תגרה המונית בשכונת נווה שאנן שבדרום תל-אביב

צדוק 30

New member
תגרה המונית בשכונת נווה שאנן שבדרום תל-אביב

ניגוד להנחיות החדשות, האוסרות על התקהלויות ומחייבות ריחוק חברתי, בנווה שאנן משדרים עסקים כמעט כרגיל. התקהלות שכזו נצפתה מול אחת המכולות השכונתיות ברחוב פין, וכללה עשרות אריתראים - חלקם עם מסכות פנים זולות, חלקם ממוגנים על-ידי צעיפים בלבד, אך רובם המוחלט ללא שום אמצעי מיגון מפני הנגיף. גם השוטרים שהגיעו למקום לא צוידו במסכות או אמצעי הגנה.
בנווה שאנן מתקשים להסתגל להנחיות החדשות. לצד ה"חמארות" - ברים ומועדוני הימורים בלתי חוקיים מאולתרים הממשיכים לפעול בשכונה, גם בתי הבושת נותרו פעילים, נרוקמנים ומחוסרי דיור ממשיכים להתרכז באתרי לינה צפופים - כולם יחד מהווים מתכון בטוח להתפשטות מהירה של נגיף הקורונה. כמו בשאר חלקי הארץ, גם תושבי השכונה האריתראים מתמודדים בימים אלה עם מציאות מורכבת במיוחד - בלי עבודה ובלי סיוע כלכלי.
"יש לי ילדים בבית ואין לנו כסף לאוכל. אם זה ימשיך - יזרקו אותנו לרחוב", מספר אריתראי תושב השכונה, המתגורר בישראל כבר 8 שנים. "אף אחד לא דואג לנו, בשביל הממשלה אנחנו שקופים. עכשיו אנחנו נהיה חייבים עזרה כלכלית. אין לנו עבודה, ממה נחיה? לוקחים לנו 20% מהשכר עכשיו בגלל הקורנה, הממשלה צריכה להחזיר לנו את הכסף הזה". לעומתו, יש מי שמסתייגים מהמשבר: "הקורונה זה מאלוהים", מספר תושב אחר, "באפריקה אין קורונה ופה יש. שמעת על אדם שחור שחלה בקורונה?".
בתגובה להתקהלות הגיעה ניידת משטרה לפזר את האריתראים, תחילה באמצעות כריזה. עם סירובם להתפנות מהמקום פרצה תגרה המונית, שגררה ניידות נוספות ושוטרי יס"מ. עשרות שוטרים ועשרות אריתראים דחפו אלה את אלה, קיימו מגע פיזי - וכל זאת ללא שום אמצעי הגנה מפני נגיף הקורונה - לא כפפות ולא מסכות פנים.
 
למעלה