תמונות אורבני(ו)ת מהבוקר - קו מקדים

מצב
הנושא נעול.
וכמובן-התמח''תת...

צריך גם לשפר את תחבורת המעברים
צריך לשפר את תחבורת המעברים, כולל שיפור תדירויות ואיחוד תחנות, (לפעמים צריך לחכות לאוטובוס בגוש דן שיכול לעצור בכמה תחנות אפשריות) וקיצור מרחק המעבר.
וכמובן, גם להסביר לציבור שיש צירים שבהם התחבורה כה תדירה כך שרצוי להחליף קווים לקו שהכי נוח ולא לנסוע בקו מאסף רק כי הוא מחבר בדיוק בין 2 הנקודות.
וכמובן-התמח''תת...
 

olli3

New member
מנהל
בהחלט מסכים, אבל יש כאן בעיה שורשית עמוקה יותר.

צריך גם לשפר את תחבורת המעברים
צריך לשפר את תחבורת המעברים, כולל שיפור תדירויות ואיחוד תחנות, (לפעמים צריך לחכות לאוטובוס בגוש דן שיכול לעצור בכמה תחנות אפשריות) וקיצור מרחק המעבר.
וכמובן, גם להסביר לציבור שיש צירים שבהם התחבורה כה תדירה כך שרצוי להחליף קווים לקו שהכי נוח ולא לנסוע בקו מאסף רק כי הוא מחבר בדיוק בין 2 הנקודות.
בהחלט מסכים, אבל יש כאן בעיה שורשית עמוקה יותר.
הבעיה מתחילה משנות ה-50. קווי התחבורה הציבורית, עירוניים, פרבריים ובין עירוניים ברחבי הארץ לא השתנו עד לשנים האחרונות יותר מידי. כך במשך עשורים שלמים, פעלו קווים שבעבר היו מהירים לימיהם כמו רכב פרטי ועם הזמן הפכו להיות קווי מאסף מהסוג הגרוע ביותר.
&nbsp
כמו כן, על מנת לתת שירות לשכונות חדשות וכו', קווים קיימים פשוט הוארכו וכך בעוד במרכזי הערים השירות נשאר טוב ואפילו טוב מאד, ככל שמתרחקים לקצוות - השירות הופך להיות גרוע יותר ויותר. בנוסף, התדירות באיזורים אלו בדרך כלל נמוכה עד נמוכה מאד.
&nbsp
אז מי שגר במרכזי הערים, רגיל לכך שיש לו אוטובוס לכל מקום כמעט. כך שאין לו צורך בהחלפות. באיזורים אלו שהתח"צ באמת יעילה, יש גם אנשים שבוחרים להשתמש בה ולא רק כי הם חייבים להשתמש בה.
&nbsp
אבל באיזורים בהם התח"צ גרועה ואף זוועתית, מדובר ברוב מוחלט של נוסעי "אין ברירה" ולא רק מסיבות כלכליות. נחלק אותם:
&nbsp
1. יש הרבה אנשים שכל מה שקשור לדרכים ממש אבל ממש לא מעניין אותם. הם יכולים לגור בבת ים והם יכירו את האיזור שקרוב לביתם בלבד, את הדרך לים, את קו האוטובוס שמוביל אותם לדיזינגוף סנטר וכו'. אבל הם ממש לא ידעו באילו רחובות הם עוברים בדרך לדיזינגוף סנטר, לא יסתכלו על המסך המציג את התחנות וגם לא יתעניינו במה שהכריזה אומרת. בשבילם כל זה הוא מטרד. כמו לצפות בתוכנית טלוויזיה לא מעניינת בלי האפשרות לכבות או להחליף ערוץ. אותם אנשים, כשהם נוסעים לעיר רחוקה יעדיפו לבצע את ההחלפה בתחנה מרכזית, גם אם זו תאריך להם את הדרך בשעה שלמה. רק כי לרדת איפשהו באמצע הדרך, נשמע להם מסובך.
&nbsp
2. קשישים - החלק הראשון פשוט לא בקטע של רב קו. החלק השני, עייף ואין לו כח (או שהדבר קשה לו) לרדת, להחליף, גשם, חום... והחלק השלישי - יש להם את כל הזמן שבעולם, לא ממהרים לשום מקום. בקו מעגלי שבכיוון ההפוך הקו עובר יותר קרוב לביתם, יעשו איתו את כל הסיבוב וירדו בתחנה שקרובה יותר לביתם גם אם מדובר ברק 50-100 מטרים הפרש.
&nbsp
3. ילדים-בני נוער, אלו מתחלקים לשניים, בדומה לאנשים בוגרים. החלק הראשון הוא הסקרן, זה שרוצה הרפתקאות ומגלה כל פעם דברים חדשים על איך להגיע ממקום למקום. אלו במיוחד בני הנוער שאוהבים להגיע לכל מקום חדש שנפתח או כל דבר שיש סביבו באזז והדרך שלהם להתנייד היא תח"צ. תוך זמן מה הם כבר מכירים קווים רבים, יודעים לבצע החלפות בלי בעיה וכו'. החלק השני, הוא החלק הסולידי, זה שלא אוהב הרפתקאות, רוצה רק לעלות בתחנה ליד הבית ולרדת ביעד שלו, מוכנים להמתין גם שעה שלמה בתחנה לקו ספציפי למרות שעם החלפה היו כבר מגיעים הביתה מהר יותר.
&nbsp
4. סטודנטים - יש את אלו ששוכרים דירות בקרבת מסלול של אוטובוס שיביאו אותם למקום הלימודים. למה? כדי לא להחליף. זמן הנסיעה? לא לוקחים בחשבון. וכך מלא סטודנטים מפלורנטין נוסעים בקווים 25/125 ומקטרים עד בלי די שזמן הנסיעה ארוך מידי (והוא ארוך, מאד). ובאותה העת, הם יכולים לקחת קווים בתדירות גבוהה לציר בגין/נמיר ולהחליף לשפע קווים תדירים למוסדות הלימוד. בחיפה מצאו לכך פתרון, קווים מדלגים... אבל זה מקצר את זמן הנסיעה ב10 דקות, לא משהו שחותך את הזמן בחצי.
&nbsp
וגם למשרד התחבורה ולחברות התח"צ יש חלק בעניין. כל עוד מערכת המידע של משרד התחבורה ושל חברות התח"צ זוועתית, איך הנוסע ידע מה הדרך הכי נוחה עבורו להגיע ליעד? אתה ברכבת מרכז ומתקשר למוקד של אגד ושואל איך להגיע למרכזית הישנה בראשל"צ והמוקדן אומר לך יש לך את 83, 274, 275 - תבחר. הוא לא אומר לך מאיפה לעלות על 274, אתה מוצא את 83 ו275 ומגלה ש275 לא פעיל עכשיו, אתה עולה על 83, במקרה הטוב, אתה אמור לנהג לראשל"צ והוא מסתכל עליך בתמיהה ומסביר לך איפה התחנה של 274 במקרה הרע הנהג לא אומר כלום או שאתה לא שואל ורק משלם ומגלה שזה סיוט להגיע מרכבת מרכז לראשל"צ והמסקנה שלך שהתחבורה הציבורית היא זוועה.
&nbsp
והמערכת האינטרנטית שמגדירה רחובות רבים תחת "מרכז העיר", אתה מחפש מידע... מוצא אינספור קווים שמגיעים ל"מרכז העיר" למרות שהקשת כתובת ספציפית, רק כדי לגלות שאתה עולה על קו וואחד מאסף שמביא אותך לקצה השני של מרכז העיר שמשם יש לך עוד הליכה של 20 דקות ליעד שלך...
&nbsp
או שאם תחפש להגיע מבאר שבע לצומת חולון אתה תקבל את 369 ואתה תסע עם 369... במקום שהמערכות יתנו לך לבחור האם אתה מעוניין בהחלפות או שבמקרים של נסיעה כה ארוכה המערכת תציג לך חלון של "תוכל לקצר את מן הנסיעה על ידי החלפה - לחץ כאן לפרטים נוספים". או שהמערכת תהיה חכמה ותציג לך קודם את האופציה הנורמלית, שאומנם היא בהחלפה אבל לוקחת פי 2 זמן פחות ורק אז תיתן לך אופציה להסתכל על נסיעה בקו אחד.
&nbsp
רק אחרי זה, נכנס העניין של החלפה נוחה, קרי שההחלפה מתבצעת באותה התחנה ושאין צורך לחצות כבישים.
&nbsp
אבל משרד התחבורה פעל בדרך של להכריח את האנשים להחליף מבלי שהם יודעים איך להחליף והאם ההחלפה מביאה אותם בכלל ליעד שלהם ולא ל"מרכז העיר" בחלק שלא רלוונטי ליעד שלהם.
 
חייב להגיד לך שאתה כותב בצורה ממש יפה ועניינית.

בהחלט מסכים, אבל יש כאן בעיה שורשית עמוקה יותר.
הבעיה מתחילה משנות ה-50. קווי התחבורה הציבורית, עירוניים, פרבריים ובין עירוניים ברחבי הארץ לא השתנו עד לשנים האחרונות יותר מידי. כך במשך עשורים שלמים, פעלו קווים שבעבר היו מהירים לימיהם כמו רכב פרטי ועם הזמן הפכו להיות קווי מאסף מהסוג הגרוע ביותר.
&nbsp
כמו כן, על מנת לתת שירות לשכונות חדשות וכו', קווים קיימים פשוט הוארכו וכך בעוד במרכזי הערים השירות נשאר טוב ואפילו טוב מאד, ככל שמתרחקים לקצוות - השירות הופך להיות גרוע יותר ויותר. בנוסף, התדירות באיזורים אלו בדרך כלל נמוכה עד נמוכה מאד.
&nbsp
אז מי שגר במרכזי הערים, רגיל לכך שיש לו אוטובוס לכל מקום כמעט. כך שאין לו צורך בהחלפות. באיזורים אלו שהתח"צ באמת יעילה, יש גם אנשים שבוחרים להשתמש בה ולא רק כי הם חייבים להשתמש בה.
&nbsp
אבל באיזורים בהם התח"צ גרועה ואף זוועתית, מדובר ברוב מוחלט של נוסעי "אין ברירה" ולא רק מסיבות כלכליות. נחלק אותם:
&nbsp
1. יש הרבה אנשים שכל מה שקשור לדרכים ממש אבל ממש לא מעניין אותם. הם יכולים לגור בבת ים והם יכירו את האיזור שקרוב לביתם בלבד, את הדרך לים, את קו האוטובוס שמוביל אותם לדיזינגוף סנטר וכו'. אבל הם ממש לא ידעו באילו רחובות הם עוברים בדרך לדיזינגוף סנטר, לא יסתכלו על המסך המציג את התחנות וגם לא יתעניינו במה שהכריזה אומרת. בשבילם כל זה הוא מטרד. כמו לצפות בתוכנית טלוויזיה לא מעניינת בלי האפשרות לכבות או להחליף ערוץ. אותם אנשים, כשהם נוסעים לעיר רחוקה יעדיפו לבצע את ההחלפה בתחנה מרכזית, גם אם זו תאריך להם את הדרך בשעה שלמה. רק כי לרדת איפשהו באמצע הדרך, נשמע להם מסובך.
&nbsp
2. קשישים - החלק הראשון פשוט לא בקטע של רב קו. החלק השני, עייף ואין לו כח (או שהדבר קשה לו) לרדת, להחליף, גשם, חום... והחלק השלישי - יש להם את כל הזמן שבעולם, לא ממהרים לשום מקום. בקו מעגלי שבכיוון ההפוך הקו עובר יותר קרוב לביתם, יעשו איתו את כל הסיבוב וירדו בתחנה שקרובה יותר לביתם גם אם מדובר ברק 50-100 מטרים הפרש.
&nbsp
3. ילדים-בני נוער, אלו מתחלקים לשניים, בדומה לאנשים בוגרים. החלק הראשון הוא הסקרן, זה שרוצה הרפתקאות ומגלה כל פעם דברים חדשים על איך להגיע ממקום למקום. אלו במיוחד בני הנוער שאוהבים להגיע לכל מקום חדש שנפתח או כל דבר שיש סביבו באזז והדרך שלהם להתנייד היא תח"צ. תוך זמן מה הם כבר מכירים קווים רבים, יודעים לבצע החלפות בלי בעיה וכו'. החלק השני, הוא החלק הסולידי, זה שלא אוהב הרפתקאות, רוצה רק לעלות בתחנה ליד הבית ולרדת ביעד שלו, מוכנים להמתין גם שעה שלמה בתחנה לקו ספציפי למרות שעם החלפה היו כבר מגיעים הביתה מהר יותר.
&nbsp
4. סטודנטים - יש את אלו ששוכרים דירות בקרבת מסלול של אוטובוס שיביאו אותם למקום הלימודים. למה? כדי לא להחליף. זמן הנסיעה? לא לוקחים בחשבון. וכך מלא סטודנטים מפלורנטין נוסעים בקווים 25/125 ומקטרים עד בלי די שזמן הנסיעה ארוך מידי (והוא ארוך, מאד). ובאותה העת, הם יכולים לקחת קווים בתדירות גבוהה לציר בגין/נמיר ולהחליף לשפע קווים תדירים למוסדות הלימוד. בחיפה מצאו לכך פתרון, קווים מדלגים... אבל זה מקצר את זמן הנסיעה ב10 דקות, לא משהו שחותך את הזמן בחצי.
&nbsp
וגם למשרד התחבורה ולחברות התח"צ יש חלק בעניין. כל עוד מערכת המידע של משרד התחבורה ושל חברות התח"צ זוועתית, איך הנוסע ידע מה הדרך הכי נוחה עבורו להגיע ליעד? אתה ברכבת מרכז ומתקשר למוקד של אגד ושואל איך להגיע למרכזית הישנה בראשל"צ והמוקדן אומר לך יש לך את 83, 274, 275 - תבחר. הוא לא אומר לך מאיפה לעלות על 274, אתה מוצא את 83 ו275 ומגלה ש275 לא פעיל עכשיו, אתה עולה על 83, במקרה הטוב, אתה אמור לנהג לראשל"צ והוא מסתכל עליך בתמיהה ומסביר לך איפה התחנה של 274 במקרה הרע הנהג לא אומר כלום או שאתה לא שואל ורק משלם ומגלה שזה סיוט להגיע מרכבת מרכז לראשל"צ והמסקנה שלך שהתחבורה הציבורית היא זוועה.
&nbsp
והמערכת האינטרנטית שמגדירה רחובות רבים תחת "מרכז העיר", אתה מחפש מידע... מוצא אינספור קווים שמגיעים ל"מרכז העיר" למרות שהקשת כתובת ספציפית, רק כדי לגלות שאתה עולה על קו וואחד מאסף שמביא אותך לקצה השני של מרכז העיר שמשם יש לך עוד הליכה של 20 דקות ליעד שלך...
&nbsp
או שאם תחפש להגיע מבאר שבע לצומת חולון אתה תקבל את 369 ואתה תסע עם 369... במקום שהמערכות יתנו לך לבחור האם אתה מעוניין בהחלפות או שבמקרים של נסיעה כה ארוכה המערכת תציג לך חלון של "תוכל לקצר את מן הנסיעה על ידי החלפה - לחץ כאן לפרטים נוספים". או שהמערכת תהיה חכמה ותציג לך קודם את האופציה הנורמלית, שאומנם היא בהחלפה אבל לוקחת פי 2 זמן פחות ורק אז תיתן לך אופציה להסתכל על נסיעה בקו אחד.
&nbsp
רק אחרי זה, נכנס העניין של החלפה נוחה, קרי שההחלפה מתבצעת באותה התחנה ושאין צורך לחצות כבישים.
&nbsp
אבל משרד התחבורה פעל בדרך של להכריח את האנשים להחליף מבלי שהם יודעים איך להחליף והאם ההחלפה מביאה אותם בכלל ליעד שלהם ולא ל"מרכז העיר" בחלק שלא רלוונטי ליעד שלהם.
חייב להגיד לך שאתה כותב בצורה ממש יפה ועניינית.
אני באמת נהנה לקרוא את ההסברים שלך. המשך כך!
אגב, הרעיון שלך של: 'המערכת תציג לך חלון של "תוכל לקצר את מן הנסיעה על ידי החלפה - לחץ כאן לפרטים נוספים" ', ממש גאוני, אני לא מבין איך לא חשבו עליו קודם! זה ה-דבר שיצור מודעות!
 

olli3

New member
מנהל
זו בדיוק הבעיה, שהם משתמשים בכח במקום במח.

חייב להגיד לך שאתה כותב בצורה ממש יפה ועניינית.
אני באמת נהנה לקרוא את ההסברים שלך. המשך כך!
אגב, הרעיון שלך של: 'המערכת תציג לך חלון של "תוכל לקצר את מן הנסיעה על ידי החלפה - לחץ כאן לפרטים נוספים" ', ממש גאוני, אני לא מבין איך לא חשבו עליו קודם! זה ה-דבר שיצור מודעות!
זו בדיוק הבעיה, שהם משתמשים בכח במקום במח.
משרד התחבורה פועל בשיטה של לכפות על המשתמשים את השירות בלי להסביר לו כמו שצריך את השירות.
&nbsp
אבל זה משתנה עם הזמן... ההסברה על המטרוניות הייתה לא רעה, ההסברה על קו 1 בגוש דן נעשתה אפילו טוב. יש שיפור...
&nbsp
אבל, אם מלכתחילה היו מנגישים את אתרי המידע, זונחים את השיטה המטומטמת בה כל רחוב נמצא תחת איזור ספציפי שנכתב במערכת כשהרחוב המקביל נמצא תחת איזור אחר. שיטה זו מובילה לכך שנוסעים שמבקשים להגיע מתל אביב או רמת גן לצומת רעננה מרכז מגלים שהדרך היחידה היא באמצעות קווים מאספים דרך פתח תקווה והוד השרון. ודווקא הקו הישיר לא מגיע לשם אלא לכפר סבא - בית משפט השלום... 50 מטרים הבדל. בבאר שבע הגדילו לעשות, את שדרות טוביהו (הציר השני בחשיבותו בבאר שבע) הפרידו מהשכונות על פי המערכת וכך נוסע שמבקש להגיע מאשקלון לשכונה י"א בבאר שבע לא יודע שהאוטובוס פיזית עובר בשכונה י"א כי מערכת המידע תשלח אותו לבצע החלפה במרכזית. למה? כי אם הוא היה מחפש תחת " שדרות טוביהו - י"א" הוא היה מגלה שהוא בכלל לא צריך להחליף אוטובוס ולהאריך לו את זמן הנסיעה בשעה שלמה.
&nbsp
דוגמאות לכך לא חסר בכל הארץ. אנשים מסכנים נוסעים במסלולים הזויים כי כך המערכת הממוחשבת מספקת מידע. אבל אנשים שמתכננים מסלול בגוגל מפות או באפליקציות כמו מוביט, מגלים אופציות מהירות בהרבה.
&nbsp
האמת שלא צריך הרבה. משרד התחבורה פשוט צריך לספק את כל המידע שלו דרך מוביט וזהו, הכל יהיה הרבה יותר יעיל וטוב. כמובן שזה יכלול גם מוקד טלפוני וגם אתר אינטרנט לתכנון נסיעה.
 

Ofekalef1

New member
גוגל מפות היא אכן תוכנה טובה מאוד

זו בדיוק הבעיה, שהם משתמשים בכח במקום במח.
משרד התחבורה פועל בשיטה של לכפות על המשתמשים את השירות בלי להסביר לו כמו שצריך את השירות.
&nbsp
אבל זה משתנה עם הזמן... ההסברה על המטרוניות הייתה לא רעה, ההסברה על קו 1 בגוש דן נעשתה אפילו טוב. יש שיפור...
&nbsp
אבל, אם מלכתחילה היו מנגישים את אתרי המידע, זונחים את השיטה המטומטמת בה כל רחוב נמצא תחת איזור ספציפי שנכתב במערכת כשהרחוב המקביל נמצא תחת איזור אחר. שיטה זו מובילה לכך שנוסעים שמבקשים להגיע מתל אביב או רמת גן לצומת רעננה מרכז מגלים שהדרך היחידה היא באמצעות קווים מאספים דרך פתח תקווה והוד השרון. ודווקא הקו הישיר לא מגיע לשם אלא לכפר סבא - בית משפט השלום... 50 מטרים הבדל. בבאר שבע הגדילו לעשות, את שדרות טוביהו (הציר השני בחשיבותו בבאר שבע) הפרידו מהשכונות על פי המערכת וכך נוסע שמבקש להגיע מאשקלון לשכונה י"א בבאר שבע לא יודע שהאוטובוס פיזית עובר בשכונה י"א כי מערכת המידע תשלח אותו לבצע החלפה במרכזית. למה? כי אם הוא היה מחפש תחת " שדרות טוביהו - י"א" הוא היה מגלה שהוא בכלל לא צריך להחליף אוטובוס ולהאריך לו את זמן הנסיעה בשעה שלמה.
&nbsp
דוגמאות לכך לא חסר בכל הארץ. אנשים מסכנים נוסעים במסלולים הזויים כי כך המערכת הממוחשבת מספקת מידע. אבל אנשים שמתכננים מסלול בגוגל מפות או באפליקציות כמו מוביט, מגלים אופציות מהירות בהרבה.
&nbsp
האמת שלא צריך הרבה. משרד התחבורה פשוט צריך לספק את כל המידע שלו דרך מוביט וזהו, הכל יהיה הרבה יותר יעיל וטוב. כמובן שזה יכלול גם מוקד טלפוני וגם אתר אינטרנט לתכנון נסיעה.
גוגל מפות היא אכן תוכנה טובה מאוד
אבל יש איתה בעיה חמורה. אין לה מושג איך עושים החלפות, והיא גם לא ממש מכירה את כל היציאות. הדבר היחיד שהיא מתחשבת בו כאשר צריך לבצע החלפה הוא מרחק אווירי.
כך יוצא שנוסע שרוצה לעבור מתחנת רכבת האוניברסיטה בתל אביב לרחוב חיים לבנון, כנראה לא יקבל את האופציה של מסלול ההליכה כי היא לא מכירה את היציאה של הרכבת למסוף דן ובסוף מסלול ההליכות הן הגיוניות, אבל כן יקבל אפשרות לרחף מעל כל מכשולי הדרך ולהגיע לתחנת קמפוס ברושים/ד"ר ג'ורג' וייז על מנת לקחת משם קו לנסיעה קצרה.

ניסיתי פעם למצוא איך לפנות אליהם, אבל לא הצלחתי.
 

olli3

New member
מנהל
גוגל לא מאמינה בשירות לקוחות.

גוגל מפות היא אכן תוכנה טובה מאוד
אבל יש איתה בעיה חמורה. אין לה מושג איך עושים החלפות, והיא גם לא ממש מכירה את כל היציאות. הדבר היחיד שהיא מתחשבת בו כאשר צריך לבצע החלפה הוא מרחק אווירי.
כך יוצא שנוסע שרוצה לעבור מתחנת רכבת האוניברסיטה בתל אביב לרחוב חיים לבנון, כנראה לא יקבל את האופציה של מסלול ההליכה כי היא לא מכירה את היציאה של הרכבת למסוף דן ובסוף מסלול ההליכות הן הגיוניות, אבל כן יקבל אפשרות לרחף מעל כל מכשולי הדרך ולהגיע לתחנת קמפוס ברושים/ד"ר ג'ורג' וייז על מנת לקחת משם קו לנסיעה קצרה.

ניסיתי פעם למצוא איך לפנות אליהם, אבל לא הצלחתי.
גוגל לא מאמינה בשירות לקוחות.
אם אתה צריך תמיכה, יש פורומים של גוגל לתמיכה כזאת או אחרת שכל מי שתומך שם אינו עובד בגוגל בכלל, אלא סתם תורם מזמנו.
&nbsp
עד כמה שאני הבנתי, גם לא תוכל ליצור קשר במייל או בדואר ולקבל לכך התייחסות.
&nbsp
גוגל פשוט מאמינים שהם עושים את הכל הכי פשוט והכי ידודותי שיש כך שלא צריכות להיות שאלות, טענות ובעיות.
 

Ofekalef1

New member


גוגל לא מאמינה בשירות לקוחות.
אם אתה צריך תמיכה, יש פורומים של גוגל לתמיכה כזאת או אחרת שכל מי שתומך שם אינו עובד בגוגל בכלל, אלא סתם תורם מזמנו.
&nbsp
עד כמה שאני הבנתי, גם לא תוכל ליצור קשר במייל או בדואר ולקבל לכך התייחסות.
&nbsp
גוגל פשוט מאמינים שהם עושים את הכל הכי פשוט והכי ידודותי שיש כך שלא צריכות להיות שאלות, טענות ובעיות.
 
תגובה מעניינת, מסכים עם רוב הדברים.

בהחלט מסכים, אבל יש כאן בעיה שורשית עמוקה יותר.
הבעיה מתחילה משנות ה-50. קווי התחבורה הציבורית, עירוניים, פרבריים ובין עירוניים ברחבי הארץ לא השתנו עד לשנים האחרונות יותר מידי. כך במשך עשורים שלמים, פעלו קווים שבעבר היו מהירים לימיהם כמו רכב פרטי ועם הזמן הפכו להיות קווי מאסף מהסוג הגרוע ביותר.
&nbsp
כמו כן, על מנת לתת שירות לשכונות חדשות וכו', קווים קיימים פשוט הוארכו וכך בעוד במרכזי הערים השירות נשאר טוב ואפילו טוב מאד, ככל שמתרחקים לקצוות - השירות הופך להיות גרוע יותר ויותר. בנוסף, התדירות באיזורים אלו בדרך כלל נמוכה עד נמוכה מאד.
&nbsp
אז מי שגר במרכזי הערים, רגיל לכך שיש לו אוטובוס לכל מקום כמעט. כך שאין לו צורך בהחלפות. באיזורים אלו שהתח"צ באמת יעילה, יש גם אנשים שבוחרים להשתמש בה ולא רק כי הם חייבים להשתמש בה.
&nbsp
אבל באיזורים בהם התח"צ גרועה ואף זוועתית, מדובר ברוב מוחלט של נוסעי "אין ברירה" ולא רק מסיבות כלכליות. נחלק אותם:
&nbsp
1. יש הרבה אנשים שכל מה שקשור לדרכים ממש אבל ממש לא מעניין אותם. הם יכולים לגור בבת ים והם יכירו את האיזור שקרוב לביתם בלבד, את הדרך לים, את קו האוטובוס שמוביל אותם לדיזינגוף סנטר וכו'. אבל הם ממש לא ידעו באילו רחובות הם עוברים בדרך לדיזינגוף סנטר, לא יסתכלו על המסך המציג את התחנות וגם לא יתעניינו במה שהכריזה אומרת. בשבילם כל זה הוא מטרד. כמו לצפות בתוכנית טלוויזיה לא מעניינת בלי האפשרות לכבות או להחליף ערוץ. אותם אנשים, כשהם נוסעים לעיר רחוקה יעדיפו לבצע את ההחלפה בתחנה מרכזית, גם אם זו תאריך להם את הדרך בשעה שלמה. רק כי לרדת איפשהו באמצע הדרך, נשמע להם מסובך.
&nbsp
2. קשישים - החלק הראשון פשוט לא בקטע של רב קו. החלק השני, עייף ואין לו כח (או שהדבר קשה לו) לרדת, להחליף, גשם, חום... והחלק השלישי - יש להם את כל הזמן שבעולם, לא ממהרים לשום מקום. בקו מעגלי שבכיוון ההפוך הקו עובר יותר קרוב לביתם, יעשו איתו את כל הסיבוב וירדו בתחנה שקרובה יותר לביתם גם אם מדובר ברק 50-100 מטרים הפרש.
&nbsp
3. ילדים-בני נוער, אלו מתחלקים לשניים, בדומה לאנשים בוגרים. החלק הראשון הוא הסקרן, זה שרוצה הרפתקאות ומגלה כל פעם דברים חדשים על איך להגיע ממקום למקום. אלו במיוחד בני הנוער שאוהבים להגיע לכל מקום חדש שנפתח או כל דבר שיש סביבו באזז והדרך שלהם להתנייד היא תח"צ. תוך זמן מה הם כבר מכירים קווים רבים, יודעים לבצע החלפות בלי בעיה וכו'. החלק השני, הוא החלק הסולידי, זה שלא אוהב הרפתקאות, רוצה רק לעלות בתחנה ליד הבית ולרדת ביעד שלו, מוכנים להמתין גם שעה שלמה בתחנה לקו ספציפי למרות שעם החלפה היו כבר מגיעים הביתה מהר יותר.
&nbsp
4. סטודנטים - יש את אלו ששוכרים דירות בקרבת מסלול של אוטובוס שיביאו אותם למקום הלימודים. למה? כדי לא להחליף. זמן הנסיעה? לא לוקחים בחשבון. וכך מלא סטודנטים מפלורנטין נוסעים בקווים 25/125 ומקטרים עד בלי די שזמן הנסיעה ארוך מידי (והוא ארוך, מאד). ובאותה העת, הם יכולים לקחת קווים בתדירות גבוהה לציר בגין/נמיר ולהחליף לשפע קווים תדירים למוסדות הלימוד. בחיפה מצאו לכך פתרון, קווים מדלגים... אבל זה מקצר את זמן הנסיעה ב10 דקות, לא משהו שחותך את הזמן בחצי.
&nbsp
וגם למשרד התחבורה ולחברות התח"צ יש חלק בעניין. כל עוד מערכת המידע של משרד התחבורה ושל חברות התח"צ זוועתית, איך הנוסע ידע מה הדרך הכי נוחה עבורו להגיע ליעד? אתה ברכבת מרכז ומתקשר למוקד של אגד ושואל איך להגיע למרכזית הישנה בראשל"צ והמוקדן אומר לך יש לך את 83, 274, 275 - תבחר. הוא לא אומר לך מאיפה לעלות על 274, אתה מוצא את 83 ו275 ומגלה ש275 לא פעיל עכשיו, אתה עולה על 83, במקרה הטוב, אתה אמור לנהג לראשל"צ והוא מסתכל עליך בתמיהה ומסביר לך איפה התחנה של 274 במקרה הרע הנהג לא אומר כלום או שאתה לא שואל ורק משלם ומגלה שזה סיוט להגיע מרכבת מרכז לראשל"צ והמסקנה שלך שהתחבורה הציבורית היא זוועה.
&nbsp
והמערכת האינטרנטית שמגדירה רחובות רבים תחת "מרכז העיר", אתה מחפש מידע... מוצא אינספור קווים שמגיעים ל"מרכז העיר" למרות שהקשת כתובת ספציפית, רק כדי לגלות שאתה עולה על קו וואחד מאסף שמביא אותך לקצה השני של מרכז העיר שמשם יש לך עוד הליכה של 20 דקות ליעד שלך...
&nbsp
או שאם תחפש להגיע מבאר שבע לצומת חולון אתה תקבל את 369 ואתה תסע עם 369... במקום שהמערכות יתנו לך לבחור האם אתה מעוניין בהחלפות או שבמקרים של נסיעה כה ארוכה המערכת תציג לך חלון של "תוכל לקצר את מן הנסיעה על ידי החלפה - לחץ כאן לפרטים נוספים". או שהמערכת תהיה חכמה ותציג לך קודם את האופציה הנורמלית, שאומנם היא בהחלפה אבל לוקחת פי 2 זמן פחות ורק אז תיתן לך אופציה להסתכל על נסיעה בקו אחד.
&nbsp
רק אחרי זה, נכנס העניין של החלפה נוחה, קרי שההחלפה מתבצעת באותה התחנה ושאין צורך לחצות כבישים.
&nbsp
אבל משרד התחבורה פעל בדרך של להכריח את האנשים להחליף מבלי שהם יודעים איך להחליף והאם ההחלפה מביאה אותם בכלל ליעד שלהם ולא ל"מרכז העיר" בחלק שלא רלוונטי ליעד שלהם.
תגובה מעניינת, מסכים עם רוב הדברים.
 
בפעם הבאה שאצטרך להגיע לחולון אעשה זאת

ומה רע בהחלפת אוטובוס? עדיף לנסוע שעות?
שעה וחצי מבת ים לפתח תקווה זה לא להיט בכלל. הרבה יותר מהיר לנסוע עם 87 מפתח תקווה לבר אילן ושם לבצע החלפה ל143. ובמידה ואין 87 זמין אז 164 למסובים והחלפה ל143.
&nbsp
או כמובן קו 199 שפועל פעמיים ביום מפתח תקווה לבת ים.
&nbsp
כל אלו תמיד הרבה יותר מהירים מנסיעה דרך תל אביב בקו "ישיר" או בהחלפות.
&nbsp
גם נסיעה דרך רגמת גן-תל אביב והחלפה ל140 תהיה מהירה, זה כן, כי זה קו מהיר באמת.
בפעם הבאה שאצטרך להגיע לחולון אעשה זאת
הפעם רציתי גם ''לבחון'' את האורבנית וזמניה,אז נסעתי דרך בת ים ובאיטיות הזאת.טוב שכתבת את האופציות השונות,אשתדל לזכר אותן.
&nbsp
חבל רק שקו 1 הוא לא BRT אמיתי,על כל מה שמשתמע מכך
 

krispytuna

New member
זמני נסיעה והרכבת הקלה

בפעם הבאה שאצטרך להגיע לחולון אעשה זאת
הפעם רציתי גם ''לבחון'' את האורבנית וזמניה,אז נסעתי דרך בת ים ובאיטיות הזאת.טוב שכתבת את האופציות השונות,אשתדל לזכר אותן.
&nbsp
חבל רק שקו 1 הוא לא BRT אמיתי,על כל מה שמשתמע מכך
זמני נסיעה והרכבת הקלה
היום נסעתי מבת-ים רחוב הרצל לעזריאלי עליתי ב8:55 ירדתי בעזריאלי ב9:35 .לקח 40 דקות..אותו זמן בדיוק שהיה לוקח לקו 40 לעשות את המסלול הזה!
&nbsp
הסיבה שהכניסו את קו אחד לפי מה שידוע לי(אני בהסברה של הקו השנה):
היא קודם כ שהמטרוניות העלו אבק ,
ב' בעוד מספר חודשים יתחילו עבודות מסיביות ..גשר מעריב יהרס..קווים שעברו באיזור יבוטלו ומסלולם ישתנה..
ואז קו 1 יהיה ה-קו של גוש דן..
 

olli3

New member
מנהל
הסיבה הראשונה היא העיקר.

זמני נסיעה והרכבת הקלה
היום נסעתי מבת-ים רחוב הרצל לעזריאלי עליתי ב8:55 ירדתי בעזריאלי ב9:35 .לקח 40 דקות..אותו זמן בדיוק שהיה לוקח לקו 40 לעשות את המסלול הזה!
&nbsp
הסיבה שהכניסו את קו אחד לפי מה שידוע לי(אני בהסברה של הקו השנה):
היא קודם כ שהמטרוניות העלו אבק ,
ב' בעוד מספר חודשים יתחילו עבודות מסיביות ..גשר מעריב יהרס..קווים שעברו באיזור יבוטלו ומסלולם ישתנה..
ואז קו 1 יהיה ה-קו של גוש דן..
הסיבה הראשונה היא העיקר.
אוטובוסים נחים להם מזה שנתיים ללא שימוש. תחילה היו צריכים להיות על פי מודל המטרונית, קרי רכישת כרטיסים במכונה ברחוב ולא בתוך האוטובוס עצמו שזה סוג של קומבינה ולא משהו שחשבו עליו מראש.
&nbsp
שנית, נבחרו הצירים הכי עמוסים בגוש דן ולהם ניתן השירות הזה על מנת לטפל בעומסים הקשים.
&nbsp
שלישית, כשגשר מעריב יהרס ויחלו עבודות בציר ז'בוטינסקי, אכן יהיו קווים שיוסטו, יבוטלו, יצומצמו וכו'. אבל מי שחושב שנסיעה בקו 1 בזמן העבודות תהיה מהירה יותר, טועה טעות מרה. יהיה עדיף לבצע עיקוף דרך מרכז ת"א וצפון ת"א מאשר לנסוע בתוואי העבודות.
 

guyweiss

New member
הפתרון במקרה זה צריך להיות שירות משלים לרכבת יחד עם מעבר

ומה רע בהחלפת אוטובוס? עדיף לנסוע שעות?
שעה וחצי מבת ים לפתח תקווה זה לא להיט בכלל. הרבה יותר מהיר לנסוע עם 87 מפתח תקווה לבר אילן ושם לבצע החלפה ל143. ובמידה ואין 87 זמין אז 164 למסובים והחלפה ל143.
&nbsp
או כמובן קו 199 שפועל פעמיים ביום מפתח תקווה לבת ים.
&nbsp
כל אלו תמיד הרבה יותר מהירים מנסיעה דרך תל אביב בקו "ישיר" או בהחלפות.
&nbsp
גם נסיעה דרך רגמת גן-תל אביב והחלפה ל140 תהיה מהירה, זה כן, כי זה קו מהיר באמת.
הפתרון במקרה זה צריך להיות שירות משלים לרכבת יחד עם מעבר
חופשי של 90 דקות. נכון לעכשיו זה לא כך
 
החלפת אוטובוסים

ומה רע בהחלפת אוטובוס? עדיף לנסוע שעות?
שעה וחצי מבת ים לפתח תקווה זה לא להיט בכלל. הרבה יותר מהיר לנסוע עם 87 מפתח תקווה לבר אילן ושם לבצע החלפה ל143. ובמידה ואין 87 זמין אז 164 למסובים והחלפה ל143.
&nbsp
או כמובן קו 199 שפועל פעמיים ביום מפתח תקווה לבת ים.
&nbsp
כל אלו תמיד הרבה יותר מהירים מנסיעה דרך תל אביב בקו "ישיר" או בהחלפות.
&nbsp
גם נסיעה דרך רגמת גן-תל אביב והחלפה ל140 תהיה מהירה, זה כן, כי זה קו מהיר באמת.
החלפת אוטובוסים
נוסעת כל יום מבת ים לנתניה, נוסעת ב2 קווים לרכבת בת"א וחזרה אותו דבר - מהרכבת בת"א לבת ים רוב הפעמים ב2 קווים ומגיעה יותר מהר עם קו אחד מאסף. בהחלט עדיף להחליף במיוחד שיש כרטיס חופשי חודשי/מבר חופשי 90 דקות. חבל שאין מעבר חופשי בעוד ערים
 
חולון בהחלט מקופחת לעומת בת ים

אני מסכים עם החולוני.
אני חולוני בעצמי ואני חושב שגם לעיר שלי מגיע קו כזה. כמעט כל הקווים בחולון תדירים פחות מהקווים בבת ים.
רק מחולון כדי להגיע להרבה יעדים באיזור צריך להחליף אוטובוס.
חולון בהחלט מקופחת לעומת בת ים
 
צריכים לבדוק אם דן מוציאה את הלו"ז האמיתי

תמונות אורבני(ו)ת מהבוקר - קו מקדים
משום מה, המעבר התחתי ב"ציר המוות" עדיין לא נפתח, למרות שהוא מוכן. האורבניות נצפו במסלול הרגיל של קווי התחב"צ
צריכים לבדוק אם דן מוציאה את הלו"ז האמיתי
של קו 51- אוטובוסים מפוצצים יותר מקודם אפילו! מכונה 7708 לכיוון פ"ת לפני כעשרים דקות- אין מקום לנשום או לזוז
 
אולי אנשים מחכים ל-51 במסגר כמו פעם, וככה 51 מתמלא.

צריכים לבדוק אם דן מוציאה את הלו"ז האמיתי
של קו 51- אוטובוסים מפוצצים יותר מקודם אפילו! מכונה 7708 לכיוון פ"ת לפני כעשרים דקות- אין מקום לנשום או לזוז
אולי אנשים מחכים ל-51 במסגר כמו פעם, וככה 51 מתמלא.
היו צריכים לעשות הסברה ספציפית לגבי רחוב המסגר. עם הורדת התדירות של 51, כבר אין סיבה לחכות לו במסגר- עדיף לנסוע בכל קו לדרך בגין ולהחליף ל-1. כנ"ל בכיוון ההפוך.
 

olli3

New member
מנהל
אנשים לא מחליפים, דיברנו על זה כבר...

אולי אנשים מחכים ל-51 במסגר כמו פעם, וככה 51 מתמלא.
היו צריכים לעשות הסברה ספציפית לגבי רחוב המסגר. עם הורדת התדירות של 51, כבר אין סיבה לחכות לו במסגר- עדיף לנסוע בכל קו לדרך בגין ולהחליף ל-1. כנ"ל בכיוון ההפוך.
אנשים לא מחליפים, דיברנו על זה כבר...
 
איליה שים לב שיש פער בין הלו"ז באתר דן

אולי אנשים מחכים ל-51 במסגר כמו פעם, וככה 51 מתמלא.
היו צריכים לעשות הסברה ספציפית לגבי רחוב המסגר. עם הורדת התדירות של 51, כבר אין סיבה לחכות לו במסגר- עדיף לנסוע בכל קו לדרך בגין ולהחליף ל-1. כנ"ל בכיוון ההפוך.
איליה שים לב שיש פער בין הלו"ז באתר דן
ובין משרד התחבורה. לפי הלוז באתר דן, קו 51 מאוד מצומצם, למשל בשעות אחה"צ העמוסות יש 51 מכיוון תל אביב רק 4 פעמים בשעה (כל רבע שעה בלבד!!). לפי משרד התחבורה הלו"ז הרבה יותר טוב.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה