תביעה בעקבות פציעה

nik nik1

New member
תביעה בעקבות פציעה

שלום . קודם כל ברצוני לספר שאני משתתפת פעילה בפורום זה ואני נאלצת להיכנס בשם חדש על מנת לשמור על דיסקרטיות מירבית בנושא , תודה . יש לי ולאחי חברה קטנה לניקוי שטיחים , החברה היא בבעלותי המלאה ואחי הוא מעין קבלן משנה , בסוף שנה אני מדווחת על הסכום השנתי שנתתי לו . אחי הוא העובד העיקרי ומידי פעם מועסקים אנשים נוספים ישראלים ואמריקאים .כל העובדים מכיוון שהם זמניים מקבלים משכורת במזומן מאחי ובסוף שנה אני מדווחת עליהם גם כקבלני משנה עם הssn שלהם . אין חוזה עבודה עם אף אחד ואין שום דבר כתוב .העובדים מועסקים ע"י אחי ,לא מכירים אותי ומבחינתם הוא בעל העסק . אחרי שעובד לומד את העבודה ועובד עם אחי וצריך לנהוג לבדו (ברכב החברה ) אני מכניסה את השם שלו לביטוח של הרכב עד יומו האחרון אצלנו . לפני מספר חודשים הגיע בחור אמריקאי התחיל לעבוד ועשה רושם של בחור חרוץ וממושמע ,לאחר 3 שבועות אחי רצה לתת לו מכונה קטנה כדי שיוכל לנקות גם בתי דירות בקומות גבוהות והוא סירב בטענה שהוא סובל מכאבי גב וצוואר , אחי אמר לו אם יש לך בעיות רפואיות ואתה לא מסוגל לעבוד תגיד לי ואני אמצא מישהו אחר ,הבחור אמר לא זה בסדר ,אני רק לא יכול להרים מכונה כבדה במדרגות אבל לנקות זו לא בעיה בשבילי .אוקיי ,במקביל חיפשנו עובד נוסף והורדנו לו את כמות העבודה על מנת שלא יתלונן .מספר שבועות אחרי זה במהלך עבודה הבחור מתקשר וטוען שהוא החליק בבית של הלקוח וכואב לו , הוא אמר אני יכול לנהוג הביתה ואלך אולי להיבדק שהכל בסדר ,אל תדאג יש לי ביטוח רפואי ! . אחי שחרר אותו הביתה , והבחור הגיע למחרת לעבוד אבל שקצת כואב לו אבל לקח כדורים והכל בסדר . עבד במשך היום והלך הביתה . למחרת הבחור לא הגיע לעבודה ולא ענה לטלפון במשך כל היום ,הפסדנו עבודות בשווי מעל $1000 ,אחה"צ אחי מגיע אליו הביתה מוצא את הרכב בחוץ ,והבחור בבית ישן ,טוען שהוא התעורר כי הוא לקח הרבה כדורים ושתה אלכוהול ,אחי לקח את הרכב ומצא בו אלכוהול ,הוא שאל את הבחור לפשר העניין וזה טען שהוא שתה כדי שיעזור לו עם הכאב בזמן נהיגה ועבודה ! אחי הבין שהבחור אדיוט לגמרי וכמובן מסכן את עצמו ואת רכב החברה ,אמר לו שלום ולא להתראות ,ולאחר מספר ימים נתן לו את המשכורת שמגיעה לו ,לא לפני שהבחור שלח הודיע לו שהוא ישלח אליו אנשים אם הוא לא יקבל משכורת (מישהו אמר או אפילו רמז שלא תקבל?) . אחרי שהבחור קיבל את כל מה שמגיע לו הוא הבין שקצת טעה לגבי האיומים על אחי ,ואחרי שבועיים התקשר והתחנן לחזור לעבוד ,אחי אמר לו ,נראה אולי ואני אמרתי לאחי אין סיכוי! לא לוקחת סיכונים שהבחור יעשה תאונה עם הרכב ואז נהיה לגמרי מושבתים . לפני שבוע אחי קיבל טלפון ושאלה אותו בחורה מה מספר הביטוח שלנו ,אחי אמר לה שאין לו מושג על מה היא מדברת . לפני מספר ימים קיבלנו מכתב שממוען לאחי/שם החברה לכתובת של po box שהשתמשנו בה לקבל מכתבים מלקוחות נודניקים ,כי הכתובת של העסק זו של הבית שלי ולשם אני מקבלת את כל המכתבים הרשמיים מבנק וחברת אשראי וכו, .המכתב הוא רשמי (petition for benefits ) מעורך דין של הבחור האמריקאי שמניח שאחי הוא בעל החברה ושזו חברה עם הרבה סניפים והרבה עובדים . במכתב הוא מציין שהבחור נפצע במהלך העבודה ובאותו יום הלך למיון להיבדק ,עשה צילומים mri ועוד ,וגם מספר שבועות אחרי המשיך ללכת לכל מיני מוסדות רפואיים לעשות כל מיני בדיקות וצילומים . אין case no ז"א שזו לא נראית תביעה רק בקשה להסדר כספי . כתוב גם שהרופא ניסה ליצור קשר איתנו ??? ושהיה נסיון מצידו של העובד לפתור את העניין ??? הוא דורש טיפול רפואי תחת השגחתו של הרופא הנ"ל ושהמעסיק סירב/הזניח לתת לו טיפול רפואי בזמן סביר . בנוסף הוא דורש interest and penalties on unpaid benefits והוצאות עורך דין . נראה לכם הגיוני שכל חברה קטנה שתעסיק עובד זמני נמצאת בסיכון של תביעת פציעה ע"י עובד ,הרי עד כמה שידוע לי אני לא מחוייבת לעשות ביטוח רפואי אם בחברה יש פחות מ-50 עובדים כל שכן בכלל לא העסקתי את הבחור באופן רשמי ,מבחינתי הוא עוזר/עובד של אחי ,מקבל כסף מאחי ושאחי ידוווח עליו בסוף שנה . ברור לי שהתשובות הטובות ביותר נמצאות אצל עורך דין ,אבל אשמח לשמוע את דעת חברי הפורום הנכבדים בעניין לפני שאפנה לעורך דין ,בכל זאת אני מאוד נהנית לקרוא את ההתנגחויות הפולטיות שלכם ובכלל סתם דעות על נושאים אלו ואחרים . תודה ושוב תודה
 

Boston Guy

New member
אין לך מושג אפילו כמה שאת אחראית

תגידי - ביטוח LIABILITY לעסק יש לך? ביטוח מעבידים עשית - בדיוק למקרים כאלו שבהם עובד תובע אותך? השאלה שלך: "נראה לכם הגיוני שכל חברה קטנה שתעסיק עובד זמני נמצאת בסיכון של תביעת פציעה ע"י עובד" מראה שאין לך יותר מדי מושג בחובותיו של מעביד, ואני חרד לחשוב על רמת החשיפה שיש לך (אין לי מושג איזו ישות עיסקית את הקמת, מה החשיפה שלך ושל הנכסים האישיים שלך לתביעה...) וחומרת המצב. לפי המעט שאני קראתי בהודעתך - רוצי לעו"ד מהר. הבחור יכול להפשיט אותך מנכסייך ולהשאיר אותך בלי גרוש.
 

nik nik1

New member
תשובה

אין לי ביטוח לעסק חוץ מלרכבים . אני נמצאת במדינה אחרת משל אחי והעסק הוא llc שרשום בשם שונה . העובד עבד עם/מול אחי וקיבל ממנו כסף ,לא קיבל ממני אף צק/תלוש משכורת או w2
 

Boston Guy

New member
אוי ואבוי, ואבוי ואבוי

תגידי - מה יקרה אם עובד שלך יגרום נזק בבית של לקוח והלקוח יתבע אותך? מה יקרה אם עובד שלך יפול במדרגות עם מכונה כבדה ויהפוך משותק - בזמן שהוא עובד עבורך? את לא משלמת ביטוח לאומי, לא משלמת וורקמן קומפ, לא מבוטחת נגד סיכונים... נדמה לך שזה שהעסק הוא LLC, או זה שאת בסטייט אחר, מגן עליך מתביעה אישית באיזו שהיא צורה? כדאי שתתני לעו"ד להסביר לך את עובדות החיים.
 

The Other One

New member
הסתבכת

לפי התיאור שלך העובד ינסה לחלוב ממך כל סנט אפשרי, ויש לו סיכוי לא קטן להצליח. האם החברה היא corporate או LLC ? האם שלמת workers comp? האם העבודה התבצעה באותה מדינה בה רשומה החברה? מציע לך לא לחכות לתשובות אלא מיד לפנות לעורך דין שמתמחה בחוקי עבודה במדינה בה החברה רשומה ופועלת.
 

odel55

New member
לדעתי העובד מנסה את "שיטת מצליח"-

או שיצליח לו איתכם או שלא. כנראה שיש לעובד בעיות רפואיות שהביטוח שלו לא מכסה ולכן הוא מנסה "להלביש עליכם תיק". באמת חשוב והכרחי לדעתי שתתייעצי עם עו"ד, אני אומרת כאן את דעתי בלבד. נסי לקבל מהעובד העתק של הפנייה שלו למיון והעתק הפניות למוסדות רפואיים אחרים ושיציין בדיוק מתי ניסה הרופא והוא ניסו ליצור איתכם קשר. רשמי הכל, אספי כל נתון שהוא טוען שנעשה, כולל את הוצאות העו"ד. תעדי מה סוכם עם העובד בעת קבלתו לעבודה ומה הובטח לו מבחינת תנאים סוציאליים ומה החוק מחייב. את חייבת להכין פה שיעורי בית. מאוד יכול להיות שאם עו"ד מטעמכם ישלח לעובד מכתב לדרישת המצאת מסמכים רפואיים, העובד יתקפל ולא ירצה להכנס לתביעות הדדיות שיארכו זמן רב.
 

nik nik1

New member
תשובה

העובד עבד רק מול/עם אח שלי ,הוא לא עובד של החברה, לא סוכם איתו שום דבר מבחינת תנאים סוציאלים ולא הובטח לו שום דבר חוץ מאחוזים על העבודה שמבצע . לבחור אין ביטוח רפואי , ואין כסף לעו"ד ז"א ,שמתכנן להתחלק ברווח מהתביעה .
 

Nobilis

New member
בהערה קטנה

את חושבת שעו"ד היה נכנס לתביעה הזאת בלי כסף, רק על בסיס אחוזים מהרווח, בלי לחשוב שיש לו סיכוי מצויין לעשות פה קופה? נתנו לך עצות זהב בשרשור הזה. דבר ראשון - רוצי לעו"ד ורואה חשבון, סדרי את העסק מכאן והלאה, ובהתאם לעצות שיתנו לך אנשי המקצוע סגרי את התביעה (כנראה בפשרה).
 

The Other One

New member
אל תפני אל העובד ואל תבקשי ממנו שום מסמך!!

בטח לא לפני שאת מתייעצת עם עורך דין!!
 

John the Savage

New member
את מבלבלת בין שני דברים שונים

כתבת שאת לא מחוייבת לעשות ביטוח רפואי אם בחברה יש פחות מ-50 עובדים, אבל כאן לא מדובר בביטוח רפואי רגיל אלא בביטוח אחר לחלוטין. במקרה של תאונת עבודה, הביטוח הרלוונטי הוא Workers compensation, ולא ביטוח רפואי רגיל. החוקים לגבי ביטוח פיצויים משתנה ממדינה למדינה, והגודל המינימלי של עסק בו חובה להצטרף לביטוח כזה נע בין שני עובדים במדינות מסויימות ועד ל-5 עובדים. את החוקים במדינות השונות אפשר לראות כאן: http://www.cutcomp.com/depts.htm הביטוח הזה הוא כעקרון ביטוח no-faults, כך שמי שמכוסה בביטוח אמור לקבל כיסוי לתאונות עבודה בכל מקרה בלי קשר לשאלה האם זו היתה אשמת העסק או לא. לא יודע האם על העסק שלכם חלה חובה לביטוח כזה או לא. את אמנם טוענת שכל העובדים מדווחים כקבלני משנה, אבל גם אם אין חוזה העסקה כתוב, בית משפט יכול לקבוע שחלו כאן יחסי עובד-מעביד למרות הכל (וגם אח שלך עשוי להספר כעובד). הכל תלוי בפרטים הקטנים. אם חלה עליכם החובה לביטוח פיצויים ולא עשיתם ביטוח כזה, אתם בבעיה. אם לא חלה עליכם חובה בביטוח פיצויים, עדיין אתם חשופים לתביעת נזיקין בבית משפט, ומסיבה זו גם עסקים שנמצאים מתחת לסף הדורש ביטוח כן נוהגים לבטח את עצמם. אמנם אין לו כסף לשלם לעו"ד, אבל יש מספיק עו"ד שמתמחים בתביעות פיצויים ועובדים תמורת אחוזים. יכול מאד להיות שהעו"ד שמטפל בבחור הניח שאתם חברה גדולה עם ביטוח ושמדובר כאן ב"כסף קל". לא יודע עד כמה הוא ימשיך הלאה עם העניין כשיבין שזה לא המצב, וזה תלוי גם בהערכה שלו לגבי הסיכוי לזכות (או להגיע לפשרה שתהיה רווחית מבחינתו). אז בקיצור, ללכת לעו"ד, לראות איפה אתם עומדים מבחינת החוק ולקוות לטוב.
 

TatyBar

New member
עו"ד - ועכשיו.

והטענה שלך שהוא עבד אצל אחיך חסרת כל משמעות. הוא הועסק על ידי המעסיק. והמעסיק איננו אחיך אלא החברה. אחיך לצורך העניין היה נציג החברה. וגם לו תטעני שלא היה לו ייפוי כוח לייצג את החברה, אז במשתמע ועל פי הנהגותו וההסכמה שלך בשתיקה, יניחו שהוא כן מייצג את החברה. וגם אם החברה היא בע"מ (llc) יש אחריות למנהליה. ובמקרים מסויימים אפשר "להרים את מסך ההתאגדות" ולחייב את בעלי החברה בחובות החברה. תגידי - זה מוכר לך כל מה שאני אומרת פה? כי אני לא אתפלא אם על הדרך עברת גם על כמה חוקים פדרליים בעצמך, בלי קשר לאחריות שלך לאותו עובד. מי מעסיק אנשים בלי חוזה? מי מעסיק אנשים בעבודה פיזית בלי אישור רפואי? מי שולח עובד פצוע הביתה בלי לוודא שקיבל טיפול? מה זה "מעין קבלן משנה" שאחיך? מה זה "מועסקים על ידי אחי"? מה זה לא מכירים אותי? יש לך פה כל כך הרבה טעויות פאטליות שעשית - שאני במקומך - הייתי עוצרת את כל העסק הזה, מתנצלת בפני העובדים והלקוחות - והולכת לעו"ד ולרו"ח שייעשה סדר בכל הבלאגן הזה. לא רק בבלאגן של התביעה שקיבלת - אלא בעסק ובניהול ובקבלת ההחלטות בכלל. יותר חובבני מזה אני לא מכירה.
 

joojoo

New member
מסכים עם הכל ו...

... מאוד יכול להיות שהיא תגמור עם כלום ובכלא. היא עברה כאן על כמות מפחידה של חוקים מדינתיים ופדראלים. אני פשוט בשוק ממה שקראתי בפוסט המקורי. ולכותבת המקורית - עכשיו לשכור עו"ד ורו"ח שיעשו מה שאפשר כדי להפוך את העסק לחוקי. ומהר. זה לא יהיה זול. אבל דיר גוד, את בדרך הבטוחה להפיל על עצמך את השלטונות. הם נורא אוהבים לעשות מחוכמולוגים כמוך מקרי עיתונות. גם העסק שלי עובד רק עם יועצים (1099) אבל דיר באלאק, הכל מוסדר, יש חוזים עם כולם, דיווח מסודר ל IRS, וליאביליטי אינשורנס של שני מליון דולר. ואצלי זה אנשים שעובדים על מחשב לרוב בבית שלהם. עבודה פיזית בלי וורקרס קומפ? וואו *מנענע ראש בתמיהה*
 

Woking

New member
נראה לי

שהגיע הזמן להוציא את האזרחות הישראלית מהבוידעם, ולהודיע למיסס G שתכין את הספה הנפתחת.
 

Boston Guy

New member
שום בית משפט לא יקבל את הטיעון של "קבלן משנה"

"קבלן משנה" נוסע ברכב של עצמו - לא נוהג ברכב החברה. "קבלן משנה" מגיש חשבוניות על שרותיו ומקבל תשלום כנגד חשבונית. הערכה די סבירה - מתאור העניין נראה שמדובר בעבודה "בשחור" מתחת לשולחן, וכשיגיעו לבית משפט תיפתח קופת שרצים שלמה - דיווח הכנסות, טפסי 1099 שסביר שמעולם לא נכתבו, חוקי עבודה ובטיחות וגהות שנשברו... עו"ד נבזה יכול לעשות מזה צימעס.
 

joojoo

New member
"איו דבר כתוב"?

ואת חושבת שזה יתרון? בואי אני אגיד לך משהו - אם אין שום דבר כתוב, אז את חייבת בהכל בכל מכל כל. תני לי לנחש - גם אין לך organizational policy, נכון? למשל, את יכולה להוכיח שכמעביד יש לך הוראה ארגונית שאסור לעובד לעבוד שתוי? אם לא, אז מותר לו וזה הכל באחריותך. תתפשרי עם הבחור ומהר. ואחרי שתשלמי על זה - אני מניח שהם ישמחו לקבל איזה עשר-עשרים אלף דולר כדי לסגור את העניין - מיד תשכרי עו"ד ורו"ח ותסדרי את העסק שיהיה חוקי, ותעשי את כל הביטוחים ותסדירי את העובדים וכיו"ב. ותתפללי שלא יעשו ממך דוגמה.
 

סלסרו

New member
מצטרף לכולם, וסיפור בשבילך להמחיש לך במה

המדובר. לקראת סוף שנה שעברה הפכתי בנין מבנין מגורים לקונדו. לפני כן הבנין היה בבעלות החברה שלנו, וכשהפכנו אותו לקונדו, הבנין הפך לבעלות הקונדו (בערך, לא נכנס לפרטים). עקב כך, המעסיק של הסופר הוחלף - מקודם אנחנו היינו המעסיקים, וכעת הקונדו הוא המעסיק. חודש לפני תחילת התעסוקה שלו, סוכן הביטוח שלנו העביר לסטייט את כל המסמכים הדרושים ל-Workman's Comp, בצירוף הצ'ק הדרוש. המדינה הפקידה את הצ'ק, אך כעבור זמן מה שלחה לנו החזר בתואנה שהיתה בעיה באפליקיישן. הסוכן טוען שלא היתה בעיה ושיש לו העתק המוכיח זאת, אבל ניחא. הבחור שולח את כל הטפסים שוב, שוב בצירוף צ'ק, ושוב קורה אותו הדבר! המדינה שולחת החזר ודורשת שנמלא את הטפסים. אאל"ט, הטפסים ששלחנו אבדו במשרדי המדינה, ולכן היינו צריכים למלא פעם שלישית. הבחור שולח את הטספים פעם שלישית (גלידה), והפעם הכסף לא חוזר. אנחנו בטוחים שהכל עבר בשלום. כל הסיפור הזה ארך בערך שלושה חודשים. כעבור מספר שבועות אנחנו מקבלים מהסטייט דרישה לשלם קנס של $8000, על כך שלא מלאנו את הטספים בזמן. HUH? הם החשיבו רק את האפליקיישן האחרון, ומאחר שזה היה חודשיים לאחרי שהסופר התחיל לעבוד, הם דופקים לנו קנס של $8000. לא משנה ששלחנו להם את הטפסים והכסף בזמן, מבחינתם הוא לא היה מבוטח בחודשיים האלה ומגיע על כך קנס של $8000. הסוכן התמקח איתם הלוך חזור, והסכימו להוריד את הקנס ל-$1000. המשיך להתמקח, לבסוף הורידו את הקנס ל-$250, ולא הסכימו להוריד מעבר. סוף דבר, סוכן הביטוח שילם את הקנס (יותר נכון, החברה שלו שילמה), ובזה נגמר הענין. את מבינה איך הדברים מתנהלים כאן? זו סחטנות לשמה. פתאום מעבירה כה נוראית שמגיע עליה קנס של $8000, הם ירדו ל-$250, למרות שלא היתה כל סיבה בעולם לתת אפילו סנט של קנס. אבל ככזה זה. כשהמדינה או העיריה זקוקים לכסף, הם ידפקו את כל מי שהם רק יכולים, כמו בריוני מאפיה. אני מכיר עשרות סיפורי סחטנות דומים - לא על workman's comp אבל בדברים אחרים הקשורים לעיריה והסטייט - ואין לאדם הפרטי הרבה מה לעשות. לצערי כעת את על הכוונת, וכפי שכולם אמרו לך, כדאי שתזדרזי להתייעץ עם עוכר דין טוב שמתמחה בתחום וכמו כן עם רו"ח מתאים. להוסיף מילה על מה שבוסטון כתב - יש ל-IRS רשימה של קריטריונים המבחינים בין "עובד" לבין "קבלן". אני לא זוכר את כל הרשימה אוף די טופ אוב מיי הד, אבל ממה שזכור לי: - האם המועסק עובד עם הכלים שלו או עם הכלים שהמעסיק מספק - האם יש למעסיק יש שליטה על המועסק ויכול לקבוע לו אספקטים שונים מעבודתו, כגון שעות עבודה (האם הוא חייב לעבוד שעות ספציפיות או שיכול לבא וללכת כאוות נפשו, למשל). - האם הוא מקבל החזר על הוצאות. - האם מותר לו לעבוד בעבודות אחרות במשך זמן התעסוקה. לפי זה ברור שהבחורצ'יק שלכם נחשב employee ולא private contractor.
 

nik nik1

New member
תודה לכולם

בעוד מספר שעות אנחנו נפגשים עם עורך דין. התקשרנו ללקוח שכביכול הבחור נפצע בשטחו והוא אמר שלא היה ולא נברא והוא סתם שקרן . אני מקווה שהוא גם יסכים להעיד במידת הצורך . התקשרתי לworkmans comp insurance ואמרו לי שלא מבטחים קבלני משנה רק עובדים עם תלוש ??? בהחלט הערתם אותי מהסרט שהייתי בו
 

joojoo

New member
נכון

וורקרס קומפ זה רק לעובדים... הבעיה היא שיכול להיות שהאנשים שעובדים אצלכם הם אכן עובדים, אפילו אם לא התייחסת אליהם ככאלה. יש לי לקוח אחד, כבר שבע שנים, שאני מבקר באופן קבוע. כבר שלוש פעמים התקשרו אלי מהסטייט לייבור בוארד כדי לשאול אותי שאלות לגבי העבודה אצלהם, כדי לוודא שאכן הסיווג שלי כיועץ חיצוני נכון (ללא קשר למה שהחברה חושבת). אני יכול לאמר לך שלמשל, נורא חשוב להם שהלאפטופ שלי הוא כזה שאני קניתי לבד, ולא החברה סיפקה לי (במקרה שלכם אלה יהיו המכשירים וכלי העבודה שהעובדים משתמשים בהם). עוד שאלה היתה אם יש אני מחויב להגיע לעבודה בזמן מסוים, או אם זה עיקר ההכנסה שלי, או אם אני יושב באותו מקום במשרד כל פעם והוא מוגדר "שלי". אז נכון שאני עונה "לא" על הכל (כי זו המציאות), אבל מספיק "כן" אחד כדי להעלות תהיות ולגרום לבעיות.
 

mt98

New member
האם רק לי קשה עם הרעיון

שהבחור הדוחה הזה ידפוק קופה על חשבון ניקניק1?
 
למעלה