.

  • פותח הנושא acid
  • פורסם בתאריך

lunarbat

New member
ל-aciD תודה על הטיפ ו....

רציתי לדעת אם ניתן להוריד את התוכנה (חופשית)ואם כן היכן. כל זאת משום ש-win98 עושה לי המון צרות. תודה מראש lunarbat.
 

עוזי 2

New member
תרשה לי לתקן אותך

ראשית, אם אתה מתחזק את המחשב שלך כמו שצריך אז הוא לא קורס כמעט אף פעם. המחשב שלי (מערכת הפעלה win98) דלוק 24 שעות ביממה, ולא זוכר מתי קרה בפעם אחרונה הייתי צריך לעשות כיבוי אגרסיבי או reset של המחשב. אני לא טוען חס ושלום שמערכת win98 יציבה כמו לינוקס. היא הרבה פחות יציבה, אבל גם לא צריך להגזים לכיוון ההפוך. אם מתחזקים את המחשב כמו שצריך, נדיר שיהיו בעיות וכשהן קורות אפשר לאתר את הסיבה ולנטרלה. זה נכון שככלל גירסאות היוניקס והלינוקס למיניהן יציבות הרבה יותר, ומהירות יותר. לגבי וירוסים, זה נכון שיש יותר וירוסים לחלונות מאשר ליוניקס או לינוקס, אבל זה לחלוטין לא נכון שאין וירוסים למערכות הפעלה יוניקס ולינוקס. ללינוקס, אפילו יש לא מעט וירוסים (אם כי הרבה פחות מאשר לחלונות). יש גם שפע של תוכנות אנטיוירוס ללינוקס. גם מה שאתה כותב על ה- winsock היה נכון בעבר, (בגירסאות המוקדמות של winsock ל- win95) אבל כבר מזמן לא נכון. עוד דבר, ממתי מייקרוסופט משתמשת בשרתי לינוקס ל- hotmail? בדיקה קצרה שעשיתי עכשיו מראה שלפחות שרתי ה- WWW של hotmail , הם IIS5 שמן הסתם אין לזה גירסה ללינוקס. תראה, אני לא חובב גדול של מייקרוסופט. ואין לי חיבה יתרה אליה, וגם הייתי שמח אילו בית המשפט בארה"ב היה מחמיר איתה, או שהיו משאירים את ההחלטות של השופט ת. פ. ג´קסון על פירוקה, אבל גם לא צריך להסחף לקיצוניות השניה. חלונות 2000 נחשבת ליציבה למדי, וכנ"ל גם חלונות NT. וחוץ מזה, זה שעובדים עם מערכת הפעלה של מייקרוסופט לא מחייב אותנו להשתמש באפליקציות שלה, או להשאיר את הגדרות ברירת המחדל.
 

@poet

New member
עוזי 2 הרשה לי לתקן גם אותך

אף אחד לא אמר שwindows היא לא מערכת הפעלה טובה. אף אחד לא אמר שהיא לא בעלת ביצועים טובים. למעלה מ 70 אחוז משתמשי ווינדוס בעולם עדיין משתמשים ב win 98 win95 יפה שהמחשב שלך פועל 24 שעות ביממה , ויפה שהמחשב שלך פועל על 98 ולא מקבל בלו סקרינין . אולם - בוא ניראה שאתה מתקין לינוקס רד הט 7 ומעלה , מה אתה מקבל ני אגיד את השמות במונחים ה "ויינדוסיים שלהם " כדי שאנשים אחרים יוכלו להבין ofiice ,email, 4 broewsers , 2 irc xclinets ,2 icq clinets , "photo shop " 3 media players ועוד... שלא לדבר על פייר וואל , דרייברים כמעט להכל , וקוד פתוח לשנות. אתה מקבל יציבות , תשכח מהמילה "כמעט אף פעם" תתרגל למילה אף םעם לא קורס. אתה מקבל אבטחה , למרות שכמו בכל דבר אתה צריך לאבטח את הבוקס... יופי אחרי שדיברנו על זה , בוא ניראה על איזה מחשב זה רץ המממ פנטיום אחד ד"א אותה תוצאה רק פחות מהירה על 486 ו 586. תנסה להריץ את כל התוכנות שאמרתי לך כרגע על פנטיום אחד, ועל 98 זהו מקווה שהבנת אה כן ... בלינוקס אתה יכול להריץ 16 desktops בו זמנית כמה ב ווינדוס?
 

עוזי 2

New member
מה שארתה כותב לא סותר

מה שאתה כותב לא סותר את מה שאני כתבתי. במכתב המקורי היו מספר הצהרות שהיו עובדתית לא נכונות ותיקנתי אותן, לא התייחסתי לעצם המסקנות.
 

עוזי 2

New member
כמה הערות

חלק מהטענות שלך נכונות, (אבל הן לא תיקון לטענותי, כי אינן סותרות). תחילת הפיתוח של ARPANET היתה באמצע שנות ה-60, ולמעשה, אין הגדרה מדוייקת מתי התחילו לקרוא לזה אינטרנט במקום ארפאנט (המונח "אינטרנט" התייחס בהתחלה לטכנולוגיה, ולאט לאט התחילו לקרוא לרשת בשם הזה. כאשר Arpanet פורקה באופן רשמי ב- 1990 כבר אף אחד לא קרא לרשת Arpanet. מה שאתה מתכוון לגבי שנות ה- 80 זה כנראה לפרוטוקולי האינטרנט. אשמח לקבל reference לגבי העובדה ששרתי הנתונים של hotmail רצים על linux. בהרבה מקומות זה יהיה סקופ, בהתחשב בעובדה שעד כה נחשבה לסקופ גדול העובדה שאחת החברות שמפיצות את מייקרוסופט משתמשת בשרתים של לינוקס. לגבי ה-47 יום - מה שאני מכיר זה 49.7 ימים וזה רלוונטי רק כאשר רץ שרת של snmp (שזה פחות או יותר מוציא מהרשימה מחשבים אישיים מבוססי win98 או WinME). וגם אז, אני לא בטוח שזה תופס גם לגירסאות החדשות של SNMP. ושוב, לא טענתי שהיציבות של win98 גבוהה כמו זו של לינוקס, ולכן חבל על הנסיונות להוכיח אותי בזה. לגבי וירוסים לגירסאות השונות של יוניקס, היחיד שעולה לי לראש כרגע בצורה מפורטת, זה הואריאציה של ה- ILY ליוניקס (שכתובה כ- shell script), אבל אני גם זוכר שדווח על תולעת שמדביקה גם גירסאות מסויימות של יוניקס, וגם גירסאות של חלונות. אמנם זו יותר תולעת, אבל כיום מתייחסים לתולעים כאלו (שמתרבות) כאל תת-קבוצה של וירוסים (בניגוד נניח לתולעת מוריס). שוב, אני לא טוען שזה נפוץ. למעשה כרגע זה לא מהווה סכנה (אם כי הדיבורים על וירוסים ותולעים רבי פלטפורמות נעשים נפוצים). המטרה שלי, שוב, לא היתה לטעון שהמסקנות שלך לא נכונות. אלא רק לטעון שמספר הצהרות שלך לא היו אחראיות.
 

עוזי 2

New member
וירוסים שנדבקים לקבצים

בעבר, וירוסים נדבקו לקבצים קיימים כדרך להיות מורצים כאשר הרצת באופן תמים את הקבצים המארחים. היום גם שיש לא מעט וירוסים כאלו, זה כבר לא משמש כדי לגרום לך להריץ את הוירוס, וכבר אין ייחוד עקרוני בכך שוירוס מדביק קובץ קיים במקום לבנות קובץ משל עצמו. וירוס shell script ניתן להקביל לוירוסי ה- VBS בחלונות. הוא וירוס במובן שיש בקוד שלו את הפקודות להפצתו והתרבותו, ולאו דווקא פקודות שגורמות נזק.
 

מול

New member
Hotmail אכן רץ בעבר על לינוקס

לפני כשנה שנה וחצי מישהו אכן עלה על זה ואכן זה היה סקופ רציני
אם "וואלה" (ז"ל בקרוב) לא היו מוחקים את היסטוריית פורום לינוקס ביואל הייתי מחפש את הקישור. אני חושב שהיום שזה יצא לרשת היה שיא חדש בהתקנת IIS . העניין תוקן מזמן........
 

