3 ידיעות רכבתיות מ"הארץ-TheMarker"

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
בכפר סבא, לשם השוואה, יש כ-85 אלף

שבי .מה שמחזק את דבריך הינה
העובדה שבית שמש מונה כבר היום 76,000 תושבים עם קצב גידול של 9% בשנה. בקשר לשאר דבריך: לא סתם הינך אחד מאותם עשרת הצדיקים...
בכפר סבא, לשם השוואה, יש כ-85 אלף
תושבים. עדיין בונים, אך לא בקצב של בית שמש. את המשפט האחרון, אמנם, אנני כותב אותו לאחר בדיקה של מהם אחוזי קצב הגידול, אך בעיר לא נותר שטח רב לבנות ובבית שמש יש עוד שטחים פנויים. בכפר סבא כבר יש "תחנה וחצי" של רכבת: תחנת נורדאו הקיימת ותחנת סוקולוב שרובה גמורה וממתינה למסילת רכבת... לכן, מגיע גם לתושבי בית שמש קו רכבת טוב לעיר הבירה וגם שיפור של הקו לתל אביב. זהו קו מצליח, אך תמיד יש מקום לשיפור ואין סיבה שמשך הנסיעה יהיה מעל לעשרים דקות.
 

אורי404

New member
הקו המהיר, הקו הישן וכביש 38 ועוד:

אז בוא נפליג לעוד כמה מקומות
ולפני שאני הולך להשקיע בעיירה לא גדולה שיש לה אלטרנטיבה לנסוע לת"א וכביש מהיר (מס' 1) שגם אותו משדרגים, בוא ניקח את הכסף ונשקיע בכמה מקומות מהמאיון העליון, הרי אני אנטי חברתי (ומשלם אגב, את הטעות שעשו בדרך לירושלים) שאין להם אלטרנטיבה ויש כביש אספלט עלוב אליהם (ברשימה השמות האמיתיים שלהם): בית שאן/סביון כרמיאל/רעננה חצור הגלילית/פיתוח שלומי/אפקה. תגיד, כמה אתה עוד רוצה שנשקיע בבית שמש שלך. רוצה לשפר את השירות ברכבת? תן כסף. רוצה לתת קו לעיר שאין לה אלטרנטיבה? תן כסף. ותפסיק בבקשה להתבכיין על עיירה שיש לה חמש דקות של כביש אספלט עלוב עד לכביש מס 1 שבו משקיעים וגם קו רכבת נח יחסית לת"א, שלא לדבר על כך שהולכים להשקיע בקו רכבת עוד יותר טוב לירושלים שיעבור, איך לא? ליד ק"ק בית שמש. או קיי? ובכך סיימתי את משנתי החברתית. (אגב, התעלקתי על בית שמש כי אני זוכר שאתה משם והתכוונת לה במסר שלך..אם לא, אני מתנצל מראש)
הקו המהיר, הקו הישן וכביש 38 ועוד:
רלגבי הקו המהיר לירושלים: אשית כל, יש עוד שנים טובות אם נראה אותו, אם בכלל. עד אז, יהיו בירוקרטיות לגבי הקו: פגיעה בסביבה, כניסה טריטוריאלית לשטחים שונים, כדאיות הקו (מה לעשות, עוד עלולים להחליט שהקו הזה אינו כדאי במדינה שלנו...) ועוד. לגבי תחנה ליד ק"ק בית שמש - ספק רב מאוד אם תהיה תחנה שם. הרי יש מחלוקת על תחנה במבשרת ציון. לכן, זה לא נראה שתהיה תחנה ליד בית שמש. חוץ מזה - גם אם תהיה תחנה באותו מקום, היא לא ממש בבית שמש. יש הבדל בין תחום שיפוטי למה שקורה בפועל. התחנה הזו תהיה מרוחקת מאוד ולא ממש קשורה לבית שמש עצמה. לגבי הטענות של הקו המחודש לירושלים דרך בית שמש: אכן, לא עמדו בהבטחות. הקו מגיע לתחנת מלחה המרוחקת ולא לכיוון החאן. זמני הנסיעה (לפי הלו"ז ואני עוד לא מדבר על מה שקורה בפועל...) הם ארוכים ממה שהובטח. הובטח שבקו יהיה שימוש ברכבות רוכנות, שיהיו מתאימות לפניות ויהיו מהירות או שיהיה קו עם תשתית משודרגת הכוללת: יישור עיקולים, מסילה כפולה ועוד. אחד מהדברים האלה לא הובטח והתוצאות בהתאם... בנוסף, לקו הזה למרות הליקויים שלו יש בו ביקוש רב. לא רק בועז כתב את זה, אלא שאביתר כתב שיש עליה במספר הנוסעים בקו וגם יעקב-JAY ZAD כתב שבקו יש ביקוש ושעם תכנון מוצלח יותר הקו היה עוד יותר מצליח. כביש 38: זהו קטע ארוך, שהוא צפוף ומסוכן. במקום להשקיע בהארכת נתיבי איילון ובכיש 531, מן הראוי היה שהיו משפרים את הבטיחות בכביש 38 ובכבישים נוספים. עד כאן השתדלתי לכתוב "לגופן של עניין" ולא "לגופו של אדם". ובכל זאת: בשרשורים רבים בועז לא רק כותב על בית שמש, אלא על מקומות נוספים רבים, שלא ממש קרובים גיאוגרפית לבית שמש. רב הסריקות שלו מהשטח, שהן מושקעות מאוד הן לא מהקו של ירושלים, אלא קווי הדרום. מצ"ב אחד משרשורים רבים של בועז.
 

mucool2

New member
כמה הערות

הקו המהיר, הקו הישן וכביש 38 ועוד:
רלגבי הקו המהיר לירושלים: אשית כל, יש עוד שנים טובות אם נראה אותו, אם בכלל. עד אז, יהיו בירוקרטיות לגבי הקו: פגיעה בסביבה, כניסה טריטוריאלית לשטחים שונים, כדאיות הקו (מה לעשות, עוד עלולים להחליט שהקו הזה אינו כדאי במדינה שלנו...) ועוד. לגבי תחנה ליד ק"ק בית שמש - ספק רב מאוד אם תהיה תחנה שם. הרי יש מחלוקת על תחנה במבשרת ציון. לכן, זה לא נראה שתהיה תחנה ליד בית שמש. חוץ מזה - גם אם תהיה תחנה באותו מקום, היא לא ממש בבית שמש. יש הבדל בין תחום שיפוטי למה שקורה בפועל. התחנה הזו תהיה מרוחקת מאוד ולא ממש קשורה לבית שמש עצמה. לגבי הטענות של הקו המחודש לירושלים דרך בית שמש: אכן, לא עמדו בהבטחות. הקו מגיע לתחנת מלחה המרוחקת ולא לכיוון החאן. זמני הנסיעה (לפי הלו"ז ואני עוד לא מדבר על מה שקורה בפועל...) הם ארוכים ממה שהובטח. הובטח שבקו יהיה שימוש ברכבות רוכנות, שיהיו מתאימות לפניות ויהיו מהירות או שיהיה קו עם תשתית משודרגת הכוללת: יישור עיקולים, מסילה כפולה ועוד. אחד מהדברים האלה לא הובטח והתוצאות בהתאם... בנוסף, לקו הזה למרות הליקויים שלו יש בו ביקוש רב. לא רק בועז כתב את זה, אלא שאביתר כתב שיש עליה במספר הנוסעים בקו וגם יעקב-JAY ZAD כתב שבקו יש ביקוש ושעם תכנון מוצלח יותר הקו היה עוד יותר מצליח. כביש 38: זהו קטע ארוך, שהוא צפוף ומסוכן. במקום להשקיע בהארכת נתיבי איילון ובכיש 531, מן הראוי היה שהיו משפרים את הבטיחות בכביש 38 ובכבישים נוספים. עד כאן השתדלתי לכתוב "לגופן של עניין" ולא "לגופו של אדם". ובכל זאת: בשרשורים רבים בועז לא רק כותב על בית שמש, אלא על מקומות נוספים רבים, שלא ממש קרובים גיאוגרפית לבית שמש. רב הסריקות שלו מהשטח, שהן מושקעות מאוד הן לא מהקו של ירושלים, אלא קווי הדרום. מצ"ב אחד משרשורים רבים של בועז.
כמה הערות
לגבי הקו המהיר: אין שום סיכוי שבעולם שיפתחו תחנות נוספות על הקו הזה. העסק סגור. לגבי הקו המשודרעק: אכן הובטחו רכבות רוכנות (וההשתפנות של משרד התחבורה/פקידי האוצר מקוממת). לא הובטחה בשום מקום מסילה כפולה, ויישור העיקולים שנעשה הוא בדיוק זה שתוכנן (כל יישור מסיבי היה פוגע בשמורת נחל שורק הרבה יותר ממה שהשדרוג כבר פגע, וזה לא מתקבל על הדעת). לגבי תחנות הרכבת - תחנת החאן אמנם קרובה יותר למרכז העיר, אבל לא נמצאת במקום מרכזי, וחשיבותה יכולה להיות בעיקר תיירותית (קרבה לעיר העתיקה ולמוסדות תרבות). בנוסף, הפעלתה היתה כרוכה בתוספת של כ-10 דקות לזמן הנסיעה (הארוך ממילא) בקו, ומותחת עוד יותר את הרשת. כמו שאתה רואה, לכל מטבע שני צדדים. כביש 38: הקטע המדובר (מבית שמש לשער הגיא) הוא לא ארוך כל כך. חבל מאוד שלא משקיעים בהרחבת הכביש הזה, שהוא, כמו שאמרת, צפוף ומסוכן, ולא רק בבטיחות. כביש חשוב מאוד שייסלל בשנים הקרובות (או הלא-כל-כך קרובות) הוא כביש 39, שיחבר את ירושלים לבית שמש, ולדרום בכלל, בצורה הטובה ביותר.
 

אורי404

New member
תגובה להערות:

כמה הערות
לגבי הקו המהיר: אין שום סיכוי שבעולם שיפתחו תחנות נוספות על הקו הזה. העסק סגור. לגבי הקו המשודרעק: אכן הובטחו רכבות רוכנות (וההשתפנות של משרד התחבורה/פקידי האוצר מקוממת). לא הובטחה בשום מקום מסילה כפולה, ויישור העיקולים שנעשה הוא בדיוק זה שתוכנן (כל יישור מסיבי היה פוגע בשמורת נחל שורק הרבה יותר ממה שהשדרוג כבר פגע, וזה לא מתקבל על הדעת). לגבי תחנות הרכבת - תחנת החאן אמנם קרובה יותר למרכז העיר, אבל לא נמצאת במקום מרכזי, וחשיבותה יכולה להיות בעיקר תיירותית (קרבה לעיר העתיקה ולמוסדות תרבות). בנוסף, הפעלתה היתה כרוכה בתוספת של כ-10 דקות לזמן הנסיעה (הארוך ממילא) בקו, ומותחת עוד יותר את הרשת. כמו שאתה רואה, לכל מטבע שני צדדים. כביש 38: הקטע המדובר (מבית שמש לשער הגיא) הוא לא ארוך כל כך. חבל מאוד שלא משקיעים בהרחבת הכביש הזה, שהוא, כמו שאמרת, צפוף ומסוכן, ולא רק בבטיחות. כביש חשוב מאוד שייסלל בשנים הקרובות (או הלא-כל-כך קרובות) הוא כביש 39, שיחבר את ירושלים לבית שמש, ולדרום בכלל, בצורה הטובה ביותר.
תגובה להערות:
לגבי הקו המהיר - אם לא תהיה תחנה ולא תהיה (וגם אם תהיה), הרי שיש הצדקה לשיפור הקו הקיים עבור תושבי בית שמש. לגבי הקו המשודרג: ההכוונה שלי היתה לרכבות רוכנות או לחלופה G1 שהוצעה וכללה את יישור התואי, הכפלת המסילות, כריית מנהרות ועוד. לגבי תחנות: אז אולי לא היה צריך להפעיל את תחנת החאן, אבל בהחלט היה מקום לחשוב על מקומות מרכזיים יותר מאשר מלחה וזכור לי שקובי לו וגולשים נוספים הביאו "הצעות" משלהם. לגבי כביש 38: גם אם יהיה כביש 39, אין זה פוטר מכך שצריך לשפר את כביש 38 מבחינה בטיחותית (שוב, ביחד עם כבישים רבים בהם התשתית חמורה).
 

mucool2

New member
תגובה לתגובה להערות...

תגובה להערות:
לגבי הקו המהיר - אם לא תהיה תחנה ולא תהיה (וגם אם תהיה), הרי שיש הצדקה לשיפור הקו הקיים עבור תושבי בית שמש. לגבי הקו המשודרג: ההכוונה שלי היתה לרכבות רוכנות או לחלופה G1 שהוצעה וכללה את יישור התואי, הכפלת המסילות, כריית מנהרות ועוד. לגבי תחנות: אז אולי לא היה צריך להפעיל את תחנת החאן, אבל בהחלט היה מקום לחשוב על מקומות מרכזיים יותר מאשר מלחה וזכור לי שקובי לו וגולשים נוספים הביאו "הצעות" משלהם. לגבי כביש 38: גם אם יהיה כביש 39, אין זה פוטר מכך שצריך לשפר את כביש 38 מבחינה בטיחותית (שוב, ביחד עם כבישים רבים בהם התשתית חמורה).
תגובה לתגובה להערות...
גם אני חושב שיש הצדקה לשיפור הקו הקיים עבור תושבי בית שמש, אבל חלופות שכוללות שינוי התוואי לא באות בחשבון בטווח הנראה לעין. הפתרון היחיד (וגם הוא לא בטווח הקרוב, אם בכלל) יהיה לקיים את ההבטחה שניתנה כשהחליטו על שדרוג הקו - רכבות רוכנות. חלופה G1 לא אושרה מעולם ואין לבלבל בין שני הדברים. יש מחשבות על חיבור בין מלחה לתחנת בנייני האומה העתידית, עם או בלי תחנה במרכז העיר. לי זה נראה מרכזי מספיק (ביחוד התוכנית לתחה במרכז העיר). אין לי ויכוח איתך על כביש 38. היה צריך להרחיב אותו מזמן, בטח לא לחכות לכביש 39 (שסלילתו לא תסתיים בעשור הקרוב).
 

בועז ל

New member
עמית, עוד בשנת 93 , כביש 38 אמור

תגובה לתגובה להערות...
גם אני חושב שיש הצדקה לשיפור הקו הקיים עבור תושבי בית שמש, אבל חלופות שכוללות שינוי התוואי לא באות בחשבון בטווח הנראה לעין. הפתרון היחיד (וגם הוא לא בטווח הקרוב, אם בכלל) יהיה לקיים את ההבטחה שניתנה כשהחליטו על שדרוג הקו - רכבות רוכנות. חלופה G1 לא אושרה מעולם ואין לבלבל בין שני הדברים. יש מחשבות על חיבור בין מלחה לתחנת בנייני האומה העתידית, עם או בלי תחנה במרכז העיר. לי זה נראה מרכזי מספיק (ביחוד התוכנית לתחה במרכז העיר). אין לי ויכוח איתך על כביש 38. היה צריך להרחיב אותו מזמן, בטח לא לחכות לכביש 39 (שסלילתו לא תסתיים בעשור הקרוב).
עמית, עוד בשנת 93 , כביש 38 אמור
היה לעבור הכפלת נתיבים. גם בשנה הקרובה הבאה עלינו לרעה לא יורחב הכביש. הצירוף של ראש עיר שאנן שענייני חברי המרכז שלו בראש מעייניו ,אוכלוסיה חלשה ומקבלי החלטות אטומים חברתית הוא הנוסחא לשימור חולשתם של החלשים.
 

mucool2

New member
לפחות יש שם שוליים רחבים...

עמית, עוד בשנת 93 , כביש 38 אמור
היה לעבור הכפלת נתיבים. גם בשנה הקרובה הבאה עלינו לרעה לא יורחב הכביש. הצירוף של ראש עיר שאנן שענייני חברי המרכז שלו בראש מעייניו ,אוכלוסיה חלשה ומקבלי החלטות אטומים חברתית הוא הנוסחא לשימור חולשתם של החלשים.
לפחות יש שם שוליים רחבים...
 

mucool2

New member
אמרתי לא לריב!

כמה תגובות.
1 מקובל . 2. דעותיו של אדם הינן " תבנית נוף מולדתו " לטוב ולרע. במקרה שלך זה לרע מבחינתי מאחר וגישתך הינה אנטי חברתית מובהקת ומתעלמת במפגיע מתלאות החלש ומזכותו האלמנטרית להשמיע מחאה קלה שבקלות. 3. הפוסל במומו פוסל. כל האמור לעיל אינו חל עמית שהינו בר פלוגתא הוגן ורגיש.
אמרתי לא לריב!
שוב הויכוח העתיק על בית שמש? די, נגמר. ממשלת ישראל עשתה כל טעות אפשרית כמעט בשדרוג הקטע בין בית שמש וירושלים, ועכשיו לא נראה לי שיש למישהו כוח להשקיע עוד בקו הזה. אולי כדאי להשקיע את האנרגיות מעכשיו במזעור הפגיעה בנוף של כביש 39 ובהרחבת כביש 38. קרונות טילטינג (הפתרון המתבקש) לא יגיעו בקרוב.
 

בועז ל

New member
אתה יכול להרגע עמית. כביש 39 לא

אמרתי לא לריב!
שוב הויכוח העתיק על בית שמש? די, נגמר. ממשלת ישראל עשתה כל טעות אפשרית כמעט בשדרוג הקטע בין בית שמש וירושלים, ועכשיו לא נראה לי שיש למישהו כוח להשקיע עוד בקו הזה. אולי כדאי להשקיע את האנרגיות מעכשיו במזעור הפגיעה בנוף של כביש 39 ובהרחבת כביש 38. קרונות טילטינג (הפתרון המתבקש) לא יגיעו בקרוב.
אתה יכול להרגע עמית. כביש 39 לא
יוצא לאור בעתיד הנראה לעין.
 

בועז ל

New member
עמית ,"עליהום" לא יכול להיות מאוזן.

ממש לא ברור לי
איך העלייה במספר הנוסעים לא אומרת דבר! אם האלטרנטיבות גרועות בהרבה זה כבר אומר משהו, וזה אומר גם שה"עליהום" התקשורתי לא מאוזן, ואף פעם לא ראיתי בכתבות הסנסציוניות התייחסות לאלטרנטיבה. על זה הוויכוח - לא אם השירות טוב או רע, אלא האם התקשורת מציגה תמונה מאוזנת של המצב.
עמית ,"עליהום" לא יכול להיות מאוזן.
זה טבעו.אנו יכולים להתווכח על מידת נחיצותו, אבל דומני שסיכמנו שאנו חלוקים על הדרך בה אמור להתנהל המאבק בשירות הלקוי אותו מגישה ר"י לנוסעיה. אתה דוגל באסכולה הבריטית ואילו אני בלבנט הפרוע והבוטה כיוון שלצערי זו השפה אותה מבינים בארצנו ובר"י בה ועד עובדים מיליטנטי הדיח את המנכ"ל המכהן. וכן, כל עוד הרכבת בתנופת פיתוח נמשיך ונראה עלייה במספר הנוסעים . האם יהיו אלה נוסעים מרוצים ? ימים יגידו. בינתיים בטוח שלא .
 

mucool2

New member
בדיוק מהסיבה הזאת אני נגד "עליהום"

עמית ,"עליהום" לא יכול להיות מאוזן.
זה טבעו.אנו יכולים להתווכח על מידת נחיצותו, אבל דומני שסיכמנו שאנו חלוקים על הדרך בה אמור להתנהל המאבק בשירות הלקוי אותו מגישה ר"י לנוסעיה. אתה דוגל באסכולה הבריטית ואילו אני בלבנט הפרוע והבוטה כיוון שלצערי זו השפה אותה מבינים בארצנו ובר"י בה ועד עובדים מיליטנטי הדיח את המנכ"ל המכהן. וכן, כל עוד הרכבת בתנופת פיתוח נמשיך ונראה עלייה במספר הנוסעים . האם יהיו אלה נוסעים מרוצים ? ימים יגידו. בינתיים בטוח שלא .
בדיוק מהסיבה הזאת אני נגד "עליהום"
בכל נושא, לא רק רכבת. אולי קצת "חינוך בריטי" לא יזיק גם לך... ל"עליהום" יש נטיה מסוכנת לפעול גם בכיוונים שלא התכוונו אליהם (כמעט כתבתי אליהום..) מלכתחילה. בכל מקרה, הגישה ה"בריטית" שלי אומרת שאין דבר ש"עליהום" יכול להשיג וביקורת עניינית לא. בסופו של דבר גם אתה מסכים איתי, ועובדה שגם המאמר שלך לא נכתב לפי כללי האסכולה ה"לבנטינית".
 

בועז ל

New member
עמית , אתה צריך לדעת להפריד

בדיוק מהסיבה הזאת אני נגד "עליהום"
בכל נושא, לא רק רכבת. אולי קצת "חינוך בריטי" לא יזיק גם לך... ל"עליהום" יש נטיה מסוכנת לפעול גם בכיוונים שלא התכוונו אליהם (כמעט כתבתי אליהום..) מלכתחילה. בכל מקרה, הגישה ה"בריטית" שלי אומרת שאין דבר ש"עליהום" יכול להשיג וביקורת עניינית לא. בסופו של דבר גם אתה מסכים איתי, ועובדה שגם המאמר שלך לא נכתב לפי כללי האסכולה ה"לבנטינית".
עמית , אתה צריך לדעת להפריד
בין מאמר חובבני (שלי) שמטרתו לעורר דעת קהל , לבין הפעילות עצמה האמורה לגרום לשינוי המבוקש. כאן לא יעזרו אלף מאמרים , אלא רק הפוליטיקאים הקשרים והתככים. לדעת קהל אגרסיבית יש חשיבות עצומה ע"מ לתמרץ ראש עיר, ח"כ,שר ,מנכ"ל או כל איש מפתח ע"מ לצאת לפעולה.
 

mucool2

New member
אני לא מסכים איתך

עמית , אתה צריך לדעת להפריד
בין מאמר חובבני (שלי) שמטרתו לעורר דעת קהל , לבין הפעילות עצמה האמורה לגרום לשינוי המבוקש. כאן לא יעזרו אלף מאמרים , אלא רק הפוליטיקאים הקשרים והתככים. לדעת קהל אגרסיבית יש חשיבות עצומה ע"מ לתמרץ ראש עיר, ח"כ,שר ,מנכ"ל או כל איש מפתח ע"מ לצאת לפעולה.
אני לא מסכים איתך
גם המאמרים המתלהמים ב-ynet לא ישנו הרבה, כי יש דברים שאי אפשר לשנות מהיום למחר. איחורי הרכבת נגרמים מסיבות תפעוליות ולא בגלל זלזול בנוסעים, ואני בטוח שברכבת מודעים לכך לא פחות מב-ynet ומנסים לפתור את הבעיות. מכל התלונות וההתבכיינות לא ראיתי אף הצעה רצינית לפתרון! אז טוב שמעלים את הנושא ויש קצת לחץ על הרכבת, אבל אל תצפה שזה מה שישנה את האופן שבו הרכבות פועלות. יותר מזה - את אותן תוצאות (ואולי טובות מהן) ניתן להשיג בעזרת ביורת עניינית. יש הרבה מאד על מה להתלונן ברכבת, וחבל שמרוב רעש לא נשאר מקום לתלונות כאלה.
 

בועז ל

New member
אז כנראה שאינך חפץ בתוצאות.

אני לא מסכים איתך
גם המאמרים המתלהמים ב-ynet לא ישנו הרבה, כי יש דברים שאי אפשר לשנות מהיום למחר. איחורי הרכבת נגרמים מסיבות תפעוליות ולא בגלל זלזול בנוסעים, ואני בטוח שברכבת מודעים לכך לא פחות מב-ynet ומנסים לפתור את הבעיות. מכל התלונות וההתבכיינות לא ראיתי אף הצעה רצינית לפתרון! אז טוב שמעלים את הנושא ויש קצת לחץ על הרכבת, אבל אל תצפה שזה מה שישנה את האופן שבו הרכבות פועלות. יותר מזה - את אותן תוצאות (ואולי טובות מהן) ניתן להשיג בעזרת ביורת עניינית. יש הרבה מאד על מה להתלונן ברכבת, וחבל שמרוב רעש לא נשאר מקום לתלונות כאלה.
אז כנראה שאינך חפץ בתוצאות.
יש בהחלט דברים שאפשר לשנות בטווח הקצר ועובדה שדיבורים על כך כבר ישנם. לו"ז ריאלי , מהלך כנגד החבלנים הקטנים מר"י , אותם אלה שעיכבו את תיקון התקלה בכבל האיתות , שגרמו לעיכובים ולאיחורים מכוונים, יציאה של המנכ"ל אל הציבור , רה ארגון שלא יפסח על מח' הפניות השערורייתית ועוד. המצב היום הינו בלתי נסבל. התחושה היא שהציבור דופק את ראשו בקיר האטום של ר"י ודבר לא זז.תכתוב אלף מאמרים מלומדים וזה לא יעזור לך לעומת פוליטיקאי אחד העלול להפסיד את כסאו...
 

mucool2

New member
לדעתי אתה קצת מגזים

אז כנראה שאינך חפץ בתוצאות.
יש בהחלט דברים שאפשר לשנות בטווח הקצר ועובדה שדיבורים על כך כבר ישנם. לו"ז ריאלי , מהלך כנגד החבלנים הקטנים מר"י , אותם אלה שעיכבו את תיקון התקלה בכבל האיתות , שגרמו לעיכובים ולאיחורים מכוונים, יציאה של המנכ"ל אל הציבור , רה ארגון שלא יפסח על מח' הפניות השערורייתית ועוד. המצב היום הינו בלתי נסבל. התחושה היא שהציבור דופק את ראשו בקיר האטום של ר"י ודבר לא זז.תכתוב אלף מאמרים מלומדים וזה לא יעזור לך לעומת פוליטיקאי אחד העלול להפסיד את כסאו...
לדעתי אתה קצת מגזים
המצב היום בלתי נסבל? אני כבר לא מעז לדמיין מה היה המצב לפני 10 שנים או פחות... המצב היום בהחלט רחוק ממושלם, אבל אנחנו בעיצומה של תנופת פיתוח אדירה שלא היתה כמוה, ויש שיפור (כן, שיפור!) בשירות בסך הכול. עם כל הכבוד ל-ynet (ואין הרבה...), לא הוא הגורם למהפיכה. אז אני רואה שיש לך מידע שלא היה ידוע לי ("החבלנים הקטנים"). למה לא תשתף אותנו בו? ב-ynet לא כתבו על זה כלום...
 

בועז ל

New member
בלתי נסבל = מתיחס לתחושת הציבור

לדעתי אתה קצת מגזים
המצב היום בלתי נסבל? אני כבר לא מעז לדמיין מה היה המצב לפני 10 שנים או פחות... המצב היום בהחלט רחוק ממושלם, אבל אנחנו בעיצומה של תנופת פיתוח אדירה שלא היתה כמוה, ויש שיפור (כן, שיפור!) בשירות בסך הכול. עם כל הכבוד ל-ynet (ואין הרבה...), לא הוא הגורם למהפיכה. אז אני רואה שיש לך מידע שלא היה ידוע לי ("החבלנים הקטנים"). למה לא תשתף אותנו בו? ב-ynet לא כתבו על זה כלום...
בלתי נסבל = מתיחס לתחושת הציבור
באשר להיענות הרכבת לטענותיו ולא למצב התפעולי. התביעות נגד ר"י והתלונות הינן גל המתעצם וסופו שיתנפץ בפני הרכבת. איני היחיד הטוען שר"י מתיחסת בזחיחות דעת למצוקת ציבור הנוסעים התלוי בה ואנא ממך חסוך ממני את ההפנייה לשירות תח"צ אחר כפי שעושה זאת בני הספל. זה לא לעניין. ר"י חייבת להתמודד עם התלונות . אני מכיר אחת משלנו בפורום , רופאה מכובדת הקובלת על כך תדירות , אז מה גם היא עוכרת ר"י או מצפה לשירות נורמלי? באשר לחבלנים הקטנים תתפלא זה לא המקרה היחיד שהשתיקה מצידי יפה לו. אשלח לך מסר רק בתנאי...
 

mucool2

New member
אני חושב שאתה מעצים מאוד

בלתי נסבל = מתיחס לתחושת הציבור
באשר להיענות הרכבת לטענותיו ולא למצב התפעולי. התביעות נגד ר"י והתלונות הינן גל המתעצם וסופו שיתנפץ בפני הרכבת. איני היחיד הטוען שר"י מתיחסת בזחיחות דעת למצוקת ציבור הנוסעים התלוי בה ואנא ממך חסוך ממני את ההפנייה לשירות תח"צ אחר כפי שעושה זאת בני הספל. זה לא לעניין. ר"י חייבת להתמודד עם התלונות . אני מכיר אחת משלנו בפורום , רופאה מכובדת הקובלת על כך תדירות , אז מה גם היא עוכרת ר"י או מצפה לשירות נורמלי? באשר לחבלנים הקטנים תתפלא זה לא המקרה היחיד שהשתיקה מצידי יפה לו. אשלח לך מסר רק בתנאי...
אני חושב שאתה מעצים מאוד
את התחושה הכללית. אם המצב היה באמת בלתי נסבל, הוא היה מתבטא בכמות הנוסעים, ולא תעזור שום התחכמות. ומי אמר לך שר"י לא מתמודדת עם התלונות? אני מעריך שאתה מודע לבעיות (בניגוד למתלונן ynet הממוצע) ויודע שאי אפשר לפתור אותן ביום. מהסיבה הזאת אני מתפלא על הגישה שלך ותמיכתך ב"עליהום" התקשורתי. בעניין החבלנים הקטנים - אם יש לך מידע שהוא לא לפורום, עדיף לא לפזר רמזים. בפעם הבאה שלח מסר מראש (אל תדאג, לא אגלה כלום לבוסים שלי ברכבת
), וכך אולי יימנע ויכוח מיותר...
 

mucool2

New member
עוד משהו...

בלתי נסבל = מתיחס לתחושת הציבור
באשר להיענות הרכבת לטענותיו ולא למצב התפעולי. התביעות נגד ר"י והתלונות הינן גל המתעצם וסופו שיתנפץ בפני הרכבת. איני היחיד הטוען שר"י מתיחסת בזחיחות דעת למצוקת ציבור הנוסעים התלוי בה ואנא ממך חסוך ממני את ההפנייה לשירות תח"צ אחר כפי שעושה זאת בני הספל. זה לא לעניין. ר"י חייבת להתמודד עם התלונות . אני מכיר אחת משלנו בפורום , רופאה מכובדת הקובלת על כך תדירות , אז מה גם היא עוכרת ר"י או מצפה לשירות נורמלי? באשר לחבלנים הקטנים תתפלא זה לא המקרה היחיד שהשתיקה מצידי יפה לו. אשלח לך מסר רק בתנאי...
עוד משהו...
בניגוד לדבריך, בכל המאמרים המתלהמים הביקורת (או המתקפה) היא על הרכבת עצמה והמצב התפעולי, וכלל לא על מחלקת תלונות הציבור ו(אי-)ההיענות שלה לתלונות.
 

kobiz99

New member
אתה סתם טוחן מיים ההישגים שלך 0

אז כנראה שאינך חפץ בתוצאות.
יש בהחלט דברים שאפשר לשנות בטווח הקצר ועובדה שדיבורים על כך כבר ישנם. לו"ז ריאלי , מהלך כנגד החבלנים הקטנים מר"י , אותם אלה שעיכבו את תיקון התקלה בכבל האיתות , שגרמו לעיכובים ולאיחורים מכוונים, יציאה של המנכ"ל אל הציבור , רה ארגון שלא יפסח על מח' הפניות השערורייתית ועוד. המצב היום הינו בלתי נסבל. התחושה היא שהציבור דופק את ראשו בקיר האטום של ר"י ודבר לא זז.תכתוב אלף מאמרים מלומדים וזה לא יעזור לך לעומת פוליטיקאי אחד העלול להפסיד את כסאו...
אתה סתם טוחן מיים ההישגים שלך 0
 

mucool2

New member
*ביורת=ביקורת

אני לא מסכים איתך
גם המאמרים המתלהמים ב-ynet לא ישנו הרבה, כי יש דברים שאי אפשר לשנות מהיום למחר. איחורי הרכבת נגרמים מסיבות תפעוליות ולא בגלל זלזול בנוסעים, ואני בטוח שברכבת מודעים לכך לא פחות מב-ynet ומנסים לפתור את הבעיות. מכל התלונות וההתבכיינות לא ראיתי אף הצעה רצינית לפתרון! אז טוב שמעלים את הנושא ויש קצת לחץ על הרכבת, אבל אל תצפה שזה מה שישנה את האופן שבו הרכבות פועלות. יותר מזה - את אותן תוצאות (ואולי טובות מהן) ניתן להשיג בעזרת ביורת עניינית. יש הרבה מאד על מה להתלונן ברכבת, וחבל שמרוב רעש לא נשאר מקום לתלונות כאלה.
*ביורת=ביקורת
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה