תחנת רכבת לב המפרץ

מצב
הנושא נעול.

matany

New member
תחנת רכבת לב המפרץ

תחנת רכבת לב המפרץ
החל מה-1.1.02 כל הקוים באיזור הצפון מגיעים ויוצאים מתחנה מרכזית המפרץ שנמצאת ליד קניון ותחנת רכבת לב המפרץ. לכן תחנת הרכבת בבת-גלים כבר פחות שימושית. אבל לפי לוח הזמנים של הרכבת עדיין כל הרכבות עוצרות בבת-גלים ומעט מאוד רכבות בין-עירוניות עוצרות בלב המפרץ. למה לא משנים את זה?
 

איליה.

New member
מה שהכי לא נוח בתחנת לב המפרץ

תחנת רכבת לב המפרץ
החל מה-1.1.02 כל הקוים באיזור הצפון מגיעים ויוצאים מתחנה מרכזית המפרץ שנמצאת ליד קניון ותחנת רכבת לב המפרץ. לכן תחנת הרכבת בבת-גלים כבר פחות שימושית. אבל לפי לוח הזמנים של הרכבת עדיין כל הרכבות עוצרות בבת-גלים ומעט מאוד רכבות בין-עירוניות עוצרות בלב המפרץ. למה לא משנים את זה?
מה שהכי לא נוח בתחנת לב המפרץ
זה שכדי להיכנס לתחנה, צריך להקיף את כל הקניון, להיכנס לבניין ולעלות במדרגות הנעות, וזאת במקום שתהיה כניסה לתחנה מכיוון מרכזית המפרץ. חוץ מזה גם מחירי הנסיעה. להמשיך לחיפה באוטובוס לא עולה כסף, ולהמשיך ברכבת עולה יותר מששה שקלים!
 
תחנת לב המפרץ

מה שהכי לא נוח בתחנת לב המפרץ
זה שכדי להיכנס לתחנה, צריך להקיף את כל הקניון, להיכנס לבניין ולעלות במדרגות הנעות, וזאת במקום שתהיה כניסה לתחנה מכיוון מרכזית המפרץ. חוץ מזה גם מחירי הנסיעה. להמשיך לחיפה באוטובוס לא עולה כסף, ולהמשיך ברכבת עולה יותר מששה שקלים!
תחנת לב המפרץ
לצערי אין לי שום דבר מעודד לומר בנושא זה. למרות שרציפה המזרחי של התחנה ממוקם במרחק זעיר מהכניסה לתחנת האוטובוסים המרכזית, אין מעבר ישיר ביניהן, והנוסע ה-´פראייר´ שמעוניין לעבור מאמצעי אחד לשני צריך לעשות טיול של לפחות 5 דקות בהליכה מהירה (מדדתי) שכולל שני גרמי מדרגות. הסיב לכך, לדעתי, פשוטה מאוד. את עיקר מימון בניית תחנת הרכבת סיפקו היזמים אשר בבעלותם הקניון. באופן טבעי כמעט, מעוניינים אותם יזמים שכל אותה תנועה של ´פראיירים´ תעבור דרך הקניון ותשאיר את כספה שם. אם יהיה מעבר ישיר בין שתי התחנות, כמות הכסף המושארת תפחת פלאים. עכשיו, את זה אני בהחלט יכול להבין. מה שאני לא יכול להבין זה דבר אחר. מדוע היה הכרח שדווקא קניון ´לב המפרץ´ יממן את בניית תחנת הרכבת? הרי התוכנית להקמת מסוף תחבורה גדול במיקום זה הוצגה כבר בפתיחת הקניון אחרי מלחמת המפרץ. מדוע לא טרחו העירייה, הנהלת רכבת ישראל ומשרד התחבורה לממן בעצמם את הקמתה של התחנה בצורה שתהיה יעילה ומעודדת תחבורה ציבורית ככל שניתן? את הנעשה קשה לשנות, אבל כאולי כדאי לנסות. לגבי לוח הזמנים - גם אני כועס ולא מבין למה לא הוסיפה רכבת ישראל עצירות בתחנה. נראה מה יהיה בלוח המזנים העתיד להתפרסם ביוני הקרוב, ולמי שצרה נפשו מלחכות, אני ממליץ לכתוב למנכ"ל רכבת ישראל. והכסף, הכסף, מה עם הכסף? - בתור מי שגר בחיפה וחברתו גרה בנהריה, גם אני שואל מה עם הכסף, ולא יודע לענות. הרמז היחיד שאני יכול אולי לספק בה דווקא מעיר אחרת באיזור - עכו. כל מי שצריך להחליף שם מאוטובוס לרכבת ולהיפך יודע בדיוק מה היחס של הקואופרטיב ´אגד´ לשיתוף פעולה עם רכבת ישראל. דרך אגב, האם המילה ´קואופרטיב´ לא באה מהמילה הלועזית שפירושה ´שיתוף פעולה´??? סתם מחשבה...
 

oren*

New member
הייתה כתבה על כך במגזין הרכבת

תחנת לב המפרץ
לצערי אין לי שום דבר מעודד לומר בנושא זה. למרות שרציפה המזרחי של התחנה ממוקם במרחק זעיר מהכניסה לתחנת האוטובוסים המרכזית, אין מעבר ישיר ביניהן, והנוסע ה-´פראייר´ שמעוניין לעבור מאמצעי אחד לשני צריך לעשות טיול של לפחות 5 דקות בהליכה מהירה (מדדתי) שכולל שני גרמי מדרגות. הסיב לכך, לדעתי, פשוטה מאוד. את עיקר מימון בניית תחנת הרכבת סיפקו היזמים אשר בבעלותם הקניון. באופן טבעי כמעט, מעוניינים אותם יזמים שכל אותה תנועה של ´פראיירים´ תעבור דרך הקניון ותשאיר את כספה שם. אם יהיה מעבר ישיר בין שתי התחנות, כמות הכסף המושארת תפחת פלאים. עכשיו, את זה אני בהחלט יכול להבין. מה שאני לא יכול להבין זה דבר אחר. מדוע היה הכרח שדווקא קניון ´לב המפרץ´ יממן את בניית תחנת הרכבת? הרי התוכנית להקמת מסוף תחבורה גדול במיקום זה הוצגה כבר בפתיחת הקניון אחרי מלחמת המפרץ. מדוע לא טרחו העירייה, הנהלת רכבת ישראל ומשרד התחבורה לממן בעצמם את הקמתה של התחנה בצורה שתהיה יעילה ומעודדת תחבורה ציבורית ככל שניתן? את הנעשה קשה לשנות, אבל כאולי כדאי לנסות. לגבי לוח הזמנים - גם אני כועס ולא מבין למה לא הוסיפה רכבת ישראל עצירות בתחנה. נראה מה יהיה בלוח המזנים העתיד להתפרסם ביוני הקרוב, ולמי שצרה נפשו מלחכות, אני ממליץ לכתוב למנכ"ל רכבת ישראל. והכסף, הכסף, מה עם הכסף? - בתור מי שגר בחיפה וחברתו גרה בנהריה, גם אני שואל מה עם הכסף, ולא יודע לענות. הרמז היחיד שאני יכול אולי לספק בה דווקא מעיר אחרת באיזור - עכו. כל מי שצריך להחליף שם מאוטובוס לרכבת ולהיפך יודע בדיוק מה היחס של הקואופרטיב ´אגד´ לשיתוף פעולה עם רכבת ישראל. דרך אגב, האם המילה ´קואופרטיב´ לא באה מהמילה הלועזית שפירושה ´שיתוף פעולה´??? סתם מחשבה...
הייתה כתבה על כך במגזין הרכבת
(מגזין כזה שמקבלים נוסעי הרכבת עם חדשות וכתבות בנושאים שונים). כתבו שם בפירוש שלרכבת ישראל יש עדיפות ליזמים פרטיים שמעוניינים להקים תחנות רכבת בצמוד לאיזורי מסחר, קניונים או שכונות מגורים חדשות ולשלם על כך מכספם. כך היה עם תחנת השלום ועזריאלי, וכך זה גם עם תחנת המפרץ. למיטב הבנתי יקומו עוד מספר תחנות שכאלה, ברעננה בשכונה חדשה, בכפר סבא בצמוד לאיזור ההיי טק החדש (משותפת עם הוד השרון) ובאיזורים נוספים בארץ. האופציה השניה היא שלא תהיינה תחנות באותם אזורים - מה עדיף?
 
מימון תחבורה ציבורית

הייתה כתבה על כך במגזין הרכבת
(מגזין כזה שמקבלים נוסעי הרכבת עם חדשות וכתבות בנושאים שונים). כתבו שם בפירוש שלרכבת ישראל יש עדיפות ליזמים פרטיים שמעוניינים להקים תחנות רכבת בצמוד לאיזורי מסחר, קניונים או שכונות מגורים חדשות ולשלם על כך מכספם. כך היה עם תחנת השלום ועזריאלי, וכך זה גם עם תחנת המפרץ. למיטב הבנתי יקומו עוד מספר תחנות שכאלה, ברעננה בשכונה חדשה, בכפר סבא בצמוד לאיזור ההיי טק החדש (משותפת עם הוד השרון) ובאיזורים נוספים בארץ. האופציה השניה היא שלא תהיינה תחנות באותם אזורים - מה עדיף?
מימון תחבורה ציבורית
לדעתי יש אופציה שלישית - הממשלה צריכה לדאוג לרווחת האזרחים. לדעתי, חלק מדאגה זו הוא גם הספקה של תחבורה לכל החפץ בכך. אם הממשלה לא מעוניינת להוציא מכספה היא לבניית תחנות, אזי שתדאג שמי שיבנה אותן יחשוב גם על טובת המדינה כשהוא עושה את זה. אף יזם לא בונה קניון, שכונה או תחנת רכבת בלי אישור של השלטון. לפיכך, השלטון יכול להטות ולהשפיע על זרמי ההתפתחות, בהתאם למה שהוא רואה כנכון ומועיל. מדינת ישראל היא (עדיין) דמוקרטיה, ולפיכך הממשלה מחויבת לדאוג לטובת העם, באם המפלגות המיוצגות בה רוצות לשמור על מקומן בשלטון.
 

oren*

New member
אז החזרת אותנו לאופציה השניה - כי

מימון תחבורה ציבורית
לדעתי יש אופציה שלישית - הממשלה צריכה לדאוג לרווחת האזרחים. לדעתי, חלק מדאגה זו הוא גם הספקה של תחבורה לכל החפץ בכך. אם הממשלה לא מעוניינת להוציא מכספה היא לבניית תחנות, אזי שתדאג שמי שיבנה אותן יחשוב גם על טובת המדינה כשהוא עושה את זה. אף יזם לא בונה קניון, שכונה או תחנת רכבת בלי אישור של השלטון. לפיכך, השלטון יכול להטות ולהשפיע על זרמי ההתפתחות, בהתאם למה שהוא רואה כנכון ומועיל. מדינת ישראל היא (עדיין) דמוקרטיה, ולפיכך הממשלה מחויבת לדאוג לטובת העם, באם המפלגות המיוצגות בה רוצות לשמור על מקומן בשלטון.
אז החזרת אותנו לאופציה השניה - כי
אף יזם לא ישקיע בתחנת רכבת שלא תזרים את הנוסעים ישירות לחנויות והעסקים. כך זה בכל מקום בעולם, גם ברכבת התחתית שהייתה מתחת למגדלי התאומים והוציאה את הנוסעים ישירות לקניון הגדול שהיה בבסיס המגדלים. אם לא היה קניון לב המפרץ, לא הייתה תחנת רכבת שנקראת "לב המפרץ" - זו משוואה פשוטה מאוד אני חושב.
 

איליה.

New member
עובדה שכן בנו את תחנת האוטובוסים

אז החזרת אותנו לאופציה השניה - כי
אף יזם לא ישקיע בתחנת רכבת שלא תזרים את הנוסעים ישירות לחנויות והעסקים. כך זה בכל מקום בעולם, גם ברכבת התחתית שהייתה מתחת למגדלי התאומים והוציאה את הנוסעים ישירות לקניון הגדול שהיה בבסיס המגדלים. אם לא היה קניון לב המפרץ, לא הייתה תחנת רכבת שנקראת "לב המפרץ" - זו משוואה פשוטה מאוד אני חושב.
עובדה שכן בנו את תחנת האוטובוסים
מרכזית המפרץ, בסמוך לקניון וללא מימון הקניון. מלכתחילה התכנית היתה ליצור טרמינל נוסעים בכניסה לעיר, ותחנת הרכבת היתה אמורה להיות חלק ממנו.
 
הפתרון לבעייה שלך, חן

תחנת לב המפרץ
לצערי אין לי שום דבר מעודד לומר בנושא זה. למרות שרציפה המזרחי של התחנה ממוקם במרחק זעיר מהכניסה לתחנת האוטובוסים המרכזית, אין מעבר ישיר ביניהן, והנוסע ה-´פראייר´ שמעוניין לעבור מאמצעי אחד לשני צריך לעשות טיול של לפחות 5 דקות בהליכה מהירה (מדדתי) שכולל שני גרמי מדרגות. הסיב לכך, לדעתי, פשוטה מאוד. את עיקר מימון בניית תחנת הרכבת סיפקו היזמים אשר בבעלותם הקניון. באופן טבעי כמעט, מעוניינים אותם יזמים שכל אותה תנועה של ´פראיירים´ תעבור דרך הקניון ותשאיר את כספה שם. אם יהיה מעבר ישיר בין שתי התחנות, כמות הכסף המושארת תפחת פלאים. עכשיו, את זה אני בהחלט יכול להבין. מה שאני לא יכול להבין זה דבר אחר. מדוע היה הכרח שדווקא קניון ´לב המפרץ´ יממן את בניית תחנת הרכבת? הרי התוכנית להקמת מסוף תחבורה גדול במיקום זה הוצגה כבר בפתיחת הקניון אחרי מלחמת המפרץ. מדוע לא טרחו העירייה, הנהלת רכבת ישראל ומשרד התחבורה לממן בעצמם את הקמתה של התחנה בצורה שתהיה יעילה ומעודדת תחבורה ציבורית ככל שניתן? את הנעשה קשה לשנות, אבל כאולי כדאי לנסות. לגבי לוח הזמנים - גם אני כועס ולא מבין למה לא הוסיפה רכבת ישראל עצירות בתחנה. נראה מה יהיה בלוח המזנים העתיד להתפרסם ביוני הקרוב, ולמי שצרה נפשו מלחכות, אני ממליץ לכתוב למנכ"ל רכבת ישראל. והכסף, הכסף, מה עם הכסף? - בתור מי שגר בחיפה וחברתו גרה בנהריה, גם אני שואל מה עם הכסף, ולא יודע לענות. הרמז היחיד שאני יכול אולי לספק בה דווקא מעיר אחרת באיזור - עכו. כל מי שצריך להחליף שם מאוטובוס לרכבת ולהיפך יודע בדיוק מה היחס של הקואופרטיב ´אגד´ לשיתוף פעולה עם רכבת ישראל. דרך אגב, האם המילה ´קואופרטיב´ לא באה מהמילה הלועזית שפירושה ´שיתוף פעולה´??? סתם מחשבה...
הפתרון לבעייה שלך, חן
אהלן, קודם כל חן, בתור קצת יותר מבוגר ממך, הרשה לי לתת לך עצה. מאחר והמצב בתחנת לב המפרץ גרוע, מה שגם פוגם במערכת היחסים שלך עם חברתך הנהריינית, עדיף שתבחר את בת זוגתך לפי הנגישות הרכבתית- ועדיף מכל-קח את מירי בוהדנה המתגוררת לה במלון סיטי טאוור, שהוא כידוע לך בוודאי, מחובר בגשר מעולה לתחנת הרכבת מרכז. תזמין אותי לברית .
צביקה
 
ואם יש לי פחד גבהים????

הפתרון לבעייה שלך, חן
אהלן, קודם כל חן, בתור קצת יותר מבוגר ממך, הרשה לי לתת לך עצה. מאחר והמצב בתחנת לב המפרץ גרוע, מה שגם פוגם במערכת היחסים שלך עם חברתך הנהריינית, עדיף שתבחר את בת זוגתך לפי הנגישות הרכבתית- ועדיף מכל-קח את מירי בוהדנה המתגוררת לה במלון סיטי טאוור, שהוא כידוע לך בוודאי, מחובר בגשר מעולה לתחנת הרכבת מרכז. תזמין אותי לברית .
צביקה
ואם יש לי פחד גבהים????
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה