תחנת לב המפרץ
לצערי אין לי שום דבר מעודד לומר בנושא זה. למרות שרציפה המזרחי של התחנה ממוקם במרחק זעיר מהכניסה לתחנת האוטובוסים המרכזית, אין מעבר ישיר ביניהן, והנוסע ה-´פראייר´ שמעוניין לעבור מאמצעי אחד לשני צריך לעשות טיול של לפחות 5 דקות בהליכה מהירה (מדדתי) שכולל שני גרמי מדרגות. הסיב לכך, לדעתי, פשוטה מאוד. את עיקר מימון בניית תחנת הרכבת סיפקו היזמים אשר בבעלותם הקניון. באופן טבעי כמעט, מעוניינים אותם יזמים שכל אותה תנועה של ´פראיירים´ תעבור דרך הקניון ותשאיר את כספה שם. אם יהיה מעבר ישיר בין שתי התחנות, כמות הכסף המושארת תפחת פלאים. עכשיו, את זה אני בהחלט יכול להבין. מה שאני לא יכול להבין זה דבר אחר. מדוע היה הכרח שדווקא קניון ´לב המפרץ´ יממן את בניית תחנת הרכבת? הרי התוכנית להקמת מסוף תחבורה גדול במיקום זה הוצגה כבר בפתיחת הקניון אחרי מלחמת המפרץ. מדוע לא טרחו העירייה, הנהלת רכבת ישראל ומשרד התחבורה לממן בעצמם את הקמתה של התחנה בצורה שתהיה יעילה ומעודדת תחבורה ציבורית ככל שניתן? את הנעשה קשה לשנות, אבל כאולי כדאי לנסות. לגבי לוח הזמנים - גם אני כועס ולא מבין למה לא הוסיפה רכבת ישראל עצירות בתחנה. נראה מה יהיה בלוח המזנים העתיד להתפרסם ביוני הקרוב, ולמי שצרה נפשו מלחכות, אני ממליץ לכתוב למנכ"ל רכבת ישראל. והכסף, הכסף, מה עם הכסף? - בתור מי שגר בחיפה וחברתו גרה בנהריה, גם אני שואל מה עם הכסף, ולא יודע לענות. הרמז היחיד שאני יכול אולי לספק בה דווקא מעיר אחרת באיזור - עכו. כל מי שצריך להחליף שם מאוטובוס לרכבת ולהיפך יודע בדיוק מה היחס של הקואופרטיב ´אגד´ לשיתוף פעולה עם רכבת ישראל. דרך אגב, האם המילה ´קואופרטיב´ לא באה מהמילה הלועזית שפירושה ´שיתוף פעולה´??? סתם מחשבה...