3 ידיעות רכבתיות מ"הארץ-TheMarker"

מצב
הנושא נעול.

mucool2

New member
לא טועים, אבל גם לא לגמרי צודקים

כולם טועים?
לא טועים, אבל גם לא לגמרי צודקים
אל תיתמם. אתה יודע בדיוק על מה אני מדבר. גם אתה תרמת את חלקך לביקורת על הרכבת, אבל לא היתה לי עם זה שום בעיה כי זאת היתה ביקורת מכובדת, עניינית ולא מתלהמת. זכור לי גם מאמר ביקורתי ולא מתלהם ב-ynet, וגם איתו לא היתה לי בעיה. לדבר לעניין - זה כל העניין כאן!
 

בועז ל

New member
בעניין האיחורים כולם צודקים.

לא טועים, אבל גם לא לגמרי צודקים
אל תיתמם. אתה יודע בדיוק על מה אני מדבר. גם אתה תרמת את חלקך לביקורת על הרכבת, אבל לא היתה לי עם זה שום בעיה כי זאת היתה ביקורת מכובדת, עניינית ולא מתלהמת. זכור לי גם מאמר ביקורתי ולא מתלהם ב-ynet, וגם איתו לא היתה לי בעיה. לדבר לעניין - זה כל העניין כאן!
בעניין האיחורים כולם צודקים.
ומאחר ואיני מרגיש בתחושת דחיפות מצידה של הרכבת לפתור את הבעייה , העליהום מוצדק גם אם בוטה.
 
איזה "תחושת דחיפות" אתה מחפש?

בעניין האיחורים כולם צודקים.
ומאחר ואיני מרגיש בתחושת דחיפות מצידה של הרכבת לפתור את הבעייה , העליהום מוצדק גם אם בוטה.
איזה "תחושת דחיפות" אתה מחפש?
שילכו לחנות צעצועים ויקנו עוד קרונות? הלחץ נובע כי יותר ויותר אנשים באים בכל זאת לרכבת. אבל מה לעשות, עיתונות, כמו פוליטיקאים, אין לה זמן מעבר לעיתון של מחר ואין לה יכולת לחשוב בצורה רב מימדית.
 

mucool2

New member
הקורבן הראשון ל"פתרון הבעיה"

בעניין האיחורים כולם צודקים.
ומאחר ואיני מרגיש בתחושת דחיפות מצידה של הרכבת לפתור את הבעייה , העליהום מוצדק גם אם בוטה.
הקורבן הראשון ל"פתרון הבעיה"
יהיה הקו לירושלים, היקר לך כל כך. כמו שבני כתב כאן לפניי, אין פתרונות קסם ואין הצדקה ל"עליהום" כזה.
 

בועז ל

New member
יש הצדקה לעליהום ואפילו הספל טועה.

הקורבן הראשון ל"פתרון הבעיה"
יהיה הקו לירושלים, היקר לך כל כך. כמו שבני כתב כאן לפניי, אין פתרונות קסם ואין הצדקה ל"עליהום" כזה.
יש הצדקה לעליהום ואפילו הספל טועה.
עמית, גם לך וגם להספל קל מאוד לסגל לעצמכם אופטימיות ממהלכיה של ר"י. אתה במרחק אלפי מיילים מכאן והספל הנוסע לו בחביבות מרחק זעום. שאלו כל אדם היומם בקו לבאר שבע או לחיפה על תחושותיו . רק , אבל אך ורק כשתהיו בנעליו תוכלו לבקר את הציבור הממורמר ובצדק. אין כאן שום קיטורים ושום עליהום כאשר השירות הבסיסי ביותר נמנע ממך וזהו אכן המצב. באשר לדחיפות, הייתי מצפה לציוד שיהיה כאן ובפעולה כבר אתמול ומספיק לבלבל את המוח שגם כאן אי אפשר היה לחזות או לתכנן.שטויות ! ולא אמרתי מילה אחת על הקו הירושלמי...
 

kobiz99

New member
אתה מדבר כאילו אתה עוסק בפיצוחיה

יש הצדקה לעליהום ואפילו הספל טועה.
עמית, גם לך וגם להספל קל מאוד לסגל לעצמכם אופטימיות ממהלכיה של ר"י. אתה במרחק אלפי מיילים מכאן והספל הנוסע לו בחביבות מרחק זעום. שאלו כל אדם היומם בקו לבאר שבע או לחיפה על תחושותיו . רק , אבל אך ורק כשתהיו בנעליו תוכלו לבקר את הציבור הממורמר ובצדק. אין כאן שום קיטורים ושום עליהום כאשר השירות הבסיסי ביותר נמנע ממך וזהו אכן המצב. באשר לדחיפות, הייתי מצפה לציוד שיהיה כאן ובפעולה כבר אתמול ומספיק לבלבל את המוח שגם כאן אי אפשר היה לחזות או לתכנן.שטויות ! ולא אמרתי מילה אחת על הקו הירושלמי...
אתה מדבר כאילו אתה עוסק בפיצוחיה
גידול כפי שהיה בשנים האחרונות לא היה ניתן לחזות כולכם חכמים לאחר מעשה ונניך שהיה אפשר לחזות מי היה נותן לך כסף נוסף בזמן שקיצצו בבטחון בחינוך וקצבאות. אתה קצת הזוי תרד לקרקע פיגור של 50 שנה לא מדביקים בעשר שנים הדבר גדול אפילו על מדינה רכבות לא קונים בשוק כשיש תקציב מזמינים וזה לוקח זמן. מסילות כנ"ל ותאמין לי כי רכבת ישראל עושה כל הניתן במסגרת המגבלות של תקציב ובטיחות הנסיעה. קובי
 

mucool2

New member
אני לא מבקר את הציבור הממורמר

יש הצדקה לעליהום ואפילו הספל טועה.
עמית, גם לך וגם להספל קל מאוד לסגל לעצמכם אופטימיות ממהלכיה של ר"י. אתה במרחק אלפי מיילים מכאן והספל הנוסע לו בחביבות מרחק זעום. שאלו כל אדם היומם בקו לבאר שבע או לחיפה על תחושותיו . רק , אבל אך ורק כשתהיו בנעליו תוכלו לבקר את הציבור הממורמר ובצדק. אין כאן שום קיטורים ושום עליהום כאשר השירות הבסיסי ביותר נמנע ממך וזהו אכן המצב. באשר לדחיפות, הייתי מצפה לציוד שיהיה כאן ובפעולה כבר אתמול ומספיק לבלבל את המוח שגם כאן אי אפשר היה לחזות או לתכנן.שטויות ! ולא אמרתי מילה אחת על הקו הירושלמי...
אני לא מבקר את הציבור הממורמר
ואני לא יודע באמת עד כמה הוא ממורמר (עובדה שמספר הנוסעים ברכבת עולה). אני כן מבקר את אותם עיתונאים שבמקום ביקורת עניינית (ולא חסר על מה) בוחרים לתקוף ולהתלהם במה שנראה כמו עליהום אופנתי. גם אתה לא חייב להקצין את הדברים. השירות שר"י מספקת כיום הוא אולי לא הכי טוב, אבל זה עדיין לא "שירות בסיסי שנמנע", כדבריך. אני גם לא טוען שאי אפשר היה לחזות או לתכנן, אבל לדעת מה נכון בדיעבד זו חוכמה קטנה, מה גם שחוסר הפיתוח בזמן לא נובע בהכרח ממחדלי הרכבת (אל תשכח מאיפה בא הכסף).
 

בועז ל

New member
או קיי בוס , קצת הקצנתי אבל בכוונה

אני לא מבקר את הציבור הממורמר
ואני לא יודע באמת עד כמה הוא ממורמר (עובדה שמספר הנוסעים ברכבת עולה). אני כן מבקר את אותם עיתונאים שבמקום ביקורת עניינית (ולא חסר על מה) בוחרים לתקוף ולהתלהם במה שנראה כמו עליהום אופנתי. גם אתה לא חייב להקצין את הדברים. השירות שר"י מספקת כיום הוא אולי לא הכי טוב, אבל זה עדיין לא "שירות בסיסי שנמנע", כדבריך. אני גם לא טוען שאי אפשר היה לחזות או לתכנן, אבל לדעת מה נכון בדיעבד זו חוכמה קטנה, מה גם שחוסר הפיתוח בזמן לא נובע בהכרח ממחדלי הרכבת (אל תשכח מאיפה בא הכסף).
או קיי בוס , קצת הקצנתי אבל בכוונה
תחילה.העלייה במספר הנוסעים עדיין אינה מלמדת דבר . אולי האלטרנטיבות גרועות בהרבה? נא לא לשכוח שלרכבת יתרון מובנה מעצם טיבה על כלי תח"צ אחרים , בנסיעות בינעירוניות ושאינו מנוצל במלואו (לשון המעטה) . ובכלל בשבוע עבודה של הרכבת שהינו בן 5.75 ימים למעשה , נוכל ללקט במצטבר כיומיים ומחצה של איחורים קשים. אולי לא בדיוק "שירות בסיסי שנמנע" , אבל לא רחוק כל כך מהגדרה זו.
 

mucool2

New member
ממש לא ברור לי

או קיי בוס , קצת הקצנתי אבל בכוונה
תחילה.העלייה במספר הנוסעים עדיין אינה מלמדת דבר . אולי האלטרנטיבות גרועות בהרבה? נא לא לשכוח שלרכבת יתרון מובנה מעצם טיבה על כלי תח"צ אחרים , בנסיעות בינעירוניות ושאינו מנוצל במלואו (לשון המעטה) . ובכלל בשבוע עבודה של הרכבת שהינו בן 5.75 ימים למעשה , נוכל ללקט במצטבר כיומיים ומחצה של איחורים קשים. אולי לא בדיוק "שירות בסיסי שנמנע" , אבל לא רחוק כל כך מהגדרה זו.
ממש לא ברור לי
איך העלייה במספר הנוסעים לא אומרת דבר! אם האלטרנטיבות גרועות בהרבה זה כבר אומר משהו, וזה אומר גם שה"עליהום" התקשורתי לא מאוזן, ואף פעם לא ראיתי בכתבות הסנסציוניות התייחסות לאלטרנטיבה. על זה הוויכוח - לא אם השירות טוב או רע, אלא האם התקשורת מציגה תמונה מאוזנת של המצב.
 
בועז, כמה דברים:

ממש לא ברור לי
איך העלייה במספר הנוסעים לא אומרת דבר! אם האלטרנטיבות גרועות בהרבה זה כבר אומר משהו, וזה אומר גם שה"עליהום" התקשורתי לא מאוזן, ואף פעם לא ראיתי בכתבות הסנסציוניות התייחסות לאלטרנטיבה. על זה הוויכוח - לא אם השירות טוב או רע, אלא האם התקשורת מציגה תמונה מאוזנת של המצב.
בועז, כמה דברים:
1. אם "מוקול" הוא עמית אז אני בני. 2. אני שונא שמתיחסים לגופו של אדם ולא לגופו שלך עניין. אין זה מענינך כמה והיכן ואל ומאיפה אני נוסע. היידע שלי במערכות תחבורה בא גם ממחוזות אחרים. 3. אל תתנשא. בני
 

mucool2

New member
חבר'ה לא לריב!

בועז, כמה דברים:
1. אם "מוקול" הוא עמית אז אני בני. 2. אני שונא שמתיחסים לגופו של אדם ולא לגופו שלך עניין. אין זה מענינך כמה והיכן ואל ומאיפה אני נוסע. היידע שלי במערכות תחבורה בא גם ממחוזות אחרים. 3. אל תתנשא. בני
חבר'ה לא לריב!
(בבקשה בבקשה אל תתחילו שוב את הוויכוח על בית שמש ותל אביב או ירושלים!)
 

בועז ל

New member
כמה תגובות.

בועז, כמה דברים:
1. אם "מוקול" הוא עמית אז אני בני. 2. אני שונא שמתיחסים לגופו של אדם ולא לגופו שלך עניין. אין זה מענינך כמה והיכן ואל ומאיפה אני נוסע. היידע שלי במערכות תחבורה בא גם ממחוזות אחרים. 3. אל תתנשא. בני
כמה תגובות.
1 מקובל . 2. דעותיו של אדם הינן " תבנית נוף מולדתו " לטוב ולרע. במקרה שלך זה לרע מבחינתי מאחר וגישתך הינה אנטי חברתית מובהקת ומתעלמת במפגיע מתלאות החלש ומזכותו האלמנטרית להשמיע מחאה קלה שבקלות. 3. הפוסל במומו פוסל. כל האמור לעיל אינו חל עמית שהינו בר פלוגתא הוגן ורגיש.
 
מעניין..מאיפה לקחת שאני אנטי חברתי?

כמה תגובות.
1 מקובל . 2. דעותיו של אדם הינן " תבנית נוף מולדתו " לטוב ולרע. במקרה שלך זה לרע מבחינתי מאחר וגישתך הינה אנטי חברתית מובהקת ומתעלמת במפגיע מתלאות החלש ומזכותו האלמנטרית להשמיע מחאה קלה שבקלות. 3. הפוסל במומו פוסל. כל האמור לעיל אינו חל עמית שהינו בר פלוגתא הוגן ורגיש.
מעניין..מאיפה לקחת שאני אנטי חברתי?
אתה בכלל יודע מה אני תורם או לא תורם לחברה? האם גישתי היא אנטי חברתית כי אני מתנגד לקו לירושלים? בנתיים אני בחברה טובה, אגב.
 
אהה..עוד משהו.

מעניין..מאיפה לקחת שאני אנטי חברתי?
אתה בכלל יודע מה אני תורם או לא תורם לחברה? האם גישתי היא אנטי חברתית כי אני מתנגד לקו לירושלים? בנתיים אני בחברה טובה, אגב.
אהה..עוד משהו.
כשאפרסם אוטוביוגרפיה אז תדע מאיפה באתי ועל אילו קשיים אם בכלל התגברתי בחיים. בנתיים תפסיק לחלק ציונים, בהתנשאות..כן בהתנשאות. כי אני למשל לא התיחסתי אליך, ואתה אישית לא מעניין אותי (ועכשיו בטח שפחות). אז אם אתה לא יכול להתמודד עינינית עם דעותי ואתה בורח להתנגחות עלי, אישיותי ותבנית נוף מולדתי, אז חבל...
 

בועז ל

New member
בני הספל , אתה מפליג למחוזות

מעניין..מאיפה לקחת שאני אנטי חברתי?
אתה בכלל יודע מה אני תורם או לא תורם לחברה? האם גישתי היא אנטי חברתית כי אני מתנגד לקו לירושלים? בנתיים אני בחברה טובה, אגב.
בני הספל , אתה מפליג למחוזות
בלתי רצויים. וכן, מי שקורא לאוכלוסייה שלמה להסתפק בכביש מזופת , לשנות את האוריינטציה הטבעית שלה , לשיר שירי הלל לר"י כשזו מגישה שירות עלוב לציבור נוסעיה ובמיוחד החלשים שביניהם נוקט גישה אנטי חברתית בעליל. אם זו אינה גישה אנטי חברתית מתנשאת , אזי אני חייב לקחת קורס מזורז בטרמינולוגיה.
 
אז בוא נפליג לעוד כמה מקומות

בני הספל , אתה מפליג למחוזות
בלתי רצויים. וכן, מי שקורא לאוכלוסייה שלמה להסתפק בכביש מזופת , לשנות את האוריינטציה הטבעית שלה , לשיר שירי הלל לר"י כשזו מגישה שירות עלוב לציבור נוסעיה ובמיוחד החלשים שביניהם נוקט גישה אנטי חברתית בעליל. אם זו אינה גישה אנטי חברתית מתנשאת , אזי אני חייב לקחת קורס מזורז בטרמינולוגיה.
אז בוא נפליג לעוד כמה מקומות
ולפני שאני הולך להשקיע בעיירה לא גדולה שיש לה אלטרנטיבה לנסוע לת"א וכביש מהיר (מס' 1) שגם אותו משדרגים, בוא ניקח את הכסף ונשקיע בכמה מקומות מהמאיון העליון, הרי אני אנטי חברתי (ומשלם אגב, את הטעות שעשו בדרך לירושלים) שאין להם אלטרנטיבה ויש כביש אספלט עלוב אליהם (ברשימה השמות האמיתיים שלהם): בית שאן/סביון כרמיאל/רעננה חצור הגלילית/פיתוח שלומי/אפקה. תגיד, כמה אתה עוד רוצה שנשקיע בבית שמש שלך. רוצה לשפר את השירות ברכבת? תן כסף. רוצה לתת קו לעיר שאין לה אלטרנטיבה? תן כסף. ותפסיק בבקשה להתבכיין על עיירה שיש לה חמש דקות של כביש אספלט עלוב עד לכביש מס 1 שבו משקיעים וגם קו רכבת נח יחסית לת"א, שלא לדבר על כך שהולכים להשקיע בקו רכבת עוד יותר טוב לירושלים שיעבור, איך לא? ליד ק"ק בית שמש. או קיי? ובכך סיימתי את משנתי החברתית. (אגב, התעלקתי על בית שמש כי אני זוכר שאתה משם והתכוונת לה במסר שלך..אם לא, אני מתנצל מראש)
 

בועז ל

New member
מה הקשר ?

אז בוא נפליג לעוד כמה מקומות
ולפני שאני הולך להשקיע בעיירה לא גדולה שיש לה אלטרנטיבה לנסוע לת"א וכביש מהיר (מס' 1) שגם אותו משדרגים, בוא ניקח את הכסף ונשקיע בכמה מקומות מהמאיון העליון, הרי אני אנטי חברתי (ומשלם אגב, את הטעות שעשו בדרך לירושלים) שאין להם אלטרנטיבה ויש כביש אספלט עלוב אליהם (ברשימה השמות האמיתיים שלהם): בית שאן/סביון כרמיאל/רעננה חצור הגלילית/פיתוח שלומי/אפקה. תגיד, כמה אתה עוד רוצה שנשקיע בבית שמש שלך. רוצה לשפר את השירות ברכבת? תן כסף. רוצה לתת קו לעיר שאין לה אלטרנטיבה? תן כסף. ותפסיק בבקשה להתבכיין על עיירה שיש לה חמש דקות של כביש אספלט עלוב עד לכביש מס 1 שבו משקיעים וגם קו רכבת נח יחסית לת"א, שלא לדבר על כך שהולכים להשקיע בקו רכבת עוד יותר טוב לירושלים שיעבור, איך לא? ליד ק"ק בית שמש. או קיי? ובכך סיימתי את משנתי החברתית. (אגב, התעלקתי על בית שמש כי אני זוכר שאתה משם והתכוונת לה במסר שלך..אם לא, אני מתנצל מראש)
מה הקשר ?
בית שמש אינה ראויה ליחס שונה מהמקומות שציינת למרות שאוכלוסייתה גדולה משמעותית מכל אותן עיירות כמו גם גם שיעור הגידול באוכלוסייתה.מאידך, לבית שמש בניגוד לשאר המקומות הייתה תשתית רכבתית מאז ומעולם. אתה כהיסטוריון יודע טוב ממני שקו הרכבת הותיק בארץ עבר בבית שמש עוד בימים שתחנת הרכבת נשאה את השם דיר א-בן.מכאן ההבדל : אם מחליטים לשקם ,לשפץ, לשדרג או כל שם אחר , קו זה, יש לבצע זאת בדיוק באותו האופן בו נוהגים בכל קו אחר כיום ובפרט שניסיון כבר יש. ועוד כמה תיקונים : קטע כביש 38 מבית שמש לשער הגיא עד לחיבור לכביש 1 אינו בן 5 דקות .זהו קטע כביש בעל נתיב בודד בכל כיוון , מרומזר בשלושה צמתים (עד לכניסההמרכזית) ובמקרה של תאונה בכביש זה (המסווג כאדום) אתה עלול למצוא עצמך נוסע דרך צומת נחשון , או מבלה למעלה משעה בפקק מתסכל.ואם ציינתי את העיקוף דרך נחשון , זה מזכיר לי את A1 שהינך טוען לקרבתו לבית שמש. אולי פיזית מדובר ב 15 ק"מ כביש , אבל מסילתית הרבה הרבה יותר.אז למה להטעות? לגבי הטיעון המסורתי והנוח ("אין כסף"), דווקא יש ! ועובדה שבוזבז ומבוזבז בשפע ובחלמאות לא אחת . תן לי את מיליארד וחצי השקלים המיועדים לקו למודיעין, הקטנה מבית שמש והקרובה בכביש מצוין דו נתיבי (הלא כך? , הלוא זוהי גישתך, לא שלי)לת"א ויש לי קו מצוין גם לבית שמש וגם לדימונה החלשות סוציואקונומית. ורק לשם הבהרה : זוהי דוגמא בלבד איננו חייבים להיצמד אליה.
 
נראה לי שכולם מסכימים על המהות

מה הקשר ?
בית שמש אינה ראויה ליחס שונה מהמקומות שציינת למרות שאוכלוסייתה גדולה משמעותית מכל אותן עיירות כמו גם גם שיעור הגידול באוכלוסייתה.מאידך, לבית שמש בניגוד לשאר המקומות הייתה תשתית רכבתית מאז ומעולם. אתה כהיסטוריון יודע טוב ממני שקו הרכבת הותיק בארץ עבר בבית שמש עוד בימים שתחנת הרכבת נשאה את השם דיר א-בן.מכאן ההבדל : אם מחליטים לשקם ,לשפץ, לשדרג או כל שם אחר , קו זה, יש לבצע זאת בדיוק באותו האופן בו נוהגים בכל קו אחר כיום ובפרט שניסיון כבר יש. ועוד כמה תיקונים : קטע כביש 38 מבית שמש לשער הגיא עד לחיבור לכביש 1 אינו בן 5 דקות .זהו קטע כביש בעל נתיב בודד בכל כיוון , מרומזר בשלושה צמתים (עד לכניסההמרכזית) ובמקרה של תאונה בכביש זה (המסווג כאדום) אתה עלול למצוא עצמך נוסע דרך צומת נחשון , או מבלה למעלה משעה בפקק מתסכל.ואם ציינתי את העיקוף דרך נחשון , זה מזכיר לי את A1 שהינך טוען לקרבתו לבית שמש. אולי פיזית מדובר ב 15 ק"מ כביש , אבל מסילתית הרבה הרבה יותר.אז למה להטעות? לגבי הטיעון המסורתי והנוח ("אין כסף"), דווקא יש ! ועובדה שבוזבז ומבוזבז בשפע ובחלמאות לא אחת . תן לי את מיליארד וחצי השקלים המיועדים לקו למודיעין, הקטנה מבית שמש והקרובה בכביש מצוין דו נתיבי (הלא כך? , הלוא זוהי גישתך, לא שלי)לת"א ויש לי קו מצוין גם לבית שמש וגם לדימונה החלשות סוציואקונומית. ורק לשם הבהרה : זוהי דוגמא בלבד איננו חייבים להיצמד אליה.
נראה לי שכולם מסכימים על המהות
הרבה כסף נשפך סתם ראה הקו המשודרג . הרי זה ברור לכל אחד או לפחות למי שמכיר את האיזור שבית שמש זה עיר גדולה, לפחות 40 אלף תושבים, ובהחלט מגיע להם קו נורמלי, ולא הקו המגוכך ששודרג עכשיו, את זה אפשר לומר על כל עיר בארץ נראה לי, אבל שמה שמבדיל את בית שמש משאר הערים זה ששם כבר השקיעו כסף, אבל עשו את זה על הפנים... הפיתרון צריך להיות חלופה g1 בנוסף לחלופהa1 ירושלים זאת עיר עם 750 אלף תושבים ולדעתי שני החלופות יהיו כלכליות, אבל אם צריך לבחור בין שנהם ללא ספק a1 יותר טוב.
 

בועז ל

New member
שבי .מה שמחזק את דבריך הינה

נראה לי שכולם מסכימים על המהות
הרבה כסף נשפך סתם ראה הקו המשודרג . הרי זה ברור לכל אחד או לפחות למי שמכיר את האיזור שבית שמש זה עיר גדולה, לפחות 40 אלף תושבים, ובהחלט מגיע להם קו נורמלי, ולא הקו המגוכך ששודרג עכשיו, את זה אפשר לומר על כל עיר בארץ נראה לי, אבל שמה שמבדיל את בית שמש משאר הערים זה ששם כבר השקיעו כסף, אבל עשו את זה על הפנים... הפיתרון צריך להיות חלופה g1 בנוסף לחלופהa1 ירושלים זאת עיר עם 750 אלף תושבים ולדעתי שני החלופות יהיו כלכליות, אבל אם צריך לבחור בין שנהם ללא ספק a1 יותר טוב.
שבי .מה שמחזק את דבריך הינה
העובדה שבית שמש מונה כבר היום 76,000 תושבים עם קצב גידול של 9% בשנה. בקשר לשאר דבריך: לא סתם הינך אחד מאותם עשרת הצדיקים...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה