב, בפונדק וכד´. אבל לא עברית.....
 

DDN

New member
זה לא נכון. (אני חושב)

אני הבנתי שאוליב כבר תרגמו אותו, אבל התחרטו ברגע האחרון ולא הוציאו אותו למכירה כי הבינו שזה לא רווחי, לא ככה?
 

Gilgam69

New member
אתה יכול למצוא את הספרים בפריק

אבל רק באנגלית. פריק נמצאת באבן גבירול 60 בת"א ועוד איזה מקום בהרצליה.
 
אין בעיה.

אני עדין ינשא למצוא את המהדורה השלישית בעיברית אבל בנתיים אני ידבוק למהדורה הראשונה הפשוטה והמוקרת.
 
דרקונים

אני לא יודע מה איתכם אבל אני מטורף על דרקונים על כל הסוגים וכל הצבעים גם בעולם שאני והקבוצה שלי משחקים יש רק 5 דרקונים אז יש לכם משהו מעניין על דרקונים תכתבו ונעלה כמה השערות על דרקונים לדוגמה: נשיפות: אני יודע מי כמה בירורים אך עובד המנגנון של נשיפת האש של דרקונים לדוגמה אדומים. טוב זה אולך כך באוויר יש מיטען של מימן (אחוז ממש קטן) הדרקונים כשהם נושמים הם מפרידים את המימן ואת החמצן את החמצן הם נושמים את המימן הם אוגרים ואת השאר הם מפליצים. כפי שאתם ידעים מימן זה גז מאוד דליק כאשר הם מוכנים (מספיק מימן במאגרים) הם מוצאים אותו החוצה באמצעות סוג של אורק קטן ודק כדי שהמימן יהיה ממש דחוס סוף האורק מיסתיים בקצה הגרון. את מנגנון העצתה לא אבנתי כל כך עם אתם יודעים משהו על תעססו לכתוב. בקיצור המימן יוצא מהאורק אל מנגנון העצתה ושם נידלק ולא המימן לא יתפוצץ כי הוא משתחרר ומתארבל עם גזים אחרים וכך נוצרת להבה ממש גדולה ובגלל זה הלהבה לא מרוסנת ולא נורת בצורה אחידה. אני יודע שכל זה נישמע קצת חולני אבל כף לנתח d@d.
 
למעלה