רוב העובדים לא מקבלים את החזר דמי נסיעות המקסימלי.
נכון - הם מקבלים לפי המרחק. בין הקריות ליוקנעם למשל - זה כבר היה המקסימום, וזה לא כזה רחוק.
חופשי חודשי יעלה 225 ש"ח ברוב הארץ ו99 ש"ח בפריפריה, אני חושב שעלות המינוי חופשי בערים הגדולות כיום הוא קצת פחות מ225 ש"ח.
225 יהיה המנוי הארצי החדש. וזה פחות מחופשי חודשי באזור חיפה-קריות עד היום (שיורד ל99).
למשל.
אז זו הורדה משמעותית.
לא חושב שיש מטרה כזאת לגרום לאנשים לנסוע, למה זה טוב? להעמיס על התשתיות? למנוע התפתחות עירונית? המטרה היא לגרום לאנשים לנצל את התשתיות הקיימות בצורה טובה יותר כלומר שאם הם החליטו לנסוע אנחנו נגרום להם שיהיה להם יותר משתלם לנסוע באוטובוס.
להגדיל שימוש בתח"צ? זה בוודאי המטרה. הרי החלופה זה רכב פרטי.
אם תגרום לאנשים לעבור לתח"צ יהיה לך עודף שימוש בטווח הקצר, אבל המטרה בטווח הארוך היא לתת לזה מענה. לא בנו תח"צ כדי שהוא יעבוד על ריק
לא רואה סיבה למה שאדם ממוצע שלא משתמש באוטובוס באופן קבוע ירכוש כרטיס מינוי חופשי. מקסימום מינוי חופשי יומי.
למשל הילדות שלי - נוסעות רק כיוון אחד, וגם לא כל יום.
אבל אם המחיר ירד - הן יקנו חופשי חודשי,
ואז כל נסיעה נוספת זה "חינם". אפילו אם זה 2 תחנות למכולת
מבחינה כלכלית גם המצב הנוכחי עדיף שלא לרכוש רכב שני, עלות הנסיעה באוטובוס זולה בהרבה מאחזקת רכב. זה לא הבעיה שאותה רוב הנוסעים מנסים לפתור באמצעות נסיעה ברכב פרטי, ולכן שינוי שלה לא צפוי לגרום לרובם לשנות הרגלים.
עדיף, אבל הפער מתרחב. ונכון שהרגלים משתנים לאט. אף אחד לא ירוץ למכור רכב.
אצלנו למשל - יש 2 רכבים פרטיים.
בשנה האחרונה, מאז שהחלפתי עבודה, זה בעיקר בגלל ההסעות של הילדים בבוקר, ואינרציה.
אבל אם המאזדה של אשתי תעבור תאונה, והחלופה תהיה לשלוף עוד 40 אלף מהכיס,
סביר שנראה איך מסתדרים בלי לקנות חלופה.