תרגיל:

swirrrly

New member
תרגיל:

אני מניחה שצריך לעשות הוצאת לוגריתמים (בואנה, יש לי מלים גבוהות בסטוק!
), אבל אני די נתקעת בגלל ה-10 הניג´ס. ארבע איקס ועוד שש עשרה שוה ל10 כפול (שתיים בחזקת איקס).
 

ויקי16

New member
לא למדתי לפתור דבר כזה, אבל

על פי הגיון פשוט ביותר, האיקס שווה 1...
 

ויקי16

New member
???

מצטערת שפשוט ככה אמרתי לך, בלי שום הסבר... מקווה שההסבר של רון יעזור לך... את בטוחה שאת בכיתה ח´? אתם בית ספר מתקדם או משהו?
 

swirrrly

New member
האהא! ועוד קיבלתי במאה במבחן של זה.

נה-נה-בננה? לא אכחיש...
 

ויקי16

New member
גאונה!! כל הכבוד!!

אני בכיתה ח´ הייתי גם 100 100 100 כל הזמן... זה לא עוזר בעתיד...לצערי...
 
לשירלי

את התרגיל הזה ניתן לפתור בכמה דרכים. האם זה תרגיל שקיבלת בביה"ס ? או שאת פותרת להנאתך ? או שעלייך לפתור אותו דווקא בדרך מסויימת ? ניתן לפתור באמצעות שרטוט הגרפים, ניתן לפתור באמצעים שחורגים אפילו מלימודי התיכון, אבל בואי וננסה דרך אחרת בכלל : חלקי ב 2 את המשוואה, ותוציאי גורם משותף 2 . נסי "להשוות" בין הביטויים שבשני האגפים, ולהעריך איזה מספר שלם יפתור את המשוואה. בסוף תחשבי האם יתכן שיש עוד פתרונות למשוואה זו, חוץ מזה שמצאת, ולמה... אם יש שאלות – את תמיד מוזמנת לחזור הנה ולשאול !
רון חשבון α•βƒ²(Δ)³+πº∑Ǿ ℓim(x→∞)ε∫¼±
 

swirrrly

New member
:::

זה תרגיל מקורס במתטיקה מוגברת שפירטתי עליו בהודעה אחרת בדף זה.פשוט נתקעתי בו... ו call me stupid אבל אתה יכול קצת יותר לפרט בעניין הוצאת הגורם המשותף..?
 
תשובה

שירלי - תשאלי חופשי
ואף פעם אל תרגישי "טיפשה" כדברייך - בייחוד שיש מושגים ונושאים שמוכרים לאחרים כאן, ואת עוד לא למדת אותם ! מצורף קובץ וורד עם הסבר מפורט יותר.
רון חשבון α•βƒ²(Δ)³+πº∑Ǿ ℓim(x→∞)ε∫¼±
 

ויקי16

New member
אני לא יכולה להסביר טוב כמו רון,

אבל אני אנסה... אני אשתמש בתרגיל הזה... אחרי החלוקה ב - 2, באחד העגפים נשאר לך 2x+8 עכשיו, באיזה מספר את יכולה לחלק גם את 2 וגם את 8? ב - 2, ולכן מוציאים אותו החוצה... יהיה לך שתיים (איקס פלוס ארבע) (אני לא מסתדרת עם לרשום את המספרים כמו שצריך...) בצד השני ישאר לך חמש כפול שתיים בחזקת איקס. עכשיו שימי לב, כמה נוח לראות את הפתרון... אני חושבת שעוד יותר סיבכתי אותך... בטוח מישהו יסביר יותר טוב ממני...
 
דרכים לפיתרון המשוואה

רון , תוכל לפרט אילו דרכים נוספות מתמטיות (לא באנליזה נומרית) מאפשרות לפתור את התרגיל הזה? (דרכים שחורגות מלימודי התיכון)
 
למעלה