תחבורה ציבורית במושבים וכדומה.

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
אולי מיניבוס במתכונת הזמן וסע לנקודה מרכזית?

תחבורה ציבורית במושבים וכדומה.
האם יש הסבר הגיוני לכך שהמדינה , אמצעי התחבורה השונים או המועצות האזוריות שב"אחריותן" תושבי המושבים - לא מספקים לאזרחים תחבורה ציבורית ואין באפשרות התושבים להגיע לעבודה
בעיר בצורה מכובדת? להגיע לחוגים ואפילו לבית ספר בתחבורה ציבורית?
האם באמת משיקולים כלכליים בלבד ניתן למנוע מציבור המושבים את הזכות להגיע למקומות שונים באוטובוס ?
במידה מסוימת המועצות בעצם "מכריחות" את התושבים במושב להחזיק רכב,גם כשאין בידם האפשרות לכך.

אני בת המושבים בדרום,ועצוב לי שאין באפשרותי להגיע לחוג שאני נמצאת בו בעיר,ללימודים,לקניות או לכל דבר אחר,רק אלא להטריח את ההורים בנסיעות מייגעות. אולי השיקולים הכלכליים בלבד מובילים את חברות התחבורה השונות,ללא התייחסות לצורך של הפרט,כמו שרוב הדברים היום מתנהלים במדינה שלנו..
אולי מיניבוס במתכונת הזמן וסע לנקודה מרכזית?

המגיבים אלייך שהציעו לך "לעבור" לא שמו לב שאת נערה בגיל העשרה, ולכן מעבר דירה זה לא אופציה רלוונטית.

המצב שלך מייצג מצב של נוער פרברי וכפרי באזורים שבהם רוב המבוגרים נוהגים, אך הנוער לא יכול להשיג עצמאות תחבורתית. כמו כן - המצב הזה קיים גם אצל זקנים שהפסיקו לנהוג, כך שיש אוכלוסייה שניתן להעריך אותה סטטיסטית (נוער + בני שבעים ומעלה) ולדרוש בשמה שירות תחבורה שיתאים למספרים ולמרחקים שבתוך האזור במקום שתסתכנו בטראמפים וכו'.

האופציה הקלה ביותר היא למצא נקודה מרכזית באזורך (תחנה ראשית על ציר אוטובוסים בינעירוני או עיירה בינונית קרובה שלה יש קשרי תחבורה טובים) שיש ברדיוס שלה מספר ישובים במצב הדומה לישוב שלך. ממזכירויות הישובים אפשר לבקש לנסות לארגן מיניבוס שיסיע נוסעים לנקודה הזו או בין הישובים דרך הנקודה הזו כך שתמיד יהיה אפשר להחליף שם לתחבורה התדירה יותר. אחת ממזכירויות הישובים תוכל להיות "תחנת הפיקוח" של המיניבוס והיא תשגר אותו לפי בקשות שיגיעו אליה בטלפון ובפלאפון. האיזון צריך להיות מספר ישובים שיכולים לממן ביחד כלי רכב של 7-10 מושבים ונהג או שניים, שמספר הנוסעים הפוטנציאלי בהם לא יגרום לצפיפות רבה מדי בכלי הרכב (או שהם יוכלו לממן כלי רכב שני אם הראשון יהיה מוצלח מהמצופה). אם יש לישובים באזורך הסעות לפועלים אולי אפשר להשתמש באותם הרכבים עבור הנוער בשעות שאינן שעות ההסעות.

בכל מקרה זו צריכה להיות יוזמה מקומית של קבוצת נוער ופנסיונרים שתבקש את השירות מהמזכירויות. יתרונם של הקיבוצים והמושבים הוא באירגון המשותף ולכן יש סיכוי שתוכלו להפעיל משהו ביחד.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה