תחבורה ציבורית במושבים וכדומה.

מצב
הנושא נעול.

reut101096

New member
תחבורה ציבורית במושבים וכדומה.

תחבורה ציבורית במושבים וכדומה.
האם יש הסבר הגיוני לכך שהמדינה , אמצעי התחבורה השונים או המועצות האזוריות שב"אחריותן" תושבי המושבים - לא מספקים לאזרחים תחבורה ציבורית ואין באפשרות התושבים להגיע לעבודה
בעיר בצורה מכובדת? להגיע לחוגים ואפילו לבית ספר בתחבורה ציבורית?
האם באמת משיקולים כלכליים בלבד ניתן למנוע מציבור המושבים את הזכות להגיע למקומות שונים באוטובוס ?
במידה מסוימת המועצות בעצם "מכריחות" את התושבים במושב להחזיק רכב,גם כשאין בידם האפשרות לכך.

אני בת המושבים בדרום,ועצוב לי שאין באפשרותי להגיע לחוג שאני נמצאת בו בעיר,ללימודים,לקניות או לכל דבר אחר,רק אלא להטריח את ההורים בנסיעות מייגעות. אולי השיקולים הכלכליים בלבד מובילים את חברות התחבורה השונות,ללא התייחסות לצורך של הפרט,כמו שרוב הדברים היום מתנהלים במדינה שלנו..
 

darkshadow1

New member
איזו אלטרנטיבה את מציעה?

תחבורה ציבורית במושבים וכדומה.
האם יש הסבר הגיוני לכך שהמדינה , אמצעי התחבורה השונים או המועצות האזוריות שב"אחריותן" תושבי המושבים - לא מספקים לאזרחים תחבורה ציבורית ואין באפשרות התושבים להגיע לעבודה
בעיר בצורה מכובדת? להגיע לחוגים ואפילו לבית ספר בתחבורה ציבורית?
האם באמת משיקולים כלכליים בלבד ניתן למנוע מציבור המושבים את הזכות להגיע למקומות שונים באוטובוס ?
במידה מסוימת המועצות בעצם "מכריחות" את התושבים במושב להחזיק רכב,גם כשאין בידם האפשרות לכך.

אני בת המושבים בדרום,ועצוב לי שאין באפשרותי להגיע לחוג שאני נמצאת בו בעיר,ללימודים,לקניות או לכל דבר אחר,רק אלא להטריח את ההורים בנסיעות מייגעות. אולי השיקולים הכלכליים בלבד מובילים את חברות התחבורה השונות,ללא התייחסות לצורך של הפרט,כמו שרוב הדברים היום מתנהלים במדינה שלנו..
איזו אלטרנטיבה את מציעה?
ברוב המושבים במדינה יש כמות מאוד קטנה של תושבים שלרובם רכב פרטי. אם תהיה תדירות סבירה של תחבורה ציבורית, נאמר אוטובוס בשעה- האוטובוסים יסעו במקרה הטוב 90% ריקים. נשמע לך סביר שהמדינה תסבסד תחבורה ציבורית עבור ישובים יחסית עשירים, כשבמקומות אחרים אנשים נדחסים בתוך קווים צפופים כי לא משקיעים יותר תקציבים?
מי שגר במושב צריך לדעת שהוא הולך להיות תלוי לחלוטין ברכב הפרטי- זה היה המצב מאז ומעולם. מי שרוצה תחבורה ציבורית טובה- שיעבור לישוב גדול יותר.
 

olli3

New member
מנהל
במושבים חרדיים זה הפוך.

איזו אלטרנטיבה את מציעה?
ברוב המושבים במדינה יש כמות מאוד קטנה של תושבים שלרובם רכב פרטי. אם תהיה תדירות סבירה של תחבורה ציבורית, נאמר אוטובוס בשעה- האוטובוסים יסעו במקרה הטוב 90% ריקים. נשמע לך סביר שהמדינה תסבסד תחבורה ציבורית עבור ישובים יחסית עשירים, כשבמקומות אחרים אנשים נדחסים בתוך קווים צפופים כי לא משקיעים יותר תקציבים?
מי שגר במושב צריך לדעת שהוא הולך להיות תלוי לחלוטין ברכב הפרטי- זה היה המצב מאז ומעולם. מי שרוצה תחבורה ציבורית טובה- שיעבור לישוב גדול יותר.
במושבים חרדיים זה הפוך.
מעט מאד כלי רכב ואוטובוסים מתוך המושב לרוב לבני ברק וירושלים דרך עיר קרובה.

אם רוב התושבים במושב ידרשו תח"צ וגם ישתמשו בה יום יום, אז יהיה שירות תח"צ סדיר הרבה יותר.
 

darkshadow1

New member
נראה לך שזה יקרה?

במושבים חרדיים זה הפוך.
מעט מאד כלי רכב ואוטובוסים מתוך המושב לרוב לבני ברק וירושלים דרך עיר קרובה.

אם רוב התושבים במושב ידרשו תח"צ וגם ישתמשו בה יום יום, אז יהיה שירות תח"צ סדיר הרבה יותר.
נראה לך שזה יקרה?
הם יכולים לדרוש- אבל ברור לחלוטין שבכל מקרה יהיה עדיף לרוב התושבים להשתמש ברכב והם אכן ישתמשו ברכב.
 

olli3

New member
מנהל
זה לא יקרה. הרוב יעדיפו את הרכב.

נראה לך שזה יקרה?
הם יכולים לדרוש- אבל ברור לחלוטין שבכל מקרה יהיה עדיף לרוב התושבים להשתמש ברכב והם אכן ישתמשו ברכב.
זה לא יקרה. הרוב יעדיפו את הרכב.
ברוב הציבור הלא חרדי (גם הדתי, מסורתי וחילוני), הרכב נתפס גם כסמל סטטוס. (לא משנה איזה רכב, העיקר שיש אחד כזה). הרכב מעיד על ניידות, על בגרות כלשהי בחייו של אדם. לבחורות רבות היעדר רכב אצל גבר זה מינוס גדול מסיבות שונות (הוא לא נייד, הוא לא מצליח בחיים ולכן אין לו רכב, הוא לא בוגר).

יש כאן מכלול של דברים שנעוצים בחברה שלנו ועל פיהם הולכים.

אבל, יש לנו עוד פרמטר - שבת. בן אדם שגר במושב ויהיה לו שירות אוטובוס כל שעתיים (מצב לא רע למושב) עדיין יצטרך רכב אם ירצה לצאת מהמושב בשבתות. אבל אין ממש אנשים שמחזיקים רכב רק בשביל שבת ובשאר השבוע נוסעים באוטובוסים (במושבים ומקומות קטנים יחסית).
 

reut101096

New member
תגובה

איזו אלטרנטיבה את מציעה?
ברוב המושבים במדינה יש כמות מאוד קטנה של תושבים שלרובם רכב פרטי. אם תהיה תדירות סבירה של תחבורה ציבורית, נאמר אוטובוס בשעה- האוטובוסים יסעו במקרה הטוב 90% ריקים. נשמע לך סביר שהמדינה תסבסד תחבורה ציבורית עבור ישובים יחסית עשירים, כשבמקומות אחרים אנשים נדחסים בתוך קווים צפופים כי לא משקיעים יותר תקציבים?
מי שגר במושב צריך לדעת שהוא הולך להיות תלוי לחלוטין ברכב הפרטי- זה היה המצב מאז ומעולם. מי שרוצה תחבורה ציבורית טובה- שיעבור לישוב גדול יותר.
תגובה
אני מבינה שיש מקומות אחרים שבהם הקווים צפופים ושם ללא ספק צריך לסבסד יותר אמצעי תחבורה. באזור של המושבים אפשר אפילו לספק שירותי תחבורה של מוניות שירות או קווי אוטובוס שהמעברים במושבים יהיו תחנות ביניים בין מקומות שונים שיעברו מספר פעמים ביום,וכן לתת את האפשרות להגיע למקום העבודה וללימודים בצורה נוחה מהמושבים. בנוגע למעבר-קשה לאנשים שרגילים למקום כלשהו לעבור למקום אחר גדול יותר או לא בשביל להשיג תחבורה זמינה.
 

asmopil

New member
יש פתרון

תגובה
אני מבינה שיש מקומות אחרים שבהם הקווים צפופים ושם ללא ספק צריך לסבסד יותר אמצעי תחבורה. באזור של המושבים אפשר אפילו לספק שירותי תחבורה של מוניות שירות או קווי אוטובוס שהמעברים במושבים יהיו תחנות ביניים בין מקומות שונים שיעברו מספר פעמים ביום,וכן לתת את האפשרות להגיע למקום העבודה וללימודים בצורה נוחה מהמושבים. בנוגע למעבר-קשה לאנשים שרגילים למקום כלשהו לעבור למקום אחר גדול יותר או לא בשביל להשיג תחבורה זמינה.
יש פתרון
המודל של הרשויות בגולן הוא מודל מצויין, והן מפעילות את חברת התחבורה ציבורית 'גולן' המעניקה שירותים ליישובים קטנים, ובין השאר באמצעות ניצול צי האוטובוסים הצהובים.
 
אחת הסיבות העיקריות שבגינן

תחבורה ציבורית במושבים וכדומה.
האם יש הסבר הגיוני לכך שהמדינה , אמצעי התחבורה השונים או המועצות האזוריות שב"אחריותן" תושבי המושבים - לא מספקים לאזרחים תחבורה ציבורית ואין באפשרות התושבים להגיע לעבודה
בעיר בצורה מכובדת? להגיע לחוגים ואפילו לבית ספר בתחבורה ציבורית?
האם באמת משיקולים כלכליים בלבד ניתן למנוע מציבור המושבים את הזכות להגיע למקומות שונים באוטובוס ?
במידה מסוימת המועצות בעצם "מכריחות" את התושבים במושב להחזיק רכב,גם כשאין בידם האפשרות לכך.

אני בת המושבים בדרום,ועצוב לי שאין באפשרותי להגיע לחוג שאני נמצאת בו בעיר,ללימודים,לקניות או לכל דבר אחר,רק אלא להטריח את ההורים בנסיעות מייגעות. אולי השיקולים הכלכליים בלבד מובילים את חברות התחבורה השונות,ללא התייחסות לצורך של הפרט,כמו שרוב הדברים היום מתנהלים במדינה שלנו..
אחת הסיבות העיקריות שבגינן
העברתי את כל משפחתי לעיר ה"גדולה" באיזורנו.
והשיפור היה מיידי, הילדים יכלו להיפגש עם חברים, יש חוגים זמינים (אין חוגים בכלל במועצה שלנו)
את הקניות לא צריך לעשות מרוכזות לשבוע/שבועיים הקרובים,
אם חסר משהו אנחנו לא צריכים להגיד "נו טוב לא נורא נסתדר.."
בקיצור מי שרוצה לגור במושבים מבין את החיסרון בתחבורה.
השיטה של 'גולן' מעולה, אבל אני לא רואה שמועצות אחרות עושות את זה...
 

connex

New member
ליד איזה ישוב "גדול" המושב שלך?

תחבורה ציבורית במושבים וכדומה.
האם יש הסבר הגיוני לכך שהמדינה , אמצעי התחבורה השונים או המועצות האזוריות שב"אחריותן" תושבי המושבים - לא מספקים לאזרחים תחבורה ציבורית ואין באפשרות התושבים להגיע לעבודה
בעיר בצורה מכובדת? להגיע לחוגים ואפילו לבית ספר בתחבורה ציבורית?
האם באמת משיקולים כלכליים בלבד ניתן למנוע מציבור המושבים את הזכות להגיע למקומות שונים באוטובוס ?
במידה מסוימת המועצות בעצם "מכריחות" את התושבים במושב להחזיק רכב,גם כשאין בידם האפשרות לכך.

אני בת המושבים בדרום,ועצוב לי שאין באפשרותי להגיע לחוג שאני נמצאת בו בעיר,ללימודים,לקניות או לכל דבר אחר,רק אלא להטריח את ההורים בנסיעות מייגעות. אולי השיקולים הכלכליים בלבד מובילים את חברות התחבורה השונות,ללא התייחסות לצורך של הפרט,כמו שרוב הדברים היום מתנהלים במדינה שלנו..
ליד איזה ישוב "גדול" המושב שלך?
מן הסתם תחבורה ציבורית מהמושב שלך לעיר הגדולה לא תהיה אך בהחלט ניתן לבקש ממשרד התחבורה והמפעילות השונות (אגד תעבורה או מטרופולין שזכתה במכרז הנגב אם את באזור אשקלון עד באר שבע,אגד אם את באזור הערבה או ויאוליה אם מדובר על מושבים באזור אשדוד ויבנה) להפעיל חלופה שתיכנס למושב בשעות מסויימות או לבקש קו חדש שיפעל מהמושבים האחרים בסביבה כולל זה שלך לעיר
 
נהריה

ליד איזה ישוב "גדול" המושב שלך?
מן הסתם תחבורה ציבורית מהמושב שלך לעיר הגדולה לא תהיה אך בהחלט ניתן לבקש ממשרד התחבורה והמפעילות השונות (אגד תעבורה או מטרופולין שזכתה במכרז הנגב אם את באזור אשקלון עד באר שבע,אגד אם את באזור הערבה או ויאוליה אם מדובר על מושבים באזור אשדוד ויבנה) להפעיל חלופה שתיכנס למושב בשעות מסויימות או לבקש קו חדש שיפעל מהמושבים האחרים בסביבה כולל זה שלך לעיר
נהריה
אין קשר לפותחת השירשור.
יש תח"ץ אבל די חלש.
 

leorleor

New member
אין הגיון וגם אין איך להגיע לשמורות טבע בתח"צ

תחבורה ציבורית במושבים וכדומה.
האם יש הסבר הגיוני לכך שהמדינה , אמצעי התחבורה השונים או המועצות האזוריות שב"אחריותן" תושבי המושבים - לא מספקים לאזרחים תחבורה ציבורית ואין באפשרות התושבים להגיע לעבודה
בעיר בצורה מכובדת? להגיע לחוגים ואפילו לבית ספר בתחבורה ציבורית?
האם באמת משיקולים כלכליים בלבד ניתן למנוע מציבור המושבים את הזכות להגיע למקומות שונים באוטובוס ?
במידה מסוימת המועצות בעצם "מכריחות" את התושבים במושב להחזיק רכב,גם כשאין בידם האפשרות לכך.

אני בת המושבים בדרום,ועצוב לי שאין באפשרותי להגיע לחוג שאני נמצאת בו בעיר,ללימודים,לקניות או לכל דבר אחר,רק אלא להטריח את ההורים בנסיעות מייגעות. אולי השיקולים הכלכליים בלבד מובילים את חברות התחבורה השונות,ללא התייחסות לצורך של הפרט,כמו שרוב הדברים היום מתנהלים במדינה שלנו..
אין הגיון וגם אין איך להגיע לשמורות טבע בתח"צ
רוב שמורות הטבע סגורות בפני תיירים שמשתמשים בתחבורה ציבורית
בלי אוטובוס תיירים פשוט אי אפשר להסתדר בארץ אפילו מקומות כמו עתיקות קיסריה פשוט אין אף קו
שמחבר תחנת רכבת למקום הזה בלי שעה נסיעה דרך חדרה
מדינה נחשלת
 

ניצן cocos

New member
למי שנחסם בתפוז אסור לפתוח כינוי אחר!

אין הגיון וגם אין איך להגיע לשמורות טבע בתח"צ
רוב שמורות הטבע סגורות בפני תיירים שמשתמשים בתחבורה ציבורית
בלי אוטובוס תיירים פשוט אי אפשר להסתדר בארץ אפילו מקומות כמו עתיקות קיסריה פשוט אין אף קו
שמחבר תחנת רכבת למקום הזה בלי שעה נסיעה דרך חדרה
מדינה נחשלת
למי שנחסם בתפוז אסור לפתוח כינוי אחר!
 

amirv

New member
בקשר לשמורות טבע

אין הגיון וגם אין איך להגיע לשמורות טבע בתח"צ
רוב שמורות הטבע סגורות בפני תיירים שמשתמשים בתחבורה ציבורית
בלי אוטובוס תיירים פשוט אי אפשר להסתדר בארץ אפילו מקומות כמו עתיקות קיסריה פשוט אין אף קו
שמחבר תחנת רכבת למקום הזה בלי שעה נסיעה דרך חדרה
מדינה נחשלת
בקשר לשמורות טבע
התחלתי לעשות את זה

המדריך למטייל בתח"צ של הרוכב לאוטובוסים


אבל זה לוקח קצת זמן, אשמח לעזרה.
 
אחלה פרוייקט, וממני:

בקשר לשמורות טבע
התחלתי לעשות את זה

המדריך למטייל בתח"צ של הרוכב לאוטובוסים


אבל זה לוקח קצת זמן, אשמח לעזרה.
אחלה פרוייקט, וממני:
1. לאכזיב אין בעיה להגיע מנהריה, יש תחבורה סדירה לכיוון שלומי וראש הניקרה (שאגב גם אותו כדאי לרשום אצלך) כל 20-30 דקות יש קו שעובר בכביש 4, ז"א הליכה קלה מהתחנה לתוך השמורה, ויש שם כמה תחנות לפי איפה שרוצים לרדת, למרות שטוענים שיש רק נקודה אחת.
2. בגלל שלא מזניחים את ראש הנקרה: יש כ11 קווים למצפה, בערך 40 דקות בין כל אוטובוסים, הירידה קרובה למצפה.
3. פארק גורן, בגדול המצב שם גרוע, יש רק 10 אוטובוסים לכל כיוון, בשביל להיכנס לתוך הפארק חייבים ללכת ברגל מהכביש.
[אני גרתי ממש קרוב לפארק, הליכה או נסיעה באופניים אז אני מכיר טוב את המקום
]
 

Yaron Livne

New member
יש במשגב בערך.

תחבורה ציבורית במושבים וכדומה.
האם יש הסבר הגיוני לכך שהמדינה , אמצעי התחבורה השונים או המועצות האזוריות שב"אחריותן" תושבי המושבים - לא מספקים לאזרחים תחבורה ציבורית ואין באפשרות התושבים להגיע לעבודה
בעיר בצורה מכובדת? להגיע לחוגים ואפילו לבית ספר בתחבורה ציבורית?
האם באמת משיקולים כלכליים בלבד ניתן למנוע מציבור המושבים את הזכות להגיע למקומות שונים באוטובוס ?
במידה מסוימת המועצות בעצם "מכריחות" את התושבים במושב להחזיק רכב,גם כשאין בידם האפשרות לכך.

אני בת המושבים בדרום,ועצוב לי שאין באפשרותי להגיע לחוג שאני נמצאת בו בעיר,ללימודים,לקניות או לכל דבר אחר,רק אלא להטריח את ההורים בנסיעות מייגעות. אולי השיקולים הכלכליים בלבד מובילים את חברות התחבורה השונות,ללא התייחסות לצורך של הפרט,כמו שרוב הדברים היום מתנהלים במדינה שלנו..
יש במשגב בערך.
 

ניצן cocos

New member
2 פתרונות אפשריים

תחבורה ציבורית במושבים וכדומה.
האם יש הסבר הגיוני לכך שהמדינה , אמצעי התחבורה השונים או המועצות האזוריות שב"אחריותן" תושבי המושבים - לא מספקים לאזרחים תחבורה ציבורית ואין באפשרות התושבים להגיע לעבודה
בעיר בצורה מכובדת? להגיע לחוגים ואפילו לבית ספר בתחבורה ציבורית?
האם באמת משיקולים כלכליים בלבד ניתן למנוע מציבור המושבים את הזכות להגיע למקומות שונים באוטובוס ?
במידה מסוימת המועצות בעצם "מכריחות" את התושבים במושב להחזיק רכב,גם כשאין בידם האפשרות לכך.

אני בת המושבים בדרום,ועצוב לי שאין באפשרותי להגיע לחוג שאני נמצאת בו בעיר,ללימודים,לקניות או לכל דבר אחר,רק אלא להטריח את ההורים בנסיעות מייגעות. אולי השיקולים הכלכליים בלבד מובילים את חברות התחבורה השונות,ללא התייחסות לצורך של הפרט,כמו שרוב הדברים היום מתנהלים במדינה שלנו..
2 פתרונות אפשריים
ביישובים קטנים לעולם לא תהיה תחבורה ציבורית טובה כי אין מספיק אנשים שימלאו את האוטובוס.
פתרונות: נסי לכתוב למועצה האיזורית שלך הם יכולים בעיקרון ללחוץ על משרד התחבורה ולספק קווים.
- סעי באופניים עד תחנת האוטובוס או העיר הקרובה.
 
אופניים זה מאוד בעייתי

2 פתרונות אפשריים
ביישובים קטנים לעולם לא תהיה תחבורה ציבורית טובה כי אין מספיק אנשים שימלאו את האוטובוס.
פתרונות: נסי לכתוב למועצה האיזורית שלך הם יכולים בעיקרון ללחוץ על משרד התחבורה ולספק קווים.
- סעי באופניים עד תחנת האוטובוס או העיר הקרובה.
אופניים זה מאוד בעייתי
אם נתייחס לשני מצבים:
1. ישובים הרריים
2. ישובים מדבריים

אז במקרה 1 מובן הקושי הרב לרכב על אופניים בעליות וירידות מרובות ומרחקים לא הגיוניים לאופניים בסביבה זו בשביל להגיע למקום עם תח"צ נורמלי.
במקרה השני אני לא הייתי שולח אף נערה להסתובב במדבר בשביל להגיע לתחנה מרכזית כלשהי, בד"כ המרחקים בשני המקרים עוברים את ה20 דקות ברכב פרטי!
תחשוב איך זה יתארך באופניים!!!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה