תחנות רפאים??

מצב
הנושא נעול.

o a k y

New member
תחנות רפאים??

תחנות רפאים??
ממ שלום :) רציתי לשאול.. הבחנתי בנסיעה שלי ברכבת בתחנות קטנות שהרכבת לא עוצרת בהן. דוגמא: תל ברוך, החותרים, קישון , כפר וויתקין? , בוסתן הגליל. אז שאלתי, למה הן קיימות? תודה!!
 
תחנות תפעוליות ולשעבר

תחנות רפאים??
ממ שלום :) רציתי לשאול.. הבחנתי בנסיעה שלי ברכבת בתחנות קטנות שהרכבת לא עוצרת בהן. דוגמא: תל ברוך, החותרים, קישון , כפר וויתקין? , בוסתן הגליל. אז שאלתי, למה הן קיימות? תודה!!
תחנות תפעוליות ולשעבר
כל התחנות שציינת שימשו בשלב כזה או אחר כתחנות נוסעים לכל דבר, אולם מהות קיומן לאחר שהפסיקו בשימוש זה מגוון. תחנות כמו בוסתן הגליל, שבי ציון וחצרות יסף היו פשוט רציפים קטנים בצמוד לקו הראשי, בלא כל מתקנים תפעוליים. בעת סגירתן של תחנות אלו הן פשוט נמחקו מלוח הזמנים ועד היום אף אחד לא טרח לסלקן מהשטח (כנראה כי זה עולה כסף). רק המחסה שהוקם על רציף תחנת בוסתן הגליל לפני כמה שנים (מעין סככת אוטובוס מוגדלת מבטון) נעלם די מהר אחרי סגירתה (אם למישהו יש תמונה שלו, אשמח לראות אותה). תחנות אחרות, כמו תל ברוך וכפר ויתקין משמשות גם היום כתחנות תפעוליות, בהן יש מעבר בין מסילות הקו הראשי, ולעיתים גם שלוחות נוספות ומתקני בקרה ותקשורת ובעבר אף איוש אנושי, לפני שרוכזו פונקציות האיתות במרכזים אזוריין וארציים.
 

o a k y

New member
../images/Emo51.gif ועוד משהו..

תחנות תפעוליות ולשעבר
כל התחנות שציינת שימשו בשלב כזה או אחר כתחנות נוסעים לכל דבר, אולם מהות קיומן לאחר שהפסיקו בשימוש זה מגוון. תחנות כמו בוסתן הגליל, שבי ציון וחצרות יסף היו פשוט רציפים קטנים בצמוד לקו הראשי, בלא כל מתקנים תפעוליים. בעת סגירתן של תחנות אלו הן פשוט נמחקו מלוח הזמנים ועד היום אף אחד לא טרח לסלקן מהשטח (כנראה כי זה עולה כסף). רק המחסה שהוקם על רציף תחנת בוסתן הגליל לפני כמה שנים (מעין סככת אוטובוס מוגדלת מבטון) נעלם די מהר אחרי סגירתה (אם למישהו יש תמונה שלו, אשמח לראות אותה). תחנות אחרות, כמו תל ברוך וכפר ויתקין משמשות גם היום כתחנות תפעוליות, בהן יש מעבר בין מסילות הקו הראשי, ולעיתים גם שלוחות נוספות ומתקני בקרה ותקשורת ובעבר אף איוש אנושי, לפני שרוכזו פונקציות האיתות במרכזים אזוריין וארציים.
ועוד משהו..
לגבי תחנת בוסתן הגליל, אני הייתי לפני משהו כמו שנה ומשהיה זה שתי תחנות אווטובוסים מבטון (כמו אלה שרואים לצידי הכביש) מחוברות. וזהו. ומה לגבי תחנת קישון והחותרים? תודה!
 
בוסתן הגליל

ועוד משהו..
לגבי תחנת בוסתן הגליל, אני הייתי לפני משהו כמו שנה ומשהיה זה שתי תחנות אווטובוסים מבטון (כמו אלה שרואים לצידי הכביש) מחוברות. וזהו. ומה לגבי תחנת קישון והחותרים? תודה!
בוסתן הגליל
מה...? ולא צילמת???!! (סתם, לא נורא, אבל אני מקווה שמישהו צילם אותן מתישהו, כי אני זוכר שזה נורא מצא חן בעיני) תחנות הקישון והחותרים שימשו בעבר הרחוק כתחנות רגילות, אבל אין לי מושג מתי הפסיקו להשתמש בהן ככאלו. בתחנת הקישון הוקמה לפני כמה שנים תחנה זמנית שכללה רציף בטון ושימשה את חיילי ביה"ס הטכני של חיה"א הסמוך. רכבות בודדות כל שבוע עצרו שם למענם. היו אלו רכבות שהתחילו וסיימו את נסיעתן בתחנה זו. אני גם זוכר שלפני הקמת התחנה הזמנית היו הרכבות עוצרות 'סתם' על הקו הראשי בסמוך לכניסה לביה"ס הטכני, ויצא לי אפילו פעם לרדת שם מרכבת (של קרונות ה-'אל-חלד') בדרכי לביקור בסדנאות הקישון.
 

o a k y

New member
ת'אמת..

בוסתן הגליל
מה...? ולא צילמת???!! (סתם, לא נורא, אבל אני מקווה שמישהו צילם אותן מתישהו, כי אני זוכר שזה נורא מצא חן בעיני) תחנות הקישון והחותרים שימשו בעבר הרחוק כתחנות רגילות, אבל אין לי מושג מתי הפסיקו להשתמש בהן ככאלו. בתחנת הקישון הוקמה לפני כמה שנים תחנה זמנית שכללה רציף בטון ושימשה את חיילי ביה"ס הטכני של חיה"א הסמוך. רכבות בודדות כל שבוע עצרו שם למענם. היו אלו רכבות שהתחילו וסיימו את נסיעתן בתחנה זו. אני גם זוכר שלפני הקמת התחנה הזמנית היו הרכבות עוצרות 'סתם' על הקו הראשי בסמוך לכניסה לביה"ס הטכני, ויצא לי אפילו פעם לרדת שם מרכבת (של קרונות ה-'אל-חלד') בדרכי לביקור בסדנאות הקישון.
ת'אמת..
אין ממש מה לצלם. אלךה פשוט שתי מקנים של אגד. אלה שתצי מתקני תחנות, צמודות אחת לשנייה, לא מבטון גס (כלומר הקיר לא עבה) אז כמו שאמרתי, היה "רציף" מבטון ושלט שהיה כתוב: "בוסתן הגליל" המתקן עצמו וזהו. ותודה על התשובות!
 

יהוושע

New member
למיטב ידיעתי , תחנת החותרים לא

בוסתן הגליל
מה...? ולא צילמת???!! (סתם, לא נורא, אבל אני מקווה שמישהו צילם אותן מתישהו, כי אני זוכר שזה נורא מצא חן בעיני) תחנות הקישון והחותרים שימשו בעבר הרחוק כתחנות רגילות, אבל אין לי מושג מתי הפסיקו להשתמש בהן ככאלו. בתחנת הקישון הוקמה לפני כמה שנים תחנה זמנית שכללה רציף בטון ושימשה את חיילי ביה"ס הטכני של חיה"א הסמוך. רכבות בודדות כל שבוע עצרו שם למענם. היו אלו רכבות שהתחילו וסיימו את נסיעתן בתחנה זו. אני גם זוכר שלפני הקמת התחנה הזמנית היו הרכבות עוצרות 'סתם' על הקו הראשי בסמוך לכניסה לביה"ס הטכני, ויצא לי אפילו פעם לרדת שם מרכבת (של קרונות ה-'אל-חלד') בדרכי לביקור בסדנאות הקישון.
למיטב ידיעתי , תחנת החותרים לא
שימשה כתחנת נוסעים ב 35 השנים האחרונות ( התקופה שבה אני זוכר את קו חיפה - ת"א ) , אולי לפני כן . לעומת זה , תחנת כפר ויתקין שימשה כתחנת נוסעים עד אמצע שנות ה- 80 . היה בה פעם רציף די גדול , בסגנון הרציפים הישנים של נתניה וחדרה . התחנה הייתה מאויישת שנים רבות ע"י עובד הרכבת תושב הרצליה שכינויו היה " ג'מיל " . בשנות ה- 70 שימשו גם תחנות " דור " וזכרון יעקב כתחנות נוסעים , לרוב הן היו שוממות ועלו/ירדו בהן נוסעים ספורים בלבד , לפעמים נוסע אחד או שניים . כזו הייתה גם תחנת הרצליה , לפני חיבור מסילת החוף לאיילון ולפני שיפוצה הראשון . ( עכשיו מתבצע השיפוץ השני ) .
 
אזוריין ?? שו האדא ??

תחנות תפעוליות ולשעבר
כל התחנות שציינת שימשו בשלב כזה או אחר כתחנות נוסעים לכל דבר, אולם מהות קיומן לאחר שהפסיקו בשימוש זה מגוון. תחנות כמו בוסתן הגליל, שבי ציון וחצרות יסף היו פשוט רציפים קטנים בצמוד לקו הראשי, בלא כל מתקנים תפעוליים. בעת סגירתן של תחנות אלו הן פשוט נמחקו מלוח הזמנים ועד היום אף אחד לא טרח לסלקן מהשטח (כנראה כי זה עולה כסף). רק המחסה שהוקם על רציף תחנת בוסתן הגליל לפני כמה שנים (מעין סככת אוטובוס מוגדלת מבטון) נעלם די מהר אחרי סגירתה (אם למישהו יש תמונה שלו, אשמח לראות אותה). תחנות אחרות, כמו תל ברוך וכפר ויתקין משמשות גם היום כתחנות תפעוליות, בהן יש מעבר בין מסילות הקו הראשי, ולעיתים גם שלוחות נוספות ומתקני בקרה ותקשורת ובעבר אף איוש אנושי, לפני שרוכזו פונקציות האיתות במרכזים אזוריין וארציים.
אזוריין ?? שו האדא ??
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה