תהיה

puma141

New member
הלו

פוססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססס-ידון חחחח

מה קורה? התגעגעת?
 
הבחנה יפה

בהחלט היית מצפה מאנשים שטוענים על עצמם שהם פחות מחוברים להנאות חומריות ויותר לרוחניות, שיהיו רזים יותר.

אני חושב שההסבר הוא שאנשים דתיים לא פחות עבדים ליצר שלהם מאנשים חילוניים. פשוט אצל אנשים דתיים, הם מאמצים אורח חיים שימנע מהם לעמוד בפיתוי, לדוגמה: הדרת נשים, אבל לא רק. גם חינוך לקוד מוסרי מסוים עוזר להם להימנע מהפיתוי.

אך מה קורה אם קיים פיתויי שלא ציוו עליהם להימנע ממנו, או להתנהג איתו בצורה מושכלת, כמו למשל אוכל? הם יוכיחו לך לגבי הפיתוי הזה עד כמה שהם יצריים, כמו כל אדם אחר, חילוני או גוי.
 

FineSilverMan

New member
עקרונית לא

מבחינת הדת, לפי דתי אחד, מותר הכל, אבל לא להגזים
הדתי האדוק ישתה, אבל לא ישתכר (אלא אם זה בפורים, למשל, שאז מצווה לשתות לשוכרה...)
אם אין כלל ספציפי, יש כללים כלליים...
 
אם היתה מצווה להיות על BMI=23

היית רואה את הדתיים מתחילים למנוע מעצמם אוכל, כפי שהם עושים בצומות. זו לא רוחניות, זה ציות לחוקים שהכתיבו להם.
 

BW37

New member
אל תדאג

עוד מעט הם יבואו אליך לשכונה
ותצטרך לגדל זקן, ללבוש חליפה שחור וציצית
זה לפחות עוד 3 קילו...
 

צלשלספק

New member
אתה לא מעודכן...

They are already here


החרדים כבר התלבשו על קרית יובל לפני כמה שנים, לא השתלטו טוטאלית, והם עדיין שוכרים או קונים בשכונה לא בשונה מחילונים או דתיים אבל בשורה התחתונה יש כאן המון חרדים. וואלה לא מפריעים לי, אני מקווה שלא נגיע לשלב שאני אפריע להם...


אהה, בקשר לbmi
אז הכל סבבה אני מניח
 

BW37

New member
יש לך ספק ?

יש לך ספק שהם מתכוונים להשתלט על השכונה ?
יש לך ספק שברגע הם יוכלו הם יגרשו אותך החוצה ?
יש לך ספק שברגע הם יוכלו הם יכריחו אותך להיות כמוהם ?

זה שכרגע הם שולחים לתקשורת ולכל מקום, חרדים נחמדים שירגיעו את הרוחות
אבל ברגע שהם יוכלו הם יהפכו את כל מה שהם יגעו בו למאה שערים
זה רק עניין של זמן
20-30 שנה...
 
הייתה תוכנית על זה אתמול

משהו של מיקי חיימוביץ..
השתלטות גדולה מאוד על קרית יובל, בית שמש, ערד ועוד..

הם מאשימים את המדינה שלא דואגת להם למקומות חרדיים ומצהירים בכיף,
שברגע שהם החליטו להתלבש על משום שום דבר לא יעצור אותם.
 

צלשלספק

New member
הם לא באים לכל שכונה

אין דרך לעצור את זה. מצד שני יש הגירה של צעירים וסטודנטים ממרכז הארץ למרכז ירושלים. רחביה ונחלאות הן השכונות החביבות על המהגרים החילונים
 

puma141

New member
גם מהבחינה הזו אני כבר לא יודעת מה "נכון"

או לא נכון...

כי מבחינתו איך שאני לפעמים חושבת, גם כל ההתפקרות וה"חופש" שלנו, החופש של לפגוע
בזקנים להרביץ ולדקור אותם עבור 20 שח-אני לא יודעת מה נכון או לא לגבי הדתיים.

באיזשהו מקום הם עדיין נלחמים על חוסר ההפקרות המוחלט פה..
כי הדמוקרטיה כבר הורגת את עצמה כאן.

ולא שאני בעדם-אבל אני לא כזה נגדם, כמו שאתם אולי..או כמו אלו שכביכול נאחזים ב"דמוקרטיה"..

אנשים-יש לנו כאן פאקינג בעיות חברתיות גדולות וכואבות בהרבה..
 

BW37

New member
אבוי

אם אתה מתכנן שאת ירושלים יצילו גלי חילונים מהמרכז.....
זה לא יקרה
וברור שהם משתלטים שכונה אחר שכונה ולא כולם ביחד

את השכונה שלך הם יכסו בשנתיים שלוש
ואת שאר המדינה ב20-30

אבל כמו התגובה שלך, ושל שאר הישראלים
בנושא הזה ובכל נושא אחר
התעלמות
התחרדות ? זה לא רציני
רמת פשיעה ושחיתות של מדינה עולם שלישי ? לא , לא, זה רק התקשורת
רמת חינוך הולכת ומתרדרדת ? טעות של הנתונים
וכו וכו
 
לאדם צעיר ופעיל אולי זה לא למנוע

אחרי גיל 40, במיוחד בחברה החרדית, זה מאוד למנוע.
 

FineSilverMan

New member
השאלה היא למה לציית...

האם מתוך השקפה דתית או כי ככה המשפחה או הרבי אמרו?
 
למעלה