עוד כמה סיבות...
1. זו האוניבריטה הטובה בארץ (טוב, נו לדעתי) 2. סגל ההוראה עוסק בהוראה על פי הגדרת תפיקדו - כלומר, מרכז ההוראה דואג לכך שבקורסים אותם הוא מרכז יהיה חומר רלוונטי, מטלות מייצגות, מבחנים ברמה גבוה אך מתאימה לרמת הלמיד וכו´... המרכז מקבל את משכורתו בשביל שיעשה את כל אלה (וכך גם המנחים) - זאת *בניגוד* למצב באונברסיטאות הרגילות בהן הפרופסורים מקבלים את משכורתם על מנת לעסוק במחקר (דבר חשוב מאוד בפני עצמו, אבל...) וההוראה היא גזירת גורל שחלק אוהבים יותר וחלק (הרוב) אוהבים פחות. 3. הספרים שדברתם עליהם, מעבר לערכם הלימודי - הם נכס בפני עצמו. בוגר של הפתוחה מסיים את הלימודים עם ספרייה מקצועים מצויינת. 4. הרצאות, בעיקרן , בעיני הן בזבוז זמן, בייחוד במקצועות ריאליים (מתמטיקה וכו´) - אין אפשרות להבין חומר מתמטי קשה (אבל באמת להבין) בהרצאה (אלה אם כן קוראים את החומר לפני...). צריך בכל אופן להלחם עם המעברים בין הנוסחאות לבד, עם חומר כתוב. - אז אם החומר כתוב מסודר ומהווה את תוכנית הלימודים הרשמית - מה טוב!!! 5. יכולת לימוד עצמי היא (שוב בעיני, ומנקודת מבט של איש מדעי המחשב) התכונה החשובה ביותר של מהנדס תוכנה. טכנולוגיות מתחלפות כל שבועיים, ולא תמיד אפשר לצאת לקורס. צריך לקרוא, באנגלית, חומר טכני קשה, ולישם במהירות. בהקשר זה, יצא לי לקרוא לא מעט קורות חיים של מתכנתים בחדשיים האחרונים, וגם לראיין כמה. כמעט כולם מצינים ב"תכונות אישיות" - "יכולת לימוד עצמית מעולה". לאף אחד חוץ מבוגרי האו"פ אין שום תוכן מאחורי האמירה הזאת. לבוגרי הפתוחה - יתרון מוכך - דעו לנצל אותו!