תשובות של ´אגד´
תשובות של ´אגד´
הקדמה והסבר כמו שאני מקווה שברור לכולם, כל ה-´התבכיינות´ שלנו מעל דפי הפורום היא לא הרבה יותר מאשר שחרור לחצים, ואין בה לרוב משום תועלת ממשית, זאת מכיוון שלמיטב ידיעתי, אין אף גורם בכיר הקשור לתחבורה הציבורית שמתעדכן באופן תדיר או מקבל סיכומים מסודרים מהנעשה בפורום (וחבל). אני לא תמיד מסכים עם כל הביקורות וההצעות שמועלות כאן, בין אם בנושאי רכבות, אוטובוסים, מוניות או אופניים, אבל אני כן שמסכים שלפחות מרביתן צריכות להישמע ע"י האוזניים המתאימות, וכאן זה כמובן לא יקרה. לפיכך, אני מקווה שכל אותם מקטרגים וח-´חוכמולוגים´ (כולל עבדכם הנאמן) יינסו להעביר בצורה מסודרות את אשר על לבם אל הגופים בהם זה עוסק - בד"כ יחידות פנית הציבור בגופים הגדולים, או הדובר ביותר קטנים, לפחות כדי שיידעו, וגם כדי שנוכל להיווכח במידת הרצינות שלהם. תכל´ס כדוגמה, אני מביא להלן סיכום של תשובה לשאילתא (מרובת סעיפים) שהעברתי למחלקת פניות הציבור של ´אגד´ דרך האתר שלהם לא מזמן. תשובה של ´העברנו פנייתך לטיפול הגורמים המתאימים´ קיבלתי די מהר, ולפני כמה ימים אכן הגיע לדוא"ל שלי מכתב תשובה מסודר ומלא, חתום ע"י נציב פניות הציבור שלהם. להלן עיקרי הדברים: - שאלתי אותם מדוע אין בתחנות האוטובוסים בחיפה מפול ופרטים מסודרים ומלאים אודות הקווים העוברים שם, בדומה למה שנעשה בתל-אביב כיום. הזכרתי להם גם שגם כשהם ניסו לעשות משהו, זה יצא די עלוב ולא מועיל (אני מניח שהחיפאים שביניכךם זוכרים את זה). הנציב השיב לי: "בעבר היו דפי נתונים בתחנות ומסלול קווים, אולם לצערי הרב הם הושחתו במזיד, לאחר מספר פעמים שטרחנו לתקן נוכחנו לדעת כי אין ברכה בעמלנו." לא ברור לי איך זה שבת"א, הניו-יורק של ישראל, העסק עובד ובחיפה ה-´ירוקה´ של הדו-קיום זה לא עובד. נו שויין, אבל הוא לא ממש התייחס לעניין הרמה הירודה וחוסר התועלת של הדפים שהם כן תלו. - שאלתי אותם מדוע לא נושאים עמם נהגי האוטובוסים בחיפה לוחות זמנים של הקווים אותם הם מפעילים, והסברתי שמי שנוסע בקו מסוים ולא מגיע איתו אף פעם לתחנה המרכזית (בת גלים או מפרצית) לא יכול להשיג את לוח הזמנים אף פעם (לדוגמה, אני נוסע מדי פעם, בשעות לא קבועות, מביתי שבנווה שאנן למוזיאון הרכבת בקו 17, אבל אף פעם לא ממשיך איתו למרכזית בת-גלים). הנציב השיב: "כדי לקבל מידע אמין ומדויק יש להתקשר למרכז המידע הארצי של "אגד" בטלפון : 03-6948888 או למודיעין "אגד" בחיפה ובנוסף ניתן לקבל מידע באתר האינטרנט של "אגד" W.W.W.EGGED.CO.IL בנוסף לא כל האוטובוסים והנהגים העובדים בקווי השירות העירוניים הם קבועים ויש לעיתים קרובות נהגים מחליפים, או אף כאלה שבסידור העבודה שלהם משובצת נסיעה אחת בקו מסוים ולכן קיים קושי רב להנפיק לכל האוטובוסים את המידע המבוקש." אני לא רוצה להעליב, אבל זו תשובה לא ממש מוצלחת, אפילו יותר גרועה מהראשונה. קודם כל, כנראה שהנציב לא מודע לזה שבאתר האינטרנט של ´אגד´ (שכתובתו לא כוללת, כמובן, כל-כך הרבה נקודות) אין פרטים על מסלולים עירוניים. דבר שני, לא ברור מה כל-כך מסובך מבחינת נהג שיודע שהיום הוא עושה את הקווים 17, 16 ו-19 לקחת בתחילת היום/לפני הנסיעה מספר לוחות זמנים מתאימים, ולהחזיר את העודפים בסוף המשמרת לנקודת איסוף מרוכזת. אם ביום מסוים נהג חולה ומישהו מחליף אותו, אז אני לא אכעס אם לנהג המחליף לא יהיה באותו יום לו"ז. קורה. - (מוקדש לפורום הנגישות) - שאלתי מה הטעם באוטובוסים נגישים לנכים אם לא ניתן לחלוטין לצפות היכן יופיעו ומתי. התשובה: "האוטובוסים נמוכי הרצפה שנועדו להקל על ציבור הנכים מחולקים בין קווי השירות השונים, "אגד" מצטייד כל העת באוטובוסים מן הסוג החדיש ביותר ואוטובוסים אלה נכנסים תדיר לשירות בכל הקווים. מדובר בתהליך שהחל וצובר תאוצה ואני מקווה שבעתיד הקרוב בכל קווי השירות יהיו אוטובוסים מן הסוג המבוקש לרווחת הציבור." אולי לא הבנתי נכון, אבל בפסקה שלעיל לא מצאתי תשובה של ממש לשאלתי. מישהו חושב שאני טועה? - ודבר אחרון, צ´ופר לקינוח - תסתכלו בתמונה המצורפת (תגדילו אותה, אחרת לא תראו) - רואים מה לא בסדר? להלן תשובת הנציב: "נושא הכיתוב על גבי דגל התחנה יבדק ובמידת הצורך ישונה" תזכירו לי לבדוק עוד חודש. דבר אחרון אני אנסח מכתב מנומס שבו אסביר את חלק מההשגות שלי לתשובות שניתנו, ואשלח לו. במידה וישיב, אעדכן אתכם.
תשובות של ´אגד´
הקדמה והסבר כמו שאני מקווה שברור לכולם, כל ה-´התבכיינות´ שלנו מעל דפי הפורום היא לא הרבה יותר מאשר שחרור לחצים, ואין בה לרוב משום תועלת ממשית, זאת מכיוון שלמיטב ידיעתי, אין אף גורם בכיר הקשור לתחבורה הציבורית שמתעדכן באופן תדיר או מקבל סיכומים מסודרים מהנעשה בפורום (וחבל). אני לא תמיד מסכים עם כל הביקורות וההצעות שמועלות כאן, בין אם בנושאי רכבות, אוטובוסים, מוניות או אופניים, אבל אני כן שמסכים שלפחות מרביתן צריכות להישמע ע"י האוזניים המתאימות, וכאן זה כמובן לא יקרה. לפיכך, אני מקווה שכל אותם מקטרגים וח-´חוכמולוגים´ (כולל עבדכם הנאמן) יינסו להעביר בצורה מסודרות את אשר על לבם אל הגופים בהם זה עוסק - בד"כ יחידות פנית הציבור בגופים הגדולים, או הדובר ביותר קטנים, לפחות כדי שיידעו, וגם כדי שנוכל להיווכח במידת הרצינות שלהם. תכל´ס כדוגמה, אני מביא להלן סיכום של תשובה לשאילתא (מרובת סעיפים) שהעברתי למחלקת פניות הציבור של ´אגד´ דרך האתר שלהם לא מזמן. תשובה של ´העברנו פנייתך לטיפול הגורמים המתאימים´ קיבלתי די מהר, ולפני כמה ימים אכן הגיע לדוא"ל שלי מכתב תשובה מסודר ומלא, חתום ע"י נציב פניות הציבור שלהם. להלן עיקרי הדברים: - שאלתי אותם מדוע אין בתחנות האוטובוסים בחיפה מפול ופרטים מסודרים ומלאים אודות הקווים העוברים שם, בדומה למה שנעשה בתל-אביב כיום. הזכרתי להם גם שגם כשהם ניסו לעשות משהו, זה יצא די עלוב ולא מועיל (אני מניח שהחיפאים שביניכךם זוכרים את זה). הנציב השיב לי: "בעבר היו דפי נתונים בתחנות ומסלול קווים, אולם לצערי הרב הם הושחתו במזיד, לאחר מספר פעמים שטרחנו לתקן נוכחנו לדעת כי אין ברכה בעמלנו." לא ברור לי איך זה שבת"א, הניו-יורק של ישראל, העסק עובד ובחיפה ה-´ירוקה´ של הדו-קיום זה לא עובד. נו שויין, אבל הוא לא ממש התייחס לעניין הרמה הירודה וחוסר התועלת של הדפים שהם כן תלו. - שאלתי אותם מדוע לא נושאים עמם נהגי האוטובוסים בחיפה לוחות זמנים של הקווים אותם הם מפעילים, והסברתי שמי שנוסע בקו מסוים ולא מגיע איתו אף פעם לתחנה המרכזית (בת גלים או מפרצית) לא יכול להשיג את לוח הזמנים אף פעם (לדוגמה, אני נוסע מדי פעם, בשעות לא קבועות, מביתי שבנווה שאנן למוזיאון הרכבת בקו 17, אבל אף פעם לא ממשיך איתו למרכזית בת-גלים). הנציב השיב: "כדי לקבל מידע אמין ומדויק יש להתקשר למרכז המידע הארצי של "אגד" בטלפון : 03-6948888 או למודיעין "אגד" בחיפה ובנוסף ניתן לקבל מידע באתר האינטרנט של "אגד" W.W.W.EGGED.CO.IL בנוסף לא כל האוטובוסים והנהגים העובדים בקווי השירות העירוניים הם קבועים ויש לעיתים קרובות נהגים מחליפים, או אף כאלה שבסידור העבודה שלהם משובצת נסיעה אחת בקו מסוים ולכן קיים קושי רב להנפיק לכל האוטובוסים את המידע המבוקש." אני לא רוצה להעליב, אבל זו תשובה לא ממש מוצלחת, אפילו יותר גרועה מהראשונה. קודם כל, כנראה שהנציב לא מודע לזה שבאתר האינטרנט של ´אגד´ (שכתובתו לא כוללת, כמובן, כל-כך הרבה נקודות) אין פרטים על מסלולים עירוניים. דבר שני, לא ברור מה כל-כך מסובך מבחינת נהג שיודע שהיום הוא עושה את הקווים 17, 16 ו-19 לקחת בתחילת היום/לפני הנסיעה מספר לוחות זמנים מתאימים, ולהחזיר את העודפים בסוף המשמרת לנקודת איסוף מרוכזת. אם ביום מסוים נהג חולה ומישהו מחליף אותו, אז אני לא אכעס אם לנהג המחליף לא יהיה באותו יום לו"ז. קורה. - (מוקדש לפורום הנגישות) - שאלתי מה הטעם באוטובוסים נגישים לנכים אם לא ניתן לחלוטין לצפות היכן יופיעו ומתי. התשובה: "האוטובוסים נמוכי הרצפה שנועדו להקל על ציבור הנכים מחולקים בין קווי השירות השונים, "אגד" מצטייד כל העת באוטובוסים מן הסוג החדיש ביותר ואוטובוסים אלה נכנסים תדיר לשירות בכל הקווים. מדובר בתהליך שהחל וצובר תאוצה ואני מקווה שבעתיד הקרוב בכל קווי השירות יהיו אוטובוסים מן הסוג המבוקש לרווחת הציבור." אולי לא הבנתי נכון, אבל בפסקה שלעיל לא מצאתי תשובה של ממש לשאלתי. מישהו חושב שאני טועה? - ודבר אחרון, צ´ופר לקינוח - תסתכלו בתמונה המצורפת (תגדילו אותה, אחרת לא תראו) - רואים מה לא בסדר? להלן תשובת הנציב: "נושא הכיתוב על גבי דגל התחנה יבדק ובמידת הצורך ישונה" תזכירו לי לבדוק עוד חודש. דבר אחרון אני אנסח מכתב מנומס שבו אסביר את חלק מההשגות שלי לתשובות שניתנו, ואשלח לו. במידה וישיב, אעדכן אתכם.