עוזי 2

New member
בדקתי בעזרת מנוע חיפוש

ואכן עד כלפני כשנה Hotmail עבדה תחת מערכת הפעלה FreeBSD (גירסה של יוניקס). (FreeBSD גם נראית יותר הגיונית מאשר לינוקס, כיוון שהיא מערכת יותר יציבה. כאשר אנו מדברים על מערכות בסדר גודל כזה גם לינוקס עלולה שלא להספיק). המערכת היתה ירושה עוד מהתקופה שלפני שמייקרוסופט רכשה את Hotmail. מסתבר שמייקרוסופט ניסתה להעביר את המערכת בהתחלה ל- NT אבל היא לא הצליחה, ורק בערך לפני שנה, כאשר כבר דובר על Win2000 זה כבר התאפשר.
 

@poet

New member
עכשיו אתה תעבור טיפול

כל הכבוד לך עם רעיונות ה freeBSD יש לי כמה שאלות אליך: א) כמה מחשבים יש לך בבית וכמה מהם פועלים כדרך קבע על יוניקס. ב) כמה כיף זה יכול להיות לגלוש טקסטואלית ג) חבר שולח לך קובץ exe מה אתה עושה? ד) עיברית באל איי סי קיו ה) למה סגרת את הטלנט שלך פתאום? ו) על איזה מערכת הפעלה כתבת את המאמר הזה? חחחחח אתה יודע שזה נורא כייף להיות פורומים של תפוז על לינוקס הכל הפוך ואתה צריך לכתוב הכל על קובץ טקסט ולהעתיק did you? :)
 

@poet

New member
לא חומד

אתה מריץ יוניקס , ועל המחשבהנישא שלך אתמול התקנת . לא מדברים על לינוקס אני יודע שיש בו ממשק גרפי דעעע wine , טוב תעשה לי טובה :) אתה פשוט לוקח את הקובץ ומשתמש ב במחשב שמריץ 98 וגם התוכנה הזו עולה דיי הרבה כסף licq מסריח. טלנט צריך לעבוד , אבל אתה מפחד :) בקשר לנטסקייפ תנסה שוב היה לי עיברית . אבל שוב תנסה שוב ואם אתה עושה את זה ואני רואה ממש הודעה נפתחת , עם צילום מסך . אתה תקבל משהו שאתה מאוד מאוד רוצה:)
 

@poet

New member
אה מה נידבקת לזה

יאללה מה לשכוח את הדברים שאני רוצה? אני אוהב אותך אל תשכח הייתי כורת חצי אשך בשבילך אבל... תעשה לי דוגרי תגיד לי תאמת שנייה לפני שאני הולך לקנות עם מלי סיגריות על איזה מערכת הפעלה אתה כותב את ההודעה ועל איזה קליינט אתה בצאט ואיזה מערכת הפעלה אתה רוצה שאני אצרוב לך?
 

mmm

New member
אבל מה יקרה בעתיד הרחוק, ומה אם....

לינוקס אכן יותר יציבה, ואכן מיקרוסופט לקחת את sock מיוניקס, אבל... 1. האם בעתיד הקרוב אין סכנה להתפשטות מאסיבית של וירוסים ללינוקס? הרי אין אנטי וירוס, ואף אחד לא מוכן. 2. האם ווינדוס לא עשירה יותר באפשריות. 3. האם יוניקס לא, תאורתית, מכילה חורי אבטחה שאף אחד לא מצא, כמו ווינדוס? 4. האם הגרסאות השונות של לינוקס שונות בהרבה?
 

עוזי 2

New member
הערה לגבי לינוקס

יש גם וירוסים ללינוקס ומספרם בעליה, וגם תוכנות אנטיוירוס ללינוקס. לא מזמן התבשרתי שתוכנת האנטיוירוס F-Prot הוציאה גירסה ללינוקס, וגם צרפה את כל נתוני הזיהוי של וירוסי הלינוקס לכל גירסאותיה. הסיבה העיקרית לכך שוירוסי לינוקס אינם נפוצים, היא שלינוקס אינה נפוצה כמו מערכות ההפעלה חלונות למיניהן. למערכות יוניקס ולינוקס השונות יש הרבה חורי אבטחה, כמו גם למערכות ההפעלה חלונות למיניהן. החוירם נסתמים כל הזמן וכל הזמן מגלים חורי אבטחה חדשים. מבחינת חורי אבטחה, הטעמים השונים והגירסאות השונות של לינוקס שונות מספיק כדי שמרבית חורי האבטחה יתפסו רק לגירסאות מסויימות. לגבי תולעים, יש כמה שמסתדרות עם הרבה גירסאות של לינוקס. חלונות יותר עשירה באפשרויות מבחינת מגוון התוכנות שאפשר להתקין עליה, וזו גם הסיבה שבשלב מסויים הפסקתי להשתמש בלינוקס. יחד עם זה, במובן מסויים, יש להאשים את מייקרוסופט בכך. השליטה של מייקרוסופט בשוק, כמו גם המניפולציות שהיא עשתה כדי לחזק את שליטתה ולהחליש את יריבותיה, גורמות לכך שמערכות הפעלה אחרות מתקשות לשכנע יצרני תוכנה וחומרה להשקיע בהמרת המוצרים גם אל מערכות ההפעלה שלהם. נוצר מצב שבו, כל עוד אין מספיק אנשים שעובדים עם לינוקס לשימושים ביתיים, גם אין אינטרס כלכלי למרבית החברות להכנס לזה, וכל עוד מרבית החברות לא תומכות בלינוקס, גם היא לא תוכל להתחזק באופן משמעותי במגזר הביתי. בעוד שלינוקס מבוססת על ההצלחה של יוניקס, ששלטה בקטגוריות מסויימות הרבה לפני שמייקרוסופט נכנסה אליהן, המצב של מערכות הפעלה אחרות, כגון BeOS הרבה יותר גרוע. כרגע מייקרוסופט עושה מאמץ להשתלט על הסטנדרטים של האינטרנט ולהכתיב אותם. ברגע שמייקרוסופט תצליח להחליף את הסטנדרטים Public domain של האינטרנט בסטנדרטים שרשומים על שמה, היא תוכל ע"י מניפולציות לגרום לכך שמערכות אחרות יסבלו מבעיות תאימות. גם היום הדפדפנים של חברות מתחרות רודפים אחרי מייקרוסופט בכל מה שקשור לתאימות, וזה בגלל השליטה החזקה של מייקרוסופט בשוק. אם נזכור את מה שאירע למערכת ההפעלה OS/2 (או יותר נכון לגירסת ה- Warp שלה) שכאשר היא יצאה (בערך באותה תקופה ש- Win95 יצאה) מרבית האנשים שעבדו עם שתי המערכות הסכימו ש- OS/2 יותר טובה בהרבה, אבל כמה הסכמם מפוקפקים, והשליטה בשוק גרמו ל- IBM להפסיק לתחזק את OS/2. המסר הוא שאם לא יהיה זעזוע חזק, בנוסח מה שתומס פנפילד ג´קסון הציע, לחברות מתחרות יהיה יותר ויותר קשה לקחת חלק משמעותי מהשוק, וכך לא צפוי שחברות חדשות ינסו לפתח מערכות הפעלה חדשות שיתחרו עם חלונות. ללינוקס, יש קהל האקרים נלהב, שמפתח תוכנות ודרייברים ותמיכות שמפצים על כך שהרבה חברות מסחריות לא רוצות להכנס לשוק הזה. ניקח בחשבון גם שיש לא מעט חברות שכן נכנסו לשוק (אם כי עדיין הרבה פחות מאשר לחלונות). אבל ההתחזקות של מייקרוסופט נמשכת, ועכשיו, עם ה- Windows XP שמתיימר להיות מערכת הפעלה ביתית יציבה כמו חלונות NT לפחות, ושבינתיים זוכה לביקורות מצויינות מבחינת היציבות והיעילות בניהול משאבים, אבל מצד שני קושרת אותך עוד יותר לסטנדרטים של מייקרוסופט, ולרשת שלה, זה רק יחמיר.
 
למעלה