תקנות הניוד

kiss 18

New member
תקנות הניוד

שלום, הבנתי שהאוצר פירסם טיוטת תיקון על תקנות הניוד בתאריך 14.4.2010 בנוגע לניוד קרן השתלמות. שלא ניתן לנייד קרן השתלמות בסכום חלקי ואדם המעוניין לנייד את הקרן ההשתלמות שלו , אז יש להעביר את מלוא הכספים ולא אחוז מסויים מהסכום, כל שלא יהנה מהוותק בקופה המקבל כשהעביר רק סכום מסוים. עד עכשיו היה ניתן ושהוותק ישמר. חיפשתי בנט אז לא מצאתי משהו על כך. איפה אני יכולה לקרוא על זה? תודה .
 
קישורים

kiss 18 שלום קראתי את שאלתך ומיטב המוחות דשו בתאריך ההיסטורי... יש טיוטת תקנות וחוזר שהאוצר פרסם בזמנו. תהיה לפחות עוד טיוטה. מצ"ב קישורים http://ozar.mof.gov.il/hon/2001/general/t_hozrim.asp?c# מכתב נלווה העברת כספים בין קופות גמל תקנות הפיקוח על שירותים פיננסיים מקווה שעזרתי, אשמח לענות על שאלות נוספות זאב, כלל פנסיה וגמל
 

kiss 18

New member
זאב,

אין מילים בפי! תודה רבה רבה! עזרת לי מאוד!! עוד שאלה ברשותך, האם בעצם פועלים לפי טיוטת התקנות? כי בעצם זו רק טיוטה, ואתה אומר שעוד תהייה טיוטה נוספת. לסיכומו של עניין, האם בעצם עמית המגיש בקשה לניוד חלק מכספי הקרן לגוף אחר, ומציין שברצונו להעביר חלק מהכספים. אז בעצם מגישים דחיה שלא ניתן לפצל קרן השתלמות?
 
תשובה

kiss 18 שלום כל טיוטא עד לשינויה או עד החלת טיוטא חדשה דינה כתקנה, לפיכך עד שלא יצא חוזר סופי או הוראת שעה או טיוטא חדשה תתיחס לטיוטא זו כהלכה לכל דבר ועינין. גוף מנהל חייב לפעול בכפוף להוראות הידעות אם מכח תקנה או טיוטא לפיכך לא יעלה על הדעת שהטיוטא מאפשרת פיצול קרן השתלמות וגוף מנהל יאמר לך אחרת. מקווה שעזרתי, אשמח לענות על שאלות נוספות זאב, כלל פנסיה וגמל
 

kiss 18

New member
זאב,

ראשית, תודה. שנית, הטיוטא לא מאפשרת פיצול של קרן השתלמות. אני עובדת עם המון גופים, ורק בימים האחרונים (לתדהמתי יש לציין)נתקלתי בתקנה הזו שלא ניתן לפצל, לא קבלתי דחיות על העברות ולא העברתי דחיות בנוגע לנ"ל. יש בטיוטא המון שינויים חשובים ביותר, למשל- שעמית לא פעיל, או עמית פעיל שחתם שלא יופקדו בשלי כספים בקופה המקבלת בתוך 120 יום וכו'.. תפקע אם עברו 30 ימים מיום חתימתו על הטופס. לא נתקלתי עדיין בגוף מנהל שפועל לפי טיוטת התקנות שצירפת. לכן לא ידעתי אם פועלים לפי הטיוטא. מישהי ממס הכנסה מבררת לי הנושא. עכ"פ, תודה רבה.. עזרת לי המון. אגב, לידיעתך, גם אצלכם בכלל פנסיה וגמל לא נתקלתי שפועלים לפי טיוטת התקנות. המשך ערב נעים!
 
תשובה

kiss 18 שלום חברת כלל עושה כל מאמץ על מנת לעמוד בתנאי החוזרים התקנות והטיוטות. עם זאת מעת לעת ישנם עיכובים שלא נגרמים ע"י החברה המקבלת או המעבירה, הנגרמים מאי מילוי טפסים כנדרש או אי זיהו מספרי קופות וכד'. במקרים כאלו כלל פונה לגורם הרלוונטי על מנת לתת שרות מלא לעמת פניה זו גורמת לעיכובים ולא תמיד העמית ער לנסיבות שבעיכוב. אתה כצרכן תמיד תוכל לבקש את הסיבה לעיכות ומחובתנו לתת לך מקווה שעזרתי זאב, כלל פנסיה וגמל
 

kiss 18

New member
זאב יקר,

מה שאלתי.. ומה ענית... לא דברתי על אי מילוי טפסים כנדרש, אלא על טיוטת התקנות. נכון להיום, אם אני אחזיר ריג'קט על בקשת העברה שנוגדת את איזשהי תקנה מטיוטת התקנות לאקלסנס, מגדל או כלל וכד'... אני בטוחה שהם לא ידעו דבר וחצי דבר על טיוטא. לכן, יש לברר האם באמת יש לפעול עפ"י טיוטת התקנות, או שכשמה כן היא-טיוטא. אגב, אני תמיד אוכל לברר אם יש עיכוב?? מחובתי לבדוק!! ואם אם יש עיכוב, אז הוא מחייב תשלום ריבית פיגורים והפרשי תשואה. שוב, תודה רבה, עד כה עזרת לי מאוד. ערב מצויין!
 
תשובה

kiss 18 שלום בודאי שזכותך להתלונן על כל סתירה בין ההוראות ובין הביצוע ובמידה ויתברר שאכן החברה המנהלת לא פעלה ע"פ המתחייב הרי היא תשא בתוצאות כפי שרשום בהוראות הכלליות לעניין זה או אחר בברכה, זאב כלל פנסיה וגמל
 
למעלה