תזמון רמזורים.

מצב
הנושא נעול.

fireman

New member
תזמון רמזורים.

תזמון רמזורים.
נושא שלדעתי יש צורך להעלותו בפורום מאחר ותזמון רמזורים הוא אלמנט בעל גורם השפעה מאוד מכריע על זרימת תנועה ומכאן המשמעויות כלפי תחבורה ציבורית, אוטובוסים, זמני הגעה, עמידה בזמנים וכד.....
 

צחקן

New member
רמזורים מסוכנים האם יש ???

תזמון רמזורים.
נושא שלדעתי יש צורך להעלותו בפורום מאחר ותזמון רמזורים הוא אלמנט בעל גורם השפעה מאוד מכריע על זרימת תנועה ומכאן המשמעויות כלפי תחבורה ציבורית, אוטובוסים, זמני הגעה, עמידה בזמנים וכד.....
רמזורים מסוכנים האם יש ???
ב"ה ברחוב אורלוב שממול התח"מ של פ"ת יש שני נתיבים מופרדים. כשאת/ה בא/ה מכיון תח"מ הרמזור הראשון בסדר. השני- סכנת חי'ים ולמה ? כי גם האלה שפונים (שזה אוטובוסים בין השאר) וגם ההולכי רגל הולכים על אותו כביש ביחד. סיפור שקרה באותו מקום : כשהיתי קטן היתי הוך עם אמא שלי לקנות. באחת החניות עבד ירקן בשם משה שמאוד אהב אותי. לאחר כמה זמן ראיתי מודעת אבל על אתותו ירקן. ואז אמא שלי הסבירה לי מה קרה לו בדיוק. אוטובוס שפנה במקום הזה פגע בו כשהוא חצה את הכביש.
 

צחקן

New member
רמזורים מסוכנים האם יש ???

תזמון רמזורים.
נושא שלדעתי יש צורך להעלותו בפורום מאחר ותזמון רמזורים הוא אלמנט בעל גורם השפעה מאוד מכריע על זרימת תנועה ומכאן המשמעויות כלפי תחבורה ציבורית, אוטובוסים, זמני הגעה, עמידה בזמנים וכד.....
רמזורים מסוכנים האם יש ???
ב"ה ברחוב אורלוב שממול התח"מ של פ"ת יש שני נתיבים מופרדים. כשאת/ה בא/ה מכיון תח"מ הרמזור הראשון בסדר. השני- סכנת חי'ים ולמה ? כי גם האלה שפונים (שזה אוטובוסים בין השאר) וגם ההולכי רגל הולכים על אותו כביש ביחד. סיפור שקרה באותו מקום : כשהיתי קטן היתי הוך עם אמא שלי לקנות. באחת החניות עבד ירקן בשם משה שמאוד אהב אותי. לאחר כמה זמן ראיתי מודעת אבל על אתותו ירקן. ואז אמא שלי הסבירה לי מה קרה לו בדיוק. אוטובוס שפנה במקום הזה פגע בו כשהוא חצה את הכביש.
 

alantan

New member
זאת בעיה חינוכית בעיקר

רמזורים מסוכנים האם יש ???
ב"ה ברחוב אורלוב שממול התח"מ של פ"ת יש שני נתיבים מופרדים. כשאת/ה בא/ה מכיון תח"מ הרמזור הראשון בסדר. השני- סכנת חי'ים ולמה ? כי גם האלה שפונים (שזה אוטובוסים בין השאר) וגם ההולכי רגל הולכים על אותו כביש ביחד. סיפור שקרה באותו מקום : כשהיתי קטן היתי הוך עם אמא שלי לקנות. באחת החניות עבד ירקן בשם משה שמאוד אהב אותי. לאחר כמה זמן ראיתי מודעת אבל על אתותו ירקן. ואז אמא שלי הסבירה לי מה קרה לו בדיוק. אוטובוס שפנה במקום הזה פגע בו כשהוא חצה את הכביש.
זאת בעיה חינוכית בעיקר
דווקא תכנון הרמזורים בארץ מתאפיין בשמרנות, יחסית לרוב המדינות האחרות, והדוגמא שהעלית (כולל האפשרות לפנות ימינה בצהוב מהבהב בזמן שלהולכי רגל וגם רכבים יש ירוק בכביש הראשי) היא המצב היחיד בו מאפשרים שיקול דעת אנושי. ברוב העולם, אין גם הפרדה בין רמזור לפניות שמאלה והרמזור לנסיעה ישר, אבל בו זמנית, לתנועה שממול יש גם רמזור ירוק. שיטה זו מיושמת בצמתים בהן התנועה שמאלה יחסית דלילה ולא מצדיקה שלב נוסף במחזור. הרכב שפונה שמאלה צריך להתקדם מעט לתוך הצומת ולחכות שתווצר רווח סביר בתנועה שבאה ממול, ואז הוא פונה. למרות שיש יתרונות בשיטה (היא חוסכת זמן רב במחזור), אפשרות זו אינה קיימת בארץ (מטעמים מובנים?). שתי הדוגמאות (זו שהעלית וזו שהעליתי מחו"ל) ישימות מכיוון שבמקרים אלה יש לנהג ראות טובה, וממילא נהג סביר מאט את הנסיעה משמעותית כדי לבצע פניות בצומת. נראה לי שהבעייתיות הארץ נובעת מחוסר סבלנות, ואולי בעיקר חוסר תשומת לב וחולמנות של הנהג הישראלי המצוי. צריך לחנך את הנהג בלי הרף, לא לסנדל עוד יותר את מערכת הרמזורים הישראלית, האיטית גם כך.
 

צחקן

New member
יש אפשרות לפתור את הבעי'יה.

זאת בעיה חינוכית בעיקר
דווקא תכנון הרמזורים בארץ מתאפיין בשמרנות, יחסית לרוב המדינות האחרות, והדוגמא שהעלית (כולל האפשרות לפנות ימינה בצהוב מהבהב בזמן שלהולכי רגל וגם רכבים יש ירוק בכביש הראשי) היא המצב היחיד בו מאפשרים שיקול דעת אנושי. ברוב העולם, אין גם הפרדה בין רמזור לפניות שמאלה והרמזור לנסיעה ישר, אבל בו זמנית, לתנועה שממול יש גם רמזור ירוק. שיטה זו מיושמת בצמתים בהן התנועה שמאלה יחסית דלילה ולא מצדיקה שלב נוסף במחזור. הרכב שפונה שמאלה צריך להתקדם מעט לתוך הצומת ולחכות שתווצר רווח סביר בתנועה שבאה ממול, ואז הוא פונה. למרות שיש יתרונות בשיטה (היא חוסכת זמן רב במחזור), אפשרות זו אינה קיימת בארץ (מטעמים מובנים?). שתי הדוגמאות (זו שהעלית וזו שהעליתי מחו"ל) ישימות מכיוון שבמקרים אלה יש לנהג ראות טובה, וממילא נהג סביר מאט את הנסיעה משמעותית כדי לבצע פניות בצומת. נראה לי שהבעייתיות הארץ נובעת מחוסר סבלנות, ואולי בעיקר חוסר תשומת לב וחולמנות של הנהג הישראלי המצוי. צריך לחנך את הנהג בלי הרף, לא לסנדל עוד יותר את מערכת הרמזורים הישראלית, האיטית גם כך.
יש אפשרות לפתור את הבעי'יה.
ב"ה מה שעושים הוא פשוט. הפונים ו/או ההולכי רגל צריכים לחכות קצת זמן. ואת אותו מקרה יש גם בצומות של רחוב אורלוב כאשר ממשכים לכיון סניף הדואר. ואני מנחשש שיש לכם שאלה למה אני מכיר את האזור ? כי אני גר ברחוב פוגל והוא מאוד קרוב לתח"מ
 

צחקן

New member
המפה המורחבת עם שני מקומות

יש אפשרות לפתור את הבעי'יה.
ב"ה מה שעושים הוא פשוט. הפונים ו/או ההולכי רגל צריכים לחכות קצת זמן. ואת אותו מקרה יש גם בצומות של רחוב אורלוב כאשר ממשכים לכיון סניף הדואר. ואני מנחשש שיש לכם שאלה למה אני מכיר את האזור ? כי אני גר ברחוב פוגל והוא מאוד קרוב לתח"מ
המפה המורחבת עם שני מקומות
ב"ה הסכנה
 

כברימן

New member
אני חושב שאתה מתכוון ל"שלב מוגן"

יש אפשרות לפתור את הבעי'יה.
ב"ה מה שעושים הוא פשוט. הפונים ו/או ההולכי רגל צריכים לחכות קצת זמן. ואת אותו מקרה יש גם בצומות של רחוב אורלוב כאשר ממשכים לכיון סניף הדואר. ואני מנחשש שיש לכם שאלה למה אני מכיר את האזור ? כי אני גר ברחוב פוגל והוא מאוד קרוב לתח"מ
אני חושב שאתה מתכוון ל"שלב מוגן"
שלב מוגן הוא כאשר בצומת מותר אך ורק להולכי רגל לחצות את הרחוב, ואסור לכל המכוניות לעבור. הרעיון הזה הופץ בתחילת המאה האחרונה ע"י המהנדס Barnes עבור עיריית ניו יורק, ולכן התכנון של שלב מוגן עבור הולכי רגל נקרא גם "בארנס-דאנס", דהיינו ריקוד בארנס. הבעייה העיקרית עם הבארנס-דאנס היא הסבלנות, או בעצם המחסור בסבלנות. להולכי הרגל אין כח לחקות דקה או שתיים עד שהרמזור יתחלף, והם חוצים באדום, ולנהגים אין סבלנות לחכות כאשר הרמזור מתחלף לשלב המוגן ואין בכלל הולכי רגל, כי הם כבר חצו באדום! עד כמה שידוע לי, המקום היחידי בעולם המערבי בו עדיין משתמשים בבארנס-דאנס הוא צפון-מזרח ארה"ב, באיזור של בוסטון. אפילו בניו יורק הפסיקו את זה לפני כעשור! אמנם העקרון של בארנס-דאנס הוא בסדר גמור, אבל יישומו בחברה, איך לומר, אאם..., חסרת סבלנות (?) כמו שלנו, זה לא יעבוד.
 

alantan

New member
יש גם מקרים שלא מאפשרים חצייה

יש אפשרות לפתור את הבעי'יה.
ב"ה מה שעושים הוא פשוט. הפונים ו/או ההולכי רגל צריכים לחכות קצת זמן. ואת אותו מקרה יש גם בצומות של רחוב אורלוב כאשר ממשכים לכיון סניף הדואר. ואני מנחשש שיש לכם שאלה למה אני מכיר את האזור ? כי אני גר ברחוב פוגל והוא מאוד קרוב לתח"מ
יש גם מקרים שלא מאפשרים חצייה
בו-זמנית לפנייה ימינה, הכל לפי התנאים במקום. בדרך כלל הסיבה שלא מאפשרים זאת היא בגלל חוסר שטח יחסית למספר הפונים ימינה, דבר הגורם לסתימה של הכביש שממנו מתבצעת הפנייה (בגלל הרכבים שממתינים להולכי רגל). סיבה נוספת היא כשיש חוסר ראות לפונים ימינה. בכל אופן, אם הצומת המדובר באורלוב באמת בעייתי ומסוכן, אולי יש טעם לשנות את תזמון הרמזור במקום ספציפי זה, ואולי לתכנן מחדש את הצומת, אפילו כולל שינויים גיאומטריים. כדאי שתפנה למהנדס העיר של פ"ת, כי הוא (או היא) בדרך כלל מטפל במפגעים בטיחותיים בתוך העיר (גם אם הוא יאלץ לעשות זאת בתיאום עם משרד התחבורה).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה