תורת היחסות. מישהו יכול לעזור...?

penholders

New member
נכון.

אחת הנחות הבסיס של התיאוריה היא שמהירות האור שווה בכל מערכת. קצת היסטוריה - ניסוי מייקלסון-מורלי היה לפני שאיינשטיין פרסם את תורת היחסות הפרטית (ב1905) - בערך 20 שנה לפני. הוא נעשה במקור כדי לבדוק את תיאוריית האתר. כשאינשטיין פרסם את היחסות, ראו שהתוצאות של הניסוי מתאימות לתיאוריה החדשה. לגבי ניסויים יותר חדשים - בויקי אנגלית יש את הערך הזה: http://en.wikipedia.org/wiki/Tests_of_special_relativity אני לא מכיר הניסויים את האלה, אז אני לא יכול לספר עליהם, אבל אם תקרא ותהיה לך שאלה ספציפית אולי אני אוכל לענות.
 

uzi2

Active member
לא מכיר את הציטוט של איינשטיין אבל תורתהיחסות

אבל תורת היחסות (הפרטית) בהקשר של שדה מגנטי (מגנט) ושדה חשמלי קשורה ישירות, ולמעשה היה זה מקסוול שמצא את הטרנספורמציה של יחסות פרטית בין השדה המגנטי לשדה החשמלי תחת שינוי מערכת קורדינטות עוד לפני שאיינשטיין עשה סדר בדברים. לא אכנס למתמטיקה, אבל אם אנחנו רואים מטענים חשמליים נעים, מבחינתנו יש זרם, ולכן יהיה שדה מגנטי. אבל אם אנחנו נעים ביחד עם המטענים, אזי מנקודת מבטנו המטענים נמצאים במנוחה, ואז מנקודת מבטנו אין שם שדה מגנטי אלא רק שדה חשמלי. מה שלא יהיה, חוקי הפיסיקה צריכים להיות נכונים וקונסיסטנטים תחת כל מערכת צירים אינרציאלית, כך שאנחנו צריכים טרנספורמציה בין נקודות ההסתכלות של שני הצופים, שתמיר בין שדה מגנטי לשדה חשמלי, כך שבסופו של דבר אלו יהיו רק נקודות הסתכלות שונות על אותו תהליך פיסיקלי.
 

uzi2

Active member
ועוד הערה על ההקשר ההיסטורי

המשוואות שקושרות את השדות החשמליים והמגנטיים עם המטענים והזרמים החשמליים, הן משוואות מקסוול. על אף שאלו הוכחו מעל לכל ספק, הן לא נשמרו תחת טרנספורמציית צירים לא יחסותית (טרנספורמציית גליליי). אלא נדרשה טרנספורמציה צירים יחסותית. למעשה תיקון זה התגלה עוד לפני שאיינשטיין עשה סדר ביחסות פרטית.
 
למעלה