תחנות תפעוליות ולשעברתחנות רפאים??
ממ שלום רציתי לשאול.. הבחנתי בנסיעה שלי ברכבת בתחנות קטנות שהרכבת לא עוצרת בהן. דוגמא: תל ברוך, החותרים, קישון , כפר וויתקין? , בוסתן הגליל. אז שאלתי, למה הן קיימות? תודה!!
תחנות תפעוליות ולשעבר
כל התחנות שציינת שימשו בשלב כזה או אחר כתחנות נוסעים לכל דבר, אולם מהות קיומן לאחר שהפסיקו בשימוש זה מגוון. תחנות כמו בוסתן הגליל, שבי ציון וחצרות יסף היו פשוט רציפים קטנים בצמוד לקו הראשי, בלא כל מתקנים תפעוליים. בעת סגירתן של תחנות אלו הן פשוט נמחקו מלוח הזמנים ועד היום אף אחד לא טרח לסלקן מהשטח (כנראה כי זה עולה כסף). רק המחסה שהוקם על רציף תחנת בוסתן הגליל לפני כמה שנים (מעין סככת אוטובוס מוגדלת מבטון) נעלם די מהר אחרי סגירתה (אם למישהו יש תמונה שלו, אשמח לראות אותה). תחנות אחרות, כמו תל ברוך וכפר ויתקין משמשות גם היום כתחנות תפעוליות, בהן יש מעבר בין מסילות הקו הראשי, ולעיתים גם שלוחות נוספות ומתקני בקרה ותקשורת ובעבר אף איוש אנושי, לפני שרוכזו פונקציות האיתות במרכזים אזוריין וארציים.
בוסתן הגלילועוד משהו..
לגבי תחנת בוסתן הגליל, אני הייתי לפני משהו כמו שנה ומשהיה זה שתי תחנות אווטובוסים מבטון (כמו אלה שרואים לצידי הכביש) מחוברות. וזהו. ומה לגבי תחנת קישון והחותרים? תודה!
ת'אמת..בוסתן הגליל
מה...? ולא צילמת???!! (סתם, לא נורא, אבל אני מקווה שמישהו צילם אותן מתישהו, כי אני זוכר שזה נורא מצא חן בעיני) תחנות הקישון והחותרים שימשו בעבר הרחוק כתחנות רגילות, אבל אין לי מושג מתי הפסיקו להשתמש בהן ככאלו. בתחנת הקישון הוקמה לפני כמה שנים תחנה זמנית שכללה רציף בטון ושימשה את חיילי ביה"ס הטכני של חיה"א הסמוך. רכבות בודדות כל שבוע עצרו שם למענם. היו אלו רכבות שהתחילו וסיימו את נסיעתן בתחנה זו. אני גם זוכר שלפני הקמת התחנה הזמנית היו הרכבות עוצרות 'סתם' על הקו הראשי בסמוך לכניסה לביה"ס הטכני, ויצא לי אפילו פעם לרדת שם מרכבת (של קרונות ה-'אל-חלד') בדרכי לביקור בסדנאות הקישון.
למיטב ידיעתי , תחנת החותרים לאבוסתן הגליל
מה...? ולא צילמת???!! (סתם, לא נורא, אבל אני מקווה שמישהו צילם אותן מתישהו, כי אני זוכר שזה נורא מצא חן בעיני) תחנות הקישון והחותרים שימשו בעבר הרחוק כתחנות רגילות, אבל אין לי מושג מתי הפסיקו להשתמש בהן ככאלו. בתחנת הקישון הוקמה לפני כמה שנים תחנה זמנית שכללה רציף בטון ושימשה את חיילי ביה"ס הטכני של חיה"א הסמוך. רכבות בודדות כל שבוע עצרו שם למענם. היו אלו רכבות שהתחילו וסיימו את נסיעתן בתחנה זו. אני גם זוכר שלפני הקמת התחנה הזמנית היו הרכבות עוצרות 'סתם' על הקו הראשי בסמוך לכניסה לביה"ס הטכני, ויצא לי אפילו פעם לרדת שם מרכבת (של קרונות ה-'אל-חלד') בדרכי לביקור בסדנאות הקישון.
אזוריין ?? שו האדא ??תחנות תפעוליות ולשעבר
כל התחנות שציינת שימשו בשלב כזה או אחר כתחנות נוסעים לכל דבר, אולם מהות קיומן לאחר שהפסיקו בשימוש זה מגוון. תחנות כמו בוסתן הגליל, שבי ציון וחצרות יסף היו פשוט רציפים קטנים בצמוד לקו הראשי, בלא כל מתקנים תפעוליים. בעת סגירתן של תחנות אלו הן פשוט נמחקו מלוח הזמנים ועד היום אף אחד לא טרח לסלקן מהשטח (כנראה כי זה עולה כסף). רק המחסה שהוקם על רציף תחנת בוסתן הגליל לפני כמה שנים (מעין סככת אוטובוס מוגדלת מבטון) נעלם די מהר אחרי סגירתה (אם למישהו יש תמונה שלו, אשמח לראות אותה). תחנות אחרות, כמו תל ברוך וכפר ויתקין משמשות גם היום כתחנות תפעוליות, בהן יש מעבר בין מסילות הקו הראשי, ולעיתים גם שלוחות נוספות ומתקני בקרה ותקשורת ובעבר אף איוש אנושי, לפני שרוכזו פונקציות האיתות במרכזים אזוריין וארציים.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.