תואר רב =/= תואר ראשון

תואר רב =/= תואר ראשון

במקומות רבים מקבלים תואר רבנות כתחליף לתואר ראשון. זאת, למרות שתואר ראשון מחייב בקרה של המועצה להשכלה גבוהה, ותואר רב לא מבוקר.
ובכן, לא בכל מקום.
וביה"מ העניק לאבחנה החשובה גושפנקה.
http://tinyurl.com/nz7cee2
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מצא את הכשל הלוגי:

"לטענתם, תנאי הסף מפלה לרעה את המגזר החרדי, שחלק נכבד ממנו נמנע מלימודים אקדמיים מסיבות אידיאולוגיות, ואי קבלת תואר הרבנות כשקול לתואר ראשון היא פוגעת ומשפילה. לדבריהם, הדבר פוגע בחופש העיסוק והשוויון של הציבור החרדי."
&nbsp
טוב, אולי לו היו לומדים לתואר ראשון היה להם סיכוי להבין מהי לוגיקה. אבל הם מחרימים את הלימודים האלה מסיבות אידאולוגיות...
 

רון סי

New member
המטרה האמיתית לפי השופט בדחיית ההסמכה לרבנות

היא שמשרד החינוך אינו רוצה בתפקיד זה חרדים.
הוא רוצה בתפקיד זה של מפקח אדם חילוני או לפחות מי שנחשף לחינוך חילוני.
כך מסתבר מהקטע הבא:
"לפי השופט, תכנית הליבה במוסדות החינוך היא תנאי למתן רישיון ולהכרזת המוסד כמוכר, מה שמזכה אותו בתקציב. משרד החינוך מחויב לפקח על תכניות הליבה במוסדות מוכרים שאינם רשמיים, וזו גם אחת המטרות שלשמה פורסם המכרז למפקחים. כדי להגשים את התכלית הזו סברו הנתבעים שיש מקום לדרוש מהמועמדים תואר ראשון, שכן כך ישנו סיכוי גדול יותר שהמועמדים יכירו וייחשפו לתכניות הליבה, ולכן ההחלטה סבירה."
כלומר רוצים אדם שלא רק שלמד ליבה (מה שלא בטוח שאפשר לומר על חרדי), אלא הוא גם *בעד* לימודי ליבה. מה שיותר קשה להגיד על חרדי.
&nbsp
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מדהים, רוצים לתפקיד אדם מתוך המערכת שמכיר ומבין אותה

ובעד מקצועות החובה? יא אללה, מי היה מאמין. עוד מעט ידרשו שגם יהיה איש חינוך...
בכלל, הקטע הזה של דרישות בקבלה לתפקיד והתאמה לנהלים ולערכים של מקום העבודה... גועל נפש, מי שמע על דבר כזה?!
 
דרישה שיהיה איש חינוך? למה, מה קרה?

יו"ר מרצ, ח"כ גלאון פנתה לנציב שירות המדינה כדי שיבדוק את המכרז שפירסם משרד החינוך לבחירת מנהל המחוז החרדי. דרישות הסף לא כוללות ניסיון או הכשרה כמפקח - דרישות שמופיעות במכרזים דומים.
מנהל המחוז החרדי יידרש להכשיר כ-6,000 מורים להוראה, למרות שלא נדרשת ממנו תעודת הוראה, ניסיון בהוראה או ניסיון בהכשרת מורים או בניהול בית ספר – תנאי סף לתפקידים זוטרים במשרד החינוך ותנאי סף לכל מורה חדש במערכת החינוך. בנוסף, המנהל החדש יידרש להיות אחראי על עשרות מפקחים על החינוך החרדי שאמורים לפקח על לימודי הליבה במוסדות החינוך החרדים. אולם, דרישות הסף לא כוללות ניסיון בפיקוח או הכשרה כמפקח – דרישות שמופיעות במכרזים דומים וזוטרים יותר.
&nbsp
http://www.themarker.com/news/education/1.2369660
 
אגב

התירוץ של הנתבעים לדרישה לתואר ראשון היא בדיוק מהסיבה שאותו רב
בקיא בהם:
"לימודי תואר ראשון כוללים עידוד לחשיבה ביקורתית וחשיפה למגוון גישות ודעות..."
לא קיים מוסד חילוני - המחנך מילדות לחשיבה ביקורתית ונחשף למגוון גישות ודעות שונות -
כפי שקיים אצל החרדים.
 
חשיבה ביקורתית אצל החרדים? משעשע.

הנה קטע מהספר היא חכמתם: האסטרונומיה בהלכה מאת הרב יואל שילה: "ההתייחסות התורנית למחלוקת: כתב בספר 'עיתים לבינה' שאף שהעולם המדעי נקט היום משיטת קופרניקוס, אך לא שייך להקשות ממנה על דברי חז"ל לפי שכל דבריהם היו ברמז וסוד וחידה, כי לא ראו בעיניהם מה שאמרו - אלא רק מצד רוח הקודש שזכו בה מרוב קדושתם".

[אם יש לך ספק למה הרב שילהמתייחס, פתח את ספר התכונה לחיים ויטאל בעמוד 17 ותראה איך המקובל הדגול טוען שכוכבי הלכת מסתובבים סביב הארץ על גלגלים, ו"דע בי כוכב תקוע בגלגל כמסמר בדלת, והגלגל חוזר והכוכב תקוע בו".]

זאת דוגמא יפה לחשיבה הבלתי ביקורתית של החרדים. הם מסוגלים להעמיק בדברים, להעלות טיעונים לצד אחד ולצד השני, אבל כשמגיע רגע האמת, מסתבר שאילו רק כלים מחשבתיים שנועדו לתרץ למה הרבנים צדקו גם כשהוכח שהם טעו.

 
הפוסל במומו הוא פוסל - כאדם לא בקורתי אתה לא מסוגל להעלות על

דעתך שמישהו אחר מסוגל לקבל בקורת.
 
נעים השמיע קול!

מתגובתך נשמע כאילו כל מה שאתה צריך לעשות הוא לכתוב איך הדברים נראים מהזווית שלך, כמו להביא דוגמאות לחצי תריסר פסקי הלכה שאומרים 'רב פלוני פסק שיש לעשות X כי <הסבר שגוי עקב הסתמכות על שגיאות בפיזיקה>, ומהיום והלאה צריך לעשות Y כי <הסבר נכון על סמך מודל פיזיקלי ללא השגיאות>'.

האם מסתבר שאלהים בפרטים הקטנים, ובעצם אינך יכול להראות שרבנים מאוחרים מוכנים לתקן שגיאות של רבנים מוקדמים?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
דברים שרואים משם:

"הייתי צמאה למידע. רציתי להבין, ולא רק לקבל. מאז שאני זוכרת את עצמי, עניין אותי לדעת מה עומד מאחורי המצוות הטכניות שאני מקיימת ביום-יום. לכמיהה הזו לא היה מקום, ולשאלות הרבות שנערמו זו על גבי זו לא היה מענה, ועצם קיומן היה צריך להישמר בסוד; להיחבא במעמקי ראשי.
&nbsp
העיסוק היומיומי הוא בהבנת ה"איך", ופחות בשאלת השאלות - "למה". צריך לזכור שמדובר בקהילה חרדית סגורה, ללא גישה אמיתית לעולם החיצון. ניתוק הרמטי מכל ערוצי התקשורת ובכללן הרדיו, העיתונים והספרים החילוניים."
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4570814,00.html
 

קולומין

New member
יש הרבה מקצועות שדורשים לימוד רב ועדיין אינם נחשבים אקדמיים

שף מקצועי, למשל, לומד שנים רבות, אבל הוא לא אקדמאי. כך גם מדריך יוגה או מורה לזן. לא ברור לי למה דווקא לימודים בישיבה הם שונים. לימודים אקדמאים מפוקחים על ידי המועצה להשכלה גבוהה שמקפידה על תכנים מתאימים ועל כך שהבוגרים עמדו בתנאים אקדמים (בחינות, עבודות).
אם רוצים שהסמכה רבנות תוכר כתואר ראשון - אין בעיה: יתנו למל"ג לפקח על התכנים שמלמדים בישיבות, על הדרישות לתואר ועל העבודות והמבחנים שמגישים הבוגרים בדיוק כמו כל התארים ואז אין בעיה.
אלא שהעותרים רוצים לאכול את העוגה ולהשאירה שלמה: לקבל את כל הזכויות של בוגרי תואר אקדמי מבלי להתחייב לחובות של תואר כזה.
 

רון סי

New member
אני חושב שהעותרים לא התכוונו

שהסמכה לרבנות תיחשב לתואר ראשון, אלא שהדרישה לתואר ראשון בלבד, תוך שלילת הסכמה לרבנות, אינה הוגנת.
כלומר שיש לאפשר גם תואר ראשון, גם הסמכה לרבנות.
אבל כאמור הבעיה אינה התואר ראשון אלא החינוך החרדי וההתנגדות הצפויה מהמועמד ללימודי ליבה.
מה שיקשה להעמיד אותו כמפקח על לימודי ליבה.
דווקא הגיוני.
&nbsp
&nbsp
 

קולומין

New member
אבל אם הסמכה לרבנות מוכרת אז למה לא לימודי יוגה ?

או זן ? ולמה לא להכיר בלחמודים של שף כמקבילים לתואר ראשון ? איך קובעים איזה לימודים יוכרו כתחליף לתואר ראשון ? אם יכירו בהסמכה לרבנות ידרשו גם בוגרי בתי ספר לבישול שיכירו בבוגריהם כאילו למדו לתואר ראשון, וכך גם בוגרים של מוסדות אחרים.
צריך לקבוע קריטריון להשכלה והמדינה קבעה שמי שמוסמך לקבוע היא המל"ג. אם יסכימו להכפיף את הלימודים בישיבה למל"ג כך שיכללו דרישות אקדמיות כמו בחינות ועבודות אז לא תהיה בעיה. לחילופין החרדים יכולים לנסות לשנות את החוק (כפי שכבר ניסו מספר פעמים ונכשלו).
 
אולי בגלל שמדובר במיעוט מבוטל וזניח?

כמה אחוזים מהאוכלוסיה דורשים/תובעים נציג רשמי של יוגה/בישול וכיו"ב שינחה אותם
על פי דרך החיים שבחרו? לעומת ציבור ענק (חרדי/דתי/מסורתי) הדורש ונעזר בהם על בסיס
יומיומי.
בקיצור, הדוגמא שלך לא טובה מפני שהיא אינה מקבילה.
&nbsp
 
למעלה