תחבורה ציבורית בחינם לבני 75 ומעלה

שמונו

Active member
מתוך מסיבת העיתונאים של שרת התחבורה ושר האוצר:
יובל שדה Yuval Sade

@SadeYuval





רפורמת התעריפים בתחבורה הציבורית: ביטול ההנחות ההיסטוריות, נסיעה בחינם לבני 75 פלוס, ההנחות לסטודנטים, ילדים וכו' נשארות. חופשי חודשי באוטובוס ב225 שקל בכל המדינה, 100 שקל לחופשי חודשי בפריפריה. הנחה לנכים עולה ל50 אחוז. מחיר בסיס לכרטיס יעמוד על 5.5 שקל. מבטיח מסודר בהמשך.


הנחת הערך הצבור בוטלה, אבל גם כל המודל.

אה ויהיה תשלום באשראי
 
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
מתוך מסיבת העיתונאים של שרת התחבורה ושר האוצר:
יובל שדה Yuval Sade
@SadeYuval





רפורמת התעריפים בתחבורה הציבורית: ביטול ההנחות ההיסטוריות, נסיעה בחינם לבני 75 פלוס, ההנחות לסטודנטים, ילדים וכו' נשארות. חופשי חודשי באוטובוס ב225 שקל בכל המדינה, 100 שקל לחופשי חודשי בפריפריה. הנחה לנכים עולה ל50 אחוז. מחיר בסיס לכרטיס יעמוד על 5.5 שקל. מבטיח מסודר בהמשך.


הנחת הערך הצבור בוטלה, אבל גם כל המודל.

אה ויהיה תשלום באשראי

לפי טמקא: חופשי חודשי ארצי במחיר מצחיק, הורדת מחיר הנסיעה הבסיסית ל ₪5.5, הנחות 50% לנכים, ביטול שיטת הערך הצבור (האם הכוונה לניפוח היתרות?) וסיבסוס התח"צ ב 70%. יש גם כוונה להגיע לשקיפות מחירים וביסוסם על מרחק. בנוסף יהיה אפשר להשתמש בכרטיסי אשראי לנסיעות.


לדעתי הכיוון הכללי חיובי, אבל יתכן שיש בעייתיות מסויימת בהגדלת הסיבסוד והורדת מחירים גדולה.

שיטת ניפוח היתרות הערך הצבור היתה עצלנות מערכתית ומחסום בפני פתיחת המערכת לשימוש באשראי. ביטול השיטה ומעבר לתימחור בשקל חדש יאפשר תאימות בין כל סוגי הכירטוס, התשלום והיתרות.

המעבר לתשלום אלקטרוני ואי המכירה באוטובוסים מקשה על נוסעים מזדמנים. פתיחת המערכת לנסיעה בכרטיסי אשראי תקל עליהם.

אינני יודע איך אפשר להוזיל את חופשי כל הארץ מ ₪880 ל ₪225 ולבטל (לכאורה, לפי טמקא) את הכרטיסים האזוריים למטרופולינים השונים.

לדעתי טוב שהממשלה מסבסדת תח"צ, אבל אם העלאת הסיבסוד ל 70% מקשה מדי על התקציב יתכן שהשינוי לא יחזיק לטווח ארוך. עדיף שהמערכת תהיה באחוז מימון עצמי גדול יותר כדי שלא תיתפס כנטל.

חלק ניכר מחוסר היעילות במערכת בארץ נובע מריבוי קווים בתדירות נמוכה, הן בערים והן בבינעירוני. התדירות הנמוכה מקשה על החלפות ומצריכה יותר תשומות כי במקום חיבור תדיר לנקודת החלפה המערכת מנסה להגיע מכל מקום לכל מקום. האלמנט הזה לא זכה להתייחסות בכתבה שצירפתי.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
לפי טמקא: חופשי חודשי ארצי במחיר מצחיק, הורדת מחיר הנסיעה הבסיסית ל ₪5.5, הנחות 50% לנכים, ביטול שיטת הערך הצבור (האם הכוונה לניפוח היתרות?) וסיבסוס התח"צ ב 70%. יש גם כוונה להגיע לשקיפות מחירים וביסוסם על מרחק. בנוסף יהיה אפשר להשתמש בכרטיסי אשראי לנסיעות.


לדעתי הכיוון הכללי חיובי, אבל יתכן שיש בעייתיות מסויימת בהגדלת הסיבסוד והורדת מחירים גדולה.

שיטת ניפוח היתרות הערך הצבור היתה עצלנות מערכתית ומחסום בפני פתיחת המערכת לשימוש באשראי. ביטול השיטה ומעבר לתימחור בשקל חדש יאפשר תאימות בין כל סוגי הכירטוס, התשלום והיתרות.

המעבר לתשלום אלקטרוני ואי המכירה באוטובוסים מקשה על נוסעים מזדמנים. פתיחת המערכת לנסיעה בכרטיסי אשראי תקל עליהם.

אינני יודע איך אפשר להוזיל את חופשי כל הארץ מ ₪880 ל ₪225 ולבטל (לכאורה, לפי טמקא) את הכרטיסים האזוריים למטרופולינים השונים.

לדעתי טוב שהממשלה מסבסדת תח"צ, אבל אם העלאת הסיבסוד ל 70% מקשה מדי על התקציב יתכן שהשינוי לא יחזיק לטווח ארוך. עדיף שהמערכת תהיה באחוז מימון עצמי גדול יותר כדי שלא תיתפס כנטל.

חלק ניכר מחוסר היעילות במערכת בארץ נובע מריבוי קווים בתדירות נמוכה, הן בערים והן בבינעירוני. התדירות הנמוכה מקשה על החלפות ומצריכה יותר תשומות כי במקום חיבור תדיר לנקודת החלפה המערכת מנסה להגיע מכל מקום לכל מקום. האלמנט הזה לא זכה להתייחסות בכתבה שצירפתי.
רעיון יפה, אך עד שלא אראה שזה מיושם, אלו דברים בעלמא.
 

connex

Active member
רעיון יפה, אך עד שלא אראה שזה מיושם, אלו דברים בעלמא.
לדעתי סיכוי גדול שהממשלה הזאת תיפול לפני שזה יכנס לתוקף.
דעתי על התוכנית: עדיין מסורבלת החופשי חודשי המרחבי היה מצויין עבורי, עכשיו לכל נסיעה אצטרך להוסיף חוזה אם אני נוסע מרחק גדול יותר? ומה לגבי הכרמלית? ציינו שזה תקף ברכבות הקלות, ברכבל בחיפה ואוטובוסים. לא רשמו כלום על הכרמלית
 
לדעתי סיכוי גדול שהממשלה הזאת תיפול לפני שזה יכנס לתוקף.
דעתי על התוכנית: עדיין מסורבלת החופשי חודשי המרחבי היה מצויין עבורי, עכשיו לכל נסיעה אצטרך להוסיף חוזה אם אני נוסע מרחק גדול יותר? ומה לגבי הכרמלית? ציינו שזה תקף ברכבות הקלות, ברכבל בחיפה ואוטובוסים. לא רשמו כלום על הכרמלית
הכרמלית היא רכבל... (היה צריך אולי להיות כתוב בכל הרכבלים הציבוריים בחיפה). אני חושב שברור שהיא בפנים.
 

ai27

Well-known member
אינני יודע איך אפשר להוזיל את חופשי כל הארץ מ ₪880 ל ₪225 ולבטל (לכאורה, לפי טמקא) את הכרטיסים האזוריים למטרופולינים השונים.
לא בדיוק לבטל:
בפריפריה יהיו חופשי-חודשי אזורי (במקום עירוני) ב99 שקל.
במרכז וירושלים תקועים עם הארצי, 225 שקל.

אז זה אומר שמחיר כרטיס בודד יקר, ומאוד מעודדים רכישת חופשי-חודשי.
לדעתי טוב שהממשלה מסבסדת תח"צ, אבל אם העלאת הסיבסוד ל 70% מקשה מדי על התקציב יתכן שהשינוי לא יחזיק לטווח ארוך. עדיף שהמערכת תהיה באחוז מימון עצמי גדול יותר כדי שלא תיתפס כנטל.
כי לא הבנת מי משלם על זה.
אם אתה שכיר - יש לך בתלוש סעיף שנקרא "דמי נסיעות". עד 544 (ואולי קצת יותר אם המעביד החליט) אם אתה שכיר רגיל, 1300 אם אתה עובד מדינה.
אז עכשיו יהיה שם 99 או 225 במקום.
המדינה תחסוך הון עתק, המעבידים גם, על הדרך,
והכסף יעבור לתח"צ.
חלק ניכר מחוסר היעילות במערכת בארץ נובע מריבוי קווים בתדירות נמוכה, הן בערים והן בבינעירוני.
בגדול - זו בעצם בעיית תכנון גרוע:
במקום קווי אורך תכופים וקווים מעגליים משלימים - יש מליון קווים בתדירות נמוכה והבדלים מינוריים.
וגם כשהפריטו - המשרד קובע ריכוזית את הקווים.

בקריות יש מטרונית שזה מדהים - אבל למי שגר רחוק אין,
אז במקום קווים מעגליים שיאספו לתחנות המטרונית ביעילות, הורידו את התדירות של הקווים הישנים, שעדיין פעילים.
:sick:
 
אז במקום קווים מעגליים שיאספו לתחנות המטרונית ביעילות, הורידו את התדירות של הקווים הישנים, שעדיין פעילים.
:sick:
אני מאד מקווה שאתה לא מתכוון לקווים מעגליים, כי אלה הקוויםה כי דרועים שיש. אלא לקווים פנימיים (בתקווה גם סימטריים ככל שהתשתית מאפשרת) שמזינים את הקווים העורקיים.

זה נכון שבמשך שנים המערכת לא התעצבה כך, אבל כיום יש פרויקט גדול של רשת תפעולית שבדיוק מכוון למקומות האלה. יצירת היררכיה ברורה יותר, יישור קווים, ביטול קווים יותרים הוגדלת תדירות באחרים. וזה גם יקה בשנים הקרובות עיר אחר עיר וגם בבינעירוני.
 

ai27

Well-known member
אני מאד מקווה שאתה לא מתכוון לקווים מעגליים, כי אלה הקוויםה כי דרועים שיש. אלא לקווים פנימיים (בתקווה גם סימטריים ככל שהתשתית מאפשרת) שמזינים את הקווים העורקיים.
כוונתי הייתה לקווים פנימיים/שכונתיים: קו שיאסוף נוסעים מהשכונות הסמוכות לתחנת התח"צ, בלי לעבור בתחנה מרכזית, או בין 2 תחנות מרכזיות.
 

קר לי בך

Well-known member
לדעתי הכיוון הכללי חיובי, אבל יתכן שיש בעייתיות מסויימת בהגדלת הסיבסוד והורדת מחירים גדולה.
אולי הם מתכננים לתקצב את הסיבסוד באמצעות
ביטול ההנחות ההיסטוריות

בגדול לדעתי הרפורמה ראויה, אבל לדעתי לא יצליחו להעביר אותה,
תשאר ברמת ההכרזה כמו ההכרזה על רכבלית עובדת בשבתות
 
מתוך מסיבת העיתונאים של שרת התחבורה ושר האוצר:
יובל שדה Yuval Sade
@SadeYuval





רפורמת התעריפים בתחבורה הציבורית: ביטול ההנחות ההיסטוריות, נסיעה בחינם לבני 75 פלוס, ההנחות לסטודנטים, ילדים וכו' נשארות. חופשי חודשי באוטובוס ב225 שקל בכל המדינה, 100 שקל לחופשי חודשי בפריפריה. הנחה לנכים עולה ל50 אחוז. מחיר בסיס לכרטיס יעמוד על 5.5 שקל. מבטיח מסודר בהמשך.


הנחת הערך הצבור בוטלה, אבל גם כל המודל.

אה ויהיה תשלום באשראי
החרדים כועסים. בבית שמש, טבריה ומודיעין עלית יצטרכו לשלם על נסיעה בודדת בתוך העיר 5.5 שקל במקום 2.5 שקל עד היום.
 

Ccyclist

Well-known member
החרדים כועסים. בבית שמש, טבריה ומודיעין עלית יצטרכו לשלם על נסיעה בודדת בתוך העיר 5.5 שקל במקום 2.5 שקל עד היום.

ציבורים תלויי תח"צ כמו תלמידים, סטודנטים וחרדים אינם קהל היעד של נסיעות בודדות. ציבורים כאלו נוטים להחזיק חוזים תקופתיים. הורדת מחיר החודשי ל ₪99 בפריפריה פירושה שחופשי חודשי אחד יעלה כמו 18 נסיעות בודדות או חודש שלם במחיר של 9 ימים של הלוך - חזור.
 

מנכל אחד

Active member
ציבורים תלויי תח"צ כמו תלמידים, סטודנטים וחרדים אינם קהל היעד של נסיעות בודדות. ציבורים כאלו נוטים להחזיק חוזים תקופתיים. הורדת מחיר החודשי ל ₪99 בפריפריה פירושה שחופשי חודשי אחד יעלה כמו 18 נסיעות בודדות או חודש שלם במחיר של 9 ימים של הלוך - חזור.
ביתר עילית, מודיעין עילית ובית שמש מוגדרים כאזור המרכז שהחופשי חודשי בו עולה 225 ש"ח, כלומר משפחה בת 6 נפשות שנוסעת באוטובוסים תשלום 1350 ש"ח עבור מינוי חופשי. זה לא נשמע ראלי לאורך הקווים בערים האלה
 

שלום 202

Active member
ביתר עילית, מודיעין עילית ובית שמש מוגדרים כאזור המרכז שהחופשי חודשי בו עולה 225 ש"ח, כלומר משפחה בת 6 נפשות שנוסעת באוטובוסים תשלום 1350 ש"ח עבור מינוי חופשי. זה לא נשמע ראלי לאורך הקווים בערים האלה
המשפחות החרדיות מתחילות משבעה נפשות ומעלה,
ביותר מחצי מהמשפחות מספר הנפשות בהן חוצה את העשר,
אז לא נכון לחשב את זה ככה.
 

Ccyclist

Well-known member
מתוך מסיבת העיתונאים של שרת התחבורה ושר האוצר:
יובל שדה Yuval Sade
@SadeYuval





רפורמת התעריפים בתחבורה הציבורית: ביטול ההנחות ההיסטוריות, נסיעה בחינם לבני 75 פלוס, ההנחות לסטודנטים, ילדים וכו' נשארות. חופשי חודשי באוטובוס ב225 שקל בכל המדינה, 100 שקל לחופשי חודשי בפריפריה. הנחה לנכים עולה ל50 אחוז. מחיר בסיס לכרטיס יעמוד על 5.5 שקל. מבטיח מסודר בהמשך.


הנחת הערך הצבור בוטלה, אבל גם כל המודל.

אה ויהיה תשלום באשראי

אגב השוואות : בבריטניה נסיעות מקומיות לבני 65 פלוס הן בחינם בכפוף להוצאת כרטיס של הרשות המקומית. נסיעות ארציות הן בהנחה של 50% בכפוף להוצאת כרטיס רשת של הרכבת הארצית. במקרים מסויימים תוקף הנסיעה חינם הוא מ 9 או 9:30 בבוקר בלבד כדי לעודד נסיעה מחוץ לשעות העומס. זה יוצר הפרעה לשירותים כמו תורים רפואיים כי הזכאים לנסיעת חינם לא יכולים להגיע לתורים מוקדמים ב 9 עד 10 בבוקר.

ברשויות מקומיות או אזורים מטרופוליטניים עם רשת מסילתית עירונית כרטיסי החינם כוללים גם אותה. מצד שני יש תיוג פופוליסטי של ההנחה כ Free bus pass , דבר שגורם לשכבות עם העדפה מסילתית לחשוב שהן נמנעות מלנסוע באוטובוס עם כל ה"מסכנים".
 
מתוך מסיבת העיתונאים של שרת התחבורה ושר האוצר:
יובל שדה Yuval Sade

@SadeYuval





רפורמת התעריפים בתחבורה הציבורית: ביטול ההנחות ההיסטוריות, נסיעה בחינם לבני 75 פלוס, ההנחות לסטודנטים, ילדים וכו' נשארות. חופשי חודשי באוטובוס ב225 שקל בכל המדינה, 100 שקל לחופשי חודשי בפריפריה. הנחה לנכים עולה ל50 אחוז. מחיר בסיס לכרטיס יעמוד על 5.5 שקל. מבטיח מסודר בהמשך.


הנחת הערך הצבור בוטלה, אבל גם כל המודל.

אה ויהיה תשלום באשראי
רפורמה בתחבורה הציבורית: כרטיס חופשי-חודשי ארצי ב-225 שקלים בלבד

שרת התחבורה ושר האוצר הודיעו כי החל מהקיץ הממשלה תסבסד משמעותית את מחירי התחבורה הציבורית, והמחירים יירדו דרמטית. כרטיס חופשי-אזורי בפריפריה יעלה 99 שקלים בלבד, בני 75 ומעלה יזכו בנסיעות חינם ובני 60 ומעלה להנחה משמעותית. מרב מיכאלי: "משרד התחבורה הזניח את התחבורה הציבורית במשך שנים"


נכון. בבקשה
 

connex

Active member
רפורמה בתחבורה הציבורית: כרטיס חופשי-חודשי ארצי ב-225 שקלים בלבד

שרת התחבורה ושר האוצר הודיעו כי החל מהקיץ הממשלה תסבסד משמעותית את מחירי התחבורה הציבורית, והמחירים יירדו דרמטית. כרטיס חופשי-אזורי בפריפריה יעלה 99 שקלים בלבד, בני 75 ומעלה יזכו בנסיעות חינם ובני 60 ומעלה להנחה משמעותית. מרב מיכאלי: "משרד התחבורה הזניח את התחבורה הציבורית במשך שנים"


נכון. בבקשה
בקיצור מי שמרוויח מהרפורמה הזאת זה בני ה 75 ומעלה, בני ה60-72 , נוער ונכים. לכל השאר המחיר יתייקר
 

arseny92

Well-known member
מנהל
מתוך מסיבת העיתונאים של שרת התחבורה ושר האוצר:
יובל שדה Yuval Sade

@SadeYuval





רפורמת התעריפים בתחבורה הציבורית: ביטול ההנחות ההיסטוריות, נסיעה בחינם לבני 75 פלוס, ההנחות לסטודנטים, ילדים וכו' נשארות. חופשי חודשי באוטובוס ב225 שקל בכל המדינה, 100 שקל לחופשי חודשי בפריפריה. הנחה לנכים עולה ל50 אחוז. מחיר בסיס לכרטיס יעמוד על 5.5 שקל. מבטיח מסודר בהמשך.


הנחת הערך הצבור בוטלה, אבל גם כל המודל.

אה ויהיה תשלום באשראי
ברב-קו אונליין כל הנחות הערך הצבור עדיין בתוקף
 
למעלה