תוספת שעות מעל 100% משרה באופק

תוספת שעות מעל 100% משרה באופק

שלום רב,
אני עובדת 100% משרה באופק והיום הפילו עלי פצצה שאקח על עצמי שעתיים נוספות. להלן מספר שאלות:
1. איך אני מחשבת את התוספת בשכר?
2. מה קורה בשנה הבאה עם השעות האלו?
3. מה עוד אני צריכה לבדוק לפני שאני עונה שכן?

תודה
 

עופר1002

New member
קודם כל לקבל אישור בכתב מהפיקוח שהם

מאשרים לך לעבוד מעל למשרה,אחרת לא תקבלי שכר עבור השעות הנוספות.תדרשי שהשעות יהיו תקניות ולא מילוי מקום.אין קביעות על השעות מעל היקף של משרה.
 

comcirrus

New member
בדיוק המצב שלי...

קיבלתי אישור מהמשרד לעבוד 25 ש"ש אך הסתבר שזה רק אישור לעבוד ולא אישור לקבלת שכר - עבודה ושכר אלה שני דברים שונים בתכלית במערכת החינוך.
עליך לדאוג שבית הספר יחתים אותך על טופס בקשה לשעות נוספות שבו גם את מצהירה שאסור לך לעבוד ללא אישור - מה שבפועל את כבר עושה.
יקח למשרד עוד כמה חודשים לאשר את זה ואת תקבלי רטרואקטיבית תוספת של כ 4.8% לשכרך.
מניסיוני זה לא שווה את זה - התוספת היא לא של שעות נוספות אלא פחות והעומס עליך הוא עצום. 25 ש"ש + 4 שעות פרטניות...
 

ארטור 1

New member
משרד החינוך קונה שעות נוספות בחצי חינם.

התשלום של משרד החינוך עבור שעות נוספות מעל משרה מלאה מביש מעליב,ובנוי על חוסר יכולתם של רובם הגדול של המורים לחשב את התוספת האמיתית לשכרם בעבור הגידול מעל משרה .
במקומות עבודה מסודרים משולמות לעובדים כספים בעבור שעות שמעבר למשרה ב 2 דרכים עיקריות .

א .תוספת מובנת של 25-50% לשעות העבודה מעבר למשרה.
ב .תשלום חודשי קבוע על מכסת שעות קבועה מעבר למשרה בין אם העובד עבד בהן או לא .

מורה באופק מועסקת במשרתה 2/3 משעותיה פרונטליות,ושליש משעותיה הינן שעות תומכות הוראה.
כאשר מורה מועסק מעבר למשרה כל שעותיו הנוספות הינן פרונטליות .
בנוסף כל התוספות השנתיות כגוןביגוד ,הבראה,מענק ויובל משולמות ביחס למשרה אחת ,אילו תוספות ששווין כ 8% מהשכר השנתי שלא נכנסות לתחשיב שעת עבודה וכמובן אינן משולמת עבור שעות מעבר למשרה אחת.
למורים וותיקים ששכרם גבוה יחסית ,שולי השכר נכנסים לדרגת מס של כ 31% ,על אף שכלל שכרם אשר בדרך כלל מזוכה ממס בגלל נקודות זיכוי של ילדהם משולם ם אחוז מס כללי חד ספרתי .יוצא שכל שקל נוסף שנכנס ממוסה במלא ה 31% .
גם תשלומי ביטוח לאומי ומס בריאות משולמים בתעריף של 12% עבור השעות הנוספות לעומת אחוזים נמוכים בהרבה עבור השעות הרגילות.

מסקנה : מורה ששכרו בתלוש ברוטו בסביבות 8500 ש"ח הנטו שלו לשעת עבודה מעבר למשרה ביחס לנטו לשעת עבודה רגילה יהיה כ 30-35% פחות כסף.
מורה ששכרו בתלוש ברוטו בסביבות 13000 ש"ח הנטו שלו לשעת עבודה מעבר למשרה ביחס לנטו לשעת עבודה רגילה יהיה כ 40-45% פחות כסף.

הערה :בתחשיב לא יכולתי להכניס לחשבון את השעות העבודה שהינן כולן פרונטליות
 

z i v1

New member
שעות נוספות ברפורמות.

בעולם הישן בחטה"ב לדוגמה, משרה הייתה 24 שעות פרונטליות ועל כן תוספת שעתיים פירושה תוספת של 2/24 למשכורת.

ברפורמה אופק חדש לדוגמה משרה היא 36 שעות כאשר בחטה"ב רק 23 זה פרונטלי והשאר זה תומכות הוראה לקיום אותם שעות פרונטליות בתשלום זהה.
היחס הוא בערך 1:2. כלומר על כל שעתיים הוראה יש כשעה אחת תומכת.
ההגיון היה צריך להיות שעל תוספת שעתיים תקבלי עוד שעה תומכת הוראה וסה"כ תקבלי תוספת של 3/36 שעות למשכורת.

אך פה משרד החינוך מתחמן את המורים בע-נ-ק.
שעות נוספות משרד החינוך דורש רק את הפרונטלי (את תהומכות הוראה תעשי בהתנדבות) ומשלם עליהם מתוך בסיס של 36 שעות ולא 24 כפי שהיה בעולם הישן.
כלומר אם בעולם הישן היית מקבלת תוספת של 2/24 למשכורת שזה כ- 8.33%.
באופק תקבלי על תוספת של 8.33% תוספת עבודה רק 2/36 למשכורת שזה 5.5% תוספת בלבד למשכורת (ברוטו ובלי תוספות כפי שארטור הסביר מעלי).
עכשו השיקול שלך אם שווה לך בשביל עוד 5.5% למשכורת ברוטו (כ- 3% למשכורת נטו) לעבוד עוד שעתיים בשבוע פרונטלי!
להמחשה: אם המשכורת שלך 10000 שקל, התוספת לנטו עבור עוד שעתיים בשבוע - כל שבוע תיהיה פחות מ- 300 שקלים.
נקודה נוספת: בניגוד לעולם הישן, על השעות האלו אין שעות גיל.
אגב, בעוז לתמורה המצב יותר גרוע כי השעות הנוספות מתחלקות ל- 40 שעות,

בהצלחה בכל אשר תחליטי.
 
תוספת שעות מעל משרה

שעות תקן מעל משרה, ערכן גבוה הרבה יותר משעות נוספות בשכר שעה נוספת, לפי מה שקוראים שעת מילוי מקום. שעת מילוי מקום נראית על פניו כשעה בעלת ערך גבוה בשל העובדה שהיא משולמת לפי 124 אחוזי שכר, אבל אינה כוללת זכויות סוציאליות ומשולמת רק משכר משולב ואינה כוללת תוספות שכר. עבור שעת תקן משולם גם לפנסיה, או לקופת גמל (אם זה מעל 100 אחוזי משרה) כמו כן משולם משעת תקן כסף לקרן השתלמות. זה בנוסף על הזכות לקבל את השכר גם בחופשה, (מסומן בשעת מילוי מקום כתוספת קיץ), צבירת ימי המחלה כוללת גם את החלק שמעל משרה. הבעיה היחידה עם שעת תקן מעל משרה היא העובד שאינה מזכה בקביעות לגבי עובדי משרד החינוך. ארגון המורים מכיר בשעות אלה כשעות המזכות בקביעות, ואף נלחם על כך כשמורים נפגעים. בבעלויות אין צורך לקבל אישור לעבוד מעל משרה (בעולם הישן) ולכן לא קיימת הגזירה של הורדה למקסימום.
 

ארטור 1

New member
אי,אי אי.את רק כותבת? בלי לקרוא?

כמעט כלום שכתבת אינו לעניין ,או אינו נכון .

מילא ,כתבת מהר, בלי לחשוב ,קורה שמפספסים ,אבל את מגיבה אחרי שזיו וגם אני שמנו על השולחן את כל הנתונים הרלוונטים .

נראה לך שכתבנו שטויות ?

אלף בית של השוואה הינה בחירה נכונה למי להשוות.כמו שברור לך שאין הגיון להשוות למחירון שעות נוספות של פועלי נמל אשדוד ,וכמובן גם לא לעובדים בחברות שמירה ,הית צריכה להבחין מיד שאת משווה לאיזה שעות נוספות ערטילאיות שאינן ממין העניין.

כבר מהתחלה את משווה את השעות מעבר למשרה לשעות נוספות .זו כמובן השוואה שלא לעניין,מה גם שהנתונים שאת משתמשת בהם לוקים בחוסר הבנתם. ההשוואה הנכונה הינה ביחס לשעת שכר רגילה שמורה מקבל .הדיון הינו על הכדאיות של המורה לעבוד מעבר למשרה ביחס לשכרו הרגיל .

ממש אין שום צורך להשוות לשעות נוספות שמשולמות לפי 125% אבל רק לידיעתך באופק התלוש נקי ויפה ושכר שעה זה ממש חלוקה של הברוטו במספר שעות העבודה ,להוציא גמול חינוך או אחר .השכר לתחשיב אינו 60% או 70% מהברוטו כמו בעולם הישן אלא 90-100% .
גם כדאי שרשמי לפנייך שעבור שעות נוספות באופק יש הפרשות לקופה לקצבה של כ 19% .

אני מבקש ממך שתסבירי למורה שעובדת 20 שנים ויותר במערכת ששכרה אם השתלמה ולמדה כראוי ,עומד על 13000 ש"ח ומעלה יש לה 2-3 ילדים ולכן הפרשותיה למס הכנסה זעירות יחסית (כ 7-8% משכרה השנתי) .ובתחשיב שנתי נטו יתקבל שכר X שקלים לשעה.למה לדעתך היא צריכה להסכים לעבוד רק שעות פרונטליות (ללא שהיה ופרטני) נוספות מעבר למשרה כשברור ששכרה נטו לכל שעה שכזו יהיה 30-45% פחות ???
 

mazovera

New member
לסיפא שלך

על פי אותו הגיון, מדוע כדאי למורה (או כל אחד בעצם) לצאת לעבוד אפילו שעה אחת בלבד, כאשר היא יכולה לשבת בבית ולחיות מקצבאות שבהן השכר נטו לשעה הוא אינסוף אחוזים יותר מאשר השכר שתקבל בעבור עבודתה?
 

ארטור 1

New member
אני לא מציע ולא מחיב שלא לעבוד ש"נ

כל שעשיתי הינו להראות כמה המורה ירוויח על שעה שולית מעבר למשרה.
מנקודה זו כל מורה יעשה חשבון נכון האם שווה לו או שיש לו משהו אלטרנטיבי טוב יותר בעבור אותה שעה .

גם אתה צריך אולי שיעור קטן בהשוואות נכונות .

כמו שאני לא אנסה להוכיח לך שמליוני אנשים ששותים כוס קפה במסעדה במחיר שהינו 1000 אחוז יותר מהעלות בבית ,הינם טמבלים שאינם יודעים חשבון.כי הרי שנינו מבינים שמסביב לכוס הקפה המחיר כולל מערכת שלמה של הוצאות מול סיפוקי הלקוח .

אדם שחי על קצבאות מבחינה כלכלית טהורה אכן מרויח מליוני אחוז יותר עבור שעת עבודתו ,אך המבט שלו על החיים,מבט ילדיו על החיים מבט אישתו עליו ,מבט אחיו עליו,מבט הסביבה עליו וכו שווים גם כן משהו כלכלי שקשה לכמת אותו לכסף ,אם אתה שואל אותי? זה שווה אחרי 30-40 שנה כ 3-5 מליון ש"ח הפסד בהון המשפחה לעומת מה שיכולה היתה להרויח לו היתה משפחה נורמלית.

אגב השעה הנוספת הינה עם קפיצת מדרגה בנזק (זה לא כמו שעה שמופחתת ממשרה מלאה) ולכן כתבתי את אשר כתבתי .
 

nir s 23

New member
ארטור מה עם איזה פוסט על הפעימה השלישית

של הסכם עיני?
ראית את הודעת הסתדרות המורים מאתמול?
בפורום שאלות ותשובות של ההסתדרות אריה ענה לאיזה אחד ששאל מדוע התוספת היא רק %1.75.
הוא ענה שהוסרמן ויתר על התוספת במלואה עבור הטבות אחרות כגון הורדת שעה פרונטלית למורות אמהות, וכמו כן נכתב שמקבלים ביגוד על פי רמה 4 שזאת הרמה הכי גבוהה. מה אתה אומר? נדפקנו או לא?
 

z i v1

New member
"נדפקנו או לא". אם האוצר הסכים, נחש את התשובה

"הורדת שעה פרונטלית למורות אמהות."
א. לא כל המורים הם מורות אמהות כך שהם "נדפקים" פעמיים.
ב. ווסרמן "שכח" לציין שתמורת הורדת שעה פרונטלית מהמורות אמהות הן נאלצות לתת תוסםת של שעה וחצי שהייה. (אופסססס.....).
ג. רק להזכיר למר ווסרמן שבעולם הישן מורות אמהות קיבלו תוספת של 10% למשכורת! (מה שכמעט נמחק לגמרי ברפורמה המהוללת "עוז לתמורה".
ד. הורדת שעה פרונטלית ממורות אמהות זה בסך הכל "הוצאת העז" מההסכם שלא היה הגיוני מלכתחילה. במצב לפי ההסכם למורות אמהות כמעט לא היה שעות שהייה ואם היא עבדה רק 80% משרה (רוב המורות) הרי שיש לה שעות שהייה במינוס. (היא חייבת להישאר לפעילויות חובה על חשבונה הפרטי).
אז על איזו הטבה מדברים פה תמורת הורדת תוספת עייני?

"ביגוד על פי רמה 4 שזאת הרמה הכי גבוהה".
א. מורים מעל 25 שנות וותק מקבלים את הקצבה הזאת גם "בלי הטובות" של מר ווסרמן. (מורה וותיקה שהיא כבר לא אם - לא מקבלת שום הטבה......!!).
ב. ההבדל בין רמה 3 לרמה 4 זה פחות מ- 600 שקלים. כלומר, כ- 50 שקלים לחודש. בל נשכח שמדובר בתוספת עם "אפס" זכויות סוציאליות בניגוד לתוספת שכר שעליה יש הפרשות לפנסיה וקרן השתלמות.
ג. הויתור על התוספת היא "לכל החיים". כלומר משכורת המורה נשחקת בהפרש לכל חיי עבודת המורה. (או לפחות עד להסכם חדש שיוחלט על עדכון הטבלאות בהתאם).

עכשו תענה בעצמך על השאלה ששאלת.
 

z i v1

New member
בסעיף ג הראשון - טעות קולמוס.

"ברפורמה המהוללת אופק חדש" כמובן, ולא כפי שנכתב בטעות.
 

mazovera

New member
לגבי הסיפא שלך

השעה הנוספת (בדוגמה שאתה נתת) היא בדיוק בעלת אותו "נזק" מבחינת מיסוי כמו שעה שמופחתת ממשרה מלאה. אין פה שום קפיצת מדרגה.
בדוגמה שאתה נתת תשלום המס של 7-8% במשרה מלאה גם הוא מורכב מתשלום של 0% מס הכנסה על מרבית השכר ותשלום מס מלא רק על החלק השולי שמעל זיכויי המס השונים - השעה שלפני משרה מלאה והשעה מעבר למשרה מלאה ממוסות בדוגמה זו בדיוק באותו אופן ובאותם שיעורים.

ובאופן כללי, האמירה שלי לגבי חיים מקצבאות היא מוקצנת מאוד כמובן, אבל היא ממחישה בדיוק את מה שכתבת כעת בשורה השנייה (שאיתו אני מסכים לחלוטין).
שיפור ברמת החיים יכול להיות במעבר מכל רמת השתכרות לכל רמת השתכרות - גם לאותה מורה שמחליטה לעבוד מעל משרה מלאה בשכר "נטו/שעה" קטן יותר.

בכל אופן, לפחות עכשיו אני שקט שאם אזדקק לשיעור (קטן או גדול) ב"השוואות נכונות" יש לי למי לפנות.
 

ארטור 1

New member
עירית זהבי העלתה את חמתי עם ההשוואה שלה

וקצת רסס עף גם לכיוונך -לא ממש כיוונתי .

ודאי שישנה מדרגה במעבר מעל 100% משרה גם כי זה לא רק מהיבט של מס בלבד והיא בנויה מ 3 מחוברים .

א .על פי הדוגמא שלי מורה עם מעל 20 שנות עבודה שמרויחה 13000 ש"ח לחודש ,שכרה האמיתי לצורכי מס הינו שכרה השנתי שמחולק ל 12ושכולל נסיעות,ביגוד,הבראה,ואולי גם מענק יובל ,סכומים ששמים אותה על גבול מס הכנסה של 31% במקום 21% .

ב .בעניין הדרישה ללמד רק שעות פרונטליות, לדוגמא מורה שמוסיפים לה 6 שעות מעבר למשרה ,היתה צריכה לקבל רק 4 פרונטליות,אחת פרטנית ואחת שהיה .המשמעות של 6 פרונטליות הינה פגיעה ברורה של לפחות 16.6% בשכר רק בגין שעת שהיה של המורה לעניניה שמבוטלת ובמקומה המורה נותנת שעה פרונטלית .גם מניעת שעה פרטנית יש לה משמעות של הפסד של לפחות חצי מה 16.6% האחרים .סעיף זה משמעותו הפסד של כ 25% מערך השעה .

ג .תשלומי הבראה ,ביגוד טלפון ומענק יובל מהווים כ 10% משכרו השנתי או השעתי של המורה .התשלומים משולמים על פי גודל המשרה ועד 100% משרה בלבד . (הערה :אכן אם מורה עובד מעל משרה ב 2 בתי ספר אז יקבל התשלומים הללו גם מעבר למשרה) .

לסיכום :על אף שמהיבט המס המדרגה הינה במעבר בין 21 ל31% ,הההשוואה הינה 31% לעומת 7-8% ויש לנו כאן הפרש של כ 23% שמתחבר לסעיף ב' ולסעיף ג' 25% ו 10% בהתאמה.
הכותרת הראשונית שלי של עבודה בחצי חינם היא היא המציאות האמיתית.

אגב החשבון הכי אידאלי לעבודה הינו בכ 91% משרה שמורידות מהחשבון 3 שעות פרונטליות ומתקבל יחס "נעים " יותר של שעות פרונטליות לעומת שעות תומכות הוראה .

עוד משהו : לא לקחתי בחשבון שהפנסיה התקציבית "נעצרת" ב 100% משרה והכסף מועבר לקופת גמל .אצל מורים שקרובים לפנסיה זה הרבה פחות טוב .
 
למעלה