תחנת יצחק שדה

מצב
הנושא נעול.

seffic

New member
תחנת יצחק שדה

תחנת יצחק שדה
מישהו יודע מה יעלה בגורל תחנה זו? בעבר הזכירו אותה בנשימה אחת עם שאר התחנות בת"א, ואפילו בנו את הבסיס לרציפים, אך לאחרונה נשכחה בפרסומים הרשמיים וגם כבר לא מופיעה במפות החדשות.לדעתי ויתרו עליה. אולי הבינו שיש יותר מדי תחנות בציר איילון (הסמיכות לתחנת ההגנה) וגם התחנה לא כ"כ כדאית. בכלל נראה כי כל יזם הבונה מרכז מסחרי הנמצא בסמוך למסילת ברזל, מעוניין שתהיה לו תחנה צמודה שתשרת בעיקר את לקוחותיו.לצשל תחנת הרב מכר כפי שפוסם לא מזמן. עם כל הכבוד, ואני מעריך כל אחד שמעוניין לתרום לתשתית הרכבת (התחנות מוקמות ע"י היזמים בד"כ), עדיין צריך להבין שמדובר ברכבות בין עירוניות שאמורות לשרת את כל המדינה ולקרב את תושבי הפריפריה אל איזורי התעסוקה בערים הגדולות.התחנות הנ"ל שמשרתות בעיקר את תושבי המטרופולין, מעכבות את הרכבות הבין עירוניות ומאריכות את זמני הנסיעה משמעותית. וזה יסייע לאיזורים החלשים וכו´.
 
גם אני חושב שהיא מיותרת לחלוטין

תחנת יצחק שדה
מישהו יודע מה יעלה בגורל תחנה זו? בעבר הזכירו אותה בנשימה אחת עם שאר התחנות בת"א, ואפילו בנו את הבסיס לרציפים, אך לאחרונה נשכחה בפרסומים הרשמיים וגם כבר לא מופיעה במפות החדשות.לדעתי ויתרו עליה. אולי הבינו שיש יותר מדי תחנות בציר איילון (הסמיכות לתחנת ההגנה) וגם התחנה לא כ"כ כדאית. בכלל נראה כי כל יזם הבונה מרכז מסחרי הנמצא בסמוך למסילת ברזל, מעוניין שתהיה לו תחנה צמודה שתשרת בעיקר את לקוחותיו.לצשל תחנת הרב מכר כפי שפוסם לא מזמן. עם כל הכבוד, ואני מעריך כל אחד שמעוניין לתרום לתשתית הרכבת (התחנות מוקמות ע"י היזמים בד"כ), עדיין צריך להבין שמדובר ברכבות בין עירוניות שאמורות לשרת את כל המדינה ולקרב את תושבי הפריפריה אל איזורי התעסוקה בערים הגדולות.התחנות הנ"ל שמשרתות בעיקר את תושבי המטרופולין, מעכבות את הרכבות הבין עירוניות ומאריכות את זמני הנסיעה משמעותית. וזה יסייע לאיזורים החלשים וכו´.
גם אני חושב שהיא מיותרת לחלוטין
 

zvir1

New member
ואני חושב שהיא נחוצה ביותר

גם אני חושב שהיא מיותרת לחלוטין
ואני חושב שהיא נחוצה ביותר
דווקא בגלל שהיא לא מחוברת לקניון דווקא בגלל שהיא במרכז המטרופולין דווקא בגלל שהיא ליד אזורי תעסוקה גדולים- יד אליהו, אזור הסינרמה מוטורולה, משרדי הממשלה החדשים ביד אליהו, אזורי התעסוקה ברח יצחק שדה לינקולן ועד בית מעריב ויגאל אלון. דווקא בגלל שהתחנה תביא יוממים מהפרברים למרכז ת"א ותשמור על המרכזיות של אזור התעסוקה ומניעת התפוררות אורבנית. וחבל מאד שלא בונים, צבי רכניץ פסים.
 

אדיה

New member
הרבה יותר נחוצה מתחנת ההגנה שהצידוק

ואני חושב שהיא נחוצה ביותר
דווקא בגלל שהיא לא מחוברת לקניון דווקא בגלל שהיא במרכז המטרופולין דווקא בגלל שהיא ליד אזורי תעסוקה גדולים- יד אליהו, אזור הסינרמה מוטורולה, משרדי הממשלה החדשים ביד אליהו, אזורי התעסוקה ברח יצחק שדה לינקולן ועד בית מעריב ויגאל אלון. דווקא בגלל שהתחנה תביא יוממים מהפרברים למרכז ת"א ותשמור על המרכזיות של אזור התעסוקה ומניעת התפוררות אורבנית. וחבל מאד שלא בונים, צבי רכניץ פסים.
הרבה יותר נחוצה מתחנת ההגנה שהצידוק
העיקרי להקמתה הוא סמיכותה לתחנת האוטובוסים המרכזית. בנקודה אחת אני מעט חולק על צבי - נראה לי שמבחינה תעסוקתית האזור הזה דווקא בתנופה ולראיה מגדלי המשרדים החדשים שצצו בו בשנים האחרונות (בית טויוטה, בית רובינשטיין, המגדל בפינת יצחק שדה - המסגר, ועוד). אם זאת אין ספק שחיבור רכבתי יאיץ מגמות אלו על חשבון המוסכים והתעשיה הזעירה שם. מנקודת מבט של הסעת יוממים הצורך בתחנת יצחק שדה אולי אפילו עולה על תחנת השלום שרבים מנוסעיה חיילים או מבקרי מרכז עזריאלי. יובל
 

zvir1

New member
עדיה-אז אתה מאוד מסכים איתי

הרבה יותר נחוצה מתחנת ההגנה שהצידוק
העיקרי להקמתה הוא סמיכותה לתחנת האוטובוסים המרכזית. בנקודה אחת אני מעט חולק על צבי - נראה לי שמבחינה תעסוקתית האזור הזה דווקא בתנופה ולראיה מגדלי המשרדים החדשים שצצו בו בשנים האחרונות (בית טויוטה, בית רובינשטיין, המגדל בפינת יצחק שדה - המסגר, ועוד). אם זאת אין ספק שחיבור רכבתי יאיץ מגמות אלו על חשבון המוסכים והתעשיה הזעירה שם. מנקודת מבט של הסעת יוממים הצורך בתחנת יצחק שדה אולי אפילו עולה על תחנת השלום שרבים מנוסעיה חיילים או מבקרי מרכז עזריאלי. יובל
עדיה-אז אתה מאוד מסכים איתי
הרי בדיוק כתבתי שאזורי התעסוקה הם ליד יצחק שדה אז גם אתה מסכים איתי, כנראה..
 

seffic

New member
אי אפשר להקים תחנה כל 1.5 ק"מ

עדיה-אז אתה מאוד מסכים איתי
הרי בדיוק כתבתי שאזורי התעסוקה הם ליד יצחק שדה אז גם אתה מסכים איתי, כנראה..
אי אפשר להקים תחנה כל 1.5 ק"מ
באיילון. לדעתי אתם מפספסים את הרעיון הכללי שרכבת ישראל אינה צריכה ויכולה לשמש תחליף לתחבורה פנים עירונית יעילה. איזור יצחק שדה הוא ללא ספק איזור מתפתח וחשוב, אך כדי להפעיל שם תחנה, האיזור צריך להיות פעיל והומה מעבר לשעות העבודה,והוא לא. ניתן בעזרת התח"צ כיום או מערכת פיזור יעילה יותר כגון מיניבוסים,לקשר בין ציר יגאל אלון והסינרמה לתחנות השלום וההגנה.המרחקים ממש קצרים. לכן אין למעשה הצדקה לתחנה זו. אפשרות נוספת: התחנה תופעל רק בשעות מסוימות של היום. למיטב זכרוני, יש כאלו תחנות בחו"ל.
 

nitsansh

New member
אם זו רכבת פרברים אז כן!

אי אפשר להקים תחנה כל 1.5 ק"מ
באיילון. לדעתי אתם מפספסים את הרעיון הכללי שרכבת ישראל אינה צריכה ויכולה לשמש תחליף לתחבורה פנים עירונית יעילה. איזור יצחק שדה הוא ללא ספק איזור מתפתח וחשוב, אך כדי להפעיל שם תחנה, האיזור צריך להיות פעיל והומה מעבר לשעות העבודה,והוא לא. ניתן בעזרת התח"צ כיום או מערכת פיזור יעילה יותר כגון מיניבוסים,לקשר בין ציר יגאל אלון והסינרמה לתחנות השלום וההגנה.המרחקים ממש קצרים. לכן אין למעשה הצדקה לתחנה זו. אפשרות נוספת: התחנה תופעל רק בשעות מסוימות של היום. למיטב זכרוני, יש כאלו תחנות בחו"ל.
אם זו רכבת פרברים אז כן!
אבל רכבות בין-עירוניות לא צריכות לעצור בכל תחנה!
 

אדיה

New member
מסכים ועוד איך!

עדיה-אז אתה מאוד מסכים איתי
הרי בדיוק כתבתי שאזורי התעסוקה הם ליד יצחק שדה אז גם אתה מסכים איתי, כנראה..
מסכים ועוד איך!
יתכן שיש הגיון בכך שתחנת יצחק שדה תשורת רק ע"י רכבות פרבריות. ובאשר ללוח הזמנים: נראה לי שתנאי הכרחי לתחנה זו הוא להשלים קודם את המסילה השלישית באיילון.
 

nitsansh

New member
וגם את הרביעית

מסכים ועוד איך!
יתכן שיש הגיון בכך שתחנת יצחק שדה תשורת רק ע"י רכבות פרבריות. ובאשר ללוח הזמנים: נראה לי שתנאי הכרחי לתחנה זו הוא להשלים קודם את המסילה השלישית באיילון.
וגם את הרביעית
כדי שרכבות פרבריות ובין-עירוניות יוכלו לעבור במקביל ב-2 כיוונים צריך 4 מסילות. 3 מסילות לא מספיקות.
 

Neta558

New member
מה לגבי..

תחנת יצחק שדה
מישהו יודע מה יעלה בגורל תחנה זו? בעבר הזכירו אותה בנשימה אחת עם שאר התחנות בת"א, ואפילו בנו את הבסיס לרציפים, אך לאחרונה נשכחה בפרסומים הרשמיים וגם כבר לא מופיעה במפות החדשות.לדעתי ויתרו עליה. אולי הבינו שיש יותר מדי תחנות בציר איילון (הסמיכות לתחנת ההגנה) וגם התחנה לא כ"כ כדאית. בכלל נראה כי כל יזם הבונה מרכז מסחרי הנמצא בסמוך למסילת ברזל, מעוניין שתהיה לו תחנה צמודה שתשרת בעיקר את לקוחותיו.לצשל תחנת הרב מכר כפי שפוסם לא מזמן. עם כל הכבוד, ואני מעריך כל אחד שמעוניין לתרום לתשתית הרכבת (התחנות מוקמות ע"י היזמים בד"כ), עדיין צריך להבין שמדובר ברכבות בין עירוניות שאמורות לשרת את כל המדינה ולקרב את תושבי הפריפריה אל איזורי התעסוקה בערים הגדולות.התחנות הנ"ל שמשרתות בעיקר את תושבי המטרופולין, מעכבות את הרכבות הבין עירוניות ומאריכות את זמני הנסיעה משמעותית. וזה יסייע לאיזורים החלשים וכו´.
מה לגבי..
חלוקה של התחנות בתוך ת"א, כך שרכבות פרבריות יעצרו בכולן, אך בינעירוניות יעצרו רק בחלק מהן, שיקבע מראש? כמו שרכבת מהירה לא עוצרת בכל הערים שבדרך, אין סיבה שהיא תעצור 4 פעמים באותה עיר.
 

nitsansh

New member
כן... ולא...

מה לגבי..
חלוקה של התחנות בתוך ת"א, כך שרכבות פרבריות יעצרו בכולן, אך בינעירוניות יעצרו רק בחלק מהן, שיקבע מראש? כמו שרכבת מהירה לא עוצרת בכל הערים שבדרך, אין סיבה שהיא תעצור 4 פעמים באותה עיר.
כן... ולא...
יש להצעה שלך יתרונות גדולים, וגם חסרונות... לכל תחנה בת"א יש ביקוש גדול, וויתור על עצירות בחלק מהתחנות יקשה על הרבה אנשים, שיצטרכו להחליף רכבת כדי להגיע ליעדם. בעצם... על איזה תחנות אתה רוצה לוותר? על תחנות הקצה, האוניברסיטה וההגנה, אי אפשר לוותר כי שם האנשים יצטרכו לעבור מ/אל הרכבת הפרברית (אחרת הם יצטרכו לנסוע חזרה, או לחילופין להחליף לרכבת פרברית בבנימינה או לוד). תחנת מרכז היא התחנה המרכזית של תל-אביב... לא נראה לי שיוותרו על עצירה שם... מה שנשאר זה אולי השלום... למי שרוצה, למשל, לנסוע מההגנה לחיפה, ויתור על עצירה אחת או שתיים יחסוך כמה דקות, אבל להרבה אנשים זה יאריך את הנסיעה.
 

Neta558

New member
למה להחליף תחנות?

כן... ולא...
יש להצעה שלך יתרונות גדולים, וגם חסרונות... לכל תחנה בת"א יש ביקוש גדול, וויתור על עצירות בחלק מהתחנות יקשה על הרבה אנשים, שיצטרכו להחליף רכבת כדי להגיע ליעדם. בעצם... על איזה תחנות אתה רוצה לוותר? על תחנות הקצה, האוניברסיטה וההגנה, אי אפשר לוותר כי שם האנשים יצטרכו לעבור מ/אל הרכבת הפרברית (אחרת הם יצטרכו לנסוע חזרה, או לחילופין להחליף לרכבת פרברית בבנימינה או לוד). תחנת מרכז היא התחנה המרכזית של תל-אביב... לא נראה לי שיוותרו על עצירה שם... מה שנשאר זה אולי השלום... למי שרוצה, למשל, לנסוע מההגנה לחיפה, ויתור על עצירה אחת או שתיים יחסוך כמה דקות, אבל להרבה אנשים זה יאריך את הנסיעה.
למה להחליף תחנות?
אולי פשוט...(שימו לב, רעיון מהפכני) לרדת בתחנה שבה הרכבת עוצרת ו... לקחת אוטובוס למקום אליו אתה צריך להגיע! הרי בואו נהיה כנים, כמעט אף אחד לא באמת צריך להגיע לרכבת ארלוזרוב, זה בדר"כ לא יעד סופי. יורדים שם ולוקחים אוטובוס. הרעיון של פיזור בכמה תחנות רכבת הוא לשם נוחות, ומאחר שלא מכל אזור בת"א יש אוטובוסים לשאר חלקי העיר. תחנת ההגנה, למשל, משרתת נהדר את אזור דרום ת"א, שעד פתיחתה נאלצו לקחת שני אוטובוסים מתחנות הרכבת האחרות, או לנסוע כשעה בתוך העיר.. בקיצור, להחליף רכבת בתור העיר זה מיותר, לשפר את תדירות האוטובוסים לתחנות הרכבת זה יעיל.
 

nitsansh

New member
נוחות זה כל הענין...

למה להחליף תחנות?
אולי פשוט...(שימו לב, רעיון מהפכני) לרדת בתחנה שבה הרכבת עוצרת ו... לקחת אוטובוס למקום אליו אתה צריך להגיע! הרי בואו נהיה כנים, כמעט אף אחד לא באמת צריך להגיע לרכבת ארלוזרוב, זה בדר"כ לא יעד סופי. יורדים שם ולוקחים אוטובוס. הרעיון של פיזור בכמה תחנות רכבת הוא לשם נוחות, ומאחר שלא מכל אזור בת"א יש אוטובוסים לשאר חלקי העיר. תחנת ההגנה, למשל, משרתת נהדר את אזור דרום ת"א, שעד פתיחתה נאלצו לקחת שני אוטובוסים מתחנות הרכבת האחרות, או לנסוע כשעה בתוך העיר.. בקיצור, להחליף רכבת בתור העיר זה מיותר, לשפר את תדירות האוטובוסים לתחנות הרכבת זה יעיל.
נוחות זה כל הענין...
וזה היתרון הגדול של הרכבת בשעות השיא... ברכבת נוסעים ב-5 דקות מרחק שבאוטובוס יכול לקחת חצי שעה! כל אחד היה רוצה להגיע כמה שיותר מהר ליעד שלו ולהחליף כמה שפחות כלי רכב... לתחנת מרכז נוסעים אנשים שעובדים באזור בורסת היהלומים... לתחנת השלום נוסעים אנשים שעובדים בקריה (הרבה חיילים!) ובאים לקניון עזריאלי, ועוד...
 

Sephiroth

New member
ממש לא יעילה לדעתי

תחנת יצחק שדה
מישהו יודע מה יעלה בגורל תחנה זו? בעבר הזכירו אותה בנשימה אחת עם שאר התחנות בת"א, ואפילו בנו את הבסיס לרציפים, אך לאחרונה נשכחה בפרסומים הרשמיים וגם כבר לא מופיעה במפות החדשות.לדעתי ויתרו עליה. אולי הבינו שיש יותר מדי תחנות בציר איילון (הסמיכות לתחנת ההגנה) וגם התחנה לא כ"כ כדאית. בכלל נראה כי כל יזם הבונה מרכז מסחרי הנמצא בסמוך למסילת ברזל, מעוניין שתהיה לו תחנה צמודה שתשרת בעיקר את לקוחותיו.לצשל תחנת הרב מכר כפי שפוסם לא מזמן. עם כל הכבוד, ואני מעריך כל אחד שמעוניין לתרום לתשתית הרכבת (התחנות מוקמות ע"י היזמים בד"כ), עדיין צריך להבין שמדובר ברכבות בין עירוניות שאמורות לשרת את כל המדינה ולקרב את תושבי הפריפריה אל איזורי התעסוקה בערים הגדולות.התחנות הנ"ל שמשרתות בעיקר את תושבי המטרופולין, מעכבות את הרכבות הבין עירוניות ומאריכות את זמני הנסיעה משמעותית. וזה יסייע לאיזורים החלשים וכו´.
ממש לא יעילה לדעתי
אני חושב שעוברות רכבות יותר ארוכות מהמרחק בין תחנת השלום ליצחק שדה :) פשוט אין טעם. בכלל אין טעם בכל התחנות עם המרחקים הקצרים ביניהן בציר איילון, על ציר איילון היו צריכות לעבור רכבות מהירות, כאלו עם תחנה אחת בכל עיר, מקסימום 2, אבל במרחקים גדולים. מה לעשות - צריך רכבת תחתית
 

חזוקה

New member
אם התחנה תיבנה, מתי זה יקרה?

תחנת יצחק שדה
מישהו יודע מה יעלה בגורל תחנה זו? בעבר הזכירו אותה בנשימה אחת עם שאר התחנות בת"א, ואפילו בנו את הבסיס לרציפים, אך לאחרונה נשכחה בפרסומים הרשמיים וגם כבר לא מופיעה במפות החדשות.לדעתי ויתרו עליה. אולי הבינו שיש יותר מדי תחנות בציר איילון (הסמיכות לתחנת ההגנה) וגם התחנה לא כ"כ כדאית. בכלל נראה כי כל יזם הבונה מרכז מסחרי הנמצא בסמוך למסילת ברזל, מעוניין שתהיה לו תחנה צמודה שתשרת בעיקר את לקוחותיו.לצשל תחנת הרב מכר כפי שפוסם לא מזמן. עם כל הכבוד, ואני מעריך כל אחד שמעוניין לתרום לתשתית הרכבת (התחנות מוקמות ע"י היזמים בד"כ), עדיין צריך להבין שמדובר ברכבות בין עירוניות שאמורות לשרת את כל המדינה ולקרב את תושבי הפריפריה אל איזורי התעסוקה בערים הגדולות.התחנות הנ"ל שמשרתות בעיקר את תושבי המטרופולין, מעכבות את הרכבות הבין עירוניות ומאריכות את זמני הנסיעה משמעותית. וזה יסייע לאיזורים החלשים וכו´.
אם התחנה תיבנה, מתי זה יקרה?
 

nitsansh

New member
לא הוחלט לבנות תחנה...

למה אתה מנצנץ?
אם לא ידוע לך על תאריך אל תגיב. במיוחד לא תגובה טריוויאלית יש מבין?
לא הוחלט לבנות תחנה...
אז כמובן שלא יכול להיות תאריך, אפילו משוער... בכלל, אני לא סומך על שום תאריך מתוכנן של פרויקט שעדיין לא התחילו לבצע... התכניות משתנות לעתים קרובות לפי התקציב והחלטות של קובעי המדיניות, אז עד שאין עובדות בשטח (או לפחות פרסום מכרזים) אין ודאות שיבצעו את הפרויקטים... וגם כשמתחילים לבנות הביצוע יכול להתארך הרבה מעבר למתוכנן... לדוגמה תחנת "ההגנה" שהיתה מתוכננת להפתח בנובמבר 2001 ונפתחה רק ביוני 2002...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה