ת"א-נתב"ג

מצב
הנושא נעול.

shemer shai

New member
ת"א-נתב"ג

ת"א-נתב"ג
מדוע רכבת ישראל רוצה לקנות קטרים וקרונות חדשים, לקו תל אביב-נתב"ג, ואינה רוצה להשתמש ברכבות הקומותיים והIC3 שברשותה. לפי מה שידוע לי לרכבות אלו ישנם קטרים בשני הצדדים והם אינם צריכים לבצע חיוג. ואם איני טועה ניתן להסב את המנוע של קטרי הJT42BW לשימוש באנרגיית חשמל.
 

four seasons

New member
למה להשתמש בקיים...?

ת"א-נתב"ג
מדוע רכבת ישראל רוצה לקנות קטרים וקרונות חדשים, לקו תל אביב-נתב"ג, ואינה רוצה להשתמש ברכבות הקומותיים והIC3 שברשותה. לפי מה שידוע לי לרכבות אלו ישנם קטרים בשני הצדדים והם אינם צריכים לבצע חיוג. ואם איני טועה ניתן להסב את המנוע של קטרי הJT42BW לשימוש באנרגיית חשמל.
למה להשתמש בקיים...?
לדעתי הקומותיים לא מתאימות לנסיעה כזו, מפני שיהיה קשה לעלות עם מזוודות, אבל אפשר להסב את המודו ע"י פינוי מקום בתחילת כל קרון במקום שניים או שלושה מושבים למזוודות, אבל מה רע בקניית ציוד חדש שמתאים לנסיעת בין עיר גדולה לשדה תעופה, בין כה יש חוסר בציוד...
 
תוכניות לגבי הקו לנתב"ג

למה להשתמש בקיים...?
לדעתי הקומותיים לא מתאימות לנסיעה כזו, מפני שיהיה קשה לעלות עם מזוודות, אבל אפשר להסב את המודו ע"י פינוי מקום בתחילת כל קרון במקום שניים או שלושה מושבים למזוודות, אבל מה רע בקניית ציוד חדש שמתאים לנסיעת בין עיר גדולה לשדה תעופה, בין כה יש חוסר בציוד...
תוכניות לגבי הקו לנתב"ג
ביררתי את הנושא, ומתברר שרכבת ישראל מתכננת להפעיל אל הקו לנתב"ג כמעט אך ורק רכבות בין-עירוניות, שיתחילו בנהריה או בחיפה. מכיוון שכיום וגם בעתיד, לפי התכנון, מופעלות רכבות אלו בעיקר על ידי רכבות חד-קומתיות, הרי שאין כנראה מקום לשאלת התאמת הקומותיים לתפקיד זה. כמובן שהמצב האידיאלי הוא רכישת ציוד נייד ייעודי, שמתאים במיוחד לתפקיד הובלת נוסעים לשדה התעופה, אבל עליכם לזכור שהקו לנתב"ג אמור להיות, בסופו של דבר, רק מקטע ראשון של קו חשוב הרבה יותר - ת"א-מודיעין-ירושלים, ואני לא בטוח האם זה כל-כך פשוט לוותר על מקומות ישיבה ברכבות בקו זה, או אפילו בקו נהריה-חיפה-נתב"ג, במיוחד לא בשעות השיא. רעיונות ומחשבות יתקבלו בברכה (לפחות אצלי - אני לא בטוח שרכבת ישראל פתוחה היום לדיעות חיצוניות).
 

אביתר777

New member
קח את תכנית הקומותיים וראה

למה להשתמש בקיים...?
לדעתי הקומותיים לא מתאימות לנסיעה כזו, מפני שיהיה קשה לעלות עם מזוודות, אבל אפשר להסב את המודו ע"י פינוי מקום בתחילת כל קרון במקום שניים או שלושה מושבים למזוודות, אבל מה רע בקניית ציוד חדש שמתאים לנסיעת בין עיר גדולה לשדה תעופה, בין כה יש חוסר בציוד...
קח את תכנית הקומותיים וראה
שהם מתאימים פרפקט לקו ת"א - נתב"ג. יש אפשרות למקם את כל המזוודות בקומה הראשונה. אם יגנבו - זו באמת בעיה אקוטית אך קשורה לחינוך הישראלי הממוצע .
 
רכבות לנתב"ג - תיקונים

ת"א-נתב"ג
מדוע רכבת ישראל רוצה לקנות קטרים וקרונות חדשים, לקו תל אביב-נתב"ג, ואינה רוצה להשתמש ברכבות הקומותיים והIC3 שברשותה. לפי מה שידוע לי לרכבות אלו ישנם קטרים בשני הצדדים והם אינם צריכים לבצע חיוג. ואם איני טועה ניתן להסב את המנוע של קטרי הJT42BW לשימוש באנרגיית חשמל.
רכבות לנתב"ג - תיקונים
א. לרכבת ישראל אין כרגע כל כוונה לרכוש רכבות ייעודיות להפעלת הקו לנתב"ג. היא צריכה באופן כללי יותר רכבות על מנת להתמודד עם עליית כמות המשימות וכן כדי לאפשר, בסופו של דבר, הוצאה מהשירות של הקרונות הישנים. ב. גם לרכבות הקומותיים וגם לקרונועים של רכבת ישראל אין ´קטרים בשני הצדדים´. רכבות הקומותיים מורכבות מקטר בודד המושך או דוחף 4-3 קרונות שהאחרון מביניהם כולל תא נהג ממנו ניתן לשלוט מרחוק על הקטר. שיטה זו מכונה ´מו-דו´ ובאנגלית Push-Pull. הקרונועים, כמו ששמם מעיד, אינם כולל בכלל קטרים, אלא מדובר ב-´קרונות נעים´. מתחת לחלק מהיחידות בכל מערך של IC3 (שתי היחידות החיצוניות בכל שלישייה) ישנם מנועים ושאר ציוד טכני, ובאותן יחידות ישנם גם תאי נהג לשליטה על הרכבת. ג. למיטב הבנתי (ואביתר יתקן אותי אם אני טועה) ניתן להסב בקלות יחסית להפעלה חשמלית רק את הקטרים הספרדיים ממספר 741 ואילך, כלומר לא את הסדרות הראשונות. כמובן שתיאורטית אפשר להסב כל קטר או קרונוע להפעלה חשמלית, אבל אם אותה יחידה לא בנויה עם הכנה לכך, הדבר עלול לעלות כמעט כמו רכישה של יחידה חדשה לחלוטין.
 

oren*

New member
כיצד תתבצע בדיקת המזוודות טרם העליה

רכבות לנתב"ג - תיקונים
א. לרכבת ישראל אין כרגע כל כוונה לרכוש רכבות ייעודיות להפעלת הקו לנתב"ג. היא צריכה באופן כללי יותר רכבות על מנת להתמודד עם עליית כמות המשימות וכן כדי לאפשר, בסופו של דבר, הוצאה מהשירות של הקרונות הישנים. ב. גם לרכבות הקומותיים וגם לקרונועים של רכבת ישראל אין ´קטרים בשני הצדדים´. רכבות הקומותיים מורכבות מקטר בודד המושך או דוחף 4-3 קרונות שהאחרון מביניהם כולל תא נהג ממנו ניתן לשלוט מרחוק על הקטר. שיטה זו מכונה ´מו-דו´ ובאנגלית Push-Pull. הקרונועים, כמו ששמם מעיד, אינם כולל בכלל קטרים, אלא מדובר ב-´קרונות נעים´. מתחת לחלק מהיחידות בכל מערך של IC3 (שתי היחידות החיצוניות בכל שלישייה) ישנם מנועים ושאר ציוד טכני, ובאותן יחידות ישנם גם תאי נהג לשליטה על הרכבת. ג. למיטב הבנתי (ואביתר יתקן אותי אם אני טועה) ניתן להסב בקלות יחסית להפעלה חשמלית רק את הקטרים הספרדיים ממספר 741 ואילך, כלומר לא את הסדרות הראשונות. כמובן שתיאורטית אפשר להסב כל קטר או קרונוע להפעלה חשמלית, אבל אם אותה יחידה לא בנויה עם הכנה לכך, הדבר עלול לעלות כמעט כמו רכישה של יחידה חדשה לחלוטין.
כיצד תתבצע בדיקת המזוודות טרם העליה
לרכבת?
 

אביתר777

New member
חן צודק ! מקטר מס´ 741 ועד לקטר מס´

רכבות לנתב"ג - תיקונים
א. לרכבת ישראל אין כרגע כל כוונה לרכוש רכבות ייעודיות להפעלת הקו לנתב"ג. היא צריכה באופן כללי יותר רכבות על מנת להתמודד עם עליית כמות המשימות וכן כדי לאפשר, בסופו של דבר, הוצאה מהשירות של הקרונות הישנים. ב. גם לרכבות הקומותיים וגם לקרונועים של רכבת ישראל אין ´קטרים בשני הצדדים´. רכבות הקומותיים מורכבות מקטר בודד המושך או דוחף 4-3 קרונות שהאחרון מביניהם כולל תא נהג ממנו ניתן לשלוט מרחוק על הקטר. שיטה זו מכונה ´מו-דו´ ובאנגלית Push-Pull. הקרונועים, כמו ששמם מעיד, אינם כולל בכלל קטרים, אלא מדובר ב-´קרונות נעים´. מתחת לחלק מהיחידות בכל מערך של IC3 (שתי היחידות החיצוניות בכל שלישייה) ישנם מנועים ושאר ציוד טכני, ובאותן יחידות ישנם גם תאי נהג לשליטה על הרכבת. ג. למיטב הבנתי (ואביתר יתקן אותי אם אני טועה) ניתן להסב בקלות יחסית להפעלה חשמלית רק את הקטרים הספרדיים ממספר 741 ואילך, כלומר לא את הסדרות הראשונות. כמובן שתיאורטית אפשר להסב כל קטר או קרונוע להפעלה חשמלית, אבל אם אותה יחידה לא בנויה עם הכנה לכך, הדבר עלול לעלות כמעט כמו רכישה של יחידה חדשה לחלוטין.
חן צודק ! מקטר מס´ 741 ועד לקטר מס´
770 ניתן להסב את הקטרים להפעלה חשמלית. קטרים מס´ 731 - 740 לא ניתנים להסבה בקלות וכפי שאמר חן וצדק - הסבתם יקרה מאוד ולא כדאית. כנ"ל לגבי קטרים 702 - 709.
 

david80

Member
מה לגבי קטרים 756 ומעלה?

חן צודק ! מקטר מס´ 741 ועד לקטר מס´
770 ניתן להסב את הקטרים להפעלה חשמלית. קטרים מס´ 731 - 740 לא ניתנים להסבה בקלות וכפי שאמר חן וצדק - הסבתם יקרה מאוד ולא כדאית. כנ"ל לגבי קטרים 702 - 709.
מה לגבי קטרים 756 ומעלה?
מתי הם יגיעו ארצה? מתי הם ייכנסו לשירות? האם הם מהירים יותר או אטיים יותר מהקטרים הקודמים?
 

אביתר777

New member
ביום שקטרים 756 - 761 יגיעו

מה לגבי קטרים 756 ומעלה?
מתי הם יגיעו ארצה? מתי הם ייכנסו לשירות? האם הם מהירים יותר או אטיים יותר מהקטרים הקודמים?
ביום שקטרים 756 - 761 יגיעו
אני אצלם כהרגלי את פריקתם מהאוניה בנמל אשדוד. כמו-כן אצלם את הובלתם לאורך כל הציר מאשדוד ועד למוסך הקטרים בחיפה. הקטרים יגיעו ארצה בשלהי חודש אוקטובר או מאוחר יותר. אני בקשר עם ספרד וכשבועיים לפני הגעתם ארצה - איי לט יו נו. הם זהים לחלוטין לקטרים 751 - 755. הצפי על-פי האופציה הוא הגעת קטרים 762 - 766 באפריל 2004 או באוקטובר 2004. הסיכוי שערכשו קטרים מס´ 767 - 770 הוא גדול מאוד. עדיין לא נחתמה העיסקה לגביהם. רק זכרון דברים - 767 - 770. קטר מס´ 770 הינו הקטר האחרון באופציית המכרז. על-מנת לרכוש את קטר מס´ 771 ואחיו הבאים - "רכבת-ישראל" תחוייב לפרסם מכרז בינ"ל חדש. תקוותי - רכישת קטרי EMD מקוריים כדוגמת SD-65 ודומייהם. EMD לא הסכימה בזמנו לתנאי המכרז כי דרשה מינימום אספקת 50 קטרים במיידי. אני בקשר מולם כל הזמן וברגע שיהיה חידוש אתה תדע. יום טוב עם חורף מגניב.
 

אביתר777

New member
ערכשו = ירכשו (סליחה!).

ביום שקטרים 756 - 761 יגיעו
אני אצלם כהרגלי את פריקתם מהאוניה בנמל אשדוד. כמו-כן אצלם את הובלתם לאורך כל הציר מאשדוד ועד למוסך הקטרים בחיפה. הקטרים יגיעו ארצה בשלהי חודש אוקטובר או מאוחר יותר. אני בקשר עם ספרד וכשבועיים לפני הגעתם ארצה - איי לט יו נו. הם זהים לחלוטין לקטרים 751 - 755. הצפי על-פי האופציה הוא הגעת קטרים 762 - 766 באפריל 2004 או באוקטובר 2004. הסיכוי שערכשו קטרים מס´ 767 - 770 הוא גדול מאוד. עדיין לא נחתמה העיסקה לגביהם. רק זכרון דברים - 767 - 770. קטר מס´ 770 הינו הקטר האחרון באופציית המכרז. על-מנת לרכוש את קטר מס´ 771 ואחיו הבאים - "רכבת-ישראל" תחוייב לפרסם מכרז בינ"ל חדש. תקוותי - רכישת קטרי EMD מקוריים כדוגמת SD-65 ודומייהם. EMD לא הסכימה בזמנו לתנאי המכרז כי דרשה מינימום אספקת 50 קטרים במיידי. אני בקשר מולם כל הזמן וברגע שיהיה חידוש אתה תדע. יום טוב עם חורף מגניב.
ערכשו = ירכשו (סליחה!).
 
קטרים של GM

ביום שקטרים 756 - 761 יגיעו
אני אצלם כהרגלי את פריקתם מהאוניה בנמל אשדוד. כמו-כן אצלם את הובלתם לאורך כל הציר מאשדוד ועד למוסך הקטרים בחיפה. הקטרים יגיעו ארצה בשלהי חודש אוקטובר או מאוחר יותר. אני בקשר עם ספרד וכשבועיים לפני הגעתם ארצה - איי לט יו נו. הם זהים לחלוטין לקטרים 751 - 755. הצפי על-פי האופציה הוא הגעת קטרים 762 - 766 באפריל 2004 או באוקטובר 2004. הסיכוי שערכשו קטרים מס´ 767 - 770 הוא גדול מאוד. עדיין לא נחתמה העיסקה לגביהם. רק זכרון דברים - 767 - 770. קטר מס´ 770 הינו הקטר האחרון באופציית המכרז. על-מנת לרכוש את קטר מס´ 771 ואחיו הבאים - "רכבת-ישראל" תחוייב לפרסם מכרז בינ"ל חדש. תקוותי - רכישת קטרי EMD מקוריים כדוגמת SD-65 ודומייהם. EMD לא הסכימה בזמנו לתנאי המכרז כי דרשה מינימום אספקת 50 קטרים במיידי. אני בקשר מולם כל הזמן וברגע שיהיה חידוש אתה תדע. יום טוב עם חורף מגניב.
קטרים של GM
כמובן שחברת GM האמריקאית על חטיבותיה (EMD היא רק אחת מהן, והיא כבר לא מייצרת קטרים כמה שנים טובות) מעולם לא שיווקה קטר שסימולו SD65. דוגמאות לקטרים שכן נמכרו - GP60, SD60, SD70, SD75 ועוד ועוד. בכל מקרה, משפחת ה-60 כבר מזמן איננה בייצור. אביתר גם שוכח שמרבית הקטרים הנהדרים שמציעה GM מתוכננים ומיועדים לשירות משא, כלומר בעלי מהירות מירבית נמוכה, בעוד שרכבת ישראל זקוקה לקטרי נוסעים ולקטרים רב-שימושיים. GM אמנם מציעה גם קטרי נוסעים יעודיים (DE30AC, משפחת F59) אולם זו היא לא המומחיות שלה. הנקודה שלי היא שצפון אמריקה (GM מייצרת כיום את קטריה דווקא בקנדה, בחטיבת DD שלה) כדאי אולי לרכוש ציוד משא, אבל בשביל ציוד נוסעים רציני, חייבים לחצות את אחד האוקיינוסים (לדעתי, את האטלנטי).
 

אביתר777

New member
מדובר על ה SD75 ולא SD 65 !

קטרים של GM
כמובן שחברת GM האמריקאית על חטיבותיה (EMD היא רק אחת מהן, והיא כבר לא מייצרת קטרים כמה שנים טובות) מעולם לא שיווקה קטר שסימולו SD65. דוגמאות לקטרים שכן נמכרו - GP60, SD60, SD70, SD75 ועוד ועוד. בכל מקרה, משפחת ה-60 כבר מזמן איננה בייצור. אביתר גם שוכח שמרבית הקטרים הנהדרים שמציעה GM מתוכננים ומיועדים לשירות משא, כלומר בעלי מהירות מירבית נמוכה, בעוד שרכבת ישראל זקוקה לקטרי נוסעים ולקטרים רב-שימושיים. GM אמנם מציעה גם קטרי נוסעים יעודיים (DE30AC, משפחת F59) אולם זו היא לא המומחיות שלה. הנקודה שלי היא שצפון אמריקה (GM מייצרת כיום את קטריה דווקא בקנדה, בחטיבת DD שלה) כדאי אולי לרכוש ציוד משא, אבל בשביל ציוד נוסעים רציני, חייבים לחצות את אחד האוקיינוסים (לדעתי, את האטלנטי).
מדובר על ה SD75 ולא SD 65 !
הרעיון היה לספק 50 קטרי SD 70 לרכבת ישראל בשנת 1996 אך הדבר לא יצא אל הפועל בגלל 3 סיבות: 1. מסילות ארצנו לא תעמודנה במשקל ובעיות ברדיוס סיבוב ומסעפים. 2. הקטר לא מתאים במיוחד לנוסעים ויש להתאימו לכך. יקר לאללה ! 3. התאמת הקטר לשני תאי ניהוג דרשה פיתוח שג´י-אם הסכימה לבצעו בתנאי שרכבת ישראל תתחייב לרכוש 50 קטרי SD70 במכה אחת ! לסיום: עשינו רק טעות אחת: שלא קנינו 50 קטרי SD70 ! טעות שכבר כיום בוכים עליה. גם קטרי אלסטום שלנו בוכים - מחליד להם וזה כואבבב !
 

david80

Member
האם הסבתם לחשמל תעלה את מהירותם

ביום שקטרים 756 - 761 יגיעו
אני אצלם כהרגלי את פריקתם מהאוניה בנמל אשדוד. כמו-כן אצלם את הובלתם לאורך כל הציר מאשדוד ועד למוסך הקטרים בחיפה. הקטרים יגיעו ארצה בשלהי חודש אוקטובר או מאוחר יותר. אני בקשר עם ספרד וכשבועיים לפני הגעתם ארצה - איי לט יו נו. הם זהים לחלוטין לקטרים 751 - 755. הצפי על-פי האופציה הוא הגעת קטרים 762 - 766 באפריל 2004 או באוקטובר 2004. הסיכוי שערכשו קטרים מס´ 767 - 770 הוא גדול מאוד. עדיין לא נחתמה העיסקה לגביהם. רק זכרון דברים - 767 - 770. קטר מס´ 770 הינו הקטר האחרון באופציית המכרז. על-מנת לרכוש את קטר מס´ 771 ואחיו הבאים - "רכבת-ישראל" תחוייב לפרסם מכרז בינ"ל חדש. תקוותי - רכישת קטרי EMD מקוריים כדוגמת SD-65 ודומייהם. EMD לא הסכימה בזמנו לתנאי המכרז כי דרשה מינימום אספקת 50 קטרים במיידי. אני בקשר מולם כל הזמן וברגע שיהיה חידוש אתה תדע. יום טוב עם חורף מגניב.
האם הסבתם לחשמל תעלה את מהירותם
המירבית?
 

אביתר777

New member
טעות! רק בקטרים 741 - 770

ת"א-נתב"ג
מדוע רכבת ישראל רוצה לקנות קטרים וקרונות חדשים, לקו תל אביב-נתב"ג, ואינה רוצה להשתמש ברכבות הקומותיים והIC3 שברשותה. לפי מה שידוע לי לרכבות אלו ישנם קטרים בשני הצדדים והם אינם צריכים לבצע חיוג. ואם איני טועה ניתן להסב את המנוע של קטרי הJT42BW לשימוש באנרגיית חשמל.
טעות! רק בקטרים 741 - 770
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה