תביעה בעקבות פציעה
שלום . קודם כל ברצוני לספר שאני משתתפת פעילה בפורום זה ואני נאלצת להיכנס בשם חדש על מנת לשמור על דיסקרטיות מירבית בנושא , תודה . יש לי ולאחי חברה קטנה לניקוי שטיחים , החברה היא בבעלותי המלאה ואחי הוא מעין קבלן משנה , בסוף שנה אני מדווחת על הסכום השנתי שנתתי לו . אחי הוא העובד העיקרי ומידי פעם מועסקים אנשים נוספים ישראלים ואמריקאים .כל העובדים מכיוון שהם זמניים מקבלים משכורת במזומן מאחי ובסוף שנה אני מדווחת עליהם גם כקבלני משנה עם הssn שלהם . אין חוזה עבודה עם אף אחד ואין שום דבר כתוב .העובדים מועסקים ע"י אחי ,לא מכירים אותי ומבחינתם הוא בעל העסק . אחרי שעובד לומד את העבודה ועובד עם אחי וצריך לנהוג לבדו (ברכב החברה ) אני מכניסה את השם שלו לביטוח של הרכב עד יומו האחרון אצלנו . לפני מספר חודשים הגיע בחור אמריקאי התחיל לעבוד ועשה רושם של בחור חרוץ וממושמע ,לאחר 3 שבועות אחי רצה לתת לו מכונה קטנה כדי שיוכל לנקות גם בתי דירות בקומות גבוהות והוא סירב בטענה שהוא סובל מכאבי גב וצוואר , אחי אמר לו אם יש לך בעיות רפואיות ואתה לא מסוגל לעבוד תגיד לי ואני אמצא מישהו אחר ,הבחור אמר לא זה בסדר ,אני רק לא יכול להרים מכונה כבדה במדרגות אבל לנקות זו לא בעיה בשבילי .אוקיי ,במקביל חיפשנו עובד נוסף והורדנו לו את כמות העבודה על מנת שלא יתלונן .מספר שבועות אחרי זה במהלך עבודה הבחור מתקשר וטוען שהוא החליק בבית של הלקוח וכואב לו , הוא אמר אני יכול לנהוג הביתה ואלך אולי להיבדק שהכל בסדר ,אל תדאג יש לי ביטוח רפואי ! . אחי שחרר אותו הביתה , והבחור הגיע למחרת לעבוד אבל שקצת כואב לו אבל לקח כדורים והכל בסדר . עבד במשך היום והלך הביתה . למחרת הבחור לא הגיע לעבודה ולא ענה לטלפון במשך כל היום ,הפסדנו עבודות בשווי מעל $1000 ,אחה"צ אחי מגיע אליו הביתה מוצא את הרכב בחוץ ,והבחור בבית ישן ,טוען שהוא התעורר כי הוא לקח הרבה כדורים ושתה אלכוהול ,אחי לקח את הרכב ומצא בו אלכוהול ,הוא שאל את הבחור לפשר העניין וזה טען שהוא שתה כדי שיעזור לו עם הכאב בזמן נהיגה ועבודה ! אחי הבין שהבחור אדיוט לגמרי וכמובן מסכן את עצמו ואת רכב החברה ,אמר לו שלום ולא להתראות ,ולאחר מספר ימים נתן לו את המשכורת שמגיעה לו ,לא לפני שהבחור שלח הודיע לו שהוא ישלח אליו אנשים אם הוא לא יקבל משכורת (מישהו אמר או אפילו רמז שלא תקבל?) . אחרי שהבחור קיבל את כל מה שמגיע לו הוא הבין שקצת טעה לגבי האיומים על אחי ,ואחרי שבועיים התקשר והתחנן לחזור לעבוד ,אחי אמר לו ,נראה אולי ואני אמרתי לאחי אין סיכוי! לא לוקחת סיכונים שהבחור יעשה תאונה עם הרכב ואז נהיה לגמרי מושבתים . לפני שבוע אחי קיבל טלפון ושאלה אותו בחורה מה מספר הביטוח שלנו ,אחי אמר לה שאין לו מושג על מה היא מדברת . לפני מספר ימים קיבלנו מכתב שממוען לאחי/שם החברה לכתובת של po box שהשתמשנו בה לקבל מכתבים מלקוחות נודניקים ,כי הכתובת של העסק זו של הבית שלי ולשם אני מקבלת את כל המכתבים הרשמיים מבנק וחברת אשראי וכו, .המכתב הוא רשמי (petition for benefits ) מעורך דין של הבחור האמריקאי שמניח שאחי הוא בעל החברה ושזו חברה עם הרבה סניפים והרבה עובדים . במכתב הוא מציין שהבחור נפצע במהלך העבודה ובאותו יום הלך למיון להיבדק ,עשה צילומים mri ועוד ,וגם מספר שבועות אחרי המשיך ללכת לכל מיני מוסדות רפואיים לעשות כל מיני בדיקות וצילומים . אין case no ז"א שזו לא נראית תביעה רק בקשה להסדר כספי . כתוב גם שהרופא ניסה ליצור קשר איתנו ??? ושהיה נסיון מצידו של העובד לפתור את העניין ??? הוא דורש טיפול רפואי תחת השגחתו של הרופא הנ"ל ושהמעסיק סירב/הזניח לתת לו טיפול רפואי בזמן סביר . בנוסף הוא דורש interest and penalties on unpaid benefits והוצאות עורך דין . נראה לכם הגיוני שכל חברה קטנה שתעסיק עובד זמני נמצאת בסיכון של תביעת פציעה ע"י עובד ,הרי עד כמה שידוע לי אני לא מחוייבת לעשות ביטוח רפואי אם בחברה יש פחות מ-50 עובדים כל שכן בכלל לא העסקתי את הבחור באופן רשמי ,מבחינתי הוא עוזר/עובד של אחי ,מקבל כסף מאחי ושאחי ידוווח עליו בסוף שנה . ברור לי שהתשובות הטובות ביותר נמצאות אצל עורך דין ,אבל אשמח לשמוע את דעת חברי הפורום הנכבדים בעניין לפני שאפנה לעורך דין ,בכל זאת אני מאוד נהנית לקרוא את ההתנגחויות הפולטיות שלכם ובכלל סתם דעות על נושאים אלו ואחרים . תודה ושוב תודה
שלום . קודם כל ברצוני לספר שאני משתתפת פעילה בפורום זה ואני נאלצת להיכנס בשם חדש על מנת לשמור על דיסקרטיות מירבית בנושא , תודה . יש לי ולאחי חברה קטנה לניקוי שטיחים , החברה היא בבעלותי המלאה ואחי הוא מעין קבלן משנה , בסוף שנה אני מדווחת על הסכום השנתי שנתתי לו . אחי הוא העובד העיקרי ומידי פעם מועסקים אנשים נוספים ישראלים ואמריקאים .כל העובדים מכיוון שהם זמניים מקבלים משכורת במזומן מאחי ובסוף שנה אני מדווחת עליהם גם כקבלני משנה עם הssn שלהם . אין חוזה עבודה עם אף אחד ואין שום דבר כתוב .העובדים מועסקים ע"י אחי ,לא מכירים אותי ומבחינתם הוא בעל העסק . אחרי שעובד לומד את העבודה ועובד עם אחי וצריך לנהוג לבדו (ברכב החברה ) אני מכניסה את השם שלו לביטוח של הרכב עד יומו האחרון אצלנו . לפני מספר חודשים הגיע בחור אמריקאי התחיל לעבוד ועשה רושם של בחור חרוץ וממושמע ,לאחר 3 שבועות אחי רצה לתת לו מכונה קטנה כדי שיוכל לנקות גם בתי דירות בקומות גבוהות והוא סירב בטענה שהוא סובל מכאבי גב וצוואר , אחי אמר לו אם יש לך בעיות רפואיות ואתה לא מסוגל לעבוד תגיד לי ואני אמצא מישהו אחר ,הבחור אמר לא זה בסדר ,אני רק לא יכול להרים מכונה כבדה במדרגות אבל לנקות זו לא בעיה בשבילי .אוקיי ,במקביל חיפשנו עובד נוסף והורדנו לו את כמות העבודה על מנת שלא יתלונן .מספר שבועות אחרי זה במהלך עבודה הבחור מתקשר וטוען שהוא החליק בבית של הלקוח וכואב לו , הוא אמר אני יכול לנהוג הביתה ואלך אולי להיבדק שהכל בסדר ,אל תדאג יש לי ביטוח רפואי ! . אחי שחרר אותו הביתה , והבחור הגיע למחרת לעבוד אבל שקצת כואב לו אבל לקח כדורים והכל בסדר . עבד במשך היום והלך הביתה . למחרת הבחור לא הגיע לעבודה ולא ענה לטלפון במשך כל היום ,הפסדנו עבודות בשווי מעל $1000 ,אחה"צ אחי מגיע אליו הביתה מוצא את הרכב בחוץ ,והבחור בבית ישן ,טוען שהוא התעורר כי הוא לקח הרבה כדורים ושתה אלכוהול ,אחי לקח את הרכב ומצא בו אלכוהול ,הוא שאל את הבחור לפשר העניין וזה טען שהוא שתה כדי שיעזור לו עם הכאב בזמן נהיגה ועבודה ! אחי הבין שהבחור אדיוט לגמרי וכמובן מסכן את עצמו ואת רכב החברה ,אמר לו שלום ולא להתראות ,ולאחר מספר ימים נתן לו את המשכורת שמגיעה לו ,לא לפני שהבחור שלח הודיע לו שהוא ישלח אליו אנשים אם הוא לא יקבל משכורת (מישהו אמר או אפילו רמז שלא תקבל?) . אחרי שהבחור קיבל את כל מה שמגיע לו הוא הבין שקצת טעה לגבי האיומים על אחי ,ואחרי שבועיים התקשר והתחנן לחזור לעבוד ,אחי אמר לו ,נראה אולי ואני אמרתי לאחי אין סיכוי! לא לוקחת סיכונים שהבחור יעשה תאונה עם הרכב ואז נהיה לגמרי מושבתים . לפני שבוע אחי קיבל טלפון ושאלה אותו בחורה מה מספר הביטוח שלנו ,אחי אמר לה שאין לו מושג על מה היא מדברת . לפני מספר ימים קיבלנו מכתב שממוען לאחי/שם החברה לכתובת של po box שהשתמשנו בה לקבל מכתבים מלקוחות נודניקים ,כי הכתובת של העסק זו של הבית שלי ולשם אני מקבלת את כל המכתבים הרשמיים מבנק וחברת אשראי וכו, .המכתב הוא רשמי (petition for benefits ) מעורך דין של הבחור האמריקאי שמניח שאחי הוא בעל החברה ושזו חברה עם הרבה סניפים והרבה עובדים . במכתב הוא מציין שהבחור נפצע במהלך העבודה ובאותו יום הלך למיון להיבדק ,עשה צילומים mri ועוד ,וגם מספר שבועות אחרי המשיך ללכת לכל מיני מוסדות רפואיים לעשות כל מיני בדיקות וצילומים . אין case no ז"א שזו לא נראית תביעה רק בקשה להסדר כספי . כתוב גם שהרופא ניסה ליצור קשר איתנו ??? ושהיה נסיון מצידו של העובד לפתור את העניין ??? הוא דורש טיפול רפואי תחת השגחתו של הרופא הנ"ל ושהמעסיק סירב/הזניח לתת לו טיפול רפואי בזמן סביר . בנוסף הוא דורש interest and penalties on unpaid benefits והוצאות עורך דין . נראה לכם הגיוני שכל חברה קטנה שתעסיק עובד זמני נמצאת בסיכון של תביעת פציעה ע"י עובד ,הרי עד כמה שידוע לי אני לא מחוייבת לעשות ביטוח רפואי אם בחברה יש פחות מ-50 עובדים כל שכן בכלל לא העסקתי את הבחור באופן רשמי ,מבחינתי הוא עוזר/עובד של אחי ,מקבל כסף מאחי ושאחי ידוווח עליו בסוף שנה . ברור לי שהתשובות הטובות ביותר נמצאות אצל עורך דין ,אבל אשמח לשמוע את דעת חברי הפורום הנכבדים בעניין לפני שאפנה לעורך דין ,בכל זאת אני מאוד נהנית לקרוא את ההתנגחויות הפולטיות שלכם ובכלל סתם דעות על נושאים אלו ואחרים . תודה ושוב תודה