300 קמ"ש -טיול בAVE ממאלגה לקורדובה.

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
300- בצד השני (המזרחי) יש הצללה, וכן AVE

300 קמ"ש -טיול בAVE ממאלגה לקורדובה.
או בשמותיהם הפיניקיים: ממלחה לקרת-יובה. (זה כמעט אוטובוס פנימי בירושלים...)

הסיבה למסענו היא שנגמרה לנו תקופת ההשכרה של המכונית, וזה תירוץ מצויין לבקר היכנשהו בתח"צ ולהרוויח כמה ימים ללא שכירות (לשכירת מכונית יש מספר יתרונות על פני קנייה של אוטו שיעמוד בחנייה 7-8 חודשים ללא מעש, יחסום את החנייה אם נרצה לארח בהעדרנו, ויכריח אותנו לקחת כל פעם מונית ב€120 שתעלה יותר מהטיסה עצמה). מסענו מתחיל משדה התעופה של מאלגה, הנקרא על שם הנפקד-נוכח פאבלו פיקאסו שנולד בעיר, אך עיקר פועלו היה בצרפת ואחרי עליית פרנקו הוא גלה מארצו ללא שוב. לפי סדר השפות בשלט שדה התעופה נמצא בדויטשרסודווסטאוריופה (דרום-מזרח אירופה הגרמנית). השלט מכווין בין השאר לתחנת הרכבת הפרברית ( Cercanías - סרקנייאס - מהמילה Cerca - קרוב ).
300- בצד השני (המזרחי) יש הצללה, וכן AVE
ההצללה קשורה יותר לקניון שליד התחנה.
 

Ccyclist

Well-known member
300- מתחילים לאט, בצג כתוב 33 קמ"ש

300 קמ"ש -טיול בAVE ממאלגה לקורדובה.
או בשמותיהם הפיניקיים: ממלחה לקרת-יובה. (זה כמעט אוטובוס פנימי בירושלים...)

הסיבה למסענו היא שנגמרה לנו תקופת ההשכרה של המכונית, וזה תירוץ מצויין לבקר היכנשהו בתח"צ ולהרוויח כמה ימים ללא שכירות (לשכירת מכונית יש מספר יתרונות על פני קנייה של אוטו שיעמוד בחנייה 7-8 חודשים ללא מעש, יחסום את החנייה אם נרצה לארח בהעדרנו, ויכריח אותנו לקחת כל פעם מונית ב€120 שתעלה יותר מהטיסה עצמה). מסענו מתחיל משדה התעופה של מאלגה, הנקרא על שם הנפקד-נוכח פאבלו פיקאסו שנולד בעיר, אך עיקר פועלו היה בצרפת ואחרי עליית פרנקו הוא גלה מארצו ללא שוב. לפי סדר השפות בשלט שדה התעופה נמצא בדויטשרסודווסטאוריופה (דרום-מזרח אירופה הגרמנית). השלט מכווין בין השאר לתחנת הרכבת הפרברית ( Cercanías - סרקנייאס - מהמילה Cerca - קרוב ).
300- מתחילים לאט, בצג כתוב 33 קמ"ש
הקטע הראשון של הנסיעה מוצג על המפה
 

Ccyclist

Well-known member
300
- הצג משתנה ובסוף מגיע ל 300 קמ"ש

300 קמ"ש -טיול בAVE ממאלגה לקורדובה.
או בשמותיהם הפיניקיים: ממלחה לקרת-יובה. (זה כמעט אוטובוס פנימי בירושלים...)

הסיבה למסענו היא שנגמרה לנו תקופת ההשכרה של המכונית, וזה תירוץ מצויין לבקר היכנשהו בתח"צ ולהרוויח כמה ימים ללא שכירות (לשכירת מכונית יש מספר יתרונות על פני קנייה של אוטו שיעמוד בחנייה 7-8 חודשים ללא מעש, יחסום את החנייה אם נרצה לארח בהעדרנו, ויכריח אותנו לקחת כל פעם מונית ב€120 שתעלה יותר מהטיסה עצמה). מסענו מתחיל משדה התעופה של מאלגה, הנקרא על שם הנפקד-נוכח פאבלו פיקאסו שנולד בעיר, אך עיקר פועלו היה בצרפת ואחרי עליית פרנקו הוא גלה מארצו ללא שוב. לפי סדר השפות בשלט שדה התעופה נמצא בדויטשרסודווסטאוריופה (דרום-מזרח אירופה הגרמנית). השלט מכווין בין השאר לתחנת הרכבת הפרברית ( Cercanías - סרקנייאס - מהמילה Cerca - קרוב ).
300
- הצג משתנה ובסוף מגיע ל 300 קמ"ש
יש ללחוץ על התמונה לראות את הרצף.

הרצף מראה איך המהירות עולה לטווח מסויים באזור ה 290-295 קמ"ש, לפני שסוף סוף היא מגיעה למהירות העליונה. לפי הנסיעה צפונה הנהג שולט כנראה בהאצה עד לגבול העליון, והוא מאט ב5-10 קמ"ש לעומת הגבול העליון ברוב הקטעים המהירים. כמו כן - הרכבת מוגבלת ל200 קמ"ש בלבד במנהרות, ובנסיעה חזרה היה מפגש כפול שבו הרכבת האטה עד ל120 קמ"ש לפני שחזרה ל300 בהאצה מהירה ביותר.

התמונות צולמו בהפרשים של 10-5 דקות ולכן אין למצלמה נקודת מבט אחידה. שימו לב גם לתמונות המשתנות, כנראה הסרט "סנא".
 

Ccyclist

Well-known member
300 - הרים, דרך החלון שבין המושבים ליד.

300 קמ"ש -טיול בAVE ממאלגה לקורדובה.
או בשמותיהם הפיניקיים: ממלחה לקרת-יובה. (זה כמעט אוטובוס פנימי בירושלים...)

הסיבה למסענו היא שנגמרה לנו תקופת ההשכרה של המכונית, וזה תירוץ מצויין לבקר היכנשהו בתח"צ ולהרוויח כמה ימים ללא שכירות (לשכירת מכונית יש מספר יתרונות על פני קנייה של אוטו שיעמוד בחנייה 7-8 חודשים ללא מעש, יחסום את החנייה אם נרצה לארח בהעדרנו, ויכריח אותנו לקחת כל פעם מונית ב€120 שתעלה יותר מהטיסה עצמה). מסענו מתחיל משדה התעופה של מאלגה, הנקרא על שם הנפקד-נוכח פאבלו פיקאסו שנולד בעיר, אך עיקר פועלו היה בצרפת ואחרי עליית פרנקו הוא גלה מארצו ללא שוב. לפי סדר השפות בשלט שדה התעופה נמצא בדויטשרסודווסטאוריופה (דרום-מזרח אירופה הגרמנית). השלט מכווין בין השאר לתחנת הרכבת הפרברית ( Cercanías - סרקנייאס - מהמילה Cerca - קרוב ).
300 - הרים, דרך החלון שבין המושבים ליד.
ההרים הם אותם ההרים שרואים משדה התעופה של מאלגה.
 

Ccyclist

Well-known member
300- מה מקבלים במושב מחלקה מועדפת

300 קמ"ש -טיול בAVE ממאלגה לקורדובה.
או בשמותיהם הפיניקיים: ממלחה לקרת-יובה. (זה כמעט אוטובוס פנימי בירושלים...)

הסיבה למסענו היא שנגמרה לנו תקופת ההשכרה של המכונית, וזה תירוץ מצויין לבקר היכנשהו בתח"צ ולהרוויח כמה ימים ללא שכירות (לשכירת מכונית יש מספר יתרונות על פני קנייה של אוטו שיעמוד בחנייה 7-8 חודשים ללא מעש, יחסום את החנייה אם נרצה לארח בהעדרנו, ויכריח אותנו לקחת כל פעם מונית ב€120 שתעלה יותר מהטיסה עצמה). מסענו מתחיל משדה התעופה של מאלגה, הנקרא על שם הנפקד-נוכח פאבלו פיקאסו שנולד בעיר, אך עיקר פועלו היה בצרפת ואחרי עליית פרנקו הוא גלה מארצו ללא שוב. לפי סדר השפות בשלט שדה התעופה נמצא בדויטשרסודווסטאוריופה (דרום-מזרח אירופה הגרמנית). השלט מכווין בין השאר לתחנת הרכבת הפרברית ( Cercanías - סרקנייאס - מהמילה Cerca - קרוב ).
300- מה מקבלים במושב מחלקה מועדפת
יש מדף / שולחן מתקפל דמוי עץ, וגם מקבלים אוזניות חינם (שאותן אפשר לקחת כמזכרת). בנסיעה ממאלגה עלינו בתחנה הראשונה אז היה טבעי שקיבלנו כי חילקו לכולם, אך גם בקורדובה הדיילת טרחה להגיע אלינו ולהציע אוזניות למרות שזו היתה התחנה הלפני-אחרונה. RENFE שואפת לשירות ברמה טובה בקווי הדגל שלה.
 

danielya

New member
האוזניות מחולקות גם במח' תיירים

300- מה מקבלים במושב מחלקה מועדפת
יש מדף / שולחן מתקפל דמוי עץ, וגם מקבלים אוזניות חינם (שאותן אפשר לקחת כמזכרת). בנסיעה ממאלגה עלינו בתחנה הראשונה אז היה טבעי שקיבלנו כי חילקו לכולם, אך גם בקורדובה הדיילת טרחה להגיע אלינו ולהציע אוזניות למרות שזו היתה התחנה הלפני-אחרונה. RENFE שואפת לשירות ברמה טובה בקווי הדגל שלה.
האוזניות מחולקות גם במח' תיירים
 

Ccyclist

Well-known member
300- הכרטיס, במקרה הכינותי מראש

300 קמ"ש -טיול בAVE ממאלגה לקורדובה.
או בשמותיהם הפיניקיים: ממלחה לקרת-יובה. (זה כמעט אוטובוס פנימי בירושלים...)

הסיבה למסענו היא שנגמרה לנו תקופת ההשכרה של המכונית, וזה תירוץ מצויין לבקר היכנשהו בתח"צ ולהרוויח כמה ימים ללא שכירות (לשכירת מכונית יש מספר יתרונות על פני קנייה של אוטו שיעמוד בחנייה 7-8 חודשים ללא מעש, יחסום את החנייה אם נרצה לארח בהעדרנו, ויכריח אותנו לקחת כל פעם מונית ב€120 שתעלה יותר מהטיסה עצמה). מסענו מתחיל משדה התעופה של מאלגה, הנקרא על שם הנפקד-נוכח פאבלו פיקאסו שנולד בעיר, אך עיקר פועלו היה בצרפת ואחרי עליית פרנקו הוא גלה מארצו ללא שוב. לפי סדר השפות בשלט שדה התעופה נמצא בדויטשרסודווסטאוריופה (דרום-מזרח אירופה הגרמנית). השלט מכווין בין השאר לתחנת הרכבת הפרברית ( Cercanías - סרקנייאס - מהמילה Cerca - קרוב ).
300- הכרטיס, במקרה הכינותי מראש
כמו כרטיסי טיסות גם את כרטיסי הרכבת המהירה אפשר לקנות מהמחשב ולהדפיס בבית. יש אפילו ארנק וירטואלי שמאפשר לשים את הכרטיס על הסמארטפון, אבל עם חיי הסוללה העגומים של הנוכחי שלי עדיף משהו מנייר.
 

Ccyclist

Well-known member
300- תמונה "ארץ-ישראלית"

300 קמ"ש -טיול בAVE ממאלגה לקורדובה.
או בשמותיהם הפיניקיים: ממלחה לקרת-יובה. (זה כמעט אוטובוס פנימי בירושלים...)

הסיבה למסענו היא שנגמרה לנו תקופת ההשכרה של המכונית, וזה תירוץ מצויין לבקר היכנשהו בתח"צ ולהרוויח כמה ימים ללא שכירות (לשכירת מכונית יש מספר יתרונות על פני קנייה של אוטו שיעמוד בחנייה 7-8 חודשים ללא מעש, יחסום את החנייה אם נרצה לארח בהעדרנו, ויכריח אותנו לקחת כל פעם מונית ב€120 שתעלה יותר מהטיסה עצמה). מסענו מתחיל משדה התעופה של מאלגה, הנקרא על שם הנפקד-נוכח פאבלו פיקאסו שנולד בעיר, אך עיקר פועלו היה בצרפת ואחרי עליית פרנקו הוא גלה מארצו ללא שוב. לפי סדר השפות בשלט שדה התעופה נמצא בדויטשרסודווסטאוריופה (דרום-מזרח אירופה הגרמנית). השלט מכווין בין השאר לתחנת הרכבת הפרברית ( Cercanías - סרקנייאס - מהמילה Cerca - קרוב ).
300- תמונה "ארץ-ישראלית"
זו אינה טעות עריכה, זהו הנוף הנשקף מהקו המהיר ממלחה שהינה בספרד.

בדיון אופניים כלשהו מישהו אמר לי ש " אנדלוסייה היא כמו ישראל, רק יותר ".
 

Ccyclist

Well-known member
300- מקבלים גם עיתון, אך רק בספרדית.

300 קמ"ש -טיול בAVE ממאלגה לקורדובה.
או בשמותיהם הפיניקיים: ממלחה לקרת-יובה. (זה כמעט אוטובוס פנימי בירושלים...)

הסיבה למסענו היא שנגמרה לנו תקופת ההשכרה של המכונית, וזה תירוץ מצויין לבקר היכנשהו בתח"צ ולהרוויח כמה ימים ללא שכירות (לשכירת מכונית יש מספר יתרונות על פני קנייה של אוטו שיעמוד בחנייה 7-8 חודשים ללא מעש, יחסום את החנייה אם נרצה לארח בהעדרנו, ויכריח אותנו לקחת כל פעם מונית ב€120 שתעלה יותר מהטיסה עצמה). מסענו מתחיל משדה התעופה של מאלגה, הנקרא על שם הנפקד-נוכח פאבלו פיקאסו שנולד בעיר, אך עיקר פועלו היה בצרפת ואחרי עליית פרנקו הוא גלה מארצו ללא שוב. לפי סדר השפות בשלט שדה התעופה נמצא בדויטשרסודווסטאוריופה (דרום-מזרח אירופה הגרמנית). השלט מכווין בין השאר לתחנת הרכבת הפרברית ( Cercanías - סרקנייאס - מהמילה Cerca - קרוב ).
300- מקבלים גם עיתון, אך רק בספרדית.
הדיילת הציעה, אבל בעלי החליט מהיום הראשון כאן שהוא ג'נטלמן אנגלי שלא לומד שפות זרות, ואני החלטתי שאלמד את מה שאלמד בצורה טבעית אך לא אקח שיעורים כי ממילא בכל מקום (חוץ מהג'ים) כולם מדברים אנגלית פה בקוסטה. ה AVE לעומת זאת משרתת את "ספרד האמיתית", ארץ זרה הנמצאת מצפון להרים.
 

Ccyclist

Well-known member
300- שדות, די דומה לשפלה בארץ.

300 קמ"ש -טיול בAVE ממאלגה לקורדובה.
או בשמותיהם הפיניקיים: ממלחה לקרת-יובה. (זה כמעט אוטובוס פנימי בירושלים...)

הסיבה למסענו היא שנגמרה לנו תקופת ההשכרה של המכונית, וזה תירוץ מצויין לבקר היכנשהו בתח"צ ולהרוויח כמה ימים ללא שכירות (לשכירת מכונית יש מספר יתרונות על פני קנייה של אוטו שיעמוד בחנייה 7-8 חודשים ללא מעש, יחסום את החנייה אם נרצה לארח בהעדרנו, ויכריח אותנו לקחת כל פעם מונית ב€120 שתעלה יותר מהטיסה עצמה). מסענו מתחיל משדה התעופה של מאלגה, הנקרא על שם הנפקד-נוכח פאבלו פיקאסו שנולד בעיר, אך עיקר פועלו היה בצרפת ואחרי עליית פרנקו הוא גלה מארצו ללא שוב. לפי סדר השפות בשלט שדה התעופה נמצא בדויטשרסודווסטאוריופה (דרום-מזרח אירופה הגרמנית). השלט מכווין בין השאר לתחנת הרכבת הפרברית ( Cercanías - סרקנייאס - מהמילה Cerca - קרוב ).
300- שדות, די דומה לשפלה בארץ.
 

Ccyclist

Well-known member
300- טירה על גבעה מעל לעיר, ויוטיוב שצילמתי.

300 קמ"ש -טיול בAVE ממאלגה לקורדובה.
או בשמותיהם הפיניקיים: ממלחה לקרת-יובה. (זה כמעט אוטובוס פנימי בירושלים...)

הסיבה למסענו היא שנגמרה לנו תקופת ההשכרה של המכונית, וזה תירוץ מצויין לבקר היכנשהו בתח"צ ולהרוויח כמה ימים ללא שכירות (לשכירת מכונית יש מספר יתרונות על פני קנייה של אוטו שיעמוד בחנייה 7-8 חודשים ללא מעש, יחסום את החנייה אם נרצה לארח בהעדרנו, ויכריח אותנו לקחת כל פעם מונית ב€120 שתעלה יותר מהטיסה עצמה). מסענו מתחיל משדה התעופה של מאלגה, הנקרא על שם הנפקד-נוכח פאבלו פיקאסו שנולד בעיר, אך עיקר פועלו היה בצרפת ואחרי עליית פרנקו הוא גלה מארצו ללא שוב. לפי סדר השפות בשלט שדה התעופה נמצא בדויטשרסודווסטאוריופה (דרום-מזרח אירופה הגרמנית). השלט מכווין בין השאר לתחנת הרכבת הפרברית ( Cercanías - סרקנייאס - מהמילה Cerca - קרוב ).
300- טירה על גבעה מעל לעיר, ויוטיוב שצילמתי.
נכון, גם את זה אפשר למצוא בדוחק בארץ (מבצרי צלבנים למיניהם), אך זה קצת שונה כי העיר התפתחה בחסות המבצר.

והנה הרגע שאליו גררתי אתכם: קטע יוטיוב שצילמתי (רציתי להעלות בתפוז אבל FLIX לא הכיר את סוג הקובץ), מפוקסל יותר מצפייה ישירה בקובץ מהמחשב.

300 קמ"ש - תהנו: https://www.youtube.com/watch?v=o6K4fVYBiZ0

ועכשיו אצא להפסקה קצרה לפני שאביא תמונות מקורדובה עצמה, ובהמשך - את הנסיעה חזרה למאלגה.
 

Ccyclist

Well-known member
אופס, הנה התמונה, אני צריך את ההפסקה הזאת.

300- טירה על גבעה מעל לעיר, ויוטיוב שצילמתי.
נכון, גם את זה אפשר למצוא בדוחק בארץ (מבצרי צלבנים למיניהם), אך זה קצת שונה כי העיר התפתחה בחסות המבצר.

והנה הרגע שאליו גררתי אתכם: קטע יוטיוב שצילמתי (רציתי להעלות בתפוז אבל FLIX לא הכיר את סוג הקובץ), מפוקסל יותר מצפייה ישירה בקובץ מהמחשב.

300 קמ"ש - תהנו: https://www.youtube.com/watch?v=o6K4fVYBiZ0

ועכשיו אצא להפסקה קצרה לפני שאביא תמונות מקורדובה עצמה, ובהמשך - את הנסיעה חזרה למאלגה.
אופס, הנה התמונה, אני צריך את ההפסקה הזאת.
אחזור ואדגיש שזוהי מהירות הנסיעה האמיתית של הרכבת הזו. כך נראית נסיעה ב300 קמ"ש.

כרגע הקישורים ביוטיוב רובם אינם לסרטוני ההמשך שלי, שניתן לזהות אותם לפי הקידומת Ccyc AVE ומספר.

מי שרוצים "לרמות" מוזמנים למצא את ה Playlist שכולל את כל שבעת היוטיובים שהסרטתי. (אינני יודע מדוע זה לא מופיע לצד כל סרטון).

תהנו. לפורום ברמה של מחלקה ראשונה מגיע לחוות נסיעת מחלקה ראשונה ברכבת מהירה.
 

Ccyclist

Well-known member
300- אחרונה לפני ההפסקה- מסך המסלול ביציאה.

300 קמ"ש -טיול בAVE ממאלגה לקורדובה.
או בשמותיהם הפיניקיים: ממלחה לקרת-יובה. (זה כמעט אוטובוס פנימי בירושלים...)

הסיבה למסענו היא שנגמרה לנו תקופת ההשכרה של המכונית, וזה תירוץ מצויין לבקר היכנשהו בתח"צ ולהרוויח כמה ימים ללא שכירות (לשכירת מכונית יש מספר יתרונות על פני קנייה של אוטו שיעמוד בחנייה 7-8 חודשים ללא מעש, יחסום את החנייה אם נרצה לארח בהעדרנו, ויכריח אותנו לקחת כל פעם מונית ב€120 שתעלה יותר מהטיסה עצמה). מסענו מתחיל משדה התעופה של מאלגה, הנקרא על שם הנפקד-נוכח פאבלו פיקאסו שנולד בעיר, אך עיקר פועלו היה בצרפת ואחרי עליית פרנקו הוא גלה מארצו ללא שוב. לפי סדר השפות בשלט שדה התעופה נמצא בדויטשרסודווסטאוריופה (דרום-מזרח אירופה הגרמנית). השלט מכווין בין השאר לתחנת הרכבת הפרברית ( Cercanías - סרקנייאס - מהמילה Cerca - קרוב ).
300- אחרונה לפני ההפסקה- מסך המסלול ביציאה.
התמונות הבאות יהיו מהעיר קורדובה עצמה, עם יותר קשר לארץ מאשר לתח"צ, אבל זהו יעד הנסיעה ולכן אוכל להצדיק זאת.

תמונת המסך בדלת הרכבת היא התמונה האחרונה מהנסיעה לשם, והיא סוף פסוק הגיוני לקטע הראשון.

מתחנת הרכבת לקחנו מונית ב6 יורו, לא היה לנו כוח להמתין לאוטובוס שתדירותו ביום א' הוא פעם ב20 דקות ו"תענוג" של 250 מטר ברגל בסימטאות לא מוכרות עם מזוודה (למרות שיש לה גלגלים).
 
אפשר גם ללכת 2~ ק"מ ברגל לעיר העתיקה

300- אחרונה לפני ההפסקה- מסך המסלול ביציאה.
התמונות הבאות יהיו מהעיר קורדובה עצמה, עם יותר קשר לארץ מאשר לתח"צ, אבל זהו יעד הנסיעה ולכן אוכל להצדיק זאת.

תמונת המסך בדלת הרכבת היא התמונה האחרונה מהנסיעה לשם, והיא סוף פסוק הגיוני לקטע הראשון.

מתחנת הרכבת לקחנו מונית ב6 יורו, לא היה לנו כוח להמתין לאוטובוס שתדירותו ביום א' הוא פעם ב20 דקות ו"תענוג" של 250 מטר ברגל בסימטאות לא מוכרות עם מזוודה (למרות שיש לה גלגלים).
אפשר גם ללכת 2~ ק"מ ברגל לעיר העתיקה
מסלולת נחמד
 

Ccyclist

Well-known member
עם מזוודה? ממש לא.

אפשר גם ללכת 2~ ק"מ ברגל לעיר העתיקה
מסלולת נחמד
עם מזוודה? ממש לא.
רק לאל-קורטה אינגלס לקח רבע שעה ברגל מהמלון דרך הסימטאות העמוסות בחלק התיירותי והרחובות העמוסים גם הם במרכז המסחרי הספרדי. זה אומר שללכת מהתחנה למלון היה לוקח אולי 20 דקות וזה תענוג ממש מפוקפק כשמגיעים לעיר בפעם הראשונה.

שיטוט עירוני זה תענוג כשיש זמן ומקסימום תיק גב בינוני.
 

Ccyclist

Well-known member
ביעד-
גם זו תחבורה, אני מניח...

300 קמ"ש -טיול בAVE ממאלגה לקורדובה.
או בשמותיהם הפיניקיים: ממלחה לקרת-יובה. (זה כמעט אוטובוס פנימי בירושלים...)

הסיבה למסענו היא שנגמרה לנו תקופת ההשכרה של המכונית, וזה תירוץ מצויין לבקר היכנשהו בתח"צ ולהרוויח כמה ימים ללא שכירות (לשכירת מכונית יש מספר יתרונות על פני קנייה של אוטו שיעמוד בחנייה 7-8 חודשים ללא מעש, יחסום את החנייה אם נרצה לארח בהעדרנו, ויכריח אותנו לקחת כל פעם מונית ב€120 שתעלה יותר מהטיסה עצמה). מסענו מתחיל משדה התעופה של מאלגה, הנקרא על שם הנפקד-נוכח פאבלו פיקאסו שנולד בעיר, אך עיקר פועלו היה בצרפת ואחרי עליית פרנקו הוא גלה מארצו ללא שוב. לפי סדר השפות בשלט שדה התעופה נמצא בדויטשרסודווסטאוריופה (דרום-מזרח אירופה הגרמנית). השלט מכווין בין השאר לתחנת הרכבת הפרברית ( Cercanías - סרקנייאס - מהמילה Cerca - קרוב ).
ביעד-
גם זו תחבורה, אני מניח...
מצנח רחיפה עם מנוע או אלטרהלייט. לפי איש הקבלה במלון הוא טס מעל לעיר כל יום א' ולפעמים אפילו יש לו נוסע. הפקיד לא הבין למה הוא חובש קסדה כי אין טעם בכך אם יפול משם אז אמרתי לו שהנחיתה וההמראה הם בדרך כלל החלק המסובך בכל טיסה הקסדה יכולה דווקא להגן עליו כשהוא קרוב לקרקע.

בגלל שצילמתי הן אופקית והן אנכית כמה מהפריימים האנכיים מופיעים כתמונה מעל לרקע הקודם. הרצף חוסף מספר תמונות.
 

Ccyclist

Well-known member
ביעד- ירח צהוב

300 קמ"ש -טיול בAVE ממאלגה לקורדובה.
או בשמותיהם הפיניקיים: ממלחה לקרת-יובה. (זה כמעט אוטובוס פנימי בירושלים...)

הסיבה למסענו היא שנגמרה לנו תקופת ההשכרה של המכונית, וזה תירוץ מצויין לבקר היכנשהו בתח"צ ולהרוויח כמה ימים ללא שכירות (לשכירת מכונית יש מספר יתרונות על פני קנייה של אוטו שיעמוד בחנייה 7-8 חודשים ללא מעש, יחסום את החנייה אם נרצה לארח בהעדרנו, ויכריח אותנו לקחת כל פעם מונית ב€120 שתעלה יותר מהטיסה עצמה). מסענו מתחיל משדה התעופה של מאלגה, הנקרא על שם הנפקד-נוכח פאבלו פיקאסו שנולד בעיר, אך עיקר פועלו היה בצרפת ואחרי עליית פרנקו הוא גלה מארצו ללא שוב. לפי סדר השפות בשלט שדה התעופה נמצא בדויטשרסודווסטאוריופה (דרום-מזרח אירופה הגרמנית). השלט מכווין בין השאר לתחנת הרכבת הפרברית ( Cercanías - סרקנייאס - מהמילה Cerca - קרוב ).
ביעד- ירח צהוב
תופעת טבע שאינני חושב שראיתי מעודי - השקיעה גרמה לירח להצבע בצבע צהוב-כתום.
 

amit1270

New member
אני מניח שהתמונה צולמה בערב

ביעד- ירח צהוב
תופעת טבע שאינני חושב שראיתי מעודי - השקיעה גרמה לירח להצבע בצבע צהוב-כתום.
אני מניח שהתמונה צולמה בערב
מה שאומר שהירח (המלא) היה בזריחה ולא בשקיעה. ההסבר לצבע הצהוב דומה להסבר לשמש האדומה בשקיעה ובזריחה (וגם לשמיים הכחולים), והיא פיזור האור ע"י האוויר והחלקיקים באטמוספירה, שגדל ככל שאורך הגל קטן - וכך האור הכחול והסגול (אורך גל קצר) מתפזר יותר מהצהוב והאדום (אורך גל ארוך).

בצהריים (או במקרה של הירח המלא באמצע הלילה) שכבת האטמוספירה שהאור עובר דרכה דקה והפיזור מועט. כשהשמש או הירח בזווית קטנה מעל האופק שכבת האטמוספירה שהאור עובר דרכה עבה הרבה יותר, האור הנוטה לגוני הכחול מתפזר ונבלע ומה שמגיע אלינו הוא האור הצהוב והאדום.

התופעה מתעצמת אחרי התפרצות גדולה של הר געש (לאחרונה הייתה אחת כזאת), שמותירה חלקיקים ברום האטמוספירה שמפזרים עוד יותר את האור הכחול.
 

Ccyclist

Well-known member
ביעד- הכל בגלל הכיבוש !!!

300 קמ"ש -טיול בAVE ממאלגה לקורדובה.
או בשמותיהם הפיניקיים: ממלחה לקרת-יובה. (זה כמעט אוטובוס פנימי בירושלים...)

הסיבה למסענו היא שנגמרה לנו תקופת ההשכרה של המכונית, וזה תירוץ מצויין לבקר היכנשהו בתח"צ ולהרוויח כמה ימים ללא שכירות (לשכירת מכונית יש מספר יתרונות על פני קנייה של אוטו שיעמוד בחנייה 7-8 חודשים ללא מעש, יחסום את החנייה אם נרצה לארח בהעדרנו, ויכריח אותנו לקחת כל פעם מונית ב€120 שתעלה יותר מהטיסה עצמה). מסענו מתחיל משדה התעופה של מאלגה, הנקרא על שם הנפקד-נוכח פאבלו פיקאסו שנולד בעיר, אך עיקר פועלו היה בצרפת ואחרי עליית פרנקו הוא גלה מארצו ללא שוב. לפי סדר השפות בשלט שדה התעופה נמצא בדויטשרסודווסטאוריופה (דרום-מזרח אירופה הגרמנית). השלט מכווין בין השאר לתחנת הרכבת הפרברית ( Cercanías - סרקנייאס - מהמילה Cerca - קרוב ).
ביעד- הכל בגלל הכיבוש !!!
מלון Hotel el Conquistador (הכובש) מול הקיר החיצוני של המסגד / קתדרלה של קורדובה.

כיום הספרדים מקדמים את הקתדרלה כ"מסגד", אך מדובר בכנסייה שנמצאת במלבן ארוך בשליש האמצעי של המבנה, כאשר שני האגפים שבצדדים הם חללי הקשתות המפורסמים. הקירות החיצוניים של המבנה הם של המסגד, וכן יש שם גן ברבע שמצפון למבנה עצמו. http://en.wikipedia.org/wiki/Mosque–Cathedral_of_Córdoba
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה