תודה לאחמד שהוכיח: יש ערבים טובים

evglev1

Well-known member
מנהל
אז הסכסוך הוא על שטח ולא בגלל שהם "נאצים",

ז"א אתה טוען שאפשר לעשות שלום עם ערבים בתנאי שאין לך איתם על סכסוך על שטח.
השטח הוא from the river to the sea הם לא מוכנים לפשרה טריטוריאלית, מבחינתם כל ישראל היא כיבוש קולוניאלי ומבחינתם חלוקת האדמה היא הנצחת העוול. אכן אולי יש "מתונים" שלא מתעקשים על כך שיהודים יחזרו לאירופה, לאפריקה ולאסיה ומוכנים לתת ליהודים לחיות תחת שלטון ערבי כמו תחת האימפריה העותומאנית וגם במרוקו ובתימן.
 
השטח הוא from the river to the sea הם לא מוכנים לפשרה טריטוריאלית, מבחינתם כל ישראל היא כיבוש קולוניאלי ומבחינתם חלוקת האדמה היא הנצחת העוול. אכן אולי יש "מתונים" שלא מתעקשים על כך שיהודים יחזרו לאירופה, לאפריקה ולאסיה ומוכנים לתת ליהודים לחיות תחת שלטון ערבי כמו תחת האימפריה העותומאנית וגם במרוקו ובתימן.
אף אחד לא יתן לך פשרה לפני שנתת לו כבוד.

הכבוד הוא לתת להם לחיות בשטח שכבר שלהם(יש להם שם יישובים),

אחרי שכבודם המינימלי הוחזר והם לא מפגעים בנו אפשר לדבר על פיתרון קבע.

זה לא מה שאני המצאתי זה דעת הגויים שאין להם אינטרס מיוחד לאחד הצדדים.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
הכבוד הוא לתת להם לחיות בשטח שכבר שלהם(יש להם שם יישובים),
לא רק יישובים, יש להם מדינה שלמה. היא נקראית ירדן בלע"ז. אתה מוזמן להציע את ביתך כתוספת להם אם נפשך חפצה בכך. הצעת בתיהם של אחרים בלבד, מעבר לכך שהופכת את הדובר לצבוע, היא מעשה נבלה.
אחרי שכבודם המינימלי הוחזר והם לא מפגעים בנו אפשר לדבר על פיתרון קבע.
א. לא מוצא כל סיבה לתת כבוד לאויבי שמבקש להרוג אותי ופועל אקטיבית להשגת מטרתו זו.
ב. גם אם נזרום לצורך הדיון, מה הקשר בין מדינה לכבוד?
ג. נזכיר שבהסכמי אוסלו ישראל העניקה את כל הכבוד (פי כמה מהראוי) לפלסטינים ולהנהגתם. תגובתם לא הייתה התקדמות לדיבורים על פתרון קבע, אלא ניצול שיפור עמדתם הצבאית-מבצעית החדשה בנסיון להשמיד אותנו ביתר יעילות משנעשה קודם להענקת כבוד זו.
זה לא מה שאני המצאתי זה דעת הגויים שאין להם אינטרס מיוחד לאחד הצדדים.
אין להם גם שכל מיוחד או היכרות מיוחדת עם האוכלוסיה המדוברת. לנו, לרובנו בכל אופן, יש גם יש.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
אף אחד לא יתן לך פשרה לפני שנתת לו כבוד.

הכבוד הוא לתת להם לחיות בשטח שכבר שלהם(יש להם שם יישובים),

אחרי שכבודם המינימלי הוחזר והם לא מפגעים בנו אפשר לדבר על פיתרון קבע.

זה לא מה שאני המצאתי זה דעת הגויים שאין להם אינטרס מיוחד לאחד הצדדים.
מאוסלו ועד המלחמה שהם כינו "אינתיפאדת אל אקצא" הם חיו בכבוד.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
ברור, אבל קודם צריך לשרוף את כל ספרי הלימוד שלהם ולכתוב חדשים. ואולי גם לעצור את כל המורים והמרצים והגננות שלהם ולהביא צוות חינוך ממדינות אחרות.
אתה מסתכל דברים טכניים כאילו הם מהותיים.

הויכוח המהותי האם ערבים שונים מהותית מיהודים/מגויים אחרים כך שהם לעולם לא יסכימו להתפשר על שטח.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
אתה מסתכל דברים טכניים כאילו הם מהותיים.

הויכוח המהותי האם ערבים שונים מהותית מיהודים/מגויים אחרים כך שהם לעולם לא יסכימו להתפשר על שטח.
אם היית מגדיר מישהו צאצא של קופים וחזירים, היית מתחלק איתו במשהו? כמובן אם היית דתי ולא היית רואה גם בעצמך צאצא של קוף והיית חושב שאתה בריאה אלוהית בעוד הוא צאצא של קופים וחזירים.
 
צאצא של קופים וחזירים
לקחת פרט דתי קטן והפכת אותו לגדול:

"המתארים הפיכת קבוצת יהודים ספציפית שחטאה בעבר בחילול שבת, לקופים וחזירים.[2] אבל בימינו מוסלמים רבים בכל רחבי העולם משתמשים בביטוי "בני החזירים וקופים" כדי לתאר את כל היהודים,[3] ובפרט יהודים ציוניים וישראלים. "


ולעינייננו,חלק מהסכסוך שמסלים...
 

Harrington

Well-known member
מנהל

תודה לאחמד שהוכיח: יש ערבים טובים​

אני לא יודע מה היו שיקוליו של האחמד הנ"ל כשקפץ על המחבל וניטרל אותו, אבל בוודאי ש"יש (גם) ערבים טובים". הבעיה היא ראשית אם זה הרוב או המיעוט ושנית אם הם ההנהגה הערבית ולענייננו, הפלסטינית, אם לאו. מירב הסיכויים שגם אם נתעלם מהשאלה הראשונה, נגלה שבהנהגה הפלסטינית אין "ערבים טובים" וכל מה שמעניין אותה זה להשמיד את מדינת ישראל ובאגב אורחא להרוג ולפצוע כמה שיותר יהודים-ישראלים שרק אפשר. מאחר ובדיקטטורה (אבל אמיתית, לא כמו זו שממציאים אצלנו) עסקינן, הרי שדעתו של אחמד כזה או אחר, גם אם הוא במקרה "ערבי טוב", חסרת כל משמעות או ערך לענין.
 

DANIAVNI

Well-known member
צדיקים נסתרים יש בעולם
כפי שקשה להבין את הרשעים גם הצדיקים לא מובנים כמו חסידי אומות עולם בשעתו
ערבי מוסלמי בעל דוכן
מה לו ולמעשה גבורה שכזה ?
עיון בביוגרפיות של חלק מחסידי אומות העולם מלמד שלא ניתן לנבא מתוך עברם את מעשי הגבורה שלהם בהצלת יהודים .
 
צדיקים נסתרים יש בעולם
כפי שקשה להבין את הרשעים גם הצדיקים לא מובנים כמו חסידי אומות עולם בשעתו
ערבי מוסלמי בעל דוכן
מה לו ולמעשה גבורה שכזה ?
עיון בביוגרפיות של חלק מחסידי אומות העולם מלמד שלא ניתן לנבא מתוך עברם את מעשי הגבורה שלהם בהצלת יהודים .
אולי הוא לא צדיק ונמאס לו לאבד שמיעה מהתת מקלע ;)

וכמובן יכול להיות שפחד שישים לב אליו ויגמור אותו.
 

ביטניקט

Well-known member
אף אחד לא טען שאין ערבים טובים או אפילו מוסלמים טובים ונורמלים, אבל כשיש לך 2 מיליארד מוסלמים, מספיק שרק רבע מהם אפילו (ויש הרבה יותר) איסלאמיסטים וג'יהאדיסטים, זה אומר 500,000,000 איסלאמיסטים וג'יהאדיסטים, וזה המון.
 

certified.woke

Well-known member
להסתער בידיים ריקות על אדם חמוש זו באמת הפגנת אומץ.
לאחר שהוציא הנשק מידי היורה - ירה בו כדור אחד בלבד לפצעו, והניח את הנשק.
ברור לחלוטין כי לא למד את מִשְׁנָת (teachings) אלאור אזריה ולא הפנימה...
 
נערך לאחרונה ב:

marabo

Well-known member
להסתער בידיים ריקות על אדם חמוש זו באמת הפגנת אומץ.
לאחר שהוציא הנשק מידי היורה - ירה בו כדור אחד בלבד לפצעו, והניח את הנשק.
ברור לחלוטין כי לא למד את מִשְׁנָת (teachings) אלאור אזריה ולא הפנימה...
הרמב"ם פסק שאדם שיש עליו דין רודף כמו אותו מחבל, אם היה אפשר לעצור אותו בדרכו לרצוח באופן שהיה נשאר בחיים ולא עשה כן אלא הרג אותו יש לו דין של שופך דמים.
אבל קבע הרמב"ם שבמקרה זה אין מעמידים את האדם לדין.
זה המוסר היהודי
 

certified.woke

Well-known member
הרמב"ם פסק שאדם שיש עליו דין רודף כמו אותו מחבל, אם היה אפשר לעצור אותו בדרכו לרצוח באופן שהיה נשאר בחיים ולא עשה כן אלא הרג אותו יש לו דין של שופך דמים.
אבל קבע הרמב"ם שבמקרה זה אין מעמידים את האדם לדין.
זה המוסר היהודי
יובל קסטלמן שילם את המחיר של אימוץ מִשְׁנָת אלאור אזריה...
 

evglev1

Well-known member
מנהל
יובל קסטלמן שילם את המחיר של אימוץ מִשְׁנָת אלאור אזריה...
ושלושת החטופים אפילו הכירו את הטיעון של אזריה והורידו מעילים כדי להוכיח שהם לא מחבלים אבל החיילים היו אטומים ואפילו כשאחד מהם נפצע וצעק בעברית "אני חטוף ואתם הורגים אותי" החיילים לא שמעו. אז לפחות בזכות ההגנה של אזריה החטופים ידעו מה לעשות, אך לצערינו זה לא עזר אחרת היו עוד שלושה חטופים בחיים והיו גם חטופים שברחו לבד ולא רק חטופים ששוחררו בעיסקה או במבצע.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
ושלושת החטופים אפילו הכירו את הטיעון של אזריה והורידו מעילים כדי להוכיח שהם לא מחבלים אבל החיילים היו אטומים ואפילו כשאחד מהם נפצע וצעק בעברית "אני חטוף ואתם הורגים אותי" החיילים לא שמעו. אז לפחות בזכות ההגנה של אזריה החטופים ידעו מה לעשות, אך לצערינו זה לא עזר אחרת היו עוד שלושה חטופים בחיים והיו גם חטופים שברחו לבד ולא רק חטופים ששוחררו בעיסקה או במבצע.
גם קסטלמן ע"פ הדיווחים ניסה לעשות את הדרוש כדי שאחרים לא יחשבו בטעות שהוא אחד המחבלים. למרבה הצער היורה גם באירוע הזה לא שמע/ראה או מסיבה כלשהי לא האמין והחשש מסכנה (למשל מטען) גבר מבחינתו על החשש שהוא יורה ביהודי חף מפשע.

מקרים כאלה מתסכלים בטירוף כל בר דעת. אבל זה לא הופך את היורים לאשמים בהכרח כמובן, על אף שכך טענה המשפחה ומרגע שהתבררה זהותו 'האתנית' (יעני היותו חובש כיפה עם ציציות בחוץ) השמאל כולו.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
גם קסטלמן ע"פ הדיווחים ניסה לעשות את הדרוש כדי שאחרים לא יחשבו בטעות שהוא אחד המחבלים. למרבה הצער היורה גם באירוע הזה לא שמע/ראה או מסיבה כלשהי לא האמין והחשש מסכנה (למשל מטען) גבר מבחינתו על החשש שהוא יורה ביהודי חף מפשע.

מקרים כאלה מתסכלים בטירוף כל בר דעת. אבל זה לא הופך את היורים לאשמים בהכרח כמובן, על אף שכך טענה המשפחה ומרגע שהתבררה זהותו 'האתנית' (יעני היותו חובש כיפה עם ציציות בחוץ) השמאל כולו.
וגם התחילו לרקוד על הדם שהמקרים האלה היו בלי העונש הקל שקיבל לדעתם אלאור אזריה.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
וגם התחילו לרקוד על הדם שהמקרים האלה היו בלי העונש הקל שקיבל לדעתם אלאור אזריה.
אכן, ריקוד על הדם הפך בקרב מחנות מסוימים לדבר הלגיטימי בעולם (ראה כאן בפורום רק השבוע עוד במהלך הפיגוע בסידני למשל וכמובן שלל דוגמאות נוספות). מתסכל אך מעט פחות מאירועי הדו"צ האלה, אבל כשכל כך הרבה רואים את זה כלגיטימי, לך תילחם בתחנות רוח.
 
למעלה