תיקון טעות שלי

מצב
הנושא נעול.

וולבו

New member
המחיר של קווים בתוך ת"א זהה למחיר

לדעתי היו כאן מספר התעלמויות
מנושאים חשובים כגון עמידה בלו"ז והיכולת למתן שירות שמעבר לנסיעה באוטובוס. לחילופין, היתה כאן התעכבות על פרטים כמו המסקנה המטופשת שהנהג לא חיכה שהנוסעים יתיישבו או העובדה שהאוטובוסים היו ברמת ניקיון בינונית. אם הם היו עולים בחמש-שש בבוקר, האוטובוס (בדן לפחות) היה מצוחצח, עד אמצע היום הוא כבר מספיק להתלכלך. דן היא היחידה שמעסיקה עובדי ניקיון גם במסופים, אגב... לגבי הלו"ז המפורסם באוטובוס, הרי שקווים יכולה להרשות לעצמה להדפיס לו"ז מכיוון שמדובר בחברה עם מספר מועט של קווים. דן, לעומתה מפעילה מספר רב מאוד של קווים ואינה יכולה להרשות לעצמה להדפיס לו"ז לכל קו. היא עושה זאת רק עבור קווים בעלי תדירות נמוכה, שכן מה התועלת בהדפסת לו"ז לקו שתדירות יציאת האוטובוסים בו היא 7 דקות בממוצע (קווים 5, 18 ו-25 של דן)?
המחיר של קווים בתוך ת"א זהה למחיר
של דן.... ההבדל הוא רק ממזרח לכביש גהה.
 

oshri5917

New member
תגובה לבני הספל

היא השוותה מה שהיא השוותה
כנראה, וזאת השערה שלי, שהיא רצתה להשוות באיזור אורבני צפוף שבו פועלות במקביל אגד, דן וחברה שלישית. אז גם התנאים שווים. אני לא יודע על איזה גברת אתה מדבר. יש חברת סקרים והם, אני מניח מיקצועיים. איך ניתחו את הממצאים? כנראה לפי אמות מידה מיקצועיות.
תגובה לבני הספל
בדקו מספר קטן של אוטובוסים וקבעו קביעה לא נכונה שחברתצ קוויםן היא היעילה מתוכם חברת קווים (1)האוטובוסים שלהם מלוכלכים להחריד מרעישים מעשנים יותר ממיפרקית 337 (2)חברת קווים מילא לא מכבדת כרטיסיות אבל זה שלא מכבדת חופשי חודשי וחופשי יומי דן-רכבת זאת חוצפה (3)לא מעדכנת את השלטים עם מסלולי הקווים שלה בתחנות (4)מזלזלים בפניות הציבור חברת דן (1) מעדכנת את השלטים עם מסלולי הקווים בתחנות האוטובוסים שלה נקיים (2)מתייחסים ברצינות לפניות הציבור (3) רק חבל שהיא ביטלה את קווים 22 23הישן 33
 
אושרי, אתה יודע כמה אוטובוסים בדקו?

תגובה לבני הספל
בדקו מספר קטן של אוטובוסים וקבעו קביעה לא נכונה שחברתצ קוויםן היא היעילה מתוכם חברת קווים (1)האוטובוסים שלהם מלוכלכים להחריד מרעישים מעשנים יותר ממיפרקית 337 (2)חברת קווים מילא לא מכבדת כרטיסיות אבל זה שלא מכבדת חופשי חודשי וחופשי יומי דן-רכבת זאת חוצפה (3)לא מעדכנת את השלטים עם מסלולי הקווים שלה בתחנות (4)מזלזלים בפניות הציבור חברת דן (1) מעדכנת את השלטים עם מסלולי הקווים בתחנות האוטובוסים שלה נקיים (2)מתייחסים ברצינות לפניות הציבור (3) רק חבל שהיא ביטלה את קווים 22 23הישן 33
אושרי, אתה יודע כמה אוטובוסים בדקו?
ואתה יודע מה הפרמטרים לסקר מוצלח? מה זה קבעו קביעה לא נכונה? על פי תוצאות סקר מיקצועי או על פי ההכללות שלך? לא מכבדים כרטיסיות? למה? מדוע? אולי בגלל שלא הגיעו להבנה כספית עם דן והרכבת? אתה בטח יודע... הרי אתה אף פעם לא מכליל... ולמסוף כרמלית, מה פירוש אם היו עולים בשש בבוקר? הם עלו מתי שעלו ובדקו במקביל את החברות.
 
רמת הניקיון נמצאה דומה בכל החברות

אושרי, אתה יודע כמה אוטובוסים בדקו?
ואתה יודע מה הפרמטרים לסקר מוצלח? מה זה קבעו קביעה לא נכונה? על פי תוצאות סקר מיקצועי או על פי ההכללות שלך? לא מכבדים כרטיסיות? למה? מדוע? אולי בגלל שלא הגיעו להבנה כספית עם דן והרכבת? אתה בטח יודע... הרי אתה אף פעם לא מכליל... ולמסוף כרמלית, מה פירוש אם היו עולים בשש בבוקר? הם עלו מתי שעלו ובדקו במקביל את החברות.
רמת הניקיון נמצאה דומה בכל החברות
והוגדרה כבינונית. לדעתי זהו אינו פרמטר קביל מכיוון שלא מדובר במצב האוטובוס אותו החברה "מגישה" לנוסעים בבוקר, אלא לאחר שעבר לכלוך על ידי לקוחותיה הנאמנים. מעטים מאוד הנהגים שמנקים את האוטובוס בסיום כל חצי טור (אני מכיר רק 3 כאלה) וגם הם מתלוננים על לכלוך. אם היו עולים בנסיעה הראשונה של קו מסויים בבוקר, הרי שאז ניתן היה לראות באיזו רמת ניקיון מגישה כל חברה את אוטובוסיה לציבור הנוסעים. אם הסקר נערך בשעות השיא של הבוקר או אחריהן, הרי שכל המסקנות לגבי הניקיון בתוך האוטובוס אינן קבילות...
 

אורי404

New member
אשרי. יש לך כמה אי דיוקים:

תגובה לבני הספל
בדקו מספר קטן של אוטובוסים וקבעו קביעה לא נכונה שחברתצ קוויםן היא היעילה מתוכם חברת קווים (1)האוטובוסים שלהם מלוכלכים להחריד מרעישים מעשנים יותר ממיפרקית 337 (2)חברת קווים מילא לא מכבדת כרטיסיות אבל זה שלא מכבדת חופשי חודשי וחופשי יומי דן-רכבת זאת חוצפה (3)לא מעדכנת את השלטים עם מסלולי הקווים שלה בתחנות (4)מזלזלים בפניות הציבור חברת דן (1) מעדכנת את השלטים עם מסלולי הקווים בתחנות האוטובוסים שלה נקיים (2)מתייחסים ברצינות לפניות הציבור (3) רק חבל שהיא ביטלה את קווים 22 23הישן 33
אשרי. יש לך כמה אי דיוקים:
- אוטובוסים מרעישים ומעשנים - יש, עדיין, מפרקיות ישנות של "דן" שהן הכי מעשנות ומרעישות. רב האוטובוסים של קווים, כולל ה EL הישנים יותר לא מרעישים עד כדי כך. - שילוט בתחנות האוטובוס הוא, עד כמה שאני יודע באחריות הרשות המקומית. - ועוד שאלה. אתה כותב שדן מתייחסת ברצינות לפניות הציבור ושפנית אליהם בכל מיני בקשות. האם הם חזרו אליך בתגובה? ואם כן, תוכל לספר לנו בבקשה מה הם כתבו לך?
 
אורי, אתה לא ראית מפרקית O405G

אשרי. יש לך כמה אי דיוקים:
- אוטובוסים מרעישים ומעשנים - יש, עדיין, מפרקיות ישנות של "דן" שהן הכי מעשנות ומרעישות. רב האוטובוסים של קווים, כולל ה EL הישנים יותר לא מרעישים עד כדי כך. - שילוט בתחנות האוטובוס הוא, עד כמה שאני יודע באחריות הרשות המקומית. - ועוד שאלה. אתה כותב שדן מתייחסת ברצינות לפניות הציבור ושפנית אליהם בכל מיני בקשות. האם הם חזרו אליך בתגובה? ואם כן, תוכל לספר לנו בבקשה מה הם כתבו לך?
אורי, אתה לא ראית מפרקית O405G
במאה שערים בירושלים. היא עישנה כמו עשרה SG!
 

אורי404

New member
../images/Emo45.gifאם ככה, זה לא בסדר. דוקא לגבי

אורי, אתה לא ראית מפרקית O405G
במאה שערים בירושלים. היא עישנה כמו עשרה SG!
אם ככה, זה לא בסדר. דוקא לגבי
הנקודה הזו ייאמר לזכותם של אגד, שיש הקפדה לגבי פליטת עשן והמקרה הזה הוא באמת נדיר וזה כולל גם את האוטובוסים ההכי ישנים שלהם.
 
ירושלים זה מקרה מיוחד

אם ככה, זה לא בסדר. דוקא לגבי
הנקודה הזו ייאמר לזכותם של אגד, שיש הקפדה לגבי פליטת עשן והמקרה הזה הוא באמת נדיר וזה כולל גם את האוטובוסים ההכי ישנים שלהם.
ירושלים זה מקרה מיוחד
מאוד מזכיר את דן בת-ים...
 

mucool2

New member
בני, שאלה לי אליך

היא השוותה מה שהיא השוותה
כנראה, וזאת השערה שלי, שהיא רצתה להשוות באיזור אורבני צפוף שבו פועלות במקביל אגד, דן וחברה שלישית. אז גם התנאים שווים. אני לא יודע על איזה גברת אתה מדבר. יש חברת סקרים והם, אני מניח מיקצועיים. איך ניתחו את הממצאים? כנראה לפי אמות מידה מיקצועיות.
בני, שאלה לי אליך
(ואני מקווה שאתה מאמין לי שאין לי קשרים ב"אגדן".) השאלה שלי היא על רמת הסקר והיקפו. כבעל נסיון וידע בסטטיסטיקה (כפי שציינת), איך היית מדרג את הסקר הזה? מבחינת הרמה המקצועית, הציון שאני נותן הוא 8 מ-10, שזה די טוב. זה נראה כמו סקר מקצועי ואמין, אם כי חסרים בכתבה כמה פרטים חשובים על "שיטות המחקר" (חשוב שההשוואות לא יהיו תלויות בגורמים זרים: נסיעות באותן שעות ובקווים דומים מבחינת התדירות והצפיפות) וחסרה גם התייחסות לדברים שמחוץ לנסיעה עצמה. להיקף הייתי נותן ציון נמוך יותר - אולי 6, שזה חיובי, אבל לא ממש טוב. לדעתי היו צריכים לעשות השוואה יותר שיטתית, שזה אומר מדגם גדול יותר. טוב, כנראה לא שילמו להם מספיק... אני מקווה שמשרד התחבורה או הלמ"ס (או לא חשוב מי) עושים סקרים יותר מקיפים על פני תקופה ארוכה כדי לבחון אם הרפורמה באמת עובדת כמו שצריך.
 
מוקול, תשובה לי אליך

בני, שאלה לי אליך
(ואני מקווה שאתה מאמין לי שאין לי קשרים ב"אגדן".) השאלה שלי היא על רמת הסקר והיקפו. כבעל נסיון וידע בסטטיסטיקה (כפי שציינת), איך היית מדרג את הסקר הזה? מבחינת הרמה המקצועית, הציון שאני נותן הוא 8 מ-10, שזה די טוב. זה נראה כמו סקר מקצועי ואמין, אם כי חסרים בכתבה כמה פרטים חשובים על "שיטות המחקר" (חשוב שההשוואות לא יהיו תלויות בגורמים זרים: נסיעות באותן שעות ובקווים דומים מבחינת התדירות והצפיפות) וחסרה גם התייחסות לדברים שמחוץ לנסיעה עצמה. להיקף הייתי נותן ציון נמוך יותר - אולי 6, שזה חיובי, אבל לא ממש טוב. לדעתי היו צריכים לעשות השוואה יותר שיטתית, שזה אומר מדגם גדול יותר. טוב, כנראה לא שילמו להם מספיק... אני מקווה שמשרד התחבורה או הלמ"ס (או לא חשוב מי) עושים סקרים יותר מקיפים על פני תקופה ארוכה כדי לבחון אם הרפורמה באמת עובדת כמו שצריך.
מוקול, תשובה לי אליך
ראשית, אמרתי שאני חי במוסד שחלק ניכר מפעילות המחקר שלו מבוסס על סטטיסטיקה. לא אמרתי שלי עצמי יש נסיון. אמנם למדתי פעם איזה שיעור בסטטיסטיקה אבל זה היה מזמן כך שיש לי קצת יידע אבל לא נסיון. היקף מידגם נקבע על פי פרמטרים מיקצועיים ולכן החליטו שארבעים ומשהו נסיעות מספיקות לצורך הסטטיסטי. תראה למשל סקרי בחירות שאוכלוסית המטרה שלהם גדולה מאד ביחס למידגם. יש לי כרגע בזכרון את דו"ח מבקר המדינה מהימים הראשונים של הרפורמה ואת הסקר הזה. אז הרפורמה יוצאת בהחלט לא רע.
 

mucool2

New member
תודה.

מוקול, תשובה לי אליך
ראשית, אמרתי שאני חי במוסד שחלק ניכר מפעילות המחקר שלו מבוסס על סטטיסטיקה. לא אמרתי שלי עצמי יש נסיון. אמנם למדתי פעם איזה שיעור בסטטיסטיקה אבל זה היה מזמן כך שיש לי קצת יידע אבל לא נסיון. היקף מידגם נקבע על פי פרמטרים מיקצועיים ולכן החליטו שארבעים ומשהו נסיעות מספיקות לצורך הסטטיסטי. תראה למשל סקרי בחירות שאוכלוסית המטרה שלהם גדולה מאד ביחס למידגם. יש לי כרגע בזכרון את דו"ח מבקר המדינה מהימים הראשונים של הרפורמה ואת הסקר הזה. אז הרפורמה יוצאת בהחלט לא רע.
תודה.
אתה יכול לקרוא לי בשמי הפרטי.
 

אורי404

New member
יש לציין, שאנו קוראים את המהדורה

בני, שאלה לי אליך
(ואני מקווה שאתה מאמין לי שאין לי קשרים ב"אגדן".) השאלה שלי היא על רמת הסקר והיקפו. כבעל נסיון וידע בסטטיסטיקה (כפי שציינת), איך היית מדרג את הסקר הזה? מבחינת הרמה המקצועית, הציון שאני נותן הוא 8 מ-10, שזה די טוב. זה נראה כמו סקר מקצועי ואמין, אם כי חסרים בכתבה כמה פרטים חשובים על "שיטות המחקר" (חשוב שההשוואות לא יהיו תלויות בגורמים זרים: נסיעות באותן שעות ובקווים דומים מבחינת התדירות והצפיפות) וחסרה גם התייחסות לדברים שמחוץ לנסיעה עצמה. להיקף הייתי נותן ציון נמוך יותר - אולי 6, שזה חיובי, אבל לא ממש טוב. לדעתי היו צריכים לעשות השוואה יותר שיטתית, שזה אומר מדגם גדול יותר. טוב, כנראה לא שילמו להם מספיק... אני מקווה שמשרד התחבורה או הלמ"ס (או לא חשוב מי) עושים סקרים יותר מקיפים על פני תקופה ארוכה כדי לבחון אם הרפורמה באמת עובדת כמו שצריך.
יש לציין, שאנו קוראים את המהדורה
מהאינטרנט. יכול להיות, שבעיתון עצמו יש עוד פרטים (הרי בכתבה כתוב "ראה מסגרת"), שלא הופיעו באתר.
 

אורי404

New member
ככל הנראה, ההשואה היתה של קווים

אינני מסכים עם קביעתך, בני. על פי
איזה אמות מידה עבדה הגברת וכיצד היא ניתחה את המימצאים ? מדוע היא לא בדקה עוד חברות ? האם היא בדקה את כל צי הרכב שמפעילה קווים ? כיצד היא שינתה את לוחות הזמנים בשקט בשקט ? ועוד ועוד ? כאמור, מדוע היא קבעה שקווים היא החברה השלישית ולא אחרות ?
ככל הנראה, ההשואה היתה של קווים
עירוניים של גוש דן (כלומר, תל אביב ושכנותיה), ולכן ההשואה היא בין שלושת החברות, כאשר קווים נמצאת מבחינת גודל בין החברות האלה במקום השלישי. ההשואה פה היתה לגבי מה שנעשה בשטח ביום-יום באופן ישיר. אני ועמית גם כן ציינו שלפעם הבאה, יש לבדוק עוד נקודות שונות (כמו לו"ז, מודיעין, פניות ציבור ועוד).
 

mucool2

New member
בטח התכוונת למיקור חוץ- outsourcing

וואו..מה קרה לכל יקירי "אגדן"
אתם נורא מעריכים מיקצועיות, ותק, נסיון, אבל זה רק כשמדובר באגד ודן. כשמדובר בחברת סקרים שעושה סקר מיקצועי, אז אתם "יודעים" שהיא לא רצינית. חברת הסקרים היא הדבר הכי אוביקטיבי ובטח יותר אוביקטיבי מחובבי האוטובוסים כאן. והתגובה של 3 היחיד מחייבת התיחסות מיוחדת שלי: מה הבעיה בכך שקוים מתחזקת את האוטובוסים שלה בחברת דן? או אגד? מה זה מראה? שהם יותר יעילים ועושים מיקוד חוץ שחוסך להם כסף? הרי אם דן לא יעשו את זה, הרבה מוסכים אחרים יעשו.אף אחד לא עושה כאן טובה לאף אחד... ובעניין הותק, אם אחרי עשרות שנים דן נראים כמו שהם נראים בסקר, אז חבל...
בטח התכוונת למיקור חוץ- outsourcing
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